.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
1213 تذکر نمایندگان به کابینه یازدهم

شمال نیوز: معاون نظارت مجلس در تشریح جزئیات گزارش عملکرد نظارتی سه ماهه این معاونت گفت: از تاریخ 7 آبان و تا 6 اسفند ماه امسال نمایندگان جمعا 1213 مرتبه به اعضای هیأت وزیران دولت یازدهم تذکر داده اند که در مجموع رئیس‌جمهور بیشترین و ویر دفاع کمترین تذکر را دریافت کرده‌اند.

به گزارش خانه ملت ،حسین مظفر در نشست خبری امروز (یکشنبه 18 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، به ارائه گزارش عملکرد سه ماهه اقدامات نظارتی مجلس شورای اسلامی کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظارت بر ابلاغ و انتشار قوانین محور اولیه ارائه گزارش است ،گفت: با توجه به اصل 123 قانون اساسی در سه ماهه اخیر جمعا 4 قانون به رئیس جمهور ابلاغ شده است. رئیس جمهور یکی از این قوانین را در مهلت قانونی 5 روزه و 3 قانون را با تأخیری جمعا 33 روز به روزنامه رسمی اعلام کرده است.

وی نظارت بر اجرای قوانین و عملکرد مسئولان و دستگاه های اجرایی را محور دوم گزارش عملکرد خواند و گفت: نظارت بر عملکرد هیأت وزیران در خصوص تهیه و تصویب آیین نامه های اجرایی و سایر مقررات تصریح شده در قوانین مجلس شورای اسلامی ضمن وضع قوانین به ضرورت تهیه و تصویب 11 مورد آیین نامه اجرایی و سایر مقررات توسط هیأت وزیران حکم کرده که تا کنون هیچکدام به تصویب نرسیده است از سوی دیگر از تعداد 83 آیین نامه مربوط به قانون برنامه پنجم توسعه فقط 42 مورد تهیه و ابلاغ شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم در مورد تذکر به وزرا و رئیس جمهور که در سه ماهه اخیر صورت گرفته گفت: از مورخ 7/9/92 الی 6/12/92 نمایندگان جمعا 1213 مرتبه به اعضای هیأت وزیران دولت یازدهم تذکر داده اند در این میان رئیس جمهور بیشترین و وزیر دفاع کمترین تذکر را دریافت کرده اند.

وی تأکید کرد: بررسی مقایسه ای عملکرد نظارتی مجلس بین سه ماهه دوم و سوم اجلاسیه دوم در موضوع تذکر نشان می دهد میزان تذکر نمایندگان به وزرا و رئیس جمهور 15 درصد کاهش یافته است.

مظفر ادامه داد:‌رئیس جمهور با 196 تذکر، وزیر راه و شهرسازی با 141 تذکر، وزارت صنعت، معدن و تجارت 120 تذکر و وزیر کشور 98 تذکر را به خود اختصاص داده اند همچنین وزیر دفاع که سهم کمتری در تذکرات دارد تنها 2 تذکر را داشته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم سؤال از وزرا و رئیس جمهور را گزینه چهارم محور ارائه گزارش خود خواند و گفت:‌با توجه به اجرای اصل 88 قانون اساسی و ماده 209 آیین نامه داخلی مجلس در مجموع 191 سؤال به هیأت رئیسه تقدیم ، 9 سؤال در مراحل مختلف خاتمه یافته (6 انصراف و 3 اقناع نماینده سؤال کننده)، یک سؤال با درخواست نماینده سؤال کننده به حالت تعلیق درآمده و 179 سؤال در مراحل مختلف رسیدگی در کمیسیون و دو سؤال با عدم اقناع نمایندگان سؤال کننده آماده طرح در صحن علنی است.

وی تأکید کرد: در این میان در سه ماهه مذکور وزیر جهاد کشاورزی با 28 سؤال مخاطب بیشترین سؤال بوده و از وزیر دفاع نیز هیچ سؤالی نشده است.

مظفر با تأکید بر اینکه تحقیق و تفحص از سازمان ها و نهادهای مختلف براساس اصل 76 قانون اساسی و مواد 214 تا 217 آیین نامه داخلی مجلس بوده است گفت: در سه ماهه اخیر در مجموع 12 تقاضای تحقیق و تفحص جدید به هیأت رئیسه تفهیم شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم تأکید کرد: در مجموع در عمر 18 ماهه مجلس نهم تعداد 81 تقاضای تحقیق و تفحص به هیأت رئیسه تفهیم شده است، 42 تقاضا همچنان مفتوح و در جریان است 9 پرونده نزد هیأت رئیسه و همچنین 30 پرونده تحقیق و تفحص (24 پرونده با انصراف متقاضیان و 6 پرونده با رد تقاضا در صحن علنی) نیز مختومه شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس ادامه داد:‌ حضور وزرا و مسئولان اجرایی در صحن علنی مجلس برای ارائه گزارش و تبادل نظرات از محورهای گزارش عملکرد است که در این بازه زمانی نمایندگان مجلس از این ابزار نظارتی استفاده نکردند همچنین قرائت گزارش های واصل شده از دستگاه ها و سازمان ها و تطبیق مصوبات دولت با قوانین که محورهای هفتم تا هشتم گزارش عملکرد معاونت نظارت است نیز مورد استفاده نمایندگان قرار نگرفت.

مظفر با بیان اینکه نظارت بر شوراها، مجامع و هیأت ها گزارش های زیادی را به خود اختصاص داده است در خصوص رسیدگی به شکایات مردم در کمیسیون اصل نودم قانون اساسی که محور آخر گزارش مذکور است افزود: در سه ماهه اخیر تعداد 1174 فقره شکایت دریافت شده است که جوابیه واصله اعم از واسطه ای و قطعی 539 و ارسال پاسخ دستگاه ها برای شکات عدد 67 را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: راهنمایی شکات نیز 468 مورد را به خود اختصاص داده و دعوت از شاکی و متشاکی 28 و شکایت باقی مانده (پرونده های در حال رسیدگی) به عدد 196 می رسد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با یادآوری گزارش آماری تعداد ناظرین در مجامع ملی و استانی افزود: به طور کل در این مجامع 250 نماینده ناظر داریم که گزارش خود را تهیه و به معاونت نظارت ارجاع داده اند که ما هم آن را به کمیسیون های مربوطه ارجاع داده ایم. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

اکبر رضایی 17 اسفند 1392
این آقایان در زمان احمدی نژاد با این همه تخلف آشکار وپنهان گویا خوابشان برده بود والان شاید اینان از افتخارات خود می دانند که 1213تذکر به کابینه داده اند.زیاد دل خوش نکنید از این همه تذکر، اگر مرد بودید در زمان احمدی نژاد این کار را می کردید انشا اله مردم در انتخابات بعدی مجلس به آنها خواهند فهماند که باید کارشان را درست انجام دهند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.011 seconds.