.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سایت نمایشگاهی قائمشهر، یار شاطر یا بار خاطر؟

* اولین جشنواره ونمایشگاه مبلمان و دستاوردهای چوبی ساری بهانه ای دست داد تا پای صحبت رئیس اتحادیه مبلمان و درودگران ساری بنشینیم و دلگویه های آنها را شنوا باشیم.
محمود امیری رئیس اتحادیه مبلمان و درودگران ساری که از برگزاری اولین جشنواره ونمایشگاه مبلمان و دستاوردهای چوبی ساری در جاده ساری نکا بسیار خوشحال بود که بالاخره حرف ها و انتقادات آنها در مسئولین اثر گذاشت تا بتوانند نمایشگاهی در خور شان ساروی ها در روزهای پایانی سال بگذارند گفت: سال ها است که سایت نمایشگاهی مازندران در انحصار یک نفر است که نمایشگاه را به محلی برای فروش محصولات درجه سوم عده کرده که نام و نشان درست و حسابی نداشته و با به نمایش گذاشتن کالای درجه 1 اقدام به فروش محصولات درجه سوم در هنگام تحویل به مشتری که مورد تایید اتحادیه هم نبوده کرده بود و از این بابت مشکلات عدیده ای را برای ما به وجود می آورد و شکایات و اعتراضات ما هم به هیج وجه کارگر نبود.

امیری بیان داشت: استقبال بی نظیر بازدیدکنندگان از جشنواره مبلمان ساری خود نشان دهنده این مسئله است که آنها از نمایشگاه های فوق رضایت چندانی نداشته و ترجیح می دهند تا با اطمینان از کسانی کالا خریداری کنند که عواقب بی کیفیتی و یا چشم انتظاری طولانی مدت در زمان تحویل در قبال پرداخت پول کالای درجه یک و تحویل کالای درجه سه متوجه آنها نباشد.

امیری خاطر نشان کرد: سال هاست که اجازه برگزاری نمایشگاه را از مسئولین ذیربط داشته اما به دلیل در انحصار بودن سایت نمایشگاهی این امکان دست نمی داد تا اینکه امروز موفق به برگزاری شدیم و از این بابت نشاطی در اعضا اتحادیه شهرستان به وجود آمده است.
وی اضافه کرد: پیگیری شکایات و مشکلاتی که سایت نمایشگاهی قائمشهر در برپایی نمایشگاه های پر حاشیه ای که برای تمامی تولیدکنندگان و اعضاء اتحادیه های شهرستانی در مجمع امور صنفی و دستگاه های ذیربط خواهیم بود.

رئیس اتحادیه مبلمان و درودگران ساری با اشاره به دارا بودن عضویت 600 نفری این اتحادیه بیان داشت: اتحادیه مبلمان و درودگران ساری یکی مهم ترین اتحادیه ها است که برای ارتقاء و پیشرفت صنفی تلاش می کند.
امیری محصولات تولیدی در استان را دارای کیفیت بالا دانست و گفت: اختلاف قیمت غرفه های نمایشگاهی در سایت نمایشگاهی قائمشهر با قیمتی بیش از یکصد هزار تومان بود مسئله دیگری است که جای تامل برای شرکت کنندگان استانی دارد.
وی بیان داشت: امروز مشتری اطمینان دارد که جنس خریداری شده در نمایشگاه دارای نام و نشان درستی است و اتحادیه نیز در قبال مشکلات احتمالی پاسخگو خواهد بود.
رئیس اتحادیه مبلمان و درودگران ساری اظهار امیدواری کرد: این مسئله از سوی مسئولین ذیربط جدی دیده شود و راهکاری اساسی برای آن اندیشیده گردد.

سایت نمایشگاهی مازندران از انحصار قائمشهر خارج شود

مدیر اجرایی نمایشگاه و جشنواره توانمندی صنعت مبلمان ساری درگفتگویی به بیان گوشه هایی از دلگویه های صنف مبلمان و درودگران ساری پرداخت و گفت: سایت نمایشگاهی مازندران از انحصار قائمشهر خارج شود.

کلانتری با اشاره به مشکلاتی که سایت نمایشگاهی قائمشهر برای آنها داشت بیان داشت: این درست نیست که سایت نمایشگاهی استان در دست فرد خاصی باشد.
کلانتری گفت: برگزاری نمایشگاهی با ارائه کالای مرغوب و با کیفت یکی از اهداف ما بود.

وی افزود: با توجه به فعالیت فعالین این بخش در شهرستان ساری سالهاست که برگزاری نمایشگاهی در شان و شایسته مردم مرکز استان خواسته ما بود که به دلیل انحصاری بودن سایت نمایشگاهی امکان برگزاری وجود نداشت.

مسئول کمیته نمایشگاهی صنف درودگران ساریبیان داشت: علی رغم انتقادات و شکایات بسیاری که از سایت نمایشگاهی قائمشهر در اداره صنعت معدن تجارت ساری و اتحادیه شهرستانی و مجمع امور صنفی استان وجود داشت همچنان شاهد عدم موافقت برگزاری نمایشگاه در ساری بودیم تا اینکه مسئولین ذیربط اجازه برگزاری نمایشگاه در ساری دادند که بعد از سالها انتظار ظرف 48 ساعت شاهد پر شدن فضای 4 هزار متری اولین نمایشگاه و جشنواره مبلمان و توانمندی این صنعت به شکل بسیار خوب با ارائه توانمندی های این صنعت در جشنواره شدیم.

مدیر اجرایی جشنواره توانمندی صنعت مبلمان ساری خاطر نشان کرد: جشنواره محلی برای به نمایش گذاشتن توانمندی صنعت مبلمان و درودگری مرکز استان بود و نه محلی برای فروش؛ وی اضافه کرد: سفارش برای خرید در جشنواره به سمت مراکز فروشگاهی ارجاع داده شد تا مشتری با اطمینان خاطر به خرید بپردازد و بداند که در قبال پولی که پرداخت کرده است کالای با کیفیت و مرغوب دریافت داشته است.

مسئول کمیته نمایشگاهی صنف درودگران ساری بیان داشت:سایت نمایشگاهی قائمشهردر برگزاری نمایشگاه های مبلمان با دعوت از غرفه دارانی که نام و نشان درست و حسابی نداشته مشکلاتی برای خریدار به وجودآورد می آورد که عواقبش چیزی جز دوندگی های خریدارن برای شکایت دراتحادیه ها، مجمع امور صنفی و یا ادارات ذیربط نبوده است و اینکه ما با تقاضاهای بی شمار برای برگزاری نمایشگاهی با وجود فعالان استانی باید پشت در جواب رد می شنیدیم.

وی افزود: امروز که توانستیم نمایشگاه برگزار کنیم نتیجه تلاش جمعی و ما بودن بود که با همکاری مسئولین توانستیم نمایشگاهی در خور مردم مرکز استان برگزار کنیم.
کلانتری گفت:اتحادیه در صدد است تا نمایشگاه های متناوبی در استان برگزار کند و برای این منظور لازم است تا سایت نمایشگاهی مازندران از انحصار فردی خارج شود و مسئولین استانی هم باید برای احداث سایت نمایشگاهی مازندران در مکان جدید همت کنند و این نباشد تا سالها در انتظار افتتاح این مرکز باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای پیشرفت استان باید تلاش گردد خاطرنشان کرد: به این منظور نباید به دنبال سیاسی بازی ها بود؛ که اگر چنین باشد هرگز شاهد پیشرفت شهر و استان نخواهیم بود.

اعضای شوراي شهر یادشان باشد که فقط زمان انتخابات ما را نخواهند

مدیر اجرایی جشنواره توانمندی صنعت مبلمان ساری با اشاره به بازدید عبوری شهردار جوان ساری و سه تن از اعضای شورا از این جشنواره و ضمن تشکر از تمامی مسئولان و کسانی که در برگزاری این جشنواره همکاری نموده اند از اعضای شورای شهری که حتی برای لحظاتی کوتاه نخواستند به نمایشگاهی که بعد از سال ها در ساری برگزار شد و استقبال بسیار خوبی هم از آن شد گله گذاری کرد و گفت: این دوستان یادشان باشد که زمان به عقب باز نمی گردد و انها برای چند سال آینده باز دوباره به جمعیت فعال بازار برای انتخابات نیازمند خواهند بود، یادشان باشد که ما فقط برای زمان انتخاباتی آنها نمی خواهیم در کنارشان باشیم بلکه امروز چشم انتظار حضور آنها بودیم و انتظار همراهی داشتیم.

کلانتری با اشاره به پتانسیل بالای این صنعت گفت: اگر به دنبال اشتغال جوانان و جلوگیری از اعتیاد هستیم باید با بها دادن به فرصت ها ایجاد اشتغال کرده و با شناسایی بازار هدف به جایگاه اولیه خود که به عنوان صادرکننده بوده ایم برسیم و از واردکنندگی محصولات خارجی و وابستگی بکاهیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 4 اسفند 1392
واقعا متاسفم كه برخي كه ساروي هم نيستند اينقدر بسته فكر مي كنند
نا شناس 19 اسفند 1392
ساروي ها شما زورتون به بابلي ها نرسيده ، داريد يقه قائمشهريها رو ميگيريد.
مهدي آرام نژاد 10 فروردين 1393
براي ايجاد نمايشگاه بين المللي مازندران شهرهاي آمل،بابل ،قائم شهر و ساري كانديدا بودند. حساسيت روي آمل و بابل زياد بود و مديركل وقت بازرگاني قائم شهري بود و عزيزان ساروي هم عليرغم اينكه دو قطعه زمين در ظاهرا تلو باغ يا تلي باغ و جاده فرح آباد پيشنهاد داده بودند اما هيچ پيگير اينكار نبودند و از طرفي مديركل هم 24 ساعته پيگير موضوع بود . مقرر بود دو سوي پل تالار براي شركت نمايشگاهي باشد كه اين امر عليرغم توافق اوليه اجراء نشد و با مكافات اين پروژه آغاز شد و چند بار هم معاوضه شد تا به اتمام رسيد . يكي از قرارهاي اوليه اين بود كه اگر هر شهرستان بخواهد براي خودش يك نمايشگاه بين المللي داشته باشد ، نميشود و موضوع لوس ميشود و سرمايه گذار هم سرمايه گذاري نخواهد كرد . من فكر ميكنم بدن جو سازي بايد يكبار ديگر قراردادهاي اوليه را بررسي كرد و با احترام به آن توافقات اقدام بايسته نمود تا امنيت سرمايه گذاري به هم نخورد . اما 4 شهر _ گزينه چه پارامترهائي داشتند :
ساري : مركز استان بوده و مسئولان استاني در تعاملات بيشتر ميتوانند ضريب توفيق را افزايش دهند.
قائم شهر : داراي كارخانجات متعدد بوده و مركز كارگري استان است و از طرفي در ثقل استان مازندران از لحاظ جقرافيائي قرار داشته و ميتواند انگيزه هاي لازم را براي استقبال از نمايشگاه در شهرهاي ساري و بابل و آمل ايجاد كرد.
بابل : مركز تجاري و سرمايه اي استان بوده و در گزارشات بانكي آن زمان تنها صندوق قرض الحسنه ولي عصر عج به اندازه بانكهاي رسمي سه شهر ديگر تردد مالي داشته و مسئولان وقت شهرستاني بهترين مكان را براي اين امر انتخاب كرده بودند.
آمل : كه آن زمان و حتي الآن هم قطب توليد در تمام زمينه ها بوده و حمايت مسئولان شهري و ملي را هم در پرونده خود داشته است .
... و دلايل ديگر از توانمنديهاي اين 4 شهر وجود داشت كه از حافظه زدوده شده است . اين مختصر براي ثبت و ضبط قلمي گرديد. / والسلام
نا شناس 21 فروردين 1393
شمایی که قائمشهری فکر می کنید به کجا رسیده اید.همه ما ایرانی هستیم. اینقدر منم منم نزنید( شهر ما ، شهر ما نکنید.)
احمد 6 ارديبهشت 1393
فقط خرج اضافه هست
جاش میشذ یه کار زیربنایی دیگه کرد انقد قائمشهر ساری نکنید جاش برید تگذارین پولی که باهاش میشه اشتغال زایی یا خرج نیاز مردم کرد رو دور بریزن
حامد 6 ارديبهشت 1393
اولا که یه عمره بقیه شهرا منم منم کردن ما چیزی نگفتیم
دوما که یه عمره بقیه شهرا منم منم کردن ما چیزی نگفتیم
سوما که یه عمره بقیه شهرا منم منم کردن ما چیزی نگفتیم
حامد 6 ارديبهشت 1393
اگر نمایشگاه دست یه نفر خاص بود که دیگه نمایشگاه مرکزی استان نمیشد.
یا حرف الکی میزنین یا اگه درست میگین فشار بیارین از دستش در بیاد بره زیر نظر وزارتصنایع یا استانداری
یاسی 6 ارديبهشت 1393
به جای اینکه به فکر انتقال نمایشگاه باشید کارهای مفید تر زیادی میشه انجام داد فقط ی کم فکرتونو کار بندازید اینقدر هم با بچه های شاهی کل کل نکنید منطق درست هم خوب چیزیه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.421 seconds.