.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قیمت یک دست لباس روحانیت

شمال نیوز: لباس روحانیون در نگاه اول شاید چند متر پارچه بیشتر نباشد که هزینه بالایی هم برای تهیه‌اش نیاز نباشد ولی گشتی در بازار و محاسبه نرخ‌ها نشان می‌دهد که هر روحانی برای تهیه لباس روحانیت باید حداقل 300 هزار تومان هزینه کند که تهیه این مبلغ برای طلبه‌های جوان شاید کار چندان ساده‌ای نباشد.

 لباس روحانیت از سه بخش اصلی عمامه، عبا و قبا همراه با شلوار و نعلین تشکیل می‌شود.

عمامه
عمامه به پارچه با طول مشخصی گفته می شود که با روشی خاص بسته می شود و فرد روحانی آن را بر سر می‌گذارد. این جزء از لباس روحانیت به طور میانگین هفت متر پارچه تترون نیاز دارد که در بازار تهران این نوع یارچه آنچنان تولید داخلی ندارد و برای این کار از پارچه‌های پاکستانی، تایلندی و هندی تامین می‌شود.

به طور میانگین هر متر پارچه تترون مخصوص عمامه 5000 تومان قیمت دارد که یک عمامه متعارف 35 هزار تومان تمام می‌شود.

عبا
عبا به روپوش روحانی گفته می شود که در رنگ‌ها و کیفیت‌های متفاوت عرضه می شود. این نوع لباس بنابر کیفیت و درجه ضخامت از 25 هزار تومان تا 65 هزار تومان قیمت دارد که مانند دیگر لباس‌ها انواع زمستانی و تابستانی دارد.

قبا
قبا کت بلندی است که روحانیون آن را به تن می کنند. قبای ساده از جنس فاستونی 65 هزار تومان قیمت دارد که در برخی مواقع روحانیون این قسمت از لباس را به صورت سفارشی تهیه می‌کنند.

هزینه دوخت قبا مانند کت مردانه 100 هزار تومان تا 130 هزار تومان است که قیمت پارچه آن به صورت جداگانه محاسبه می شود.

شلوار
شلوار برای پوشش روحانی می‌تواند از جنس تترون و نازک در تابستان یا شلوارهای پارچه‌ای باشد. در حال حاضر شلوار دوخته شده از 90 تا 150 هزار تومان در سطح شهر عرضه می‌شود و هزینه دوخت آن به صورت سفارشی 50 تا 75 هزار تومان است.

نعلین
نعلین یا همان کفش روحانی با قیمت 25 هزار تومان به بالا به فروش می رسد و در برخی مواقع بنابر تغییر آب و هوا یا سلیقه شخصی می توان کفش به پا کرد که کفش مردانه از 50 تا 250 هزار تومان قیمت دارد. /250ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.85 seconds.