.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکنش لاریجانی به رای عدم اعتماد مجلس به کردان

رئیس مجلس شورای اسلامی در اولین واکنش خود به رای عدم اعتماد مجلس به وزیر کشور تاکید کرد: استیضاح کردان آزمونی برای نظام و کشور بود و نشان داد مجلس در آراستن کشور به نظام قانونی و راست کردن ناراستیها با کسی مسامحه ندارد.

علی لاریجانی در پایان جلسه استیضاح وزیر کشور که به عزل علی کردان منجر شد در جمع خبرنگاران حضور یافت و تصریح کرد: رای مجلس رای گویایی است و نشان می دهد مجلس روی مبانی اصولی اداره حکومت با جدیت ایستادگی دارد و با کسی تعارف ندارد و اگر کژی یا ناراستی ببیند آن را پیگیری می کند.

نماینده مردم قم در خانه ملت با تقدیر از نمایندگان مجلس که با آراستگی و متانت مطالب خود را مطرح کردند یادآور شد: در رابطه با آقای کردان مباحثی مطرح شده بود و من تا کنون ابا داشتم درباره آن اظهار نظر کنم و نمی خواستم نظر من در رای مجلس تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به برخی شایعات مبنی بر اینکه او کردان را به رئیس جمهور برای وزارت کشور معرفی کرده است خاطرنشان کرد: اصل پیشنهاد آقای کردان که از گذشته در صدا و سیما با من کار می کرد به عنوان وزیر کشور از جانب من صورت نگرفت و هیچ رایزنی با من نشده بود. روزی ایشان نزد من آمد و گفت رئیس جمهور او را برای وزارت کشور پیشنهاد کرده و البته با توجه به اینکه قبلا برای وزارت کشور درباره شخص دیگری رایزنی شده بود از سخنان کردان تعجب کردم اما چون خدمات زیادی انجام داده بود معرفی او را نفی نکردم.

لاریجانی اضافه کرد: آقای کردان در آن دیدار از من خواست با مقامات دیگر در رابطه با او صحبت کنم و من نپذیرفتم و گفتم این کار را نخواهم کرد اما اگر از من سئوالی بشود درباره کارهای شما به آنان خواهم گفت که البته سئوال هم شد و من هم نظر خودم را منتقل کردم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: روز قبل از بررسی رای اعتماد به آقای کردان مطالبی در رابطه با ایشان مطرح شد و من احساس کردم مناسب نیست که این موضوعات به صحن علنی کشیده شود به همین دلیل با آقای رحیمی و خود آقای کردان تماس گرفتم و پیشنهاد کردم آقای کردان کنار بکشد و حتی اواخر شب احتمال می دادم که نظر من به رئیس جمهور منتقل نشده باشد حدود ساعت 10 با خود آقای رئیس جمهور تماس گرفتم و توضیح دادم که با مجموعه شرایط بهتر است آقای کردان کنار بکشد و اگر شما این راه را بروید خوب است که البته استدلال ما موفق نبود و آقای کردان برای کسب رای اعتماد به مجلس آمد.

وی با اشاره به مطالب مطرح شده در جلسه رای اعتماد قبلی مجلس به کردان گفت: درباره لیسانس و فوق لیسانس و دکترای آقای کردان در آن جلسه مطالبی مطرح شد و وی تاکید کرد که اگر می دانست در رابطه با مدرک ایشان ابهامی وجود دارد مدارک را می آورد و با توجه به اینکه اصل بر اعتماد است مجلس نیز نظر او را پذیرفت که مدارک موجود است و به او رای اعتماد داد اما بعدها شبهاتی مطرح شد و من وظیفه داشتم به آقای عباسپور رئیس کمیسیون آموزش ابلاغ کنم که موضوع بررسی شود تا چیزی از نظر نمایندگان مخفی نمانده باشد.

وی تاکید کرد: تا زمان ارائه گزارش آقای عباسپور من واقعا از مدارک تحصیلی آقای کردان اطلاع نداشتم و قبلا هم در صدا و سیما به من گفته شده بود که این مدارک را دارند و اصل از نظر من بر اعتماد است هر چند در مورد دکترای ایشان تردید داشتم که ممکن است از جنس مدارک دانشگاه هاوایی و دانشگاههایی از این دست باشد.

لاریجانی افزود: بعدا من به آقای کردان گفتم که گزارش آقای عباسپور نشان داده است که شما در گذشته به ما هم اطلاعات درست را نداده اید و اکنون که به مجلس آمدید بهتر بود حقیقت گفته می شد هر چند برای تصدی وزارت کشور مدرک تحصیلی شرط نیست اما باید حرف راست گفته شود و من به ایشان پیشنهاد کردم که با نگارش نامه ای به مجلس از این موضوع عذرخواهی کند که این پیشنهاد ابتدا پذیرفته شد اما بعدها انجام نشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من حتی به کردان پیشنهاد کردم سمت دیگری قبول کند تا مجموعه خدمات او زیر ذره بین رسانه ای از بین نرود و عقل حکم می کرد که این جابجایی صورت گیرد.

وی اظهار داشت : من پرونده کردان را سفید و سیاه نمی دانم بلکه خاکستری می بینم. ایشان خدماتی داشت اما در این زمینه اشتباه کرد و کار او درست نبود و قابل دفاع هم نیست و من هم اعلام کرده بودم که پشت کار غلط قرار نمی گیرم. چون خدمات ایشان یک بحث است و به کارآمدی ربط دارد اما این موضوعات با مشروعیت مرتبط است.

لاریجانی اضافه کرد: البته از اینکه ایشان مطالبی را درباره خانواده اش مطرح کرد ناراحت شدم و این موضوع درست است اما یک نکته ای نیز وجود دارد و آن این است نظام جمهوری اسلامی با برخی کارهای نادرست با جدیت برخورد می کند حتی اگر فردی زحمات زیادی کشیده باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.161 seconds.