.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتشار بخشهایی از گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس در مورد حادثه 22 بهمن قم
در گزارش کمیسیون امنیت ملی، به اظهارات برخی افراد نزد برخی از مسئولین استان اشاره شده که این افراد اعلام کرده بودند «اگر در روز 22 بهمن دکتر لاریجانی جهت سخنرانی به قم بیاید ما مراسم او را به هم می زنیم».
انتشار بخشهایی از گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس در مورد حادثه 22 بهمن قم

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گزارش خود در خصوص حادثه 22 بهمن قم، برخی افراد وابسته به نهادهای استانداری، سپاه، اداره کل اطلاعات و نیروی انتظامی استان قم را مقصر شناخت و سهم هریک از این افراد را در حادثه مذکور تشریح کرد و همچنین بی توجهی نهادهای مسوول امنیت استان را مورد توجه قرار داده است.

روز گذشته پایگاه خبری بولتن نیوز بخشهایی از گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس در مورد حادثه 22 بهمن قم را منتشر کرد .

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن قم شرکت و سپس با حضور در شبستان حرم مطهر حضرت معصوم (س) سخنرانی کرد. اما در حین سخنرانی لاریجانی برخی افراد با اعتراض به سخنان وی و به هم زدن نظم مراسم به سمت وی مهر و لنگه کفش پرتاب کردند به طوریکه سخنرانی لاریجانی نیمه تمام ماند و وی مراسم را ترک کرد.

بعد از این حادثه هیاتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ترکیب منصور حقیقت پور، جواد جهانگیرزاده، مهدی دواتگری و سید حسین نقوی از سوی رئیس مجلس ماموریت یافتند تا از این غائله رمز گشایی کنند.

کمیته مذکور بعد از شش ماه کار، حضور در قم، و صحبت با مسئولین مختلف استان قم، گزارشی در 9 صفحه تهیه کرد که قرائت این گزارش در دستور کار هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

اگرچه مخالفتهای با این گزارش از سوی برخی نمایندگان باعث گردید این گزارش به موقع در مجلس قرائت نشود لیکن پایگاه خبری بولتن نیوز بخشهایی از آن را منتشر کرد:

محتوای گزارش 9 صفحه ای و اعلام سازماندهی بودن اخلال در سخنرانی
خبرنگار پارلمانی بولتن نیوز روز چهارشنبه در راهروهای مجلس شنید که در این گزارش 9 صفحه ای قید شده که وقوع حادثه 22 بهمن قم کاملا سازماندهی شده بود و از قبل برای ایجاد خشونت و درگیری از سوی برخی افراد برنامه ریزی دقیق شده بود.

همچنین در این گزارش تاکید گردید که برخی مسوولان اداره کل اطلاعات استان قم، اطلاعات نیروی انتظامی استان و اطلاعات سپاه علی بن ابی طالب این استان در روز 21 بهمن در گزارش هایی به استانداری و شورای تامین استان از ایجاد التهاب در شهرستان قم و احتمال به هم زدن جلسه سخنرانی لاریجانی خبرداده اند.

همچنین در گزارش کمیسیون امنیت ملی، به اظهارات برخی افراد نزد برخی از مسئولین استان اشاره شده که این افراد اعلام کرده بودند «اگر در روز 22 بهمن دکتر لاریجانی جهت سخنرانی به قم بیاید ما مراسم او را به هم می زنیم».

نحوه طراحی و چیدمان افراد خاص در محل سخنرانی
خبرنگار ما همچنین مطلع شد که در گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به نحوه طراحی و چیدمان افراد خاص در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه (س) اشاره شده و آمده است که برخی افراد در راهپیمائی 22 بهمن شرکت نکرده و قبل از رسیدن راهپیمائی کنندگان به محل سخنرانی، آنها به درب شماره هشت مراجعه کرده و در چندین گوشه مستقر شدند تا بتوانند به راحتی جلسه سخنرانی لاریجانی را بهم بزنند.

از طرفی دیگر در این گزارش تاکید گردید که محل سخنرانی لاریجانی در شبستان مذکور بر خلاف سال های گذشته که در فضای آزاد انجام می شد، طوری تعیین شد که امکان پرتاب کفش و مهر به سمت لاریجانی وجود داشته باشد.

نقش رئیس دفتر استاندار در ایجاد اخلال
در این گزارش حتی از اشخاصی از استانداری قم از جمله « آ » یکی از مسئولین حوزه ریاستی استانداری نام برده شد که وی قبل از شروع سخنرانی لاریجانی برخی از مسئولین از جمله قمی (فرماندار سابق قم)، اربابی (معاون دادستان ویژه روحانیت استان قم) و محمدیان (مدیر کل صدا و سیمای استان قم) را که مقابل تریبون سخنرانی رئیس مجلس نشسته بودند، جابه جا کرده و به آنان اعلام می کند که اگر شما اینجا بنشینید احتمال دارد کفش یا جسم دیگری به شما اصابت کند.

نقش برخی افراد وابسته به هفته نامه پرتو در ایجاد تنش
در بخش دیگر این گزارش مجلس به نقش مسئولین هفته نامه پرتو در ایجاد تنش درسخنرانی لاریجانی اشاره شده و تاکید گردید که آقای "ر"و "ج" از حلقه پرتو از "د.ع" می خواهد تا شعارهایی که از سوی آنان ارائه می شود را در پلاکاردهایی نوشته و به عنوان فرمانده میدان با در دست گرفتن این دست نوشته ها در حین سخنرانی لاریجانی، اعتراض کنند.

همچنین در این گزارش از برخی دیگر از افراد همچون «ش» که در هفته نامه مذکور مشغول فعالیت هستند به عنوان عامل تحریک معترضین نام برده شده است.

بررسی 35 هزار پیامک و نقش برخی افراد وابسته به سپاه علی بن ابیطالب قم
در گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به 35 هزار پیامک کوتاه ارسالی در قم بین ساعت های 12 تا 14 روز 22 بهمن قم اشاره شده که با بررسی این پیامک ها به نقش برخی از مسئولین از جمله «سرهنگ ت» مسئول وقت اطلاعات سپاه علی بن ابیطالب قم که از سمت خود برکنار شد، در ایجاد و خلق این حادثه تاکید شده است.

در گزارش کمیسیون امنیت مجلس تاکید گردید که در این پیامک ها «سرهنگ ت» ضمن تقدیر و تشکر از عوامل به هم زدن نظم سخنرانی لاریجانی، در خط دهی آشوب نقش ایفاء کرده است.

از طرفی دیگر برخی از افراد از جمله سرهنگ « ا » و شخصی به نام « ح . ر » فرمانده گردان عاشورا پیامک هایی را به سرهنگ « ت » ارسال کرده و از زحمات وی در 22 بهمن تشکر می کنند.

بی توجهی برخی افراد وابسته به چهار نهاد مسئول در قم در حادثه 22 بهمن
در پایان گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش خطاها و تقصیرات دستگاه مسئول در استان قم، به بی توجهی استانداری به عنوان رئیس شورای تامین استان قم، بی توجهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان، بی توجهی اداره کل اطلاعات استان قم و بی توجهی فرماندهی انتظامی استان اشاره شده است.

بی توجهی استانداری به عنوان رئیس شورای تامین استان قم
در این گزاش قید گردید که شورای تامین استان به گزارش سپاه و اداره کل اطلاعات در خصوص امکان بروز آشوب توجه نکرده و به موقع به منظور کنترل آشوب تشکیل جلسه نداد. همچنین احتمال بروز حادثه را به لاریجانی اطلاع نداده است.

از طرف دیگر تاکید شد که رئیس دفتر استانداری قم از وقوع حادثه کاملا باخبر بوده و به همین دلیل برخی از شخصیت ها را قبل از شروع مراسم از مقابل جایگاه جابه جا می کند.

عدم کنترل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان
در ادامه گزارش آمده است که از آنجا که یگان حفاظت سپاه علی بن ابیطالب استان قم بعنوان حلقه دوم مسئولیت برگزاری مراسم را بر عهده داشته، به دلیل عدم کنترل رفتار برخی از مدیران نظیر سرهنگ «ت» معاون اطلاعات و سرهنگ «ف» معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابیطالب و ضعف در جلوگیری از هجوم افراد آشوبگر به سمت تریبون و عدم انتقال برآورد اطلاعاتی تهیه شده در قبل از مراسم به فرماندهان رده بالای سپاه به منظور جلوگیری از بروز حادثه، از جمله قصورات سپاه استان است.

کم توجهی اداره کل اطلاعات استان قم
همچنین دراین گزارش آمده که اداره کل اطلاعات استان قم پیش بینی لازم جهت شناخت اغتشاشگران قبل از وقوع حادثه و عدم انگیزه اولیه در پیگیری موضوع و فقدان انگیزه مناسب جهت برخورد با افراد ذی ربط در غائله اخیر، از جمله قصورات این اداره کل است.

بی توجهی فرماندهی انتظامی استان قم
در این گزارش عدم توانایی در پیش بینی آشوب قبل از وقوع آن، عدم تسلط در شناسایی سه نفری که در حلقه سوم در مقابل درب شماره هشت ایستاده بودند و مردم را به سمت درب آستانه راهنمایی می کردند و شناسایی نکردن عوامل انحرافی که با در دست داشتن عکس های آقای دکتر احمدی نژاد و تابلوهای بهار در مسیر حرکت دکتر لاریجانی به ایشان تعدی کردند، از جمله قصورات فرماندهی استان قم در قبال این حادثه ذکر گردید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.132 seconds.