.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس کل دادگستری گیلان:
تخلفات شورای شهر رشت گسترده است
شمال نیوز: رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه در مدت شش سال کسی از اعضای شورا نپرسید که دارند چه می‌کنند، گفت: تخلفات برخی اعضای شورای اسلامی شهر منحل شده رشت گسترده بوده که هنوز جرایم آنها بازگو نشده است.
تخلفات شورای شهر رشت گسترده است

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، محمد جواد حشمتی روز شنبه در جمع روسای کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان رشت با بیان اینکه تأمین و استقرار عدالت در جامعه از طریق اجرای قاطع قانون عملی می‌شود، اظهار کرد: با انجام صحیح قوانین شاهد اجرای عدالت در جامعه خواهیم بود.

وی نقش قوه قضائیه در اجرای عدالت را بیشتر از دیگر دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: باید میزان اجرای حقیقی عدالت در جامعه را مورد سنجش قرار داد و در راستای برطرف شدن نواقص و مشکلات تلاش کرد.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه عملکرد دادگستری‌ها با توجه به سختی کارها از نظر کمی و حجمی بسیار مناسب بوده است، اذعان کرد: از نظر کیفی عملکردها چندان مناسب و جامع نبوده است.

وی گیلان را از استان‌های مهم و دارای قدمت بالا در کشور دانست و تصریح کرد: باید به مرکز استان به دلیل گستردگی فعالیت‌ها توجه ویژه‌ای شود.

* تخلفات شورای شهر منحل شده رشت گسترده است

حشمتی ایجاد بدون دلیل برخی پرونده‌های قضایی را سبب هدر رفتن بیت‌المال و وقت‌ها دانست و گفت: باید افراد دخیل در ایجاد برخی پرونده‌ها شناسایی شوند.

وی با اشاره به پرونده برخی اعضای شورای اسلامی شهر رشت، تصریح کرد: هنوز جرایم این افراد بازگو نشده است.

این مسئول قضایی استان، تخلفات برخی اعضای شورای شهر منحل شده رشت را گسترده خواند و اذعان کرد: هیچ‌کس در مدت شش سال از آن‌ها سئوال نکرد که دارند چه می‌کنند.

وی افزود: باید افراد مذکور مورد بررسی و سئوال‌های بسیار درباره پرونده‌های مختلف تخلفات قرار گیرند.

*نظارت ضعیف موجب وقوع فساد می‌شود

حشمتی با بیان اینکه باید مراقبت‌ها و نظارت‌ها افزایش یابد، تصریح کرد: در شرایطی که نظارت‌ها ضعیف باشد ممکن است این‌گونه فسادها رخ دهد.

وی به صدور برخی مجوزهای بهره‌برداری از معادن شن و ماسه در سطح گیلان اشاره کرد و گفت: در برخی مکان‌ها مانند رودبار و رحیم‌آباد اطراف رودخانه‌ها به بهانه وجود معدن شن و ماسه حفاری می‌شود که در برخی مواد موجب وقوع حوادثی مانند ریزش پل شده است.

مقام عالی قضایی گیلان، ادامه داد: به قدری بی‌حساب از بستر رودخانه سپیدرود برداشت شده است که اگر روزی سیل موجب شکستگی در سد سپیدرود شود حتی مرکز استان نیز زیر آب می‌رود.

* تعداد پرونده‌ها در دستگاه قضایی افزایش یافته است

وی با بیان اینکه اجرای صحیح عدالت موجب رسیدن به اهداف مورد نظر می‌شود، افزود: وکلا طبق قانون باید تلاش خود را برای انجام سازش در پرونده‌ها انجام دهند اما اکنون شاهد هیچ تلاشی نیستیم.

حشمتی وجود پرونده‌های زیاد در دستگاه قضایی را سبب ایجاد تبعات بسیاری دانست و خاطرنشان کرد: هر سال تعداد پرونده‌ها در دستگاه قضایی افزایش می‌یابد.

*روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی کند است

وی با تصریح بر اینکه روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی کند است، یادآور شد: پرونده‌های قضایی باید با سرعت بیشتری مورد بررسی و اجرا قرار گیرند.

رئیس کل دادگستری گیلان به وجود مشکلات بسیاری در بخش پیشگیری از وقوع جرایم اشاره کرد و متذکر شد: باید برای پیشگیری از انجام جرایم فکر اساسی شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سید 23 ارديبهشت 1392
تخلفات شورای شهر رشت را بازگو کنید تا همگان به ابعاد فاجعه پی ببرند تا حدس نزنند که 3 تا 4 هزار میلیارد رشوه دریافت نمده اند
حیدر 24 ارديبهشت 1392
یکی نیست به تخلفات شورای شهری ساری هم رسیدگی کند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.246 seconds.