.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آینده سیاسی احمدی نژاد چه خواهد بود؟
محمود احمدی‌نژاد بعد از اتمام ریاست‌جمهوری چه خواهد کرد؟ آیا این عرصه را برای همیشه ترک می‌کند و به تدریس در دانشگاه اکتفا می‌کند یا به عنوان یک فعال سیاسی همچنان در این عرصه باقی می‌ماند؟

محمود احمدی‌نژاد بعد از اتمام ریاست‌جمهوری چه خواهد کرد؟ آیا این عرصه را برای همیشه ترک می‌کند و به تدریس در دانشگاه اکتفا می‌کند یا به عنوان یک فعال سیاسی همچنان در این عرصه باقی می‌ماند؟ فعالان عرصه سیاست از اصولگرا تا اصلاح‌طلب به پرسش‌های ما در این خصوص پاسخ دادند.
شجونی:غیبت گونیستیم
جعفر شجونی: فعلاً که هیچ چیزی نمی‌گوید ما نمی‌دانیم می‌خواهد چه کار کند ما که غیب‌گو نیستیم رمز دولتمردان را نمی‌دانیم یک بار دیدید آمد گفت مردم به کاندیدای من رأی دهید. من پنج برابر می‌خواهم یارانه بدهم فعلاً که طبق فرمایشان رهبری او مقداری سقوط کرده وقتی که در مجلس بدون مدرک دو قوه را زیر سؤال می‌برد.
بروجردی:مگر من علم غیب دارم
علاء‌الدین بروجردی: مگر من علم غیب دارم ایشان قبل از ریاست‌جمهوری‌شان شهردار بودند به جز شهرداری هم ایشان در دانشگاه تدریس می‌کرده است خب احتمالاً دوباره برمی‌گردد به همان دانشگاه دیگر اما اینکه در حوزه سیاسی چه کار خواهد کرد واقعاً نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد.
ده نمکی :حدسی ندارم
مسعود ده‌نمکی: حدس و نظر خاصی ندارم من در ذهن ایشان نیستم نمی‌دانم چه کار می‌خواهد بکند نمی‌توانم در این خصوص اظهارنظر کنم.
چه اهمیتی دارد؟
حمیدرضا ترقی: چه اهمیتی دارد آینده سیاسی آقای احمدی‌نژاد چه خواهد شد. او هم مانند باقی روسای جمهوری شما در روزنامه چیز دیگری ندارید که به آن بپردازید در کشور مسائل مهم‌تری نیست؟
امیر محبیان: برای ایشان دعا می‌کنم
امیر محبیان: من برای آقای احمدی‌نژاد دعا می‌کنم به نظرم ایشان در صحنه خواهد بود و هیچ‌کس علاقه ندارد از صحنه قدرت کنار برود یادتان باشد قدرت مثل شراب می‌ماند بسته به وزن آدم‌‌هاست که هر چه وزن فرد بالاتر باشد راحت‌تر کنار می‌آید و هر چه پایین‌تر باشد قدرت برایش موقعیت ایجاد می‌کند برخی قبل از ورود به قدرت جایگاه و وزن‌شان روی عدد 80 است خب قدرت بیش از 20تا نمی‌تواند به آنها چیزی بدهد اصلا هم قصدم این نیست که بگویم آقای احمدی‌نژاد این‌گونه است.
عوض حیدر پور: «پوتین» و «مدودوف»
عوض حیدرپور: ایشان در آینده به ادامه فعالیت سیاسی خود خواهد پرداخت و تلاش می‌کند که در قدرت باقی بماند به نظر می‌رسد که می‌خواهد از مدل پوتین و مدودوف استفاده کند تا فردی از نزدیکانش که علاقه‌مند به ریاست‌جمهوری است انتخاب شود و خودش هم پستی در دولت بگیرد اما اگر نشد آینده سخت‌تری نسبت به روسای جمهوری قبلی خواهد داشت آن‌طور که می‌دانیم ایشان برای شرایطی که نامزدشان رئیس‌جمهور نشوند و الان لازم نمی‌دانیم افشا کنیم برنامه دارد شاید او به دنبال یک تشکیلات سیاسی برود اما نه یقینا یک حزب مارک‌دار.
واعظی آشتیانی : متضرر سیاسی
واعظی‌آشتیانی: من قبلاً موضعم این بود که ایشان یک جریان سیاسی جدید با عده‌ای طرفدار پایه‌گذاری می‌کند احمدی‌نژاد بارها اعلام کرده بود که وامدار هیچ گروه و تشکیلات سیاسی نیست اما موضع‌گیری‌ ایشان نشان می‌دهد که از اصولی که داشته است عدول کرده برای همین ایشان طرفدار زیادی نخواهد داشت اگر درباره مسائل انحرافی که به حق یا ناحق به او منتسب می‌کنند برخورد مدبرانه‌ای می‌کرد می‌توانست آینده سیاسی بهتری از آن‌چه تصور می‌کرد داشته باشد اما او حالا به لحاظ سیاسی متضرر شده است.
عباس عبدی: بیرون از صندلی قدرت نمی‌شود تصور کرد
عباس عبدی: آینده سیاسی احمدی‌نژاد بستگی به برخورد خودش دارد این احتمال هست که اصلا قبل از تمام دوره ریاست‌جمهوری اتفاقی رخ دهد اگر هم نیفتد جای پایی در سیاست ندارد مگر اینکه نامزد موردنظرش رآی آورد تا در دولت جایی داشته باشد چون در جامعه که جایگاهی ندارد احمدی‌نژاد را بیرون از صندلی قدرت نمی‌شود تصور کرد بحث سر این است اگر نامزد موردنظر دولت تأیید نشود او چه می‌کند به نظرم شاهد یک چالش جدید خواهیم بود بعید می‌دانم اگر نامزد دولت تأیید نشود تحمل کند اما اگر تأیید شود در غیاب اصلاح‌طلب‌ها بدون مشکل رأی بالایی خواهد داشت.
فاضل لاریجانی: امیدوارم دولت آینده جایی نداشته باشد
فاضل لاریجانی: فکر نکنم با این شیوه که ایشان در پیش گرفته به نتیجه برسد مهم این است که در انتخابات به چه نتیجه‌ای برسد اگر برسد که در قدرت و دولت باقی می‌ماند حدسم این است که موفق نمی‌شود بهتر است بگوییم امیدواریم در دولت آینده جایی نداشته باشد.
محمدعلی ابطحی:احتمالاً مجمع تشخیص مصلحت
محمدعلی ابطحی: بستگی به رفتار خودش در ماه‌های باقی‌مانده تا انتخابات دارد پیش‌بینی من است که با فرازونشیب‌هایی که هست ایشان بعد از دوره ریاست‌جمهوری در بخش‌های سیاسی کشور فعال شود تا در چرخه مدیریت نظام بماند من فکر می‌کنم که احتمالاً به هواداران ایشان چنان خوش نخواهد گذشت حتی اگر به دانشگاه بازگردد به کار تدریس پرداختن یعنی حذف شدن سیاسی به صورت طبیعی قرار بوده همه روسای مجلس‌ها معاون اول‌ها و روسای جمهوری همه عضو مجمع تشخیص مصلحت شوند بعد از اتمام دوره ریاست دولت اصلاحات به ایشان هم پیشنهاد شده بود که رفت.
امیر خادم:حزب تشکیل می‌دهد
امیر خادم: تصور می‌کنم دست به کارهایی بزند که خودش سال‌های قبل به صورت مستقیم یا غیرمستقیم نفی می‌کرده است به عنوان دست به تشکیل یک تشکل سیاسی بزند ایشان در سال‌های اخیر هر فعالیت تشکلی را مغایر با بدنه جامعه می‌دانست و عنوان می‌کرد که تنها خودشان را تافته جدا بافته می‌دانند در حالی که در همه دنیا در جوامع مدنی دموکرات احزاب شناسنامه‌دار از طرف دولت و حاکمیت حمایت می‌شوند که در دولت ایشان نشد اما احتمالاً با همین استارتی که ایشان از الان زده معلوم است که می‌خواهد با سازوکار مشخص به فعالیت سیاسی ادامه دهد.
حسین مرعشی: حزب تشکیل نمی‌دهد
حسین مرعشی: کارنامه ایشان فاقد میراث فرنگی اندیشه‌های مدیریتی و فکری است که بتواند بعدا به عنوان خالق این آثار در عرصه سیاسی – اجتماعی ایران باقی بماند در حالی که می‌توانست به عنوان یک شخصیت و عنصر اثرگذار در تاریخ معاصر بماند یک مموعه‌ای از ذهنیات چیزی نیست که قابل حفاظت باشد به نظرم ایشان به عنوان یک عضو ساده دانشگاهی به کار تدریس می‌پردازد از ایشان بعید است که دنبال تشکیل دادن حزب برود ایجاد کردن حزب ظرفیت فوق‌العاده می‌خواهد به نظر من شانس آقای احمدی‌نژاد این است که آینده خود را با مصالح نظام گره بزند تا خودش و همراهانش مصون بماند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.