.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جزییات توزیع کارت آزمون دکتری سال92

شمال نیوز: مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور ضمن تشریح جزییات برگزاری آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1392، آمار داوطلبان گروه های آموزشی مختلف این آزمون را اعلام کرد.


ˈحسین توکلیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: در آزمون ورودی دوره های دکتری نیمه متمرکز سال 1392 جمعا تعداد 217 هزار و 827 داوطلب ثبت نام کردند که حدود 41 درصد آنان زن و 59 درصد مرد هستند.

وی با بیان اینکه داوطلبان آزمون دکتری سال 92 برای پذیرش در 9 گروه آموزشی با یکدیگر رقابت خواهند کرد، افزود: در گروه آموزشی علوم انسانی تعداد 85 هزار و 327 نفر در 51 کدرشته امتحانی، در گروه علوم پایه تعدد 34 هزار و 252 نفر در 48 کدرشته امتحانی، در گروه فنی و مهندسی تعداد 42 هزار و 769 نفر در 73 کدرشته امتحانی، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی تعداد 21 هزار و 290 نفر در 53 کدرشته امتحانی و در گروه هنر تعداد هشت هزار و 302 نفر در شش کدرشته امتحانی ثبت نام کرده اند.

به گفته توکلی، تعداد سه هزار و 244 داوطلب برای رقابت در 18 کدرشته امتحانی گروه علوم پزشکی، هزار و 836 نفر برای رقابت در 21 کدرشته امتحانی گروه دامپزشکی، 15 هزار و 309 نفر برای رقابت در 11 کدرشته امتحانی گروه زبان و پنج هزار و 498 نفر برای رقابت در پنج کدرشته امتحانی گروه تربیت بدنی آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1392 نام نویسی کرده اند.

وی یادآور شد: شمار داوطلبان آزمون دکتری سال 92 نسبت به آزمون سال گذشته، 39 هزار و 374 نفر بیشتر شده است.


کارت ورود به جلسه آزمون دکتری از 14 اسفند توزیع می شود

سخنگوی سازمان سنجش، زمان توزیع اینترنتی کارت ورود به جلسه داوطلبان دکتری سال 92 را از روز دوشنبه، 14 اسفندماه 91 ذکر کرد و گفت: داوطلبان می توانند براساس اطلاعیه سازمان سنجش درباره تاریخ، محل رفع نقص و برگزاری آزمون دکتری حداکثر تا روز پنج شنبه، 17 اسفندماه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری و یا شماره پرونده و کد رهگیری، نسبت به مشاهده و دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون خود اقدام کنند.


برگزاری آزمون درس های تخصصی و استعداد تحصیلی در نوبت صبح و آزمون زبان در نوبت عصر 18 اسفند


توکلی ادامه داد: آزمون اختصاصی و استعداد تحصیلی دوره دکتری نیمه متمرکز در نوبت صبح جمعه و آزمون زبان در بعدازظهر جمعه، 18 اسفندماه 91 در 37 شهرستان مختلف کشور و 114 حوزه امتحانی واقع در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان در جلسه آزمون صبح، یک پاسخنامه و دو دفترچه برای پاسخگویی به سوالات اختصاصی و استعداد تحصیلی دریافت خواهند کرد و در نوبت بعدازظهر نیز به هر داوطلب یک دفترچه سوال و یک پاسخنامه به صورت بسته بندی شده، داده خواهد شد.

مشاورعالی سازمان سنجش تصریح کرد که دفترچه سوالات و پاسخنامه های آزمون دکتری، شخصی سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی آنها درج شده و دفترچه سوالات دارای تنوع بوده و در انواع A,B,C,D,F تنظیم شده است.

وی افزود: پس از برگزاری آزمون و تصحیح برگه ها و محاسبه نمرات خام، نمرات تراز شده و نمرات کل، نتیجه اولیه تمام داوطلبان به صورت کارنامه تنظیم و براساس برنامه زمانی پیش بینی شده در نیمه دوم فروردین ماه 1392 از طریق سایت سازمان سنجش دراختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

توکلی با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی آزمون دکتری سال 92 حداکثر تا 19 فروردین ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد، ادامه داد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند لازم است در فاصله زمانی روز سه شنبه، 20 فروردین تا شنبه، 24 فروردین ماه 92 به سایت سازمان سنجش مراجعه و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیه های این سازمان، حداکثر 50 کدرشته محل از میان کدرشته محل های رشته امتحانی مجاز، انتخاب و در فرم الکترونیکی مربوطه درج کنند.

وی اظهار داشت: پس از انتخاب رشته توسط داوطلبان مجاز، گزینش علمی با توجه به ظرفیت پذیرش دانشجو در هریک از کدرشته های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو و براساس نمره کل حاصل از 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل تراز شده مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام خواهد شد و فهرست اسامی معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت به منظور شرکت در مصاحبه به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ذیربط در نیمه دوم اردیبهشت ماه 92 معرفی خواهد شد.

توکلی همچنین به سهم 50 درصدی تاثیر نمره آزمون و 50 درصدی تاثیر نمره مصاحبه در پذیرش دانشجویان دکتری اشاره کرد و گفت: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری در نیمه دوم شهریورماه 1392 از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود. /ف250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.201 seconds.