.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شرایط‌‌‌ معافیت‌ تحصیلی‌ مشمولان‌ خدمت‌ سربازی

 فارس: ناصر اقبالی رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری صبح امروز گفت: دانشگاه آزاد از بهمن امسال نسبت به پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی اقدام می‌کند که این کار گام مثبتی در توسعه آموزش عالی و تسهیل در پذیرش دانشجویان است و امیدواریم تمام داوطلبان از این قانون حداکثر بهره را ببرند.
 
وی گفت: به طور کلی دانشگاه آزاد در 5هزار و 400 رشته محل با 20هزار ظرفیت پذیرش دانشجو داشت که آزمون سراسری دانشگاه آزاد برای 5هزار رشته محل حذف شده و در حال حاضر برای پذیرش دانشجو در کمتر از 500 رشته محل آزمون برگزار می‌شود.
 
اقبالی اظهار داشت: این آزمون از طریق سازمان سنجش برگزار می‌شود و داوطلبان برای ثبت‌نام در آزمون باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند ولی انتخاب رشته و پذیرش دانشجو از طریق مرکز آزمون دانشگاه آزاد صورت می‌گیرد. به صورتی که کارنامه اعلام شده سازمان سنجش برای هر داوطلب ملاک انتخاب است،‌ یعنی پس از اینکه رتبه هر داوطلب در آزمون سازمان سنجش اعلام شد داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه آزاد می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز آزمون دانشگاه‌ آزاد رتبه خود را اعلام کنند و در همین سایت انتخاب رشته کنند تا پذیرش از طریق مرکز آزمون صورت گیرد.
 
وی افزود: انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه آزاد نیز از 6 انتخاب به 20 انتخاب تغییر کرده است و جزئیات آن رشته نیز در زمان مناسب اعلام می‌شود.
 
رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به معافیت تحصیلی مشمولان خدمت سربازی، گفت: تمام داوطلبانی که در آموزش عالی ثبت‌نام می‌کنند می‌توانند از فرصت معافیت تحصیلی مطابق روابط نظام‌وظیفه استفاده کنند و شرکت‌کنندگان بدون آزمون نیز از این شرایط مستثنی نیستند.
 
اقبالی گفت: در پذیرش بدون آزمون تغییر رشته یا محلی امکان‌پذیر است ولی داوطلبان نمی‌توانند از رشته‌محل بدون آزمون به رشته‌محلی که با آزمون انجام می‌گیرد منتقل شوند.
 
وی افزود: ثبت‌نام پذیرش نیز هر ساله از نیمه دوم مهرماه آغاز می‌شود.
 
اقبالی گفت: در حال حاضر رشته‌های علوم پزشکی کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در دانشگاه آزاد شامل پذیرش بدون آزمون نیست.
 
رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اظهار داشت:‌ از نظر اعتبار مدرک نیز تفاوتی بین مدرک تحصیلی رشته‌محل‌های پذیرش شده بدون آزمون و رشته‌محل‌های پذیرش شده از طریق آزمون وجود ندارد.
 
وی گفت: پذیرش بدون آزمون این حکم را دارد که دو بار در سال صورت می‌گیرد و اولویت پذیرش نیز با داوطلبان بومی است البته به رؤسای دانشگاه‌های آزاد در استان‌ها این اختیار داده شده است که داوطلبان را در همان استان در بین شهرها جابه‌جا کنند.
 
وی در رابطه با وضعیت آزمون کارشناسی ناپیوسته نیز گفت: ما امکان حذف بیش از 95 درصد رشته‌محل‌ها را داریم و امیدواریم با موافقت وزیر علوم از بهمن امسال پذیرش رشته‌محل‌های بدون آزمون در این مقطع را نیز داشته باشیم.
 
وی در مورد ثبت‌نام آزمون تخصصی دکتری نیز گفت: این آزمون در 176 رشته و 369 رشته‌محل به صورت تستی انجام می‌شود و ثبت‌نام آن از نیز از روز یکشنبه 26 آذر آغاز خواهد شد.
 
اقبالی گفت: ثبت‌نام داوطلبان در مقطع کارشناسی ارشد نیز از امروز آغاز شده است.



ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.67 seconds.