.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وزیر دولت اصلاحات: حضور خاتمی در انتخابات قریب الوقوع است

مشرق:  احمد خرم، وزیر راه خاتمی در دولت اصلاحات در یادداشتی در روزنامه "آرمان" با تاکید بر نقش خاتمی در جریان اصلاحات، از اقبال مردم به کاندیداهای اصلاح طلب! خبر داد و نوشت:

"آقای خاتمی چهره اصلی و راس اصلاحات است، بنابراین اگر جریان اصلاحات برای معرفی کاندیدا به اجماع برسد، حضور وی در عرصه انتخابات حضوری اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

از دیگر سو باید یادآور شد که چنین اتفاقی زمانی می‌تواند به وقوع بپیوندد که شرایط و بستر‌های لازم برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات فراهم شود؛ شرایط و بستر‌هایی که مکرر از طرف چهره‌های شاخص جریان اصلاحات به آنها اشاره شده است.

* حضور خاتمی در انتخابات قریب‌الوقوع است

در این رهگذر اگر بستر‌های لازم برای چنین اقدامی فراهم باشد، حضور خاتمی در انتخابات قریب‌الوقوع به نظر می‌رسد کما اینکه خود وی نیز چنین مساله‌ای را هیچگاه نفی نکرده است. یک وجه مهیا شدن این شرایط باز‌می‌گردد به وضعیت اصلاح‌طلبان در انتخابات پیشرو و بخش دیگر آن به نحوه فعالیت و تلاش آنها برای موفق شدن در انتخابات آتی. در سال‌های اخیر تجربه مدیریت اصولگرایان نشان داد که عملا منتج به نتیجه مطلوب در همه حوزه‌ها نبوده است.

چنین رویکردی در واقع نوعی پاک کردن صورت مساله به جای حل مساله است؛ رویکردی که عملا دردی از مردمی که تحت فشار‌های اقتصادی قرار دارند را دوا نمی‌کند. همانطور که به آن اشاره شد راه‌حل واقعی برون‌رفت از چنین شرایطی این است که فضا برای حضور همه گروه‌ها و سلایق سیاسی پایبند به قانون برای اداره کشور باز شود و در این رهگذر احزاب، گروه‌ها و بدنه‌های مختلف اجتماعی به فعالیت بپردازند، در راهکار یاد شده باید از همه نخبگان و نیروهای دلسوز نظام که دل در گرو تعالی انقلاب اسلامی دارند استفاده شود.

* در انتخابات آتی گرایش مردم به سوی اصلاح‌طلبان خواهد بود

از دیگر سو امید به برگزاری انتخاباتی رقابتی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو از جمله عواملی است که می‌تواند به کاهش بسیاری از مشکلات داخلی و همینطور خارجی کمک شایان توجهی کند. در شرایط کنونی خود جریان اصولگرا نیز متوجه شده است که ممکن است در انتخابات اقبال سابق را نداشته باشد؛ بنابراین برخی از نیرو‌های این جریان به سمت و سوی اصلاح قانون انتخابات و کاهشی تصدی‌گری دولتی‌ها در قالب تغییر مجری انتخابات پرداخته‌اند. همینطور باید یادآور شد که اگر در انتخابات آتی شرایط و بستر برای یک انتخابات پرشور فراهم شود، گرایش مردم طبیعتاً به سوی اصلاح‌طلبان خواهد بود چرا که مردم در پی دیدن کاستی‌ها و شرایط فعلی به سوی رقیب توانمندی که سابقه اداره کشور در گذشته را نیز داشته باشد، خواهند رفت و این مساله شانس اصلاح‌طلبان برای پیروزی در انتخابات آتی را افزایش داده است."


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.