.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ادعاهای جدید یک چهره اصلاح طلب شمالي؛
هاشمی شاه‌ماهی انتخابات است/ بقای نظام وابسته به حضور اصلاح طلبان است!/ اگر هاشمی بیاید مشکل ما با غرب فوراً حل می‌شود
شمال نيوز: الیاس حضرتی نماينده سابق رشت در مطلبی گفت: آنچه الان با آن مواجهیم این است که نظام سه راه پیش رو دارد و هر کدام از این سه راه را می تواند در مواجهه با انتخابات سال آینده برگزیند.

شمال نيوز : الیاس حضرتی نماينده سابق رشت در مجلس ،در مطلبی با عنوان  "هاشمی بیاید یا نیاید" در هفته نامه اصلاح‌طلب "آسمان" با اشاره معنی‌دار به کاندیداتوری هاشمی در انتخابات آینده عنوان کرد: برای بقای نظام جمهوری اسلامی و تکامل و قوت آن، باید سراغ استراتژی اول (حضور اصلاح طلبان در انتخابات) رفت و این کار با حضور یک نفر از بین آقایان خاتمی و هاشمی قابل شکل گیری است.


به گزارش شمال نیوز ، بخش هایی از یادداشت حضرتی را به انتخاب مشرق در ادامه می خوانید:

* به رغم اینکه ما به عنوان اصلاح طلبان به شیوه برگزاری و نظارت بر امر انتخابات مهم داریم ولی انتخابات در ایران به طور متوسط هر سال برگزار شد و پر شور بوده است.

* آنچه الان با آن مواجهیم این است که نظام سه راه پیش رو دارد و هر کدام از این سه راه را می تواند در مواجهه با انتخابات سال آینده برگزیند . راه اول این است که که مشارکت حداکثری مردم در اولویت اول با فاصله بسیار زیاد قرار گیرد . در این استراتژی قطعاً باید سراغ عوامل و زمینه هایی رفت که این مشارکت حداکثری را در پی داشته باشد . این ابزار و لوازم چیزی نیست جز انتخابات قانونی و رقابت جدی با حضور قدرتمندترین و با نفوذ ترین شخصیت ها و احزاب در میدان با داوری منصف و اطمینان بخش در یک انتخابات قانونی با حضور جریانات عمده و شخصیت ها قدر یکی از جناح های مهم کشور اصلاح طلبان هستند که در طول سه سال گذشته با مضیقه های فراوان و شدیدی مواجه هستند.

* درمورد انعکاس نظرات بسیاری از شخصیت های محبوب جامعه نظیر خاتمی رسانه ها با محدودیت مواجه اند. از طرفی تهاجم سنگینی به شخصیت های بزرگ نظام نظیر آقای هاشمی می شود. این دو شخصیت می توانند نقش نقش موثری در بسیج مردمی و حرکت به سمت مشارکت حداکثری داشته باشند.

* بنابر این اگر واقعاً علاقه مندی به بقای نظام جمهوری اسلامی و تکامل و قوت آن وجود دارد باید سراغ استراتژی اول رفت و زمان زیادی هم نداریم، الان هم دیر شده است اما روزنه هایی وجود دارد که می توانیم به آنها امیدوار باشیم.

* به اعتقاد من شکل گیری استراتژی اول با حضور یک نفر از بین آقایان خاتمی و هاشمی قابل شکل گیری است.

* استراتژی دوم اولویت رسیدن کسانی به قدرت است که با مجموع سیاست های حاکم هماهنگ هستند . به اصطلاح امروزی خودی اندر خود و از هر جهت منطبق با جریان حاکم . از دید آنها این انتخاب صالح است . در این روال اصل بر این است که کسانی مثل حداد عادل ، جلیلی، لنکرانی بیایند که مورد وثوق هستند.

* در سناریوی سوم مشارکت میانی مورد توجه قرار می گیرد. برای رسیدن به این مشارکت حداکثری با حضور افراد محبوب جامعه شکل نگیرد . در این سناریو هدف این است که آقای هاشمی و بخشی از اصلاح طلبان را درگیر ائتلاف اصلاح طلبان نقش اصلی ندارند و بخش هایی از آنها که معتدل ترین و محافظه کارترین نیرو ها هستند به بازی گرفته می شوند در مقابل جناح میانه رو  به رهبری هاشمی و اصولگرایان سنتی به رهبری مهدوی کنی یه صورت تمام قد ظاهر می شوند در برابر این ائتلاف کاندیدای دولت قرار می گیرد و قطعاً مشارکت حداکثری  را شاهد نخواهیم بود اما مشارکت متوسط شکل می گیرد . در این سناریو خوش بینی های سناریوی اول و نه بدبینی های سناریوی دوم شکل می گیرد .

* امروز درگیری شدیدی بین دولت و شورای نگهبان که نماد اصولگرایان سنتی! است صورت گرفته است.

* هاشمی شاه ماهی انتخابات است و همین که بگویند او کاندیدا می شود بخش زیادی از مسائل ما با کشور های منطقه از جمله عربستان حل می شود. در مواجهه با غرب نیز موضوع همین طور است و پیام آرامش بخشی به دنیا مخابره می کند . بنا براین احتمال برداشتن این گام از سوی نظام بیشتر است و اگر شرایط به سمت آمدن هاشمی پیش برود هم بخش زیادی از مدیران دوران اصلاحات و حتی اصولگرایان سنتی نیز به کمک او می گویند.

* هاشمی کادر قوی دارد و خودش مرد بحران هاست، تجربه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری  نشان می دهد از آذرماه سال جاری انتخابات خودش را به خوبی نشان می دهد و تا پایان دی و اواسط بهمن مشخص می شود، که گروه های مختلف و نظام کدام استراتژی را در پیش می گیرند.




ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

جعفر قربان پور 21 آبان 1391
آگاه باشیم : نظام مقدس جمهوری اسلامی همیشه در یک راه که آن راه اسلام ، پیامبر اعظم (ص)، ائمه اطهار(ع) ، امام و شهیدان که متجلی در پیروی از ولایت و امامت شیعه که امروز پرچمدار آن مقام معظم رهبری می باشد ، بوده است . سیاسیون مواظب خودشان باشند به راههای دیگر منحرف نشوند و تفسیر شخصی خویش را به نام نظام و انقلاب اسلامی ننویسند .
مهدی ازرشت 21 آبان 1391
شما اول بگوباپولهایی که ازشهرام جزایری گرفتی چه امورخیری انجام دادی بعدا"درمواردی که اظهارفضل کردی صحبت می کنیم.
ناشناس 21 آبان 1391
دقيقا همينطوره
تنها افرادي كه ميتوانند ايران و ايراني را از اين بحران اجتماعي ، فرهنگي و اقتصادي نجات دهند آقايان خاتمي و هاشمي ميباشند
ياد آن ايام بخير كه در زمان اين عزيزان آب در دل مردم تكان نميخورد خصوصا در زمان جنگ كه هم اتحاد بين مردم و مسئولين بيشتر بود و هم اقتصاد ما ثبات قابل ملاحظه اي داشت.
سالي يكبار افزايش قيمت داشتيم نه مانند الان ساعتي يكبار !!!
پیمان دراج 21 آبان 1391
بنده بسیار با حرفهای آقای حضرتی موافق هستم. شاه کلید حل مشکلات کشور در دستان هاشمی می باشد، به خصوص به این دلیل که علاوه بر اجماع داخل اکثر طیفها و گروهها بر روی ایشان و نظر مثبت مردم نسبت به این بزرگوار، اکثر کشورهای جهان و به خصوص کشورهای عرب همسایه نیز به ایشان علاقه داشته و احترام خاصی را برای آقای هاشمی قائل می باشند که این امر نیز به از بین رفتن تنش در منطقه، نفوذ قدرت سیاسی ایران و بهبود اوضاع کشور بسیار کمک می کند.
نا شناس 21 آبان 1391
بهت توهین نمی کنم ولی هر کس که کارکرد شما(توی خاص منظورمه) و خانوادهونرو توو رشت میشناسه ، میدونه که امثال شماها (ترکهای مقیم شمال)رو با 100تا فیل طلا نمیشه سیر کرد، هنوز خیلی از نمایندگان فعلی گیلان، درس شیطانروشی رو توو خونه شما دارند پااس می کنن
بطور مثال حمایت علنی آقای دکتر ت نماینده فعلی رشت از قانون شکنیهای دودمان شما برای خیلیها روشنه
شما لطف کن سکوت کن
دلسو خته ولایت 22 آبان 1391
قابل توجه آقای حضرتی: من فرد منصفي را ميان اهل.....نمي‌بينم. اگر انصاف داشتند در روز قدس سال 88 وقتي به ظاهر هواداران آنها شعار نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران مي‌دادند بايد در مقابل آنها مي‌‌ايستادند. اگر انصاف داشتند در روز شانزدهم آذر 88 وقتي به امام اهانت كردند بايد به ميدان مي‌آمدند و با اهانت‌كنندگان برخورد مي‌كردند. اگر انصاف داشتند بايد در روز عاشوراي 88 وقتي به شعائر الهي عاشورا و نيز اصل ولايت فقيه يك مشت اشرار سياسي اهانت كردند بايد مي‌آمدند از امام ، انقلاب و ولايت فقيه و از امام حسين(ع) حداقل دفاع مي‌كردند. من نديدم تاكنون حتي يك نفر از آنها از اعمال ننگين به اصطلاح طرفداران خود ابراز انزجار كنند و مرز خود را با ضدانقلاب و مخالفان اسلام مشخص كنند.مدیریت ارزشی سایت محبت کنید کامنت را بگذارید امانتی برای شما بگذارید روشنگری شود مردم ما بصیرن و زمان شناس و به موقع به تکلیفشان عمل می کنند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.189 seconds.