.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بر غربت هفت تپه می گریم
بر غربت هفت تپه می گریم

این روزها که بیش از بیست سال از قطعنامه می گذرد، رزمندگان شمالی دلتنگ هفت تپه و شور و حال گردان هایش شده اند. هرچند دیر شده است ولی باز هم این توجهات و یاد ایام ها ارزش دارد. یادداشت برادر عزیز علی اصغر مؤذنی را با هم می خوانیم:

سال ها پیش در کشاکش سخت دفاع مقدس، شیرمردان و دلاوران استانهای شمالی در لشکر ویژه 25 کربلا ، موقف و پایگاهی دربیابان های اطراف شهر هفت تپه داشتند که میعادگاهی برای عاشقان بود.

میعادگاهی که خاک گرمش با چادرهای برافراشته، چه بسیار سجده های پاک بزرگانی را بخود دیده وزان تقدس یافته است.

چه بسیار شب ها، ناله های بسیجیان دریا دل را همراه بوده و با شوق و شور فراوان، پذیرای قطرات زلال اشک جوانان غیرتمندی شده که در دل سیاهی شب با ندای علوی " الهی و ربی صبرت علی حر نارک فکیف اصبر علی فراقک " سجده های عاشقانه بر زمین می نهادند تا شاید بربال فرشتگان، توفیق وصال رب را بیابند که یقیناٌ برای بسیاری چنین توفیقی حاصل شد و برخی نیز همچنان در حسرت آن می سوزند و می سازند.

چه بسیار جوانان شیفته دلی که در خاک گرم این دیار در خون خود تپیدند تا عزت اسلام خدشه دار نشود.

هفت تپه! نامی مقدس، نامی آمیخته با غرور، مردانگی و غیرت برای جوانان دیروزی است. قدمگاه شهیدان بزرگی است که ذره ذره خاکش خاطرات ماندگاری از بصیرت و دانائی آنان بردل نهفته دارد.

سینه تشنه نسل نوی ما در اشتیاق چنین چشمه زلالی است تا جان دل را از تاریخ پر خاطره حضور رزمندگان قهرمان لشکر ویژه 25 کربلا سیراب سازند.

بزرگان ما برای فراهم آوردن بسترچنین امر مهمی چه کرده اند؟ آیا نسل امروز جامعه که باید میراث دار و رهرو نسل گذشته خود باشد با هفت تپه نه به عنوان یک جغرافیای طبیعی، بلکه به عنوان یک تاریخ از دلاوری ها ، از ایثارگری ها و فداکاری ها به اندازه کافی آشنا شده است؟

برگزاری اردوهای راهیان نور فرصت مغتنمی است تا میعادگاه عاشقان در هفت تپه را به پایگاه استقرار و ساماندهی راهیان نور از استانهای مازندران و گلستان تبدیل ساخته و با ایجاد نمایشگاهی از تاریخ حضور لشکر ویژه 25 کربلا، یادمان سرداران شهیدش، یادمان شهدای بزرگ و شاخص لشکر و هم چنین تصاویر و ماکت های عملیات های بزرگی که این لشکر در آن نقش فعالی داشته به آموزشگاهی بزرگ و چشمه ساری از معرفت و دانائی تبدیل سازیم.

براستی چگونه می توان بین نسل امروز با قهرمانان تاریخ دفاع مقدس پل آشنائی زد؟ چگونه باید این اسطوره ها را در مقابل دیدگان نسل نو به عنوان یک الگو قرارداد؟

شهید طوسی، چشم به راه نسل نوی جامعه ماست؛ هنوز در فضای هفت تپه فریاد های الله اکبر او با همان هیجان، منتظر گوش های نوجوانان و جوانان امروزی است.

شهبد حاج بصیر، شهیدان: شیرسوار، ناصربهداشت، حشمت الله طاهری، حمیدرضا نوبخت، بلباسی و ده ها سردار دلاور دیگر، صدها فرمانده شهید دیگر در گردان های مختلف از لشکر ویژه 25 کربلا در جای جای منطقه هفت تپه، نسل امروزی را به پای کلاس درس عزت و مردانگی فرا می خوانند ما بر فراهم آوردن بستر حضور نوجوانان مان در این کلاس چه کرده ایم؟

روی سخنم با بزرگان شمالی دفاع مقدس، با برجای ماندگان از آن قافله است. با سرداران: حاج کمیل کهنسال، حاج عبدالله عمرانی،حاج علی ییلاقی، حاج علی شالیکار، فتحعلی رحیمیان، عليجان میرشکار، حاج علی اکبرنژاد، حاج رمضان صحرایی و دیگر عزیزانی که هنوز دل در گرو آن ایام دارند.

بیائید این حلاوت را از کام جوانان و نوجوانان مان دریغ نکنیم که غفلت ما ، تلخی فرهنگ بی تفاوتی را بر کام آنان خواهد نشاند .

بیائید هفت تپه را به نمایشگاه بزرگ غیرت و جوانمردی لشکر ویژه 25 کربلا مبدل سازیم تا آئینه تمام نمای بزرگان شهیدش و یادگاران بزرگوارش باشد.والسلام
 
علی اصغر مؤذنی

تدوین: سجاد پیروزپیمان


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نجفی 22 مهر 1391
اگر فرهنگ جبهه ودفاع وارد عرصه اجتماعی ایران بشود کشورهای مثلا متمدن از گرسنگی میمیرند چرا که منابع ما سرمایه ما ومغزهای ما را نمیتوانند حتی ببیند چه برسد.............

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.145 seconds.