.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در بیانیه بسیج دانشجویی مطرح شد ؛
دادخواهی دانشجویان ؛ هويت دانشگاه گلستان در هاله‌اي از ابهام !

شمال نیوز: به گزارش خبرنگار «خبرگزاري دانشجو» از گرگان، بسيج دانشجويي دانشگاه گلستان به‌عنوان فعال‌ترين نهاد فرهنگي و سياسي دانشگاه و نماينده دانشجويان و نخبگان، در خصوص مشكلات دانشگاه بيانيه‌اي تنظيم نمود و از وزارت علوم خواستار پيگيري مشكلات شد.
در ابتداي اين بيانيه آمده است: شايد امروز و پس از گذشت چهار سال از تأسيس دانشگاه گلستان، سوال بسياري از دانشجويان اين دانشگاه اين باشد كه سهم ما در نظام آموزش عالي كشور چقدر است و آيا دانشگاه گلستان به‌عنوانم يك دانشگاه جامع و مصوبه سفر اول هيئت دولت به استان گلستان داراي هويتي مستقل هست يا نه؟

پس از گذشت چهار سال هنوز هويت مستقل دانشگاه گلستان در هاله‌اي از ابهام است

دانشجويان در اين بيانيه تأكيد كردند: گمان بر آن مي‌بريم كه اين پرسش در ورودي اصلي دانشگاه پاسخ داده مي‌شود، آنجايي كه نوشته شده است «دانشگاه گلستان» و در ذيل آن تابلويي با نام دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان خودنمايي مي‌كند؛ اين يعني آن كه پس از چهار سال هنوز هم هويت مستقل دانشگاه گلستان در هاله‌اي از ابهام است و قشر دانشجو در سردرگمي تلاش مسئولين براي احقاق حق.

در ادامه بيانيه اشاره شده است:‌ دانشجويان دانشگاه گلستان تا به امروز در مقابل تمام مشكلات دانشگاه سكوت كرده‌اند به اميد آن كه مسئولين اقدامي در شأن انجام دهند، اما هنوز خبري نشده است.

دانشجويان دانشگاه گلستان در اين بيانيه اعلام كردند: 14 فروردين ماه، تغييراتي صورت پذيرفت و دانشگاه گلستان ساختمان دانشكده علوم پايه واقع در پرديس جديد علوم كشاورزي را بنابر توافق به اين دانشگاه واگذار نمود و طبق همان توافق قرار بود كه كل ساختمان‌هاي سايت قديم تحويل دانشگاه گلستان شود، اما ظاهرا با هم آقايان منابع طبيعي سود برده‌اند و در مقابل سه ساختمان فرسوده، يك ساختمان با تمام امكانات و سالن همايش نصيبشان شده است.

در ادامه اين بيانيه، بسيج دانشجويي دانشگاه گلستان با طرح چند سوال از مسئولين وزارت، انتظار پاسخگويي شفاف و صريح از آنان را در مقابل اين مطالبه‌گري دانشجويي دارند:

1. به چه دليل علي‌رغم توافقات مكرر بين دانشگاه گلستان و دانشگاه منابع طبيعي، باز هم واگذاري پرديس قديم منابع در خيابان شهيد بهشتي گرگان محقق نشده است؟ مگر واگذاري كامل سايت شهيد بهشتي مصوبه جلسه مورخ 10/11/90 روساي دانشگاه‌هاي گلستان و علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان در حضور معاون اداري مالي و مديريت منابع وزارت علوم و معاون حقوقي و امور مجلس و مديران كل بودجه و طرح‌هاي عمراني وزارت علوم نبود؟ مگر قبل از اين جلسه و در پنج سال قبل، دانشگاه منابع طبيعي در قالب نامه‌اي رسمي چنين تعهدي نداده بود؟ آيا وزارت علوم اين قدر ضعيف است كه نمي‌تواند حقوق اوليه و اساسي 4000دانشجو را تامين كند.
2. آيا شايسته نيست دانشگاهي كه در استان به‌عنوان دانشگاه جامع شناخته شده و دانشجويان آن به لحاظ علمي و سطح رتبه قبولي در كنكور داراي اعتبار خاصي هستند، مكان مناسب و آبرومندي به عنوان فضاي آموزشي داشته باشند؟ ابهامي وجود دارد و آن اين كه آيا دانشجويان دانشگاه گلستان بايد طلبكارانه اين پرسش به حق را مطرح نمايند يا خواسته‌شان از سر زياده خواهي است و تا همين جا هم آقايان از روي لطف عنايتي به ايشان داشته‌اند؟

3. جناب آقاي رئيس چرا سلف سرويس، با اين وضع تحويل دانشگاه گلستان شد؟ چه نظارتي از سوي مسئولين وزارت علوم بر اين نقل و انتقال وجود داشت؟ نظارت صرف و يا نظارت موثر؟ نظارت منفعل و يا نظارت فعالانه؟ آيا اصلا نظارتي وجود داشته است؟

چرا هيچ كس اين گزارش را نداد كه دانشگاه منابع طبيعي گرگان نه تنها ميز و صندلي‌هاي سلف، نه تنها لوازم پخت پز، حتي لامپ‌ها و سيم لامپ ‌ها را باز نكرد و با خود برد؟ در حالي كه هيچ نيازي به اين وسايل نداشت و بايد آنها را به دهم قيمت به مزايده بگذارد؛ چرا دانشگاه منابع طبيعي گرگان اين قدر نسبت به وضعيت اقتصادي كشور و مشكلات دولت بي‌توجهي نموده و حاضر است براي فشار به يك دانشگاه بار مالي 150 ميليون توماني را به ملت و بيت المال تحميل نمايد.

4.دانشجويان دانشگاه گلستان خوابگاه خصوصي را با هزينه سرسام‌آور و مشكلات فرهنگي بپذيرند، وضعيت اسفبار سلف را بپذيرند؛ عدم وجود سالن مطالعه و كتابخانه را براي دانشگاه جامع استان بپذيريند، عدم وجود سالن ورزشي را بپذيرند عدم وجود سالن همايش را بپذيرند، اما ديگر اين تحقير را نمي‌توانند بپذيرند كه فضاي آموزشي مطلوب را نداشته باشند؛ تا آنجا كه حتي اساتيد علوم انساني جايي براي نشستن به عنوان هيئت علمي ندارند، اين تحقيرها تا چه زماني قرار است از سوي وزارت علوم و دانشگاه علوم كشاورزي ادامه پيدا كند؟

در اين بيانيه همچنين تاكيد شده است: شوراي تبيين مواضع حوزه بسيج دانشجويي حضرت امام خامنه‌اي از مسئولين دانشگاه گلستان در خواست مي‌نمايد به مطالبه‌اي كه پس از گذشت مدت زمان طولاني از موعد مقرر نقل و انتقالات، امري به حق و كاملا قانوني است پاسخگو باشند؛ چرا كه بنا به فرموده رهبر جامعه اسلامي دانشجويان مي‌توانند با دعوت از مسئولان در مجامع دانشگاهي سوالات و ابهامات خود را پيگيري كنند.

دانشجويان بسيجي دانشگاه گلستان در پايان اعلام كردند: در صورت ادامه پايمال شدن حقوق دانشجويان دانشگاه گلستان و اصرار بر اين روند غيرقانوني، ضمن تنوير افكار دانشجويان نسبت به طرح دعوي از دانشگاه منابع طبيعي گرگان به نمايندگان از دانشجويان در ديوان عدالت اداري مبادرت خواهد نمود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.