.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دغدغه های جوان نسل سومی از اشاعه فرهنگ دفاع مقدس مازندران
هفت تپه ! قبله گاه لشکر ویژه 25 کربلا
شمال نیوز: امروز جوان شمالی نسل سوم انقلاب حاج بصیر، طوسی ، حسین املاکی، حسین بهرامی و اسطوره مازندران "ابوعمار" را نمی شناسد این گناهی ست نابخشودنی که همه جاماندگان و بازماندگان از قافله شهدا را شامل می شود و هر چه زودتر اگر به این مقوله پرداخته شود شرمندگی آنان در مقابل شهدا کمتر خواهد شد.
هفت تپه ! قبله گاه لشکر ویژه 25 کربلا

هفت تپه!

لشکر 25 کربلا!

نام هایی آشنا و صمیمی ولی گمنام ، غریب و مظلوم!

- کجایند؟

- چه کسانی؟

- همانانی که روزگاری منتسب به این نام ها بودند.

بعد از بیست و اندی سال باز هم این نام ها غریب اند؟

- چرا؟

جواب این چرا را از چه کسی باید گرفت؟

مردم؟

مسئولین؟

رزمندگان؟

صدا و سیما؟

مطبوعات؟

دستگاه های ذیربط فرهنگی؟

از چه کسانی؟

قصدم متهم شمردن کسی در این محرومیت عظیم فرهنگی نیست و دنبال متهم خاصی هم نیستم. چرا که همه مردم عزیز شمال کشور دخیل اند.

چرایی این محرومیت باید مشخص گردد و راهکاری جدید برای حال و آینده نیز باید اتخاذ شود.

امروز فعالان فرهنگی شمال کشور باید انقلابی دوباره در عرصه ترویج و اشاعه فرهنگ غنی دفاع مقدس شمال کشور بپا کنند.

آیا موفق خواهیم بود؟

باید همت و تلاش کرد.

باید خون دل خورد.

هر کس با هر منصب و نشانی در این وادی اسلامی و علوی مدیون خون شهید و زجرهای جانبازان ، آزادگان و رزمندگان سینه سوخته  است و به هر طریق ممکن آدمی باید این دِین را به هر گونه ای که می تواند أدا کند.

بدا به حال آنانکه خون شهید را نردبانی برای رسیدن به اهداف پوچ خود ساخته اند و اسیر دنیا ، هوی و هوس هایشان گشته اند.

شهدا ! دسته گل های پرپری که با خون خود انقلابی زیبا را به نحو احسن تحویل شما داده اند و حال این شمائید و این شرمندگی در مقابل خونشان.

ترویج و اشاعه فرهنگ غنی دفاع مقدس شمال کشور، امری ست ضروری و مهم برای همه آنانی که در این خطه نفس می کشند و به راحتی در حال معاش اند.

اگر امروز جوان شمالی نسل سوم انقلاب حاج بصیر، طوسی ، حسین املاکی، حسین بهرامی و اسطوره مازندران "ابوعمار" را نمی شناسد این گناهی ست نابخشودنی که همه جاماندگان و بازماندگان از قافله شهدا را شامل می شود و هر چه زودتر اگر به این مقوله پرداخته شود شرمندگی آنان در مقابل شهدا کمتر خواهد شد.

مجاهدان خاموشی که با کناره گیری از عرصه پژوهشی و ثبت وقایع در حال فنای تاریخ این خطه و از بین بردن رشادتها و شجاعت های لشکر ملکوتی 25 کربلا هستند. همان شیرمردانی که با فتح فاو، رخدادی باورنکردنی از مجاهدت را در دنیا رقم زدند.

چه هزینه های زیادی که صرف نمایشگاه ها ، کنسرت ها ، برنامه های تلویزیونی و رادیویی ، انتشار کتب و نشریات ، برگزاری یادواره ها شده است ولی در بحث اشاعه فرهنگ دفاع مقدس و معارف شهدا ، کفگیر به ته دیگ خورده و هیچ اعتباری موجود نمی باشد ، اعتبار که هیچ ، همتی هم وجود ندارد.

اگر امروز  برای جوان شمالی شخصیت های شهدا و رزمندگان دلاور شمالی معرفی نشود، دیگر امیدی به معرفی این مقوله مهم نیست و خاطرات و سرگذشت این دلیرمردان از تاریخ این خطه محو خواهد شد.

همه مردم و مسئولین، موظف به اجرای این امر خطیر هستند؛ همه جوانانی که قلم در دست دارند باید وارد این حوزه شوند و تا سر حد شهادت تلاش کنند؛ رزمندگان عزیزی که به جهت تواضع و فروتنی حاضر به بیان خاطرات خود نیستند ، باید بدانند که کوچکترین خاطراتشان اگر در سینه هایشان باقی بماند به گناهی نا بخشودنی مرتکب خواهند شد و تاریخ را از بین برده اند ، باید با پژوهشگران این عرصه همکاری لازم را داشته باشند و مسئولین محترم هم باید پشتیبانی کامل خود را از آنها بدارند تا باری دیگر فتح فاو این بار بعد از بیست و اندی سال در حوزه پژوهش دفاع مقدس انجام بپذیرد و آن هم به دست جوانان نسل سومی انقلاب و بدون شک این امر تحقق خواهد یافت زیرا که این جوانان از خونهای همان جوانان دهه شصتی خروشیده اند و بعد از سالیان سال ، باری دیگر دنیا را با فتح معارف دفاع مقدس  مجذوب خود خواهند کرد.

مردم و مسئولین باید بکوشند و باری دیگر فضای دل انگیز دفاع مقدس را به این خطه برگردانند و با فضاسازی در شهرها و همچنین در با حضور قوی در فضای مجازی با ایجاد سایت ها و وبلاگ های مختلف دفاع مقدسی به طور فعال وارد این حوزه شوند تا بتوانند گوشه ای از رشادت های رزمندگان و شهدای غریب لشکر عشق، لشکر لاهوتی 25 کربلا را به دنیا نشان دهند.

به امید آن روز...

آخرین خواسته از همه مسئولین و فرماندهان شمالی دفاع مقدس:

ما جوانان شمالی نسل سوم انقلاب برای احیای فرهنگ دفاع مقدس شمال کشور نیاز به قبله گاه داریم و قبله گاه ما همان هفت تپه ایست که آغشته است به خون شهدا و قدوم مبارک همه رزمندگان و شهدای مظلوم شمالی و برای تحقق این امر نیازمند یک یادمان ، یک یادگاری ، نمی دانم ، هر آنچه که می توانید در هفت تپه بسازید که میعادگاه و قبله گاه ما در خاک های مبارک جنوب ، هفت تپه باشد و بس...

سجاد پیروزپیمان/ جوان نسل سومی شمالی، پژوهشگر دفاع مقدس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

h 2 مهر 1391
کجایند آن مردان بی ادعا (حاج بصیر، طوسی ، حسین املاکی، حسین بهرامی و اسطوره مازندران "ابوعمار").
حسین 2 مهر 1391
علت عدم شناخت شهدا و ایثارگران به این دلیل است خاک خوردگان جبهه و جنگ را به گوشه ای هدایت کرده اند و منصب را به چاپلوسان و دغل بازان داداند و افرادی براریکه قدرت نشسته و خود را بسیجی تر از رزمندگان میدانند که 10 سال و یا بیشتر بعد از جنگ بسیجی(دارای پرونده بسیجی )شدند، اینان نه تنها همتی نمی کنند بلکه با تهمت زدن به بسیجیان واقعی اجازه معرفی به همسنگران و یادگارن را نمی دهند.
1010 3 مهر 1391
علت اصلی اینکه بسیجی های بی ادعارابه گوشه هدایت کردند این است که اکثرمدیران فعلی نه در جنگ بودند ونه برای انقلاب هزینه ای پرداخت نکردند این شد بزرگترین ضعف برای شان البته آنقدرپرروهستند که وقتی واردمجلسی میشوند پشت تریبون خاطرات جنگ تعریف میکنند بدون اینکه حتی یک روز به جبهه رفته باشند.مثل فرماندهر-گ
رحمت اله چیتگر 7 مهر 1391
سلام/ضمن اعلام حمایت از این طرح ./هفته تپه همان جایست که این حقیر تونستم باشهیدانی چون محمدعلی باباجانژاد چاری و ولی اله خانلرپورچاری وحسین بابازاده چاری که مقر لشکر 25 کربلا بود چند روزی راسهپری نمایم که بایاد آن روزها هنوز هم به آن هفته تپه هم به خاکش وهم به اسمش عشق می ورزم که با آن بزرگان اسو شجاعت وایمان دیدار داشتم. برای شادی روح شهدای انفلاب و جنگ تحمیلی. صلوات
رحمت اله چیتگر 5 اسفند 1391
زنده نگهداشتن نام وعملکرد انسانی آن بزرگوارن وظیفه همه مسئولین است باید در شناخت این عزیزان به نسل سومی باید کارفرهنگی انجام دهند. وانشااله جوانان امروزی پیرو راهشان باشند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.