.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قطع سهمیه همه دستگاه‌ها برای سفر حج
رییس سازمان حج و زیارت کشور گفت: سهمیه همه دستگاه ها برای اعزام خارج از نوبت به حج اعم از عمره، تمتع و حتی عتبات قطع می شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈسیداحمد موسویˈ دوشنبه شب در همایش کارگزاران حج گلستان در گرگان افزود: مردم سال ها ثبت نام کرده و در صف حج مانده اند، اما عده ای به دنبال آن هستند که خارج از نوبت اعزام شوند و یا سهمیه بگیرند و آن را بفروشند، اما ما جلوی این مساله را می گیریم و سهمیه های خارج از نوبت را قطع می کنیم.
 
وی اضافه کرد:‌ سهمیه ها باید هدفمند باشد و با توجه به برنامه ای که در پیش داریم مطمئن هستیم این مساله برای ما هزینه دارد، بر ما فشار می آورند، اما از مواضع خود کوتاه نمی آییم و اعتقاد داریم هر کس که می تواند و شایسته است در این زمینه وارد شود.

وی تصریح کرد: بنای کار ما در دوره جدید مدیریت حج و زیارت کشور، مدیریت مشارکتی است و در این مدیریت مشارکتی در واقع باید شایسته سالاری حاکم باشد که اگر این مهم رخ دهد کارها عاقلانه مدیریت می شود و می توانیم موفق باشیم.
 
وی ادامه داد: شایسته سالاری یک اصل مهم در مدیریت است در صورتی که برخی به دنبال ویژه خواهی هستند و باید در برابر این افراد ایستاد.

مشاور رییس جمهوری افزود: بر این اساس، عده ای هر سال تقاضاهای بی مورد برای گرفتن سهمیه حج دارند که این مساله بزودی اصلاح خواهد شد.

موسوی در ادامه با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران در معرض تهدید از سوی دشمنان است، اظهار داشت: امروز در کنار شما کارگزاران حج، صحنه بسیار زیبایی خلق شد که اهل سنت و تشیع مانند دو برادر کنار هم نشسته اند اما دشمن سعی دارد بین این دو اختلاف ایجاد کند.

رییس سازمان حج و زیارت کشور در ادامه گفت: دشمنان چون از وحدت بین شیعه و سنی احساس خطر کرده اند، این روش را در دستور کار خود قرار داده اند.

موسوی افزود: با وحدت می توانیم دیپلماسی واقعی حج را از قبیل نظم و عبادت به دست آوریم تا به دشمنان چه در خارج و چه در داخل نشان دهیم که شیعه و سنی هیچ مشکلی با هم ندارند.
 
وی ادامه داد: شما کارگزاران و زائران در واقع سفرای جمهوری اسلامی ایران و سفرای شهدا هستید و باید نظام، انقلاب و اسلام را در یک کشور دیگر،‌ به جهانیان معرفی کنید.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری اجلاس غیرمتعهدها، همانند برگ زرینی در تاریخ این نظام و کشور به ثبت رسید و نگاه همه کسانی که موضع خشونت آمیز علیه ایران داشتند، تغییر یافت.
 
وی افزود: امسال زائران لیبی بدون قزاقی، مصر بدون مبارک و تونس بدون بن علی به حج می روند و از سوی دیگر بهترین فرصت است تا ببینند چه طور جمهوری اسلامی ایران بدون وابستگی در برابر دشمنان ایستاده است.
 
رییس سازمان حج و زیارت کشور به کارگزاران تأکید کرد: باید زبان عربی را بخوبی بلد باشید زیرا یاد داشتن آن در سفر عتبات و مکه و مدینه، بسیار کارساز است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : قطع , سهمیه , دستگاه , سفر حج

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.212 seconds.