.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جلسه مخفیانه رویانیان با بزرگترها
مدیر عامل باشگاه پرسپولیس گفت: پرسپولیس مستحق پیروزی در داربی بود و 70 درصد توان خود را به نمایش گذاشت. پرسپولیس از این پس می تواند انتظارات هواداران را بر آورده کند.

 به گزارش جهان، محمد رویانیان در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس افزود: در این بازی بازیکنان پرسپولیس همدل و متحد و با تمام وجود به میدان رفتند. آنها انسجام خوبی داشتند و ما امیدواریم این بازی آغازی باشد بر موفقیت های پی در پی تیم پرسپولیس. بازیکنان ثابت کردند که این تیم پتانسیل کسب نتایج خوب را دارد. بازیکنان باید قدر و منزلت خود را بدانند و بدون توجه و حاشیه ها و تحریکات فقط به موفقیت تیم فکر کنند.

    رویانیان درباره تساوی بدون گل در داربی 75 گفت: پرسپولیس می توانست برنده این بازی باشد. پرسپولیس حداقل شایستگی زدن 3 گل را داشت اما این اتفاق نیفتاد. به هر حال فوتبال است و بعضا موقعیت ها هدر می رود. بازیکنان پرسپولیس نشان دادند می توانند مطمئن بازی کرده و ابراز وجود کنند. آنها به هنگام خلق موقعیت ها یک مقدار هم بدشانس بودند اما باید برای رسیدن به گل، صد در صد مطمئن باشند.

    رویانیان در ادامه به نکات تازه ای اشاره کرد و گفت: ما همه مسائل را رصد کردیم. به اعتقاد من متاسفانه طی این مدت از طرق مختلف به بازیکنان پرسپولیس هجوم فکری آوردند و عملیات روانی پیاده کردند. آغاز این ماجراها قبل از شروع فصل بود. این مسائل یکی دو ماه قبل از شروع فصل آغاز شد. در بوق و کرنا شد که پرسپولیس بازیکن میلیاردی گرفته اما همه دیدند که در ادامه فصل نقل و انتقالات، بودند تیم هایی که بازیکنان گران قیمت تری کسب کردند و پول های زیادی به برخی بازیکنان دادند. در این مدت فشار روحی و روانی زیادی روی باشگاه، تیم و بازیکنان بود. برخی از این هجمه ها غیر واقعی و در برخی موارد افراطی بود.

    وی افزود: بحث بازیکنان میلیاردی از نظر ما دیگر کاملا تکراری و نخ نما شده است. یک ماه تمام تیم و بازیکنان ما را کوبیدند که اینها میلیاردی هستند در حالی که طی سال های اخیر باشگاه های دیگر هزینه کردند، بازیکنان و ستاره ها را به خدمت گرفتند و شاید جرم پرسپولیس این بود که یکسال بازیکن گرفت.

    مدیر عامل پرسپولیس تصریح کرد: بنده باید بگویم برخی دوستان ما که پرسپولیسی بودند نیز تحمل لازم و کافی را نداشتند. هواداران پرسپولیس تا به امروز صبوری کرده و به رغم اینکه نتایج در حد انتظار آنها نبوده با درک شرایط از تیم حمایت کردند و به مربی و بازیکنان فرصت دادند اما برخی عجولانه از مربی و بازیکنان انتقاد کردند. این مسائل دست به دست هم داد تا فشار روی تیم بیشتر از قبل شود. اینها عاملی شد که پرسپولیس نتایج ضعیفی بگیرد. ما هم برای خنثی کردن این اتفاقات طراحی ها و برنامه ریزی هایی داشتیم و آنها را طی روزهای گذشته پیاده کردیم و سعی کردیم با این برنامه ها فشار روحی و روانی را از روی تیم برداریم. بنده و همکارانم یک هفته روی این مسائل کار کردیم.

    رویانیان در پاسخ به سوال سایت رسمی باشگاه پرسپولیس درباره تشریح برخی اقدامات انجام شده و مسائل پشت پرده گفت: بنده با بزرگترهای تیم و برخی ملی پوشان جلسات مخفیانه و محرمانه ای داشتیم. با کل تیم دو بار جلسه داشتم. با سرمربی تیم در سه نوبت صحبت کردم. علاوه بر تمرینات به اردوی پرسپولیس رفتم و برای اولین بار با اتوبوس بازیکنان تیم به ورزشگاه آمدم. احساس کردم باید کنار تیم باشم و یک سری کارهایی انجام بدهم که لازم است.

    مدیر عامل سرخپوشان خاطر نشان کرد: متاسفانه طی این مدت دخالت هایی از کانال های غیر صحیح و از بیرون صورت گرفته که نباید اتفاق می افتاده و من از تمام عزیزان توقع دارم هر موضوعی هست به خودم بگویند. مطرح کردن برخی مسائل در رسانه ها باعث می شود هجمه ای از انتقادات و حواشی را شاهد باشیم. اینها به روحیه عوامل تیم لطمه می زند و انسجام تیمی را کمرنگ می کند.

    وی در ادامه گفت: از همینجا از همه عزیزان و بزرگان پرسپولیس می خواهم هر آنچه هست به جای آنکه در رسانه ها بخوانیم و بشنویم به خودمان بگویند. باید تدبیر کرد، همه پرسپولیسی ها باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند. نباید پس از باخت شاهد مصاحبه های تند و تخریبی باشیم. این مسائل تیم را به حاشیه می برد و باعث می شود فکر بازیکن بسته شود، روحیه اش تخریب شود و در مجموع با اقداماتی که انجام داده بودیم انتظار داشتیم مربیان و بازیکنان تیم با فراق بال و آسوده خاطر به میدان بروند و در سایه همدل شدن، اتحاد و انسجام تیم شاهد یک بازی برتر باشیم که همین اتفاق هم افتاد.

    رویانیان درباره بحث بازیکنان کم کار که هفته گذشته مطرح شد، گفت: انتظارم از بازیکنان پرسپولیس مقاومت قاطع در مقابل هجمه ها، حاشیه ها و جو موجود بود. ما به این کادر فنی و بازیکنان اعتماد راسخ داریم. آنها باید جلوی این توطئه ها را می گرفتند. ما به هیچ بازیکنی اتهام نمی زنیم. تک تک این بازیکنان را خودمان جذب کرده و روی توان فنی و شخصیت و اخلاقیات آنها شناخت کامل داریم. تکرار می کنم که ما انتظار بیشتری داشتیم. آنها می بایست در مقابل این هجمه ها قدرت بیشتری از خود نشان می دادند. نباید تحت تاثیر این مسائل قرار می گرفتند. نباید طوری عمل می کردند که این فشارهای روحی و روانی در عملکرد آنها تاثیر بگذارد. من به خاطر این مسائل از بچه ها ناراحت بودم.

    وی در ادامه افزود: از امروز به بعد هم کنار تیم خواهم بود. همه انتظار ما از بازیکنان و کادر تیم این بود که تحت تاثیر مصاحبه ها و اظهارنظرها و تماس هایی که با آنها گرفته می شود قرار نگیرند. آنها باید با همدلی، همبستگی و عشق به یکدیگر و هواداران جلوی این مسائل ایستادگی کنند.

    رویانیان گفت: وقتی چند نفر با بازیکن تماس بگیرند و بگویند حق تو قرار نگرفتن در لیست 18 نفره یا نیمکت نشینی نیست و مربی حق تو را ضایع کرده و بعد هم حرف های دیگری درباره بازیکنان و مربی به بازیکن بزنند فکر نمی کنید بازیکن درگیر خیلی از مسائل می شود؟ ما انتظارمان این است، از بازیکن جوان گرفته تا بزرگ، همه آنها باید هوشیار باشند و فقط به موفقیت تیم فکر کرده و تحت تاثیر هیچ جریان و مسئله ای قرار نگیرند.

    مدیر عامل پرسپولیس ادامه داد: همه بازیکنان ما بازیکنان توانمندی هستند. همه آنها سابقه ملی دارند یا الان در تیم ملی هستند یا در ماه های اخیر عضو تیم ملی بوده اند. من به همه بازیکنان ایمان و اعتقاد دارم و الان هم نمی خواهم به همه مسائل اشاره کنم اما طی این مدت علاوه بر بالا بردن سطح انتظارات و فشار روحی ایجاد کردن برای بازیکنان شاهد یکسری اقدامات تخریبی دیگر بودیم اما بنده از این پس تصمیم گرفتم یک روز هم تیم را تنها نگذارم. می روم کنارشان و این فشارها را از روی دوششان بر می دارم تا مربی و بازیکن در آرامش کامل باشند.

    وی افزود: انتظار ما از کل تیم این بوده که تیم شخصیت قهرمانی داشته باشد. اعضای تیم باید به ما اعتماد کنند، همه ما باید دست در دست هم بدهیم و دل این هواداران عزیز که تا به امروز در حمایت از تیم ذره ای کم نگذاشته اند را شاد کنیم. نمی دانم چرا این همه فشار باید روی یک تیم باشد. چرا این همه جنگ روانی، هجمه و یکسری اقدامات تخریبی را شاهد باشیم؟ به خاطر چه؟ به خاطر رویانیان؟!

    رویانیان تصریح کرد: ما که برای مدیر عاملی باشگاه کلاهی ندوخته ایم. ما آمده ایم برای این باشگاه سرمایه گذاری کنیم. من سرباز این مملکت هستم و بنده را هر جا که بگذارند خدمت می کنم. آمدم و به حرمت این هواداران آبرویم را گذاشتم و می گذارم. شبانه روز برای پرسپولیس کار می کنم و معتقدم این هواداران خیلی با معرفت تر از این حرف ها هستند. آنها در این شش هفته برای تیم محبوبشان سنگ تمام گذاشتند. مرحبا بر این صبوری، عشق و حرفه ای گری آنها. حق این هواداران بود که پرسپولیس برنده داربی باشد.

    مدیر عامل پرسپولیس در پایان گفت: با این وجود معتقدم نمایشی که بازیکنان پرسپولیس در داربی 75 از خود نشان دادند، هواداران را به آینده تیم دلگرم کرد. ما معتقدیم که پرسپولیس راه خودش را پیدا کرده و بنده همواره دعا می کنم خدا توفیق دهد تا شرمنده هواداران عزیز و میلیونی پرسپولیس نشویم.

فتح‌الله‌زاده: فقط آه می‌کشم

در همین حال، علی فتح الله زاده هم که مثل خیلی های دیگر از دربی 75 لذت نبرده، گفت: این روزها نه تنها برای تیم خود بلکه برای کل فوتبال بحران زده ایران نگران است.

 
مدیرعامل استقلال در گفت و گو با فارس در مورد دربی و این فوتبال خسته صحبت های زیر را مطرح کرد
:
 
فارس: به نظر شما دربی خوب بود؟

 
این دربی برای هیچ کس دلچسب نبود. من فکر می کنم این مسابقه بیش از حد حساس شد و بازیکنان هم تحت تاثیر حساسیت این بازی نتوانستند کاری از پیش ببرند.

 
فارس: نتیجه بازی برای شما خوشایند بود؟

 
از نتیجه راضی نیستم اما از تلاشی که بازیکنان و کادرفنی انجام دادند راضی هستم.

 
فارس: از استقلال انتظار بیشتری می رفت.

 
با توجه به جمیع جهات ما نسبت به رقیب خود جلوتر هستیم. اکنون 9 امتیازی هستیم و با صدر جدول 3 امتیاز فاصله داریم. درست است که در رده پایینی هستیم اما با دو سه برد شرایط فرق می کند. همیشه گفته ام تیم های پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتورسازی پس از نیمی از فصل مدعی می شوند. به نظر من نباید با چند هفته اول در مورد تیم ها بحث فنی کنیم. اگر می خواهیم به تیمی لقب کهکشانی بدهیم باید فعلا صبر کنیم. باید به تیم ها زمان داده شود و ظرفیت خود را بالا ببریم.

 
فارس: قبول دارید دربی که گل سرسبد فوتبال ایران است چیزی برای گفتن نداشت؟

 
من خودم معتقدم چند وقتی است از فوتبال ما چیزی در نیامده است. ما به رنسانس در این فوتبال نیاز داریم. من و امثال من به لحاظ فنی از بس در مورد این اشکالات گفته ایم خسته شدیم اما کسی گوش نمی دهد. فوتبال ایران لطافت و زیبایی خود را از دست داده است. دیگر مثل گذشته خلاقیت نداریم. زمانی افتخارمان این بود که اگر تاکتیک به روزی نداریم خلاقیت و زیبایی تکنیکی داریم اما حالا همین را هم نداریم. فوتبال ما دیگر پویا نیست. زمانی بازیکنانی مثل علیرضا اکبرپور و علی کریمی خوب بلد بودند توپ را در زمین بچرخانند.

 
فارس: نکته جالب اینجاست که ملی پوشان در این شرایط به دلیل انتقاد کارشناسان نسبت به وضعیت این فوتبال متحد شده اند و با رسانه ها مصاحبه نکنند.

 
آنها راست می گویند. ما در رشته های دیگر هر جور هستیم چه ربطی به این دارد که فوتبال را بکوبیم. مگر تا به حال کشتی و وزنه برداری ما مدال نمی گرفتند؟ مگر موفقیت آنها مسئله جدیدی است؟

 
فارس: اما همین رسانه ها این بازیکنان را بزرگ کرده و به آنها بها داده اند...

 
مگر کسی مردم و رسانه ها را اجبار کرده که فقط از فوتبال بنویسند و بگویند؟ یا تلویزیون فقط فوتبال نشان دهد؟ خود رسانه ها دوست دارند از فوتبال بیشتر بنویسند.

 
فارس: رسانه ها از فوتبال ننویسند که این بازیکنان به اینجا نمی رسند...

 
بهتر که نرسند و این طوری قیمت ها هم پایین می آید. نمی شود ما همه چیز را با هم بخواهیم. این درست نیست چیزی که خودمان بزرگ کرده ایم حالا بکوبیم. اگر مطبوعات هر روز از بازیکنی که دو پاس سالم نمی تواند بدهد ننویسند این طوری نمی شود. من مدیر وقتی می بینم بازیکنم نمی تواند پاس دهد و او را جریمه می کنم فردا می بینم رفقای همین بازیکن در روزنامه ها به من فحش می دهند که چرا فلانی را جریمه کرده ای؟ وقتی من می بینم هجمه انتقادات بالا می رود مجبور می شوم ساکت شوم.

 
من خودم مطبوعاتی هستم و می دانم خبرنگاران چه زحماتی می کشند اما باید همه ما مرد باشیم و بپذیریم به اندازه هم مقصریم. ما مطبوعاتی که اشتباهاتی داشتیم و من به عنوان مدیرعامل هم اشتباهاتی داشتم. من پیشنهاد می دهم مدیران و رسانه ها در جلسه خودمانی گرد هم آیند و اشکالات کار خود را بگویند. ما دو قشر باید این فوتبال از نفس افتاده را نجات دهیم. اکنون هیچ کسی از این فوتبال لذت نمی برد. اگر این روند ادامه داشته باشد فوتبال درجه دو ما تبدیل به درجه سه می شود.

 
فارس: حرکت هواداران هم در دربی جای سؤال داشت؟

 
کار آنها خیلی بد بود و نمی دانم چه باید بگویم.

 
فارس: این دربی چه حسرتی در پی داشت؟

 
دوست داشتیم در این فوتبال یکی دو تا دریبل بزند. من اصلا کاری به دربی ندارم و کلی می گویم در این فوتبال دریبل زدن بازیکنان یک آرزو شده است.

 
فارس: برای دربی استرس هم داشتید؟

 
استرس نداشتم اما عصبانی و ناراحت بودم.

 
فارس: عصبانی از بازیکنان میلیاردی که اندازه ریال هم تلاش نکردند؟

 
هر کسی باید کلاه خود را قاضی کند و ببیند اندازه قراردادی که بسته تلاش کرده یا خیر. من نگران استقلال نیستم بلکه نگران کل فوتبال هستم. نباید منتظر شویم تیم ملی نتیجه نگیرد بعد فدراسیون یادش بیفتد که کمیته حقیقت یاب تشکیل دهد. فوتبال ما الان در بحران است و باید این کمیته را همین الان تاسیس کرد.

 
فارس: بگذریم. ظاهرا بازیکنان برای فردا چک دارند.

 
بله. من امروز با یک اسپانسر قرارداد امضا می کنم. اگر فردا پول اسپانسر نرسد حتما تا دو سه روز دیگر می رسد. بازیکنان ما که تا امروز سعه صدر به خرج دادند و من هم ممنونشان هستم. این چند روز هم صبر کنند. فشار بدی که رویم بود در این 10 روز کمتر شده است.

 
فارس: امیر قلعه نویی ظاهرا می خواهد تیم به اردو برود اما پول نیست؟

 
ما تازه از اردو آمده ایم اما اگر امیر قلعه نویی این اردو را بخواهد از زیر سنگ هم شده پول جور می کنم تا تیم به اردو برود.

 
فارس: نا گفته ای از دربی نمانده؟

 
فقط «آه» می کشم.

 
فارس: فکر نمی کنید این دربی بهترینی داشته باشد؟

 
به نظرم کسی بهترین نبود. جالب است که همه می گویند ضربه سر علی کریمی به تیر خورد اما من هر چه نگاه می کنم تیری نمی بینم. این را هم بگویم که علی کریمی با سن و سالی که دارد روز گذشته خوب بازی کرد.ش

ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : رويانيان , دربي

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.876 seconds.