.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روایت یک روحانی که بعد از منبر چوپانی می کند
درمنطقه علاوه برکارتبلیغاتی که عمدتاً خواندن روضه و مداحی است، کشاورزی و دامداری وگوسفند چرانی هم می کنم. وانت دوکابینه دارم. هم مسافرکشی می کنم. البته به مردم گفته ام هروقت بالباس روحانی ( عبا و عمامه ) رانندگی می کنم از شما کرایه نمی گیرم
روایت یک روحانی که بعد از منبر چوپانی می کند

رسولی ، مسافری خبرنگاران شمال نیوز / حجت الاسلام ناصرجمالی یکی ازروحانیون جوان روستای چهارمحل منطقه عمارلو درشهرستان رودبارگیلان است که پس ازانجام فرایض روضه خوانی ومداحی، بالباس  کار به دامداری وکشاورزی نیزمشغول  مشغول است.

به گزارش شمال نیوز، درسفری به روستای چهارمحل عمارلو دراستان گیلان، دردیدار بااین روحانی جوان به گفتگو نشستیم.

حجت الاسلام شیخ ناصر جمالی درخصوص کارومنبر گفت: من علاوه برمطالعه کتاب وپیگیری درس های علمی وحوزوی درمراسم های مذهبی ودیگرمجالسی که درروستاهای منطقه برگزارمی شود شرکت می کنم. بعد از آن بیکارنمی مانم وبه کارکشاورزی ودامداری مشغول می شوم.

شیخ جمالی درادامه با اشاره به ادامه تحصیل درحوزه مهدویه رشت افزود: ازکودکی ملایی رادوست داشتم. این بود که ازسال سوم راهنمایی درسال 1371 وارد حوزه مهدویه رشت شدم. باعلاقه درس هایم راخوب یاد می گرفتم. درساعت های بیکاری نیزبنایی می کردم. زمانی هم که ازرشت به عمارلو آمدم علاوه برروضه خوانی به کارکشاورزی، دامداری وحتی بنایی مشغولم.      

جمالی گفت: منطقه عمارلو یک منطقه کوهستانی است، باتوجه به روستاهای اطراف، مردمی مهربان وسختکوشی دارد که اکثرشان به دامدار وکشاورزی مشغولند. نیازهست که دولت توجه بیشتری نسبت به این منطقه ومردم محروم آن داشته باشد.

جمالی درمورد فعالیت خودگفت: اکثراً برای منبر به روستاهای منطقه دعوت می شوم. باوانت مزدای دوکابینه ای که دارم مردم مسیر راهم جابجا می کنم. البته گفته ام تاوقتی لباس دارم ازکسی کرایه نمی گیرم. ولی وقتی لباس هارا برای کاردر می آورم، ازمردم کرایه می گیرم. دراصل مسافرکشی می کنم.  

 حجت الاسلام جمالی درپاسخ به عکس العمل مردم ومسئولان درخصوص کارش گفت: همه مردم منطقه مرامی شناسند وابراز علاقه می کنند. ازکارم راضی اند. ولی بعضی ها باتعصبی که دارند فکرمی کنند کسی که ملا شد ولباس روحانی پوشید دیگرنبایستی کار بکند. البته رئیس یکی ازسازمان های فرهنگی شهرستان تلفنی ازمن خواست به دفترش بروم. من هم رفتم. ناراحت بود. به من گفت: به ما گزارش داده اند که شما بزگالشی می کنی ؟!.

گفتم بله بنده هم روضه می خوانم وهم بقول شما بزگالشی می کنم. یعنی بعد ازمنبر ومداحی دامداری،  کشاورزی و بنایی هم می کنم. روی پای خودم ایستاده ام.  کجای این کارخوب نیست ؟!.  گله هم کردم که چرا وقت مراگرفته است !.

جمالی درخصوص کمک دولت گفت: ازدولت تقاضادارم اولاً مردم منطقه عمارلو زندگی شان ازطریق دامداری، کشاورزی وباغداری می گذرد. بنابراین نیازبه مساعدت وکمک مالی درقالب وام دارند. به مردم منطقه وام بدهند تا بتوانند دامداری وکشاورزی شان راتوسعه بدهند. درکناراین مردم من هم برای توسعه دامداری وکشاورزی خودم نیاز به وام دارم که امیدوارم دولت به این خواسته ما توجه کند.    


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

چگینی از لوشان 31 ارديبهشت 1391
دورود خداوند بر روحانی بزرگ منطقه رودبار و لوشان و عمارلو. روحانی بزرگی همچون جناب آقای جمالی امید مردم پابرهنه.
محمدخادم نظری 31 ارديبهشت 1391
درود خدا ولی بهرحال چون لباس روحانیت بر تن دارند مسافرکشی رو میشه انجام نداد
نا شناس 31 ارديبهشت 1391
حجت الاسلام حاج سيد محمد حسين حسيني عالمي ، روحاني مهذب و عالم منطقه لفور كه صدايش براي مردم و جوانان اين منطقه يادآور خاطرات دوران كودكيست و نوستالژيك است انسان شريف و انديشمندي هستند كه به كار دامپروري مشغولند . اطال الله عمره
محمد 31 ارديبهشت 1391
احسنت به اين روحاني دمش گرم اين كار بهتره تا بعضي از اين روحاني هايي كه برا منبر امام حسين نرخ تعيين ميكنن و يا تو دادگستري ها فقط كار چاق كنن . خدا بهش سلامتي بده
نا شناس 31 ارديبهشت 1391
احسنت بر تو ای روحانی اصیل.........
که در این دنیای پر زرق و برق در مسیر مستقیم گام بر داشته ای
نا شناس 31 ارديبهشت 1391
احسنت بر ایشان
موسوی 31 ارديبهشت 1391
لازم توجه که درمحل ما" همت آبادساری " روحانی هست بنام شیخ حسنی " که درفصل کشاورزی لباس آخوندی رادرمیآوردوبه تسطیح زمین ونشاء ودرو نیز میرود. وی هم روزنامه نگاری ومنبر نیزمیرود وامام جماعت مسجدی درشهرنیزهست..
مجتبی از ساری 1 خرداد 1391
آره منم شیخ حسنی همت آبادی را می شناسم بسیار پرتلاش و کاری است . نمی دونم آقای جمالی سطح سوادشان چقدر است اما سطح دانش حسنی زیاد نیست . اگه روحانی هم کار کند هم سطح علمی مذهبی خود را بیافزاید خوب است وگرنه هم کار می کنه هم منبر ، ولی منبرش تعریف نباشه اصلا خوب نیست روحانی باید سطح دانش مذهبی بالایی داشته باشد از روحانی کار نمیخوان ... از روحانی آگاهی مذهبی و وارستگی و شخصیت معنوی انتظار دارند . هستند روحانی هایی که بظاهر کار اقتصادی نمیکنند حالا از هرنوعش اما شب وروز مطالعه می کنند تا در منابر و کلاس هایشان چیزی برای گفتن داشته باشند.
نا شناس 1 خرداد 1391
درود خداوملائكه اوبرتوباد اي روحاني عزيز- اگركمي ازمسولين وبرخي روحانيون نيز بر آن كمرو وگردن وامانده باروكار ميزدنددنياي زيباي داشتيم بجاي اين همه حقه بازي، مثل آن كلام كه ميگويد براي مردم گفته بودم شمابشويي پاك است.
م- ن 1 خرداد 1391
در منطقه ول اغوز کرد گو یک روحانی خوبی بنام شیخ علی هست که مثل ایشان در زمین کشاورزی کار میکنند و از طلبه های خود میخواهد که مثل او در فصل کشاورزی کمک کار خانواده های خودشان باشند(رحیم علی کرد جالی)
نا شناس 1 خرداد 1391
جوانان تحصيل كرده بخوانند!
مهدی 1 خرداد 1391
خدایا مرا از کسانی قرار بده که نانم از دینم نباشد. دکتر شریعتی
مجتبی از ساری 1 خرداد 1391
چی شد ؟ پیام ما به مذاقتون خوش نیومد ؟
سعيد 1 خرداد 1391
اللهم اهدنا الصراط المستقيم...
نا شناس 1 خرداد 1391
روحانی واقعی ادامه دهنده راه انبیا
بالویی 1 خرداد 1391
کار سرمایه جودانگی است احسن برتو ای روحانی که لباس انبیاء برتن داری رسم شیوه واقعی بزرگان را در علم که آموختی عمل کردی . امروز تحصیل کرده ما فقط میز و قلم می خواهند حتی در رشته تخصصی مهندسی از جمله کشاوزری فارغ التحصیل رشته کشاورزی وارد زمین شالیزار نمی شود ؟؟؟
نا شناس 2 خرداد 1391
در روستاي ما بالا رستم قائمشهر هم روحاني است كه در كار كشاورزي و باغباني يد طولايي دارد خداوند به تمام روحانيني كه در ترويج اسلام گام بر ميدارند جزاي خير دهد .انشاالله
نا شناس 2 خرداد 1391
كار خطيري است يك طرف دنيا ويك طرف اخرت كه هر دو نياز است چون اگر در ماديات احتياط نكند امكانش هست در مردم ايجاد تزلزل در اعتقاداتشان نمايد اگر بتواند مديريت كند عالي است اگر نكند افتضاست
علي احمدي 2 خرداد 1391
در روستاي بيشه سر شهرستان مياندرود؛ حاج اقاي حسين زاده كه بازنشسته يكي از نهادهاي انقلابي ميباشد و در منطقه نيز از سخنرانان بنام هست به كار كشاورزي و باغداري اشتغال دارد.
نا شناس 2 خرداد 1391
حاج آقايي در دودانگه ساري نيز اين چنين است.
مجتبی 2 خرداد 1391
هرچند اون بار پیامم رو نچاپیدید بازم میگم از روحانی کار نمیخوان بلکه وارستگی و سواد مذهبی و فن خطابه و اخلاق مداری انتظار داریم شاید نقویان ها و انصاریان ها و پناهیان ها کار کشاورزی نکنند گالشی نکنند باغبانی نکنند اما جامعه ما از آنها بهره می برد روحانی باید روحانی باشد پاک و منزه و مردمدار و وارسته و مسلط به دین و مذهب و فن خطابه باید مطالعه کند تا از علم روز عقب نیافتد نه اینکه کار کند تا از مالداری عقب نیافتد. کار روحانی کار کشاورزی ودامداری و... نیست کار روحانی کسب علم مذهبی و ارائه به جان و روح مردم تشنه مذهب است .
نا شناس 3 خرداد 1391
مولی علی (ع) هم همینگونه بود. مفت خوری و تن پروری در دین مبین اسلام نکوهش شده احسنت براین روحانی سرنوشت ساز و متفکر .چیزی که مردم و فطرت عامه از آن گریزان و متنفرند حرف زدن بدون عمل هست.
نا شناس 4 خرداد 1391
چه كار خوبي مي كيد انسان هاي پر تلاش ومثبت را به همه معرفي مي كنيد.
نا شناس 4 خرداد 1391
الان همه باسواد هستند و نیاز به شنیدن سخنرانی های تکراری ندارند و روحانی که علاوه بر مطالعه و سخنرانی کار هم میکند ارزشش بیشتر از کسانی است که فقط کتاب می خوانند و پیشنماز هم هستند و همان مطالب را دوباره برای مردم تکرار می کنند هنر در کار و تلاش است آفرین به این روحانی عزیز
نا شناس 16 خرداد 1391
اقایان اگر فرمایشات حضرت امام را نصب العین قرار میدادند زی طلبگی را ماامروز این همه مشکل نداشتیم افرین برروحانیان عزیزی که با کد یمین زندگی می کنند وازنظر علمی هم که یکی از اقایان ادعا می کنند کم ندارند امروز روز عمل است نه حرق.>>حضرت ایت الله مدنی رحمت الله علیه که بدست منافقین کور دل شهید شد در مجلس خبرگان رهبری ناهار از منزل می برد ومی فرمود می ترسم به اندازه ناهاری که میل می کنم کاری انجام ندهم::الله اکبر ولی امروز اقایان چه ها که نمی کنند
مجید رضایی 5 مهر 1391
با سلام و خدا قوت خدمت شیخ ناصر خودمون :رست مریزاد برادر ارادتمندتان رضایی
مصطفي 26 مهر 1391
احسنت حاج ناصر كارت حرف نداره ارادتمند هميشگي(مصطفي خان)
محمود 22 آبان 1391
آفرين برشما و پدرومادرت:دقيقا همان صراطي ميري كه حيدركرار علي اعلي گام برميداشت درآمل ماهم روحاني بزرگوار بنام مرحوم آقاي افتاده كه شخصا كشاورزي ميكردوهيچگاه تبسم ولبخنداز چهره اش دور نمي شدبرقرارباشي
فرزاد فروغی 19 آذر 1391
سلام بر افتخار افرین شهر زیبای عمارلو وبرسر و چهارمحل وروستاهای اطراف .....ودرود بر شما و اهالی زحمت کش ان مناطق دست بوس شما فرزاد فروغی ازکتابخانه مجلس شورای اسلامی
علی 16 فروردين 1392
سلام - مایه برکت است -ولی دولت کمک نمی کند -منابع طبیعی گیر می دهد -دارو گران شده .امید بخدا
علیرضا سیر 3 آذر 1392
روستای ما بهترین روستای جهان است

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.279 seconds.