.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رشد طلاق در مازندران

مدیرکل بهزیستی مازندران از رشد پنج درصدی طلاق در 9 ماهه سال گذشته به نسبت مدت مشابه سال 89 خبر داد.

 

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس روح‌الله ردایی شنبه شب در نوزدهمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در استانداری مازندران اظهار داشت: بهزیستی سه اردوگاه فرهنگی، ورزشی و آموزشی در سطح استان دارد و ضمن اینکه در خدمت جامعه هدف مازندران است، به کل کشور هم خدمات می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 6 هزار جوان زیر 20 سال در این اردوگاه خدمات دریافت کردند، افزود: بهزیستی متولی آموزش کودکان زیر شش سال است و 920 مهد کودک در سطح استان داریم.

ردایی با بیان اینکه با وجود تبلیغات منفی در رابطه با نحوه آموزش در این مراکز، بهزیستی در شکل‌دهی شخصیت کودکان نقش مؤثر ایفا می‌کند، بیان کرد:‌ توانسته‌ایم در بین کودکان حافظ کل قرآن تربیت کنیم.

وی تصریح کرد:‌ در 9 ماهه سال 90 بر اساس آمار ثبت احوال، 17 هزار و 668 مورد ازدواج و 3 هزار و 50 مورد طلاق ثبت شده است.

ردایی ادامه داد:‌ در مدت مشابه سال 89 به میزان 2 هزار و 918 مورد طلاق اتفاق افتاد که در سال 90، با رشد حدود پنج درصدی در این زمینه مواجه هستیم.

این مسئول اظهار داشت:‌ در 9 ماهه سال گذشته تعداد مراجعان به هشت مرکز طلاق در استان به ترتیب 250 نفر مرد، 440 نفر زن و 313 نفر هم توافقی بوده که این مورد جای بحث و بررسی دارد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع یک هزار و سه نفر به این مراکز مراجعه کردند، متذکر شد: 430 نفر از این افراد فرزندی نداشتند، 335 نفر یک فرزند، 198 نفر دو فرزند و بقیه هم بالای سه فرزند داشتند.

ردایی تصریح کرد:‌ بیشترین میزان مراجعه مردان در گروه سنی 20 تا 24 سال با 442 مورد و در زنان هم 15 تا 19 سال 344 مورد بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از علل بروز طلاق در این مقطع، شناخت کمتر طرفیت نسبت به یکدیگر بوده است، گفت: بیشترین علت درخواست طلاق ، معضل اعتیاد با 283 مراجعه کننده است و دخالت اطرافیان، تنفر، بدبینی، درآمد ناکافی، مسئولیت‌پذیر نبودن و ضرب و شتم در رده‌های بعدی دلایل اعتیاد قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت:‌ این آمار نشان از ناکارآمدی ما است که متولی امور جوانان هستیم و سرریز آن سبب بروز معضل برای جوانان می‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.55 seconds.