.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
27 اردبيهشت یازدهمین سالگرد نمایندگان فقید گلستان ؛
سانحه ای که آتش به جان گلستانیها زد
پخش این خبر غوغایی در استان گلستان و شهر گرگان ایجاد می کند. برای یافتن محل سقوط، نیروها بلافاصله جستجو را آغاز می کنند اما باران، کولاک و مه ارتفاعات خرچنگ در استان مازندران، کار را بسی سخت کرده است، از جستجوها یک روز گذشته اما خبری نیست و با گذشت دو روز از سانحه سقوط هواپیما یاک 40 مردم استان گلستان ...
سانحه ای که آتش به جان گلستانیها زد

مهر: حدود 11 سال از حادثه سقوط هواپیمایی یاک 40 در سال 80 در استان گلستان می گذرد، حادثها ی که با گذشت سالها همچنان آتش به دل گلستانیها می زند.

11 سال از کوچ مردانی که به عشق خدمت جان را  در طبق اخلاص، هدیه کردند، گذشت.

در جریان حادثه سقوط هواپیمای یاک 40 جمعی از نمایندگان فقید گلستان به همراه دکتر رحمان دادکان وزیر راه و ترابری وقت برای بررسی مسائل استان گلستان جانشان را از دست  دادند.

خورشید 27 اردیبهشت ماه سال 1380 در مسیر راه خویش سر از کاشانه برنتابیده بود، نگاه های چشم انتظاران همه رو به آسمان بود تا هواپیمای حامل دکتر "رحمان دادمان" وزیر راه و ترابری به همراه معاونین و هیئت همراه به خصوص نمایندگان فقید استان گلستان در مجلس ششم به زمین بنشیند.

مدتی از تاخیر قانونی و همیشگی هواپیما گذشت، اما هنوز خبری از رسیدن این پرواز برای افتتاح رسمی فرودگاه گرگان نبود، تاخیر بیشتر و دلهره و اضطرابها  بیش از گذشته می شد و سرانجام شایعه سقوط، رنگ واقعیت گرفت و خبری ناگوار در سراسر استان پیچید.

پخش این خبر غوغایی در استان گلستان و شهر گرگان ایجاد می کند. برای یافتن محل سقوط، نیروها بلافاصله جستجو را آغاز می کنند اما باران، کولاک و مه ارتفاعات خرچنگ در استان مازندران، کار را بسی سخت کرده است، از جستجوها یک روز گذشته اما خبری نیست و با گذشت دو روز از سانحه سقوط هواپیما یاک 40 مردم استان گلستان هنوز هم در بهتی عظیم فرو رفته و باور این فاجعه بر آنان سخت است.

فاجعه ای که در آن مردم استان مدافعان حقوق خود در مجلس شورای اسلامی را از دست دادند، مدافعانی که شعار آنها کار و تلاش برای موکلان خود " از بامدادان تا بامدادان بود".

با پخش اخبار دقیق سانحه در بعدازظهر جمعه، بغض در گلو مانده مردم استان به یکباره ترکید و خبر از دست دادن برگزیدگان آنان برای خدمت، سیل اشک را بر گونه ها جاری ساخت.

در این سانحه مردم گرگان و آق قلا حجت الاسلام "قربانعلی قندهاری" را از دست دادند که درآغاز دوره دوم نمایندگی خود نشان داده بود چه ظرفیتهای بالایی برای دفاع از حقوق موکلان خود دارد و به عنوان یک نماینده قوی و صاحبنظر شناخته شده بود.

"غلامعلی هزارجریبی" دیگر خدمتگزاری بود که این منطقه از خدمات وی محروم ماند، وی از خانواده معزز شهدا و فردی مردمدار و دلباخته راه امام خمینی(ره) بود.

صداقتی که مردم در "اترک طیار" نماینده گنبد دیدند از دلایل اصلی انتخاب وی به مصدری شد که موکلان وی امید خدمت در این سنگر را داشتند اما با سقوط یاک 40 او نیز به شهدا پیوست.

محبوبیت دکتر "عظیم گل" به عنوان فردی ساده زیست و کسی که طعم تلخ فقـــر را با تمام وجود چشیده و درد آشنای مردم محروم خطه بندرترکمن، کردکوی و بندرگز بود را کسی نداشت و به همین دلیل هم به عنوان نماینده مردم این خطه از استان گلستان برگزیده شد اما سقوط این هواپیما اجازه خدمت را به او نداد.

"علی کوهساری" جوانترین نماینده مجلس ششم را مردم خطه آزاد شهر و رامیان به دلیل تلاش و کوشش شبانه روزی اش برگزیدند که پیش از رفتن به مجلس در کسوت عضویت شورای شهر آزادشهر آن را به ثبوت رسانده بود.

"سید منصور حسینی" نماینده مردم مینودشت نیز در مردمداری مثال زدنی بود و همین ویژگی بارز بود که وی را از مناصب بالای شرکت مخابرات که در سایه تخصص خود بدان دست یافته بود، جدا کرد و خدمت به مردم محروم مینودشت را سرلوحه امور خود قرارداد.

تعهد دکتر "محمدصادق صادقی" نماینده مردم علی آباد کتول از انتصاب وی به خانواده معزز شهدا نمایان است و وی توفیق خدمتگزاری به مردم در کسوت نمایندگی مجلس را در سایه اخلاصی که باعث سالها حضور در جبهه های جنگ شد، به همراه مدارج بالای علمی به دست آورده بود.

علاوه بر هفت نماینده مردم استان گلستان "معمی هلاکو" نماینده سابق مردم گنبد در مجلس شورای اسلامی که عضو هیئت مدیره تهیه و تولید بالاست راه آهن جمهوری اسلامی بود نیز از کسانی است که در این سانحه به دیدار حق شتافت.

و اکنون در یازدهمین سالگشت این هجرت ملکوتی و شاهدانه ضمن گرامیداشت یاد تمام شهدای یاک 40 از جمله وزیر راه و ترابری، نمایندگان فقید استان و همراهان این پرواز ابدی، امیدواریم سیره این عزیزان که بر مبنای تلاش بسیار برای خدمت به ملت استوار بود چون چراغی روشن در مسیر دیگر خدمتگزاران ملت قرار گیرد.
................................................................
علی کلاتی - مسئول ستاد یادواره نمایندگان شهید گلستان


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

از طرف خانواده اين شهيدان 26 فروردين 1391
از حاج آقاي كلاتي و همه عزيزاني كه در برگزاري مراسمات اين شهيدان در اين چند سال زحمات زيادي متحمل شدند و همچنين مردم شريف استان گلستان كه در اين مراسمات شركت كردند صميمانه تشكر ميكنم
حامد 26 فروردين 1391
روحشان شاد و یادشان گرامی مخصوصا شهید دکتر عظیم گل
نا شناس 26 فروردين 1391
دادمان نه دادکان
ihnd gxtd sdhiv,nd 28 فروردين 1391
خداوند همه شهداي عزيزمان را در جايگاه ابدي شان كه بهشت وعده داده شده حضرت حق ميباشد قرين رحمت كند علي الخصوص شهداي خدمتگذار به اين ملت و مملكت وشهداي حادثه ذكر شده در خبر.
شورابی 27 ارديبهشت 1391
روحشان شاد
نا شناس 27 ارديبهشت 1391
واقعا سرمایه هایی از کوههای خرچنگ پر کشیدند، ای خدا چه کنیم با پرواز گاه به گاه پرستوهای عاشق؟ می شود هراز چند گاهی کرکسی را نیز از میان ما برداری؟
h 27 ارديبهشت 1391
انا لله و انا اليه راجعون
27 ارديبهشت يازدهمين سالگرد پرواز پرستوهاي استان گلستان را خدمت تمامي دست اندركاران جمهوري اسلامي، خصوصاً رهبر بزرگ شيعيان جهان اسلام آيت ال... خامنه اي تسليت عرض مي نمايم.
کوچ مردانی که به عشق خدمت جان را در طبق اخلاص، هدیه کردند، گذشت

هيئت مازندرانيهاي مقيم تهران
نا شناس 27 ارديبهشت 1391
آقای کلاتی مسئول ستاد یادواره نمایندگان شهید گلستان
با سلام
وزیر فقید راه و ترابری شهید گرانقدر دادمان بوده است نه دادکان ؟
از شما انتظار چنین اشتباهی پذیرفتنی نیست ؟!
روح بلند و ملکوتی همه شهدا این حادثه و مردان مردی که به عشق خدمت به ایران اسلامی عزیز جان خویش را در طبق اخلاص گذاشته اند، شاد و یادشان گرامی باد.( صلوات )
نا شناس 28 ارديبهشت 1391
روحشان شاد
عبدالله 20 تير 1393
روحشان شادبادخصوصامعمی جان هلاکو که برای تمام مسافرین هواپیما ی یاک40 الگو بود
قاسم آریان نزاد 23 آذر 1393
روح همه شهدا خصوصا شهید سرفراز محبعلی سیاسر جهانتیغ که در راه دفاع از میهن و ناموس این آب و خاک جانفشانی کردند شاد باد
من 17 بهمن 1394
بس کنید،این چرندیاتو.
روح اونا شاده شاده
این شماهاهستین ک بایدبرای خودتون ارزوی شادروانی کنید.
ازدستهای پشت پرده بگید،از علت سقوووط.
ازجعبه سیاهی ک هیچوقت پیدا نشد...

سواریه ملت شدینو دارین میتازین.
خدابدرک واصلتون کنه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.312 seconds.