.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لاهیجان شهری پایتخت گردشگری جهان اسلام

شمال نیوز: لاهیجان شهری که با جاذبه‌های چشم‌نوازش لقب پایتخت گردشگری جهان اسلام را از آن خود کرد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، لاهیجان یکی از زیباترین شهرهای گیلان و ایران است و موقعیت جغرافیایی این شهر کوهپایه‌ای که تپه ماهورهایی آن را به بوته‌های همیشه سبز چای در ردیف کاری‌های منظم هندسی پوشانده است همراه با معماری زیبا و خانه‌های ویلایی با سقف‌ها و رنگ‌آمیزی متنوع، جلوه زیبایی به شهر بخشیده است.

در لاهیجان زیبایی‌های طبیعت و شهرسازی یکدیگر را تکمیل کرده‌اند و منطقه سرزمینی هموار و جلگه‌ای حاصل رسوبات به‌جا مانده از رودهای گیلان است.

لاهیجان از نظر موقعیت و ویژگی‌های تاریخی یکی از شهرهای مهم گیلان به شمار می‌رود و مدت‌ها مرکز «بیه‌پیش» گیلان بود و وجه تسمیه لاهیجان ریشه در ویژگی اقتصادی آن دارد به طوری که کلمه لاهیجان از دو جزء «لا» به معنای ابریشم و «جان» پسوند مکان تشکیل شده به معنای شهر ابریشم است.

آب و هوای لاهیجان در بخش جلگه‌ای معتدل و مرطوب و  در بخش کوهستانی سردسیر و خوش آب و هواست و این شهر قدمتی 800 ساله دارد و طبق روایت توسط «لاهیج بن سام بن نوح» ساخته شده است.

لاهیجان به دلیل قرار گرفتن در کوهپایه‌های زیبای البرز لقب پایتخت گردشگری جهان اسلام را به خود اختصاص داده و نزدیکی به مرکز استان موجب گسترش سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری شده است.

تله کابین، تالاب بین‌المللی امیرکلایه، بام سبز و استخر و آبشار شاه‌نشین از جمله جاذبه‌های چشم‌نواز گردشگری لاهیجان است.

موزه تاریخ چای ایران، آرامگاه کاشف‌السطنه، حمام گلشن، بافت تاریخی لاهیجان، بقعه میرشمس‌الدین لاهیجانی و خانه صادقی و مسجد اکبریه جزو جاذبه‌های تاریخی لاهیجان محسوب می‌شوند.

زیارتگاه‌ها و امکان مذهبی لاهیجان نیز شامل بقعه چهار پادشاه، مساجد اکبریه و جامع، مقبره شیخ زاهد گیلانی، بقعه سید رضا کیا از فرزندان امام علی نقی (ع)، بقاع سید سید احمد میرشمس‌الدین، سید حسن و سید موسی از فرزندان امام موسی کاظم (ع) است.

منطقه ساحلی تالابی امیرکلایه و منطقه جلگه کوهپایه علی‌سرود از مناطق نمونه گردشگری لاهیجان محسوب می‌شوند و روستای حسن‌بکنده امیرکلایه از جمله روستای هدف گردشگری لاهیجان است.

صنایع دستی این شهرستان شامل بامبوبافی، سفالگری، کدوی منقوش، مشبک‌کاری و گره‌چینی است.لاهیجان هر ساله پذیرای تعداد بسیار زیادی از مسافران و گردشگران است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

یک ساروی 26 اسفند 1390
لطفا منبع خیر رو اعلام کنید .
نا شناس 26 اسفند 1390
حالا کی این لقب را به شما داد!!!!!!!!!!!!!!
sallome 26 اسفند 1390
behet tabrik migam sohi

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.228 seconds.