.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جزئیات کاهش مدت خدمت سربازی و خروج پولی مشمولان از کشور

رئیس سازمان وظیفه عمومی جزئیات بیشتر کاهش مدت خدمت سربازی و نحوه خروج مشمولان از کشور را تشریح کرد.
به گزارش ارگان مطبوعاتی نیروی انتظامی(امین جامعه)، سردار "زاده کمند" دراین باره گفت: برابر قانون، خدمت وظیفه عمومی در دوره ضرورت 24 ماه است که این مدت صرفا با تصویب فرماندهی معظم کل قوا در زمان صلح قابل کاهش است. درسال 1382 پیشنهادی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به محضر معظم له تقدیم شد که براساس آن خدمت دوره ضرورت از 24 ماه به 20 ماه در مناطق عادی، 19 ماه در مناطق بد آب و هوا و محروم، 18 ماه در مناطق مرزی و 17 ماه در مناطق عملیاتی کاهش یافت و به مدت 5 سال یعنی تا پایان سال 86 به نیروهای مسلح ابلاغ شد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی افزود:با توجه به اتمام مهلت تعیین شده ، مجدداً پیشنهاد جدیدی توسط ستاد کل نیروهای مسلح تهیه و به تصویب فرماندهی معظم کل قوا رسید که در این پیشنهاد، خدمت دوره ضرورتاز 24 ماه به 20 ماه در مناطق عادی ، 18 ماه در مناطق محروم و بد آب و هوا و 17 ماه در مناطق عملیاتی کاهش پیدا کرد که اعتبار این مصوبه تا پایان سال 88 است .
وی اضافه کرد: مصوبه جدید با مصوبه قبلی تفاوت هایی نیز داشت. مناطق مرزی که در ابلاغیه قبلی بود با توجه به وضعیت منطقه جزو مناطق عملیاتی، محروم و بد آب و هوا و یا عادی محسوب خواهند شد و نیز سربازان بومی که در شهر محل تولد یا سکونت خود خدمت می کنند و یا کسانی که محل خدمت آنان کمتر از 50 کیلومتر با شهر محل تولد یا سکونتشان فاصله دارد، مشمول این کسر خدمت نمی شوند.
زاده کمند در پاسخ به این سوال که مناطق عملیاتی و یا شهرهای بد آب و هوا به چه صورت تعریف شده اند؟ بیان داشت:مناطق عملیاتی را ستاد کل نیروهای مسلح براساس مصوبه ای خاص مشخص کرده و شهرهای بد آب و هوا نیز براساس مصوبه هیات دولت تعیین شده است، به طور مثال ما در جنوب کشور 20 شهر و در غرب کشور نزدیک 50 منطقه عملیاتی و شهر بد آب و هوا داریم که اسامی این شهرها در دسترس همگان قرار دارد.
وی همچنین در خصوص نحوه خروج مشمولان از کشور گفت: توجه به هماهنگی هایی که با ارگان های مختلف صورت گرفته، مشمولانی که برای زیارت خواهان سفر به مکه مکرمه، مدینه منوره و عتبات عالیات هستند با ضمانت های سازمان ها و اخذ چک به مبلغ 15 میلیون تومان به راحتی به سفر می پردازند.
وی یادآور شد: افرادی که برای تحصیل، شرکت در مسابقات علمی و یا استفاده از فرصت های مطالعاتی قصد خروج از کشور را دارند طبق هماهنگی های صورت گرفته با وزارت علوم، وثیقه این افراد، بخشی به صورت نقدی است و بخشی چکی؛ آنها می توانند حداقل با 5 میلیون تومان وثیقه نقدی و 10 میلیون تومان وثیقه چکی از کشور خارج شوند و کسانی که برای سفرهای سیاحتی و یا مواردی که لازم باشد طبق ضابطه فرد از کشور خارج شود حتما باید وثیقه را به طور کامل تا سقف 15 میلیون تومان پرداخت کنند.
وی در خاتمه اظهار داشت:در تلاش هستیم تا در صورت صدور مجوزهای لازم نسبت به عملیاتی کردن ثبت نام اینترنتی و اعزام غیرحضوری مشمولان اقدام کنیم .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.144 seconds.