.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توصيه‌هاي مهم پليس به زائران حج تمتع

به گزارش شمال نیوز  به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، سردار”نبي اله حيدري" در گفتگويي با اشاره به فرا رسيدن ايام حج و عزيمت زائران ايراني به كشور عربستان گفت: صد هزار نفر از سفيران كه نماينده 75 ميليون نفر از جمعيت كشور هستند در بازده كمتر از دو ماهه به سرزمين وحي اعزام مي شوند كه انشاءالله بتوانند ضمن به نمايش گذاشتن شايستگي نظام جمهوري اسلامي ايران، در بين زائران ديگر كشورها نمونه و الگو قرار بگيرند.

وي با بيان اينكه نيروي انتظامي در اعزام زائران حج تمتع به كشور عربستان وظايف سنگيني را بر عهده دارد، گفت: پليس فرودگاه‌ها در اين بازده زماني ضمن پيش بيني هاي لازم به منظور حفظ امنيت و پيشگيري زائران اقدامات صيانتي و آگاه سازي در زمان پرواز حجاج را در دستور كار خود قرار داده است.

اين مقام ارشد پليس فرودگاه هاي كشور گفت: بر اساس تدابير فرمانده نيروي انتظامي، پليس فرودگاه در سه وضعيت، پيش بيني هاي لازم را قبل از اعزام، در حين اعزام زائران به كشور عربستان و هنگام بازگشت آنها اتخاذ كرده است.

سردار حيدري به هماهنگي و برگزاري جلساتي با دستگاه ها و نهادهاي مدني، وزرات امورخارجه، سازمان حج و زيارت، ستاد مبارزه با موادمخدر رياست جمهوري، ناجا، صنعت هوانوردي، شركت فرودگاه هاي كشور سه ماه قبل از اعزام زائران به حج تمتع اشاره كرد.

**اعزام زائران 11 استان كشور از طريق فرودگاه مهرآباد

وي با بيان اينكه آغاز اعزام زائران بيت الله الحرام از 16 مهرماه و خاتمه آن 9 آبان مي باشد، گفت: اعزام حجاج از 17 ايستگاه پروازي تهران ، مشهد، اصفهان، شيراز، تبريز، كرمان، ساري، رشت، زاهدان، كرمانشاه،‌اروميه، يزد، بوشهر، بندرعباس، اردبيل و گرگان به مقصد دو ايستگاه پروازي جده و مدينه در كشور عربستان صورت مي گيرد.

فرمانده پليس فرودگاه هاي كشور با بيان اينكه اعزام زائران 11 استان كشور از قبيل استان هاي همدان، مركزي، كرستان، زنجان، قزوين، قم، تهران، تهران بزرگ، سمنان، شهر شاهرود و كاشان از طريق فرودگاه مهرآباد انجام مي شود، خاطرنشان كرد: امسال 40 درصد اعزام جمعيت حجاج از طريق اين فرودگاه صورت مي گيرد كه اين امر موجب مي شود تا حجم ترافيك در اين زمان افزايش پيدا مي كند.

به گفته سردار حيدري، روازنه سه هزار و 800 الي 5 هزار نفر زائران حج تمتع سراسر كشور به عربستان اعزام مي شوند.

**هواپيمايي سعودي، مسئوليتي در نقل و انتقال حجاج به كشور عربستان نخواهد داشت

اين مقام مسئول با بيان اينكه روزانه 12 سوتي پرواز روزانه در كشور به ايستگاه هاي پروازي جده و مدينه صورت مي گيرد، گفت: از اين تعداد 8 سوتي پرواز به مقصد جده و 4 سوتي پرواز به مقصد مدينه هر روز صورت مي گيرد.

وي با اشاره به تاخيرات پروازي حجاج حج تمتع سال گذشته از سوي هواپيمايي سعودي و نيز عدم نظارت بر فعاليت آنها اظهارداشت: امسال، با رايزني هاي صورت گرفته بين صنعت هوانوردي و سازمان هواپيمايي، تمام پرواز حجاج از طريق هواپيمايي ايران اير و ماهان صورت مي گيرد و هواپيمايي سعودي هيچ مسئوليتي در نقل و انتقال حجاج به كشور عربستان نخواهد داشت.

اين مقام مسئول با بيان اينكه تمام اقدامات تاميني براي سفر حجاج خانه در نظر گرفته شده است از آمادگي پليس فرودگاه براي بدرقه حجاج به سرزمين وحي خبرداد.

**زائران بيت الله الحرام از حمل موادمخدر، قرص هاي ترامادول و متادون جداً خودداري كنند

سردار حيدري در ادامه اظهارداشت: پيش از پرواز زائران، با تمهيدات و اقداماتي كه صورت گرفته، تمام زائران توسط مديران كاروان‌ها كاملا توجيه مي‌شوند و تمام اتمام حجت‌ها با آنها مي‌شود كه اگر پليس در فرودگاه از زائري مواد مخدر كشف كند، قطعا از پرواز اين افراد جلوگيري خواهد شد.
به گفته وي، پليس فرودگاه به منظور آگاه سازي زائران از تبعات سوء ناشي از حمل موادمخدر به كشور عربستان اقدام به نصب بنر، پلاكارد و ارائه بروشور كرده است.

اين مقام مسئول، حمل سلاح سرد و گرم،مواد مخدر، قرص ترامادول و متادون را از جمله اشياي ممنوعه براي زائران اعلام كرد و گفت: همراه داشتن برخي از داروهاي درماني نيز در عربستان جرم است و دارويي مانند متادون و ترامادول كه در كشورمان براي معتادان پرخطر استفاده مي‌شود، در كشور عربستان ممنوع و جرم است و افرادي كه آن را به همراه داشته باشند در فرودگاه آن كشور دستگير خواهند شد.

فرمانده پليس فرودگاه هاي كشور با بيان اينكه حمل مواد مخدر به هر اندازه جرم محسوب مي شود و ادامه سفر براي حامل مواد غير ممكن خواهد بود، تصريح كرد: نيروي انتظامي مطابق قانون از ادامه سفر مسافران پروازهاي داخلي و يا خارجي چه سياحتي و يا زيارتي كه براي مصرف خود حتي يك گرم مواد مخدر حمل كنند، پاسپورت و ويزاي آنها باطل و مطابق قانون با آنها برخورد مي شود.

وي با اشاره به قانون تشديد مبارزه با مواد مخدر گفت: همچنين افراد مزبور علاوه بر جريمه به حداقل 5 سال و در صورت تكرار جرم خود به مدت 15 سال از ادامه سفر به كشورهاي خارجي و حتي از سفرهاي زيارتي محروم خواهند شد.

اين مقام مسئول تاكيد كرد: پليس عربستان در مبارزه با مواد مخدر سختگيري مي كند و بر اين اساس پليس ايران تشديد بازرسي و بازبيني در زمينه حمل مواد مخدر را سرلوحه كار خود قرار داده است.

فرمانده پليس فرودگاه هاي كشور افزود: در صورت دستگيري زائر به اتهام حمل مواد از سوي پليس عربستان، وي مستقيماً به زندان اعزام و پس از گذراندن اعمال شاقه و نيز سپري كردن محكوميتش در زندان هاي عربستان به دولت ايران تحويل داده مي شود.

سردار حيدري ادامه داد: نظام جمهوري اسلامي ايران در امر مبارزه با موادمخدر، خون هاي زيادي در كوير و مرزهاي كشور ريخته شده است و درست نيست كه كشورهاي ديگر به خاطر خطاي برخي، ملت ما را قاچاقچي بدانند.

**حمل هرگونه محلول و آشاميدني از سوي زائران بيت الله الحرام ممنوع است

وي در ادامه از ممنوعيت حمل هرگونه محلول و آشاميدني از قبيل آب معدني، انواع شربت، محلول خاكشير، آبغوره و آب ليمو از سوي زائران بيت الله الحرام به كشور عربستان خبرداد و افزود: در صورت مشاهده حمل هرگونه آشاميدني، پليس از حمل آن جلوگيري خواهد كرد.

**زائران در صورت مصرف دارو بايد نسخه پزشك به همراه داشته باشند

فرمانده پليس فرودگاه هاي كشور از زائران خواست از حمل هر نوع داروي روانگردان در هنگام ورود به كشور عربستان خودداري كنند و در صورت بيماري و نياز به مصرف داروي خاصي حتي استفاده قرص هاي آرام بخش و كدئين دار حتماً بايد نسخه پزشك را به همراه داشته باشند.
وي از مديران و پزشكان كاروان ها خواست ضمن توجيه زائران از آنها بخواهند تا از حمل متادون و ترامادول به عربستان خودداري كنند.

سردار حيدري درباره بكارگيري ”سگ مواد ياب " در فرودگاه ها اظهارداشت: سگ هاي موادياب براي بازرسي ساك هاي غير همراه استفاده مي شود و در صورت مشكوك شدن با حضور نماينده كاروان، ساك ها بازبيني خواهد شد.

وي يادآور شد: البته سگ مواد‌ياب فقط در موارد خاص در فرودگاه‌ها به كار گرفته خواهد شد.
اين مقام ارشد پليس فروگاه هاي كشور در ادامه به بهره گيري پليس فرودگاه هاي كشور از دستگاه هاي پيشرفته مانند بادي اسكنر و ايكس ري، گيت وي براي بازرسي از حجاج اعزامي، استقرار ماموران پليس مجرب و متخصص و چهره زن در مبادي ورودي وسايل همراه و غير همراه زائران، اشاره كرد.

سردار حيدري با اشاره به دستگيري 124 نفر در حج تمتع سال گذشته توسط پليس فرودگاه هاي كشور ابراز اميدواري كرد: اميدوار هستم، در حج تمتع امسال آمار كشف مواد مخدر به صفر برسد.
وي دستگيرنشدن يك نفر از زائران بيت الله الحرام در حج تمتع سال گذشته از سوي پليس عربستان را مديون تلاش و حضور پر رنگ پليس در جلسات توجيهي كاروانها ، آموزش همگاني ، تبليغات ، هشدارهاي پليسي عنوان كرد.

**بدرقه كنندگان زائران به فرودگاه نيايند

فرمانده پليس فرودگاه هاي كشور با اشاره به وضعيت فرودگاه ها و پرواز هاي داخلي و نيز افزايش حجم ترافيك از بدرقه كنندگان خواست از انجام اين مراسم در فرودگاه به شدت اجتناب كنند و مراسم بدرقه و خداحافظي زائر در مدخل ورودي شهرها انجام شود.

وي همچنين از بدرقه كنندگان خواست ضمن توجه به توصيه هاي پليس، همكاري لازم را با ماموران انتظامي و پليس راهنمايي و رانندگي به جهت پيشگيري از وقوع جرايم و تسريع در عبور و مرور و روان سازي ترافيك داشته باشند.

سردار حيدري در ادامه از به كارگيري گشت پليس نامحسوس در سالن فرودگاه و در بين جمعيت مستقبلين خبرداد و گفت: در سال گذشته 70 نفر به خاطر توهين و ايجاد مزاحمت براي مستقبلين دستگير شدند.

فرمانده پليس فرودگاه هاي كشور از مديران كاروان ها خواست سه ساعت قبل از پرواز به همراه زائران در فرودگاه حضور داشته باشند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.984 seconds.