.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چالوس، یكی از چهار جاده زیبای جهان+تصاویر

جنگل های انبوه، باغ های پر از میوه، رودخانه های گاه خروشان، آبشارها، چشمه سارها، تپه های باستانی، نمادهای زیبا، كوه های بلند و آب و هوای دلپذیر همه در جاده چالوس جمع آمده اند تا آن را به یكی از چند جاده بسیار زیبای جهان تبدیل كنند؛ جاده یی كه برخی آن را اولین و برخی دیگر تا چهارمین جاده زیبای دنیا نام داده اند، حداقل مسلم است كه یكی از چهار جاده زیبای جهان به شمار می رود. این جاده شهر كرج در استان تهران را به چالوس در كرانه دریای خزر وصل می كند و به شكل اتومبیل رو امروزی بیش از 80 سال قدمت دارد.

چالوس، یكی از چهار جاده زیبای جهان


تا اواخر دوره قاجار اصلاً جاده كرج- چالوس وجود نداشته و تنها یك مسیر خاكی و مالرو، راه دسترسی به روستاهای این منطقه را تشكیل می داده اما به گونه یی نبوده كه ارتباط دهنده شمال و جنوب كشور باشد. این جاده در سال 1312 مورد بهره برداری قرار گرفت. از این زمان به بعد انواع رستوران ها و واحدهای اقامتی و پذیرایی در كنار این جاده شكل گرفت و با ساخت سد امیركبیر (سد كرج) در سال 1340 به جاذبه ها و زیبایی های این جاده افزوده شد و در اندك زمانی این جاده به یكی از تفریحگاه های مهم گردشگری ایران تبدیل شد.

چالوس، یكی از چهار جاده زیبای جهان


به نقل از گفته های شفاهی از مردم قدیم، كارگران را برای كندن این تونل در دل كوه (چون كندن تونل كندوان كه آن هم بدون تجهیزات كار بسیار سخت و دشواری بود) با یك سكه پنج ریالی كه در آن زمان ارزشمند بود تشویق می كردند. تونل كندوان در اردیبهشت ماه سال 1314 شمسی ساخته شده و تونلی است به مسافت یك هزار و 886 متر و عرض پنج الی هفت متر و ارتفاع شش متر كه كار ساخت آن چهار سال طول كشید و در سال 1318 به بهره برداری می رسد كه البته طی سال های گذشته با زحمت بسیار بر عرض آن افزوده شد.

چالوس، یكی از چهار جاده زیبای جهان


این جاده قطر رشته كوه های البرز را می پیماید. برای ساخت این جاده تونل ها و پل های طولانی بسیاری ساخته شده كه با توجه به زمان ساخت آنها كار و رنج زیادی لازم داشته است. بیشتر سفرهای گردشگری مردم تهران به كرانه های دریای خزر به ویژه در تابستان از طریق همین جاده صورت می گیرد اما به علت اینكه طراحی آن در گذشته انجام گرفته است، برای سرعت های بالا مناسب نیست.

اكنون این جاده كه قبلا بسیار زیبا بود به دست خود ما مردم و بدلیل بی احتیاطی و بی مسئولیتی خیلی از ما درحال از بین رفتن است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 19 تير 1390
شمال نیوز کرج الان خودش یه استان جداست به نام البرز
همشری 19 تير 1390
با سلام.
با توجه به این جمله که در بالا به کار گرفته شده
(این جاده شهر كرج در استان تهران را به چالوس در كرانه دریای خزر وصل می كند )
کرج خیلی وقت است از تهران جدا شده و خودش مرکز استان می باشد و جاده چالوس از استان البرز عبور می کند.
lمجتبی 19 تير 1390
دوستان شمالی!!! عکس اول مربوط به جاده چالوس نیست. اگر توجه کنید خط کشی های جاده کاملا مشخص میکند که اینجا اصلا ایران نیست!!!! بهتر نیست کمی دقت در انتخاب خبر ها به خرج دهید؟؟؟؟؟؟؟
mojod 19 تير 1390
عزیزان هیچ یک از عکس ها از جاده کندوان نیست
عکس شماره یک از خط کشی های جاده و پوشش گیاهی زیرا جاده کندوان سخره ای است و جاهایی هم که پوشش گیاهی داد این درختان یافت نمی شود
عکس 2 منطقه ای جنگلی مانند 2000 و 3000 تنکابن یا سیسنگان است
و عکس 3 هم عکسی از مرگبارترین جاده ی دنیا است که در آمریکای جنوبی می باشد
یزدانی 19 تير 1390
شما غرب استانی ها به هیچ عنوان امکان استقلال ندارید..
باور بفرمایید از روی تعصب و حس جاه طلبی نمیگم ، ولی این را بدانید بـابــل بـزرگ با حومش ( بندپی ، بـابــلسر ، امیرکلا و فریدونکنار ) به مراتب شخصیت بیشتری برای استان شدن دارد تا غرب مازندران . . لین به معنی استقلال بـابــل کبیـر نیست ، به معنی اینه که غرب استان شما به هیچ عنوان شخصیت و عظمت استان شدن را ندارد . این را بدانید ما مرکز استانی ها به مازندرانی بودن خود افتخار میکنیم و به عنوان بک بـابــلـی دوست نداریم از مازندران سبز جدا شویم..
کل غرب استان 10 تا نماز جمعه برگزار میشود ، این در حالیست که فقط در شهرستان بـزرگ بـابــل 5 تا نماز جمعه برگزار میگردد .
کل غرب استان 3 تا نماینده دارد ، این در حالیست که مامطیـر کبیـر ما خود به تنهایی 2 تا نماینده دارد و در حال پیگیری سومین نماینده میباشد
کل غرب استان 800 هزار نفر جمعیت دارد ، این در حالیست که دیار بهارنارنـج ما به تنهایی 500 هزار نفر ( شاید هم بیشتر ) جمعیت به خود اختصاص داده است
این ها همه بدون در نظر گرفتن حومه بـابــل بـزرگ ( بـابــلسر و فریدونکنار ) بود
bermoda75@yahoo.com 19 تير 1390
عکس اول مربوط به خارج از کشور هست . قبلا این عکسو جای دیگه دیده بودم و البته نوشته بود مربوط به کدام کشورهست ولی الان یادم نیست.
جواد 19 تير 1390

به مدد الهی به زودی غرب مازندران و شرق گیلان تبدیل به استانی مستقل با مرکزیّت تنکابن خواهد شد.
جواد 19 تير 1390

به مدد الهی به زودی غرب مازندران و شرق گیلان تبدیل به استانی مستقل با مرکزیّت تنکابن خواهد شد.
نا شناس 19 تير 1390
آقای بابلی کبیر، انقدر تخم نفاق را در استان نپاش.
یه فرشته 20 تير 1390
شمال نیوز احتمالا بعدا می گه استخاره زدم این عکس ها اومد
یک ساروی 20 تير 1390
آقای بابلی کبیر یک دفعه ساری و قائمشهر و آمل و نور و . . . رو هم اضافه میکردی میگقتی استان بابل کبیر ! ! ! جون خودت خجالت نکش ! ! ! ما بابلسری ها عمرا جزء بابل کبیر شما نیستیم فکر نمیکنم امیرکلائی ها هم این گفته شما رو قبول داشته باشند . لطفا از خواب بیدار شو و سرتو بالا بگیر و به اطراف خوب نگاه کن .
بهشت مازندران 20 تير 1390
سلام به تمامی همشهریان و هم استانیهای عزیز
بابا بیخیال دنبال چی هستید بریید ببینید ملت دان بلیط میگیرند میرن فضا هنوز دنبال این هستید که کدوم شهر استان بشه یا نشه والله زشته بلا زشته این حرفها چیه ...با اصالت باشید نرید تهران بگید من تهرانیم باب خیلی از این کمونیستها و غیره عقبیم بابا به خودمون بیایم بسه اینو همه نفاق الان در هزاره دوم بعد از میلادیم ولی اندر خم یه ....
مجتبی 20 تير 1390
بابلی جان! توهم زدی در حد کبیر!!! بیا بیرون دوست من! هر چه باشد باز هم زیرسایه ساری هستین! این تنکابن و نور و نوشهر و چالوس و رامسره که مثل مرد دارن با تکیه بر بودجه اندک که شما نصفش را مال خود می کنید به راه توسعه خود ادامه می دهند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.266 seconds.