.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تله‌كابين حيران آستارا افتتاح شد‌

: بزرگ‌ترين تله كابين كشور در حيران آستارا به طول مسير ‌‌هزار و 500 متر و اعتباري بالغ بر 12 ميليارد تومان با حضور استاندار گيلان افتتاح شد.

به گزارش فارس استاندار گيلان صبح امروز در مراسم افتتاح اين پروژه اظهار داشت: تله كابين حيران سبب تحول در صنعت گردشگري گيلان و اردبيل به صورت ويژه است.
مهدي سعادتي با بيان اينكه پروژه تله كابين حيران فرصت مناسبي براي جذب گردشگر است، افزود: مسير تله كابين حيران از جاده آستارا به اردبيل در منطقه حيران آغاز شده و وارد جنگل فندقلو مي‌شود كه با موضوع گردشگري و افزايش درآمدهاي اقتصادي آن سنخيت كامل دارد.
وي منطقه گردشگري حيران را برخوردار از ويژگي‌هاي رفاهي و تفريحي دانست و تصريح كرد: در ابتدا، انتها و مسير اين تله كابين امكانات رفاهي، هتل و رستوران ايجاد شده تا مسافران ورودي به اين منطقه احساس رضايت كنند.
سعادتي خاطرنشان كرد: بخش خصوصي با صرف 12 ميليارد تومان تمام هزينه‌هاي تله كابين آستارا را پرداخت كرده است.
استاندار گيلان توجه به اهميت گردشگري و ظرفيت موجود در گردنه حيران و نفع ايجاد چنين پروژه‌هايي را براي گيلان و اردبيل ضروري خواند و گفت: منطقه حيران در راه ارتباطي آستارا به اردبيل قرار دارد و از نقاط ديني و پرجاذبه است.
وي ادامه داد: دستگاه‌هاي اجرايي مانند منابع طبيعي، راه و ترابري، ميراث فرهنگي، محيط زيست و صنايع و معادن و مرزباني در برطرف كردن مشكلات موجود تلاش بسياري انجام داده‌اند.
سعادتي احداث تله كابين حيران را موجب اتصال گيلان به اردبيل ذكر كرد و اظهار داشت: تله كابين حيران دو ايستگاه مستقل دارد كه يك ايستگاه در جنگل فندقلو و ديگري در منطقه حيران گيلان است.
استاندار گيلان وسعت عرصه اجراي اين طرح را 10 هكتار اعلام كرد و بيان داشت: با تكميل اين پروژه براي بيش از 100 نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم ايجاد اشتغال مي‌شود.
وي احداث تله كابين حيران را گام مهمي در راستاي توسعه گردشگري گيلان دانست و افزود: گردنه حيران يكي از پرجاذبه‌ترين مناطق گردشگري كشور است و بايد از اين نعمت بكر در راستاي اشتغال‌زايي جوانان منطقه استفاده شود.
سعادتي با اشاره به اينكه تمام شاخصه‌ها و ويژگي‌هاي طرح تله كابين حيران منحصر به‌فرد است، بيان داشت: تله كابين در نقطه‌اي از گردنه حيران قرار گرفته كه از طرف شرق به درياي خزر و شهر آستارا و چشم‌اندازهاي زيباي گردنه حيران و از طرف غرب و جنوب به جنگل‌هاي زيباي فندقلو و از شمال نيز به شهرهاي مرزي جمهوري آذربايجان مشرف است.
مجري طرح تله كابين حيران نيز در اين بازديد مجموع هزينه ساخت اين تله كابين را 12 ميليارد تومان عنوان كرد و اظهار داشت: تله كابين حيران داراي 30 كابين شش نفره معمولي و سه كابين ويژه VIP بوده و ايستگاه‌هاي اين تله كابين از استانداردترين ايستگاه‌هاي موجود در تله كابين‌هاي كشور است.
احمد رستمي با بيان اينكه تله كابين داراي رستوران، كافي‌شاپ و سايت تفريحي به صورت مستقل است، تصريح كرد: 3.5 هكتار براي ايجاد اقامتگاه‌هاي ويژه اين پروژه اختصاص يافته است.
وي طول مسير اين تله كابين را يك‌هزار و 500 متر عنوان كرد و بيان داشت: تله كابين حيران يكي از استثنايي‌ترين تله كابين‌هاي كشور است./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.