.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ساخت نخستین نیروگاه زباله سوز در مازندران آغاز شد

عملیات اجرایی نیروگاه زباله سوز مازندران با حضور معاون رئیس جمهور در نوشهر آغاز شد.

به گزارش شمال نیوز ، محمد جواد محمدی زاده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور صبح چهارشنبه در مراسم کلنگ زنی این نیروگاه در نوشهر به ارتفاع محل نگهداری زباله های کشور اشاره کرد و گفت: ارتفاع زباله انباشته شده در منطقه دفن زباله کهریزک تهران به بیش از 50 متر می رسد.

وی خاطرنشان کرد: در تمام شهرهای کشور به خصوص مازندران مسئولان و مردم از دفن زباله غیر بهداشتی رنج می برند که با تکنولوژی جدید این مشکل در آینده نزدیک برطرف خواهد شد.

محمدی زاده گفت: هم اکنون 20 شهر کشور در نوبت اخذ مجوز برای احداث کارخانه زباله سوز هستند که احداث این کارخانه در شمال کشور می تواند مشکلات دفن زباله خطه مازندران و گلستان را رفع کند.

معاون رئیس جمهور افزود: با استقرار تکنولوژی جدید و روز دنیا که با کمکهای مالی دولت و شهرداری ها و سرمایه گذاری 40 درصدی بخش خصوصی اجراء خواهد شد، شهرداری نوشهر پس از ده سال به درامد زایی خواهد رسید.

محمدی زاده یادآور شد: با توجه به قانون فروش انرژی های نو بخش خصوصی برق حاصل از نیروگاه با سوخت زباله را دولت نسبت به دیگر روشهای تولید برق بیش از سه برابر از بخش خصوصی خریداری خواهد کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور خاطر نشان کرد: در مازندران روزانه بیش از 23 هزار تن زباله تولید می شود که به تنهایی معضل بزرگی در چند سال اخیر بوده است که با استقرار این تکنولوژی در نوشهر و ساری گامی جدی برای از بین بردن مشکل زباله کشور گرفته خواهد شد.

وی به بومی کردن تکنولوژی ساخت کارخانه زباله سوز اشاره کرد و گفت: با توافقات صورت گرفته با طرف سرمایه گذار خارجی ضمن ساخت کارخانه ،بومی کردن ساخت از قرارداد اولیه بوده که با دستیابی به این تکنولوژی برای حل مشکل زباله کشور گامی مثبت برداشته خواهد شد.

محمدی زاده افزود: عملیات ساخت دومین کارخانه تولید برق باسوخت زباله هفته آینده در ساری آغاز می شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.191 seconds.