.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سردار شهید حسین املاکی ، بیرق دار معرفت
سردار شهید حسین املاکی ، بیرق دار معرفت

شمال نیوز: مقام معظم رهبری در دیدار با جوانان گیلانی فرمودند: شهيد املاكي در زماني كه در ميدان جنگ، شيميايي زدند و خودش هم در معرض شيميايي بود، ماسك خودش را برداشت و به صورت بسيجي همراهش كه ماسك نداشت بست. قهرمان يعني اين، پهلوانی همین است. البته هر دو شهيد شدند، هم املاكي شهيد شد و هم آن برادر بسيجي شهيد شد، اما اين قهرماني ماند و تاریخی شد.

«سردار شهید: حسین املاکی از گیلان، لشکر 25 کربلا» پس از گذراندن دوران تحصيلي خود در سال ‪ 1358 موفق به اخذ ديپلم در رشته «بهداشت محيط» شد.

علاقه حسين املاكي به ورزش ايشان را بسوي ورزش كاراته و كشتي سوق داد، در اين زمينه موفقيت‌هاي زیادی كسب كرد

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زندگی اش وارد عرصه جهاد و مبارزه گردید، واو به عضویت رسمی سپاه در آمد، در اولین اعزام به مناطق جنگی پیشتاز شده و در منطقه سرپل ذهاب به همراه گروه اعزامی مستقر گردیدند.

ايمان، شجاعت، خلاقيت، تدبير و توانمندي در وي چنان عالي بود كه توانست در كوتاهترين زمان، خود را ثابت و ارد تیپ کربلا شد

ازآنجا كه حسين جواني مومن، برومند و از استعدادها و خلاقيت‌هاي بارزي برخوردار بود ، در مدت كوتاهي توان رزمي خود را به منصه ظهور رساند و چون بر فرماندهان اين توانمندي عالي نظامي حسين محرز شد در واحد اطلاعات و عمليات مسووليت فرماندهي محور يكم را بر عهده او گذاشتند و او نقشي فوق‌العاده‌اي در اين سمت ايفا كرد. خلاقيت حسين در ارائه شناسايي‌ها و طرح‌هاي نظامي بقدري عالي و دقيق بود كه گويا سالها در دانشكده‌ها دروس علوم عالي نظامي و رزم آموخته بود.

ليكن دانشگاه او ايمان به خدا، كلاس درس او جبهه و ميادين نبرد با دشمنان اسلام و قرآن بود. سردار حسين املاكي پس از رشادت‌ها و دلاوري‌ها در عمليات‌هاي مختلف از جمله ثامن الائمه، فتح‌المبين، رمضان و محرم در سال «شصت و یک» بود كه تصميم گرفت به سنت دير پاي محمدي (ص) عمل به تكليف كرده و ازدواج كند.
اما هنوز بيش از ‪ ۱۲‬روز از پيمان مقدس ازدواج وي نگذشته بود كه به سوي جبهه‌هاي نور عليه ظلمت شتافت و هيچ تاخيري در جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل را برخود جايز نمي‌دانست و ازدواج را هم عمل به تكليف و حرمت نهادن به اصول و آرمان‌هاي مكتب غني اسلام و احكام الهي مي‌دانست و حاصل اين پيوند مقدس يك پسر و دو دختر از زندگي مشترك ايشان به يادگار ماند.
حسين در عمليات‌هاي متعددي چون والفجر مقدماتي، والفجر يك، والفجر چهار ، والفجر شش ، والفجر هشت ، عمليات بدر نقش آفريني فوق‌العاده اي‌ايفا كرد.
او در سال ‪ ۶۴‬ به تيپ قدس گيلان رفت، واحد اطلاعات و عمليات تيپ را تقويت كرد و بهترين طرح عملياتي والفجر ‪ ۹‬را با توجه به شناسايي هايش در منطقه سليمانيه ارائه و اجرا كرد و به موفقيت‌هاي بزرگي دست يافت.

پس از عمليات والفجر هشت در منطقه عمومي فاو، ديگر همرزمانش چون سردار مهدي خوش سيرت وحسن رضوان خواه به او پيوستند و فرماندهي گردان‌هاي پياده تيپ قدس را بر عهده گرفتند و سردار حاج محمود قلي پور نيز رييس ستاد تيپ قدس گيلان بود.
با همت بلند و شجاعت و دلاوري اين دلاورمردان و رزمندگان گيلاني چنان تحولي در عمليات‌ها ايجاد شد كه بعد از عمليات كربلاي دو در منطقه حاج عمران به تعبير مقام معظم رهبري، حماسه آفرينان لشكر قدس در كربلاي دو، كربلاي ديگري آفريدند.
آزادگانی که در عمليّات والفجر10 به اسارت رفته بودند،گفتند: «اکثر فرماندهان عراقی در برخورد اوليه به هنگام بازجويی از آخرين وضعيت حسين املاکی سوال می کردند در پی کسب خبر درباره او بودند.»

از وی به هنگام شهادت دو دختر به نام های مرضيه «پنج ساله» و راضيه «سه ساله» ويک پسر به نام سلمان «دوساله» به يادگار مانده است


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 18 ارديبهشت 1390
درود وسلام بر همه ی شهدا بویژه حسین عزیز
پاسدار 19 ارديبهشت 1390
شهید املاکی رفت روحش شاد اما بعضی از سرداران نمی دانید که چه می کنند .
وای اگر روزی پرده ها برداشته شود الان عده ای با این نام و نشان چه کارها که نمی کنند . حتی در زندگی خصوصی و شخصی افراد وارد می شوند و در صدد آتو گرفتن و نابودی آنها بر آمده اند اگر باور نمی کنید تحقیق کنید
کارهای می کنند که در هیچ جای شرع شما پیدا نمی کنید.
bijan 14 خرداد 1390
matalebeton rajebe shahid amlaki hamash hamine
نا شناس 20 مهر 1391
خوش بحال شهيد املاكي و همه شهدا ء كه رفتند و زندگي مادي دست پاي آنها را نگرفت ، بين سردار هميشه قهرمان شهيد املاكي و سرداران امروزي تفاوت زمين تا آسمان است.
عادل 5 اسفند 1391
سلام من موضوع تحقیقم شهید املاکیه.
خواهش میکنم اگه مطلب بیشتری در مورد این سردار شهید دارید لطفا برام میل کنید.
متشکرم.
adel pourbozorgi
گمنام 6 اسفند 1392
صلوات
ان شاالله ادامه دهنده راهشان باشیم و در دنیا و آخرت از شفاعتشان بهرمند گریدم...
يكي از هم رزمان شهيد ساري 9 فروردين 1393
بيش از يك سال در كنارش بودم و برايم افتخار است
مهدي آرام نژاد 10 فروردين 1393
آقاي عادل پور بزرگي بچه هاي محور 1و2 اطلاعات عمليات لشگر 25 كربلا بيشترين خاطرات رو از ايشون دارند . سعي كن اونا رو داشته باشي .
باب اله 8 فروردين 1394
خدایش رحمت کند واقعا از اولیا الله بود
حسین فلاح غلامی 8 مهر 1394
شهیداملاکی بسیارچهره دوست داشتنی دارد ومن به این شهید افتخار میکنم .
عکس اونیز درصفحه گوشی همراهم است و دوست داشتم درکنار مقبره این
شهید عزیز دیگر عکسهای زمان جنگ نیز بصورت تابلو نمایشگاهی باشد.
ازعزیزان و شورا آن محل درخواست دارم اگرامکان دارد اقدام کنند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.052 seconds.