.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آغاز تحرکات انتخاباتی/ نحوه آرایش اصولگرایان چگونه است؟

 مسئله انتخابات در کشور ما مسئله جدیدی نیست چرا که تقریبا به تعداد تمام سال هایی که از انقلاب اسلامی ایران گذشته است در کشور ما انتخابات های گوناگون برگزار شده است و در یک مقایسه کوچک با همه کشورهای دنیا به راحتی می توان جمهوری اسلامی ایران را به عنوان مهد دموکراسی معرفی کرد . سال 1390 هم آزمونی دیگر به نام انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش روی ملت ایران قرار دارد . انتخاباتی که مردم هر حوزه انتخابیه با رای خود نماینده مورد نظرشان را برای 4 سال قانون گذاری و نظارت در کشور انتخاب می کنند و یکی از مهم ترین انتخابات های کشورمان به شمار می آِید .

اما با آغاز سال جدید که طبق مصوبه وزارت کشور در پایان آن انتخابات مجلس را در پیش رو داریم تحرکات انتخاباتی سیاسیون آرام آرام آغاز می شود و در این میان اصولگرایان به عنوان طیفی که هم اکنون اکثریت کرسی های پارلمان را در اختیار دارد تلاش زیادی دارند که بار دیگر با برنامه ریزی های صحیح و با استفاده از حداکثر توان اصولگرایان گزینه های مطرح خود را به هرم سبز اصولگرایان بفرستند . به همین دلیل محمد رضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و منوچهر متکی به عنوان دو چهره معتدل اصولگرا تلاش های اولیه خود را برای تشکیل کمیته ای مشترک برای اجماع اصولگرایان آغاز کردند که با استقبال خوب اصولگرایان روبرو شد .



در همين ارتباط ،عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با تاكيد براينكه تعامل بين گروه هاي مختلف اصولگرايي از تفرقه افكني در حاشيه سازي دشمنان جلوگيري مي كند گفت: حضور باهنر و متكي دركميته مشترك نماد وحدت و انسجام طيفهاي مختلف اصولگرايان است.
احمد نجابت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه حضور طيف هاي مختلف به صورت جداگانه و انفرادي در كميته مشترك اصولگرايي به تدريج به تشكيل هيات بزرگ اصولگرايان تبديل خواهد شد افزود: حضور همه اين افراد به صورت متشكل باعث تعامل همه جانبه و موفقيت در انتخابات مي شود.
عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي ادامه داد: شركت طيف هاي اصولگرا و تشكيل يك هيات بزرگ و متحد اتمام حجتي براي وحدت و اشتراك نظر افراد مختلف است.
وي با اشاره به خبر تشكيل كميته مشترك توسط متكي و باهنر گفت: حضور اين آقايان نمادي از اتحاد و انسجام طيفها و احزاب اصولگرا است.

همچنین عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي نيز در ادامه با اشاره به انتخاب باهنر و متكي به عنوان اعضاي تشكيل دهنده كميته مشترك اصولگرايان گفت: كميته مشترك اصولگرايان در ايجاد وحدت و يكپارچگي بيشتر در ميان احزاب اين جريان نقش ويژه اي را دارد و با هنر و متكي نيز با رايزني هاي مختلفي كه مي توانند داشته باشد نقش مهم ومثمر ثمري را در شكل دهي وحدت حداكثري جريان اصولگرا ايفا مي نمايند.

حميدرضاترقي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: كميته مشترك اصولگرايان بايستي از ميان همه مسئولان اصولگرا، جريانها و تشكل هاي مختلف سياسي كه در قالب اصولگرايي فعاليت مي كنند تشكيل شود و در جهت ايجاد وحدت و استحكام نيز ميان اصولگرايان براي ورود به عرصه انتخابات ايفاي نقش كند.

وي درخصوص انتخاب باهنر و متكي جهت تشكيل كميته مشترك گفت: باهنر ومتكي گزينه هاي مناسبي براي شكل گيري كميته مشترك اصولگرايي هستند و با توجه به سوابق مثبت و عملكردهاي آنها در عرصه هاي سياسي كشور اين گزينه ها بسيار مفيد خواهند بود.


 

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز نيز با اشاره به تشكيل كميته مشترك توسط باهنر و متكي گفت: تشكيل كميته مشترك و برگزاري نشست هايي با محور حضور احزاب اصولگرا سبب انتخاب نمايندگان دلسوز و ولايي خواهد شد.

جعفر شجوني در گفتگو با  خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به تشكيل كميته مشترك توسط باهنر و متكي گفت: اين افراد خوشنام و دلسوز نظام بوده و تشكيل كميته مشترك سبب مي شود، نمايندگاني دلسوز و ولايي به  مجلس راه يابند.

وي افزود: قرار بر اين است كه اصولگرايان با محوريت جامعتين در انتخابات مجلس نهم شركت كرده و در اين امر بايكديگر وفاق داشته باشند.

 

در ادامه عضو شوراي مركزي جامعه مدرسين حوزه  علميه قم در واكنش به اخبار منتشر شده در خصوص حضور آقايان متكي و باهنر در كميته مشترك و اصولگرايي گفت: حضور باهنر تنها در انجام امور انتخاباتي و اجرايي امكان پذير است.

آيت ا... محمدرضا آشتياني عراقي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان اين كه حضور افراد در جريان انتخابات و در قالب اصولگرايان بايد بر مبناي منشور اصولگرايي باشد افزود: افرادي كه از طرف جامعتين و كميته 3 نفره تاييد شوند مي توانند در ليست اصولگرايان قرار گيرند.

عضو شوراي مركزي جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اينكه كارهاي فرهنگي تشويقي و ترغيبي براي حضور حداكثري مردم در انتخابات توسط جامعتين انجام خواهد شد، خاطر نشان كرد: حضور باهنر در شكل دهي به كميته مشترك با هدف انجام امور انتخاباتي و اجرايي صورت خواهد گرفت.

به هر حال این آرایش انتخاباتی نشان می دهد که اصولگرایان در نظر دارند با استفاده از همه موقعیت ها وارد گود رقابت شوند و در این زمینه نیز از همه ظرفیت های موجود بهره خواهند برد . به همین دلیل بولتن نیوز هم در راستای اجرای وظایف رسانه ای خود به زودی تحلیل های  مناسبی را از شرایط سیاسی و اجتماعی و آرایش جریان اصولگرایی منتشر خواهد ساخت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.