.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در گفتگو با شمال نیوز؛
اختراع دومين مخترع رودباري هم به سرقت رفت
مدتي بعد نتيجه تمام زحماتم را با نام فرد ديگري در اخبار تلويزيون شنيدم و متوجه شدم اين اختراع در امريكا ثبت شده است.همان زمان بود كه شوكه شدم و تعجب كردم.به راحتي اختراعم سرقت شده و با نام فرد ديگري به ثبت رسيده بود.
 اختراع دومين مخترع رودباري هم به سرقت رفت

با خبر شديم مخترع رودباري بنام سيامك رضايي دارستاني كه تاكنون دو ثبت اختراع داشته، از سرقت يكي از اختراعاتش با نام كم مصرف ترين الكتروموتور با حذف كامل تلفات ميدان هاي مغناطيسي با حداقل 50 درصد كاهش مصرف انرژي اعلام نارضايتي و نا امني در اين زمنيه مي نمايد كه با درخواست مصاحبه اي با شمال نيوز سعي بر آن دارد تا بتواند حق واقعي خود را به اثبات رسانده و مشكلي كه برايش پيش آمده را حل نمايد. در ادامه مشروح اين گفتگو را با هم مي خوانيم.



آقاي رضايي از اولين اختراعتان بگوييد.
يكي از اختراعاتم راجع به ريموت كنترل هوشمند وسايل الكترونيكي(آلارم دهنده كنترل در هنگام مفقود شدن- حرارت ديدن و فشرده شدن طولاني مدت كليدها) بود كه تاريخ تسليم و حمايت از اين اختراع به تاريخ 11/06/1388 بوده و با شماره 61691 در تاريخ 11/08/1388 به ثبت اداره كل ثبت شركت ها و مالكيت صنعتي رسيده است.

دومين اختراع شما در چه خصوصي بود؟
در ادامه تصميم گرفتم كم مصرف ترين الكتروموتور را بسازم و براي ساخت اين طرح رنج هاي زيادي را متحمل شدم و زحمات زيادي كشيدم.
براي ساخت اين اختراع نه امكانات و لوازم مخصوص كار را داشتم و نه كارگاه و مكان مجهزي در دسترس بود، پس همت كردم تا در منزل شخصي و با كمترين امكانات تصميم خود را عملي كنم.
اين اختراع كه كم مصرف ترين الكتروموتور با حذف كامل تلفات ميدان هاي مغناطيسي (حد اقل تا 50 درصد كاهش مصرف انرژي) نام داشت را توانستم پس از زحمات زياد در تاريخ 12/10/1388 تسليم اداره كل ثبت شركت ها و مالكيت صنعتي كرده تا از حمايتشان برخودار شوم. اين اختراع در دفتر ثبت اختراع با شماره 64206 به ثبت رسيده و بنده گواهي نامه ثبت اين اختراع را نيز دريافت كردم و توانستم در جشنواره خوارزمي نيز اين اختراع را شركت دهم.

آيا در جشنواره خوارزمي مقامي كسب كرديد؟
موضوع سرقت اين اختراع از همان جا شروع شد كه پس از شركت در جشنواره خوارزمي اين طرح جزو 150 طرح برتر شناخته شد، همان جا بود كه اين اختراع به مرحله تازه اي راه پيدا كرد و چند روز بعد فردي بنام آقاي طاهر بانه كه يكي از اعضاء برگزاري جشنواره خوارزمي بود با من تماس گرفت و گفت توضيحات بيشتر و تكميلي اين اختراع را برايشان ارسال كنم.

تكليف اختراع چه شد؟
مدتي بعد نتيجه تمام زحماتم را با نام فرد ديگري در اخبار تلويزيون شنيدم و متوجه شدم اين اختراع در امريكا ثبت شده است.همان زمان بود كه شوكه شدم و تعجب كردم.به راحتي اختراعم سرقت شده و با نام فرد ديگري به ثبت رسيده بود.

كمي بيشتر توضيح دهيد،متوجه شديد كه چه فردي اختراعتان را به سرقت برده است؟
اين اختراع مي بايست به تاييد هيئت علمي فني برق دانشگاه تهران برسد كه دكتر صادق واعظ زاده جزو اين هيئت و رئيس بنياد ملي نخبگان كشور نيز بوده. اين اختراع با توجه به مدارك، داراي شماره ثبت مي باشد و در هيئت علمي دانشگاه تهران و اداره كل ثبت شركتها و در اداره ثبت مالكيت هاي صنعتي واقع در خيابان قائم مقام تهران به ثبت رسيده است، پس فردي در ايران و در هيئت علمي دانشگاه ها نمي تواند ادعا كند كه از اين اختراع بي خبر بوده و نمونه اي همانند آن بسازد و به امريكا برده و با نام خود ثبت نمايد. حال بايد متوجه شد كه اختراع بنده دوباره ساخته شده و توسط گروهي كه خود اشراف كامل به ثبت اختراعات داشتند در كشور ديگري به ثبت رسيده.
جالب تر از همه اين است كه اين الكترو موتور كه دوباره ساخته شده و در امريكا ثبت شده تنها 12 الي 15 درصد كاهش مصرف داشته و در آنجا ادعا شده است كه اين 12 الي 15 درصد مي تواند به 50 نيز افزايش پيدا كند، اين درصورتي است كه اختراع من با 50 درصد كاهش مصرف انرژي برق ثبت و اختراع شده است، آنها حتي نتوانستند نمونه از روي نمونه اختراعم بسازند.واقعا متاسفم كه فردي ايران را به امريكا فروخته و حاظر نشده است اين طرح را در ايران به ثبت رساند.كما اينكه اگر در ايران به ثبت مي رسيد جلوي اين سرقت علمي گرفته مي شد.

برنامه اي در آينده داريد؟
بله،برنامه هاي زيادي از جمله ساخت موفق ترين خودروي هيبريدي جهان از نظر تغييرات بنيادي در موتور درون سوز، استفاده از الكتروموتور ثبت شده خودم در موتور الكتريكي، طراحي موفق ترين تعليق خودروي جهان با طرحي نو، طرح بهترين شتاب 100-0 اوليه خودروي واقعي با سرنشين و طرح مصرف كمتر از 2 ليتر در 100 كيلومتر و توان پيمايش بيش از 500 كيلومتر با 10 ليتر بنزين و 1 بار شارژ كامل.
در اين خصوص نيز حاضرم با شركت ها يا موسساتي كه توانايي مالي(اسپانسر) اجراي چنين طرح هاي بزرگي را دارا هستند همكاري كنم.

سخن پاياني:
مطمئن باشيد با مدارك كافي در تمام محافل علمي ايران و جهان حقانيت علمي خود را ثابت خواهم كرد. همين جا اعلام مي كنم اين كار كاملاً بصورت عمدي بوده و مطمئناً هيچگونه شكي در موازي كاري اين اختراع وجود ندارد و با آگاهي كامل اين سرقت علمي انجام شده است. آنها با داشتن توضيحات كامل اين اختراع حتي نتوانستند نمونه كامل آنرا بسازند، انتظار دارم مراجع ذيصلاح علمي و قضايي كشور هرچه سريعتر تكليف اين سرقت علمي را روشن كرده و نگذارند بعضي از افراد كه به اين اختراعات و توضيحات تكميلي پروژه ها دسترسي دارند، براحتي بتوانند زحمات ديگران را به سرقت برده و با نام خود ثبت كنند و يقينا بدين گونه است و اميدوارم با كمك مسئولين قضايي بتوانم حق خود را باز گردانم. در ضمن لازم مي دانم اعلام كنم كه نمونه اي كه در امريكا به ثبت رسيده از نظر بنده هويت قانوني ندارد و به تمامي شركت ها هشدار مي دهم تا هيچگونه قراردادي با جاعلان اين اختراع نبسته و اشتباه بزرگي مرتكب نشوند.نمونه اصلي اين اختراع نزد اينجانب موجود است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حسن م 26 اسفند 1389
واقعا جاي تاسف دارد كه اختراع افرادي مثل اين فرد به آساني سرقت شود.چه كسي پاسخگوست؟
iman mohammadi 26 اسفند 1389
چقدر دزد زياد شده
نا شناس 5 مرداد 1390
واقعا جای تاسف دارد
اما اگر این خبرگزاری کمی دقت می کرد و از دست اندرکاران جشنواره خوارزمی سوال می کرد با درج این ادعا آبروی علمی کشور را به مخاطره نمی انداخت
ا-ب 9 مهر 1390
دکتر صادق واعظ زاده مدرک لیسانس خود را از علم وصنعت تهران گرفته و فوق لیسانس و دکتری خود را در رشته برق از کانادا دریافت داشته است. او همچنین پسر خاله رهبر ایران آقای خامنه ای است. وی تا دوسال پیش معاون علمی و فناوری احمدی نژاد بود که بدون هیچ توضیحی از سمتش استعفا داد. از شنیدن خبر این سرقت علمی شوکه شده ام.
سپیده 20 فروردين 1392
واقعا درک تون می کنم چون برای خودمم یه همچین اتفاقی افتاده.
مهدی بردباری 28 فروردين 1392
شمال نیوز این تهمت را منتشر کرده است و مستقیما مسوول می باشد.
فرد مدعی خود اقرار دارد که ثبت اختراع ایشان در ایران باحد اقل 50 درصد كاهش مصرف انرژي می باشد ولی ثبت اختراع در امریکا فقط تا 12 الي 15 درصد كاهش مصرف انرژي دارد.در ضمن دو اختراع در موضوع ممکن است مشترک باشد ولی در نحوه و ماهیت کلا متفاوت است.
دوست عزیز مدعی تو اگر راست میگی برو اختراع خودت را که بیشتر از 38 درصد کاهش مصرف انرژی را خواهد داشت را به ثبت بده و جهان را شگفت زده کن چرا دیگران را به انحراف میکشی.
در ضمن اگر دیگر اختراعات ادعایی شما هم به همین شکل است که برات و برای سایت شمال نیوز خیلی متاسفم.
مهدی بردباری 28 فروردين 1392
"با تشکر از شما دوست عزيز ، نظرات شما در اولين فرصت پس از بازبيني مدير سايت تاييد خواهد شد و در اين صفحه قرار ميگيرد . "
مدیر سایت اگر نظر گذاشته شده من را منتشر نکنی علیه تو و سایت و اون مدعی اقدام قانونی محفوظ خواهد بود.
علی نوده 19 تير 1392
سلام دوست عزیز ممنونم خوشحالم ازموفقیت شما همشهری عزیزازشما متشکرم و اختراعات زیادی دارم .قدر زر زرگر شناسد موفق باشید خوشحالم کردی وبه خودم میبالم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.