.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیشنهاد یک آملی به رئیس جمهور ؛
آمل مناسب ترین شهر برای مرکز استان !
هم اکنون شهرستان آمل به عنوان بزرگترین شهرستان مازندران و واقع شدن در نقطه تماماً مرکزی استان و همچنین نزدیکی به پایتخت و سابقه مرکز استان بودن در قرون گذشته بهترین گزینه برای مرکز استان شدن است. آمل یک شهر بی طرف است که نه در غرب استان و نه در شرق استان واقع شده است .

جناب رئیس جمهور قدم بر روی چشم ما نهادید، خسته نباشی بسیجی سخت کوش. ولی این نبود رسمش . شهری که به قول خودتان ملت ایران مدیون فداکاری اونه حقش این نبود. خداییش ما که چیزی ندیدیم. تا اون حد که وزیر راه که نماد پروژه عمرانی در دولت هست را به آمل فرستادند تا پروژه های عمرانی را افتتاح کند. پس یعنی پروژه های عمرانی این شهر از دیگر پروژه ها بیشتر بود که نماینده عمرانی رییس جمهور به آمل آمد. حالا این پروژه ها چه بودند که اینقدر زیاد بود؟

۱/ افتتاح ساختمان شهرداری دابودشت که این روزها در روزنامه های استانی این مسئله را آنقدر بزرگ کردند که من با خود گفتم این ساختمان چه برجی باشد. نگین که مطبوعات داشتند مسخره می کردند. آخر افتتاح یک ساختمان معمولی که این همه سروصدا نمی خواست. واقعاً آیا این کارها در شأن این شهر است؟

۲/ افتتاح پل روبروی دانشگاه شمال یا همان سه راهی امامزاده عبدالله(ع) که تا به حال فکر کنم سه بار افتتاح شد. ظاهراً دولت اینبار کار عمرانی در آمل نداشت که این پل را دوباره افتتاح کرد. البته تا آن جایی که من با چشم خود دیده ام بیشتر از ۲۰ خودرو در این مکان از جاده منحرف شدند که یکی از آن ها ماشین آتش نشانی ایستگاه امامزاده عبدالله(ع) بود. پس متوجه می شویم که وزیر راه پلی که مشکل هندسی داشت را بدون توجه افتتاح نمودند. البته چون پروژه کم بود این کار را کردند.

۳/ معرفی شهر جدید امامزاده عبدالله(ع) !!!!! از کی تا حالا معرفی شهر جزء پروژه های عمرانی قرار گرفته است؟ درضمن قرار بود این شهر با نام لیتکوه ایجاد شود تا جلوی تجاوزهای شهر نور به حوزه استحفاظی شهرستان آمل گرفته شود. از قدیم هم نام این بخش لیتکوه بوده است. اصلاً از چه زمانی نام مقدس امامزاده را بر یک شهر گذاشتند که این دومی اش باشد؟ امامزاده عبدالله(ع) برای آملی ها و لیتکوهی ها از تقدس زیادی برخوردار است. با این کار دل مردم به درد آمد.

قطعاً این ها تقصیر رئیس جمهور محترم نیست. چون کسانی در مرکز استان هستند که رئیس جمهور را راهنمایی می کنند تا کدام طرح را افتتاح کند. ولی آقای رئیس جمهور آیا متوجه این قضیه نشدید که چرا ۹۰ درصد طرح های عمرانی، آموزشی و صنعتی دولتی، در شرق استان مازندران متمرکز شده است؟

چرا به آمل این شهر مذهبی(شیعی علوی)، دانشگاهی، توریستی، کشاورزی و صنعتی توجه کافی نشده است؟ آمل تنها شهری است که توانسته صنعت، کشاورزی، توریست و مذهب و دانش خود را به خوبی حفظ کند. بخش زیادی از توریست را به خارج از شهر انتقال داده و صنعت و کشاورزی به خوبی در کنار شهر هستند. آقای رئیس جمهور چرا فقط شرق استان؟

آمل که ۴۶ درصد صنعت استان و ۶۴ درصد صادرات استان را به تنهایی شامل می شود، حقش این بود؟ توجه داشته باشید که این صنعت همه اش خصوصی است. صنعتی که با سرمایه و غیرت سرمایه داران آملی می گردد و تا به حال چشم حسودان کور بهترین شهر صنعتی استان است. آیا این صنعت نیاز به راه آهن و فرودگاه ندارد؟ یادم است استاندار در شبکه استانی طبرستان (که هر از چندگاهی بی سوادها تبرستان می نوشتند) تک تک مصوبات را می خواندند. وقتی به آمل رسید و دید هیچ چیزی ندارد نام شرکت کاله را برد.!!!!! کاله یک شرکت تماماً خصوصی است که فقط یک سرمایه گذار دارد و بنازم به غیرت آملی اش که شاخص صادرات استان را به تنهایی بالا برد. شرکت کاله یک نمونه از این شرکت های فعال خصوصی در شهر آمل است. وجود دو کارخانه خودروسازی در قسمت شرقی استان واجب بود؟

آری هرچه به غرب استان می رویم زمین کمتر می شود و شهرها توریستی ولی آمل که این مشکل را ندارد. آمل توریستی هست ولی زمین زیاد دارد. پس چرا یک کاخانه بزرگ دولتی در آمل به عنوان نماینده غرب استان ایجاد نشد؟ چرا آثار باستانی و میراث فرهنگی شهرمان به سادگی از بین می روند بی آنکه کسی چیزی بگوید؟ چرا به حوزه استحفاظی شهرستان آمل تجاوز می شود و قانون تقسیمات کشوری در این شهر آشکارا زیر پا گذاشته می شود؟ رهبر عظیم الشأن در مورد شهرستان آمل فرمودند: «مردم آمل حقیقتا بعنوان بازوی انقلاب اسلامی و در خدمت انقلاب هستند.»، آقای رئیس جمهور، این بازو نیاز به قدرت دارد تا انقلاب را یاری کند. این شهر اولین خاستگاه علویان و شیعیان دوازده امامی است، شهری که داعی کبیر و ناصر کبیر از بزرگان شیعه در آن حکومت کردند.

باز هم می گویم این بازو نیاز به قدرت دارد. در این روزها که زمزمه تقسیم شدن مازندران این استان طرفدار سرسخت ولایت بر سر زبان هاست آمل بهترین گزینه برای حفظ اتحاد مازندران است.این شهرستان در گستره بزرگی از تاریخ مرکز ایالت طبرستان بوده است. امروز هم مکان ساری به عنوان مرکز استان جایی نامناسب است. آمل به دلایل زیر شرایط مرکز استان شدن را دارد:

هم اکنون شهرستان آمل به عنوان بزرگترین شهرستان مازندران و واقع شدن در نقطه تماماً مرکزی استان و همچنین نزدیکی به پایتخت و همچنین سابقه مرکز استان بودن در قرون گذشته بهترین گزینه برای مرکز استان شدن است. آمل یک شهر بی طرف است که نه در غرب استان و نه در شرق استان واقع شده است و اگر هر شهری غیر از آمل به عنوان مرکز استان انتخاب شود، حرف و حدیث های گذشته دوباره به وجود میاید. آمل شهری است که در یک چهار راه ارتباطی استان واقع شده است. از جنوب به پایتخت و از شمال به دریا. از شرق به شرق استان و از غرب به غرب استان مازندران دسترسی دارد و بنابراین مسئله تأمین امنیت استان هم حل میشود و با توجه به اینکه این شهر پایانه های مسافربری شمال کشور و خطوط ارتباطی بسیاری دارد، هر یک از شهروندان مازندرانی به راحتی میتوانند برای انجام کارهای خود به این شهر بیایند. به عبارتی اگر مازندران را از هر طرف وجب بزنید، نقطه مرکزی آن در آمل قرار میگیرد. با انتخاب آمل به عنوان مرکز استان، هم غرب استانی ها و هم شرق استانی ها دیگر نمیتوانند بهانه ای داشته باشند. درضمن آمل، مملو از عالمان و متفکران و صاحب نظران در عرصه کشوری است.

جناب ریئس جمهور دکتر محمود احمدی نژاد میدانم شما را مسولان استان به این طرف و آن طرف می کشانند و آن ها می گویند کجای استان مشکل دارد و یا کجا طرحی افتتاح شود؛ همین که به استان مازندران که انگار آمل جزء آن نیست آمدید ارزش دارد خسته نباشی.
/ هزارسنگر ، شهر من آمل

فرشاد راعی


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

tika 18 آذر 1389
خدا پدرت را بیامرزد اقلا ما سارویها که به علت نداشتن 1متر زمین وهجوم دیگر هم استانیها به اینجا بتونیم به شهر خودمون برگردیم اگرکاری از دستمون بر میاد بگو تازودتر این کار انجام بشه
بی نام 18 آذر 1389
چه بی خود مگه کشکه توی این همه شهرستان آمل بشه مرکز استان
پاسخ ها به این نظر
یه آملی 6 آذر 1393
پس چیییییییییییییییییی. آمل و عشق است . آمل باید بشه مرکز استان. چون واقعا در مرکز استان قرار داره و هم بزرگه . بله .
حسین 18 آذر 1389
کاملا موافقم. من به عنوان قائمشهری چندی پیش مقاله ای در خصوص جدایی غرب استان در یک هفته نامه استانی نوشتم که راه حل را تغییر مرکز استان به آمل و بابل ذکر کردکم ولی مقاله با سانسور این بخش چاپ شد. !
نا شناس 18 آذر 1389
خواب دیدی خیر باشه، به کوری چشم همه بد خواهان و کج اندیشان ، ساری پایتخت دیار همیشه سر سبز علویان ، مازندران عزیز خواهد بود و خواهد ماند.انشاءالله تعالی
ضمناً قابل توجه آقای ابراهیمی معاون محترم استاندار.اینقدر کوتاه نیا بابا!!!!!!!!!!!!!!
شیرگاه 18 آذر 1389
دوست گرامی:آیا تا به حال یک لحظه پیش خودت فکر کردی که چرا مازندران با این همه موقعیت ژئوپلیتیکی-استراتژیکی و سرمایه طبیعی هیچ وقت در تاریخ ایران تاثیر گذار نبوده؟
چرا با این همه رجال سیاسی که همواره در بدنه حاکمیت در دوران های گوناگون حضور داشتند اما هیچ وقت مازندران به جایگاهی که شایستگی اش را داشت نرسید؟پر واضح است که مهمترین علت آین امر تفرقه و کوته نگری هم استانیهای عزیز نسبت به هم است.
متاسفانه قشری نگری وتفکر ایل و تباری هیچگاه دست از سر ما بر نمی دارد.شما اگر هر شهر دیگری را هم نام ببرید باز حرف و حدیث و بهانه جویی خواهد بود.خود شما در همین نوشته دچار تناقض شدید.جایی از بی طرفی حرف زدید و جایی از "تجاوز های شهر نور"..همین مسئله به خوبی نشان میدهد که جنابعالی بدون منطق سخن گفته اید...
دیگر اینکه هم از نظر تعداد جمعیت و هم از نظر وسعت متاسفانه ساری در صدر قرار دارد.در ضمن بعد از ساری شهرستان نور وسیعترین شهر ستان استان است و شهر آمل هم سومین شهرستان به شمار می آید.
باز هم متاسفانه ساری به طور رسمی همواره مرکز سیاسی و تصمیمگیری در مازندران بوده است و با حرف من و شما نمی شود یک شبه یک تاریخ را تغییر داد.راه حل مشکلات استان تجزیه و تغییرمرکز استان و.. نیست.راه حل مشکلات ما تغییر خودمان است........موفق باشی
شهروند شیرگاهی....................
نا شناس 18 آذر 1389
البته هرکس در دادن نظرات خودش محترم است زیرا جامعه دمکراسی یک بخشش این است اما جهت اون دوست عزیز که چای نخورده باهمه خویش و قوم شده بایستی عرض کنم : یکی از دلایل عقب افتادگی استان هم عقاید و تفکرات مانند شماست زیرا جدای از ادبیات کفتاریتان افکارتان دقیقا شبیه به اون بچه محلتان است . البته ببخشید با این دیدگاه می توانید جایتان را هم با ایشون عوض کنید اما باور بفرمایید باز هم مشکل حل نخواهد شد.( قربون آدم دست و دل باز ، قول دادی تلفن ها رو جواب بدی اما خالی بستی )
حسین 19 آذر 1389
سلام به بچه های خوب شمال نیوز خسته نباشید.
به نویسنده این نامه بگویم خواب دیدی خیر باشه .تا زمانی که ما بسیجیان دلاور ساروی هستیم از مرکزیت ساری بعنوان پایتخت مرکز علویان دفاع خواهیم کرد .پس برو روی اصل مطلب.
ضمنا انقلاب و نظام و رهبری تمام سعی و تلاش خودرا برای عمران و آبادی کشور دارند هیچ سعی کردی چشم خودرو باز کنی روستاهای شهر خود آمل رو ببینی پیشرفت و آبادانی به برکت نظام و انقلاب و رهبری است .
محسن رحیمی 19 آذر 1389
تا حالا بابل بود حالا آمل شروع کرد
ع-ک-آمل 19 آذر 1389
برادر عزیز فرقی نمی کند چه ساری مرکز استا باشد چه آمل بزرگترین عیبی که ما مازندرانی فکر می کنم بجای فکر کردن به کل مشکلات مازندران به خودمان فکر می کنم که پس از انقلاب ثابت کرده که زمانی دلار آمریکائی 7 تومان بود ما بجای وحدت و یکپارچگی استان به کارهای سیاسی مشغول شدیم تمام کوره جای ایران رشد کرد بجز مازندران دست بردارید شما را به خدا دست بردارید بیاید بجای رفع مشکلات استان قوم گرائی نکنید چه جوابی برای آیندگان دارد خیال می کنید کار سیاسی کردن هنراست بلکه خیانت است لااقل مسئولان استان مثل کرمانی ها فکر کنند که در توسعه استان ید واحده هستند و کارسیاسی را دخالت نمی دهند بجای مرکز استان را فلان جا کنیم بیائیم فکری برای توسعه استان کنیم
آرش آملی 19 آذر 1389
مدیریت محترم سایت وزین شمال نیوز ، اگر اشتباه نکنم فکر کنم مدیریت و ادمین های سایت همگی ساروی هستند که فقط نظر های ساروی ها را درج کرده اند . از شما خواهشمندم طبق وظیفه مطبوعاتی و خبریتان نظر همگان را درج کنید .
اول اینکه همه ایران سرای من است و مازندران لب ایران است و آمل خال آن لب و بدون دلیل نمی گویم و برایتان دلیل می آورم .
کمی منصف باشید و منطقی حتی تاریخ ساری را هم که بخواهید ورق بزنید با تاریخ آمل اجین شده است و برای اثبات حرفهایشان مخاطبان را به تاریخ مرجع که همان آمل باشد رجوع می دهند .
تا آنجا که ما می دانیم آمل مرکز خلافت علویان بوده است نه ساری برای این هم هزارا مدرک و کتاب معتبر اراءه می دهم .
در ضمن حتما یادتان رفته که شهرستان سورک از ساری جدا شده و با این تفاصیل ساری دیگر پر جمعیت ترین و پر وسعت ترین شهرستان مازندران نیست .
از صنعت بگویم شکر خدا و به لطف سرمایه دارن آملی همه صنعت ما توسط بخش خصوصی اداره می شود و ما مدیون دولت نیستیم و از این بابت منتی هم یر مانیست .
یادتان رفت که گرگانو گلستان هم قرار نبود از مازندران جدا شود و فقط به خاطر زیاده خواهی ها و کم توجه ای ها و کم محلی های مرکز نشینان ساری بوده است که جدا شده بود و آنان هنوز خودشان را قالبا مازندرانی می دانند و به مازندران عشق می ورزند .
و آمل هم هیچ وقت نخواسته است از موقعیت رجالهای خودش در حکومت و سیاست و مرجعیت سوء استفاده کند . علی لاریجانی رءیس قوه مقننه ایران - صادق لاریجانی رءیس قوه قضاءیه ایران - جواد لاریجانی - اردشیر لاریجانی - آیت الله جوادی آملی - آیت الله حسن زاده آملی و. و .و .و .و .و
همه پیشرفت فعلی آمل را مدیون تلاش خود آملی ها هستیم .
مگر سهم آمل از این بودجه های دولتی چقدر بوده است . از این همه سفر های استانی رءیس جمهور به آمل چیزی نماسیده است .
زمانی که اعلام تقسیمات کشوری جزء پروژه های عمرانی قرار می گیرد .
پروژه تعریض جاده هراز که باید یک پروژه ملی باشد در ردیف پروژه شهری آمل قرار می گیرد و از بودجه اختصاصی شهر آمل در آن هزینه می شود .
دوستان شما بگویید دولت از جیب خودش کدام کار را برای مردم آمل انجام داده است .
نا شناس 19 آذر 1389
به نظر من لفور بشه مرکز استان امل بشه پایتخت ایران باپوزش از لفریهای عزیز
محمد طاهرپور 19 آذر 1389
البته نظر دادن برای هر کسی آزاد است و هرشخصی هر عقیده ای داشته باشد می تواند بیان کند، ولی خواستم بدانم این شخصی که در مورد تغییر مرکز استان نظر داده کیست؟ مسئولیتش چیست؟ اصلا نظر وی در مورد تغییر مرکز استان چه ارزشی دارد؟ آیا اگر هر شخص غیر مسئول یا کم سوادی یک نظری داد باید اینقدر به آن اهمیت داد؟ بی اطلاعی وی از وضعیت استان و غرض ورزیش نسبت به مرکز استان در تمام سطرهای مطلب کاملا مشخص است، آملی که چه از نظر وسعت و چه از نظر جمعیت حتی شهر دوم مازندران هم نیست و جدای از چند کارخانه (که با کمک برخی مسئولین دولتی و امکانات دولتی) و البته مساعدت مدیران استانی آملی ایجاد شده مگر می تواند آن هم یک شبه مرکز استان شود، آیا این شخص کم سواد کم اطلاع می داند تغییر یک مرکز استان چه هزینه های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی دارد؟ جالب است هم استانیهای مازندرانی بدانند آمل به جز چند کارخانه نیمه دولتی دیگر چه چیزی برای ارائه به مازندرانیها دارد که این آقا آنقدر به آن می نازد و خواستار تغییر مرکز استان می شود؟ بهتر است پس از این در مورد یک مطلب نخست کمی فکر کنیم بعد اظهارنظر نماییم. مارک تواین می گوید: دهانت را ببندی و احمق جلوه کنی‚ بهتر از آن است که با گشودن آن همه شک و تردیدها را از میان برداری ...
نا شناس 19 آذر 1389
به نظر من لفور بشه مرکز استان امل بشه پایتخت ایران !باپوزش از لفوریهای عزیز
طاهرپور 19 آذر 1389
خواستم از مسئولین سایت درخواست کنم از قرار دادن نظرات مشکوک برخی افراد مثل نظر آن شخصی که ادعا می کند ساروی است بعد افتخار می کند که روزی مرکز استان آمل یا بابل شود روی سایت خودداری کنند اگر آن آقا یا خانم سارویست و افتخارش بابل و آمل است پس وای به حال ساری، ما اگر چنین همشهریانی نخواهیم چه کسی راباید ببینیم؟ بهتر است برود در همان شهرها زندگی کند ، اگر تو ساروی هستی(که بسیار بعید است) حداقل غیرت داشته باش و برای پیشرفت شهرت قدم بردار(کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی)
محمدرضا شاليكار 19 آذر 1389
سلام.
همه اي كامنت هارو با دقت خوندم.
اكثر قريب به اتفاق كامنت ها بر ضد شهر هزار سنگر و دارالمومنين آمل بود.همه ما ميگوييم چرا استان پيشرفت نميكنه؟بخاطر همين تنگ نظري و حسودي بعصي هم استاني ها هست.
من خودم آملي هستم و به آملي بودن خودم افتخار ميكنم ولي دوستان گلم شما خودتان قاضي شويد اين همشهري ما بر اساس استدلال تمام و منطقي اومد اثبات كرد كه آمل پتانسيل مركز استان شدن رو داره،همين!!!فقط يه پيشنهاد بود اگه واقعيت داشته باشه فكر كنم اين ساروي ها خون به پا ميكنن!!!

حالا بنده خدا يه پيشنهاد درست و حسابي داد،

بعد دوستان ساروي از بسيج مياد ميگه اگه حرف بسيج باشه سال 60 آمل را بيادتان بياورم...
اون موقع كه استان گلستان با مازندران يكي بود ساري الحق و والانصاف مركز و محوريت مركزي استان را داشت ولي الان چي؟؟؟فكر اون رامسري و شهرستان هاي غرب استان را بكنيد؟؟؟

علويان كه مركز حكومتش آمل بوده نه ساري دوست ساروي كه از آقاي ابراهيمي دم ميزني....

ما آملي ها خودمون بچه پايتخت ميدونيم تا بگيم مركز استانمون ساريه....

تجاوز هاي نور رو كه واقعيت داره...

از كي تا حالا با جمعيت يك شهر ميشه مركز استان تعيين كرد؟؟؟

از آقاي رمداني خواهشمندم كامنت بنده را بدون سانسور در معرض ديد عموم قرار دهد.
ابن الشهيد:
محمدرضا شاليكار
عماد عباسی 19 آذر 1389
واقعا پس از سالها دیگه این حق امل هستش مرکز استان بشه.
تو بابل ایران خودر زدند چی شد؟ شهرک رجه امکان تردد همزمان دو ماشین سنگین تو ورودیش میسر نسیت تازه بدنه سمند سورن از تهران میاد اونجا سرهم میشه.
آخه چرا اینقدر حق آمل پایمال میشه
این دفعه مردم آمل ساکت نمیشینند و با اون سنگ های تو سنگر های هزار سنگر حق همه رو میزارن کف دست شون
فرهنگ 19 آذر 1389
این تصمیم می تواند پاسخی باشد برای افرادی که به بهانه دور بودن مرکز داعیه جدایی دارند.آمل تا حمله مغول مرکز مازندران بوده است.امروز هم می تواند باشد
شفیعی 19 آذر 1389
آمل جز غرب مازندران؟
چه جالب فاصله آمل تا ساری که 45 دقیقه هست بعد مثلا فاصله رامسر تا ساری که 3 ساعت 45 دقیقه هست.چجوری حساب کردین که آمل به نمایندگی از غرب مازندران صحبت کرد؟آمل پیش کش دوستدارانش
احسان 19 آذر 1389
به نوم اون خِدایی که کریمه و ِنه جور مهربون تر مِن نَدیمه، مه نظر این هَسّه که و ِنه اَته کَمی اَما مازرونی ها با هم مهربون تر بوئیم، اِسا اداره اَمه استان و ِنه شهرستانهای د ِله تقسیم بَوّه، تقریبا مثل همین چیزی که الان وجود دارنه، اداره منابع طبیعی استان د ِله 2 تا اداره کل دارنه، اداره پست استان بابل د ِله دَره، و ... بَشـِنه اداراتی مثل صدا و سیما، میراث فرهنگی، راه و ترابری، محیط زیست ر ِ 2 تا اداره کل دِرِست هاکرده و در شهرهای مختلف استقرار هِدا. شِمه خِنا بِدون.
نا شناس 19 آذر 1389
مثل خلیج همیشه فارس که همیشه فارس باقی خواهد ماند، پایتخت مازندران عزیز نیز ساری خواهد ماند.
سیدرحیم موسوی 19 آذر 1389
دوست عزیز وگرامی ام آقای راعی باسلام.
برادر من این آسمان وریسمان بافتن وکم کاری دولتها را به پای مرکز استان گذاشتن سخن معقولی نیست.مساحت شهرستان آمل بنا به گزارش سازمان برنامه 3074کیلومتر مربع می باشد ومساحت بابل 1578کیلومتر مربع ومساحت ساری 3685کیلومتر مربع می باشد.وهمچنین قائم شهر نیز458کیلومتر مربع است(قابل توجه دوست قائمشهری!)خوب اگر دوست داشته باشید از شاخص های جمعیت وصنعت وکشاورزی ومقدار زمینهای زیر کشت ودامداری وبازرگانی وو....برایت براساس آمار دقیق ومستند وقابل ارجاع بنویسم.
دوست عزیزم !توسعه نیافتگی استان مازندران چیزی نیست که بشود با تغییرات یک مرکز استان درستش کرد.
نکته مهم این بحث را توجه کن:سفر سوم رییس جمهور محترم براساس شاخص ها وطرح های فرهنگی برنامه ریزی شده بود تا حدی که در نامه های ارسالی تاکید شده بود برنامه ها می باست نرافزاری ودر راستای ارتقا فرهنگ وهنر باشد.
مشکلات شما ربطی به ساروی ها ویا بابلی ها و....ندارد دوست عزیز بشمار چند مدیر ساروی از ابتدای انقلاب در ساری بوده؟؟؟؟؟؟اگر بشماری در تمام این 32سال به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد!!!!!!!!!شهروندان شریف ساری فقط مصیبتهای مرکز بودن بر روی دوششان سنگینی می کند.پیروز باشی.
سیدرحیم موسوی ساروی
مجتبی - آمل 19 آذر 1389
هم استانی های محترم
مرکز نشینان با فرهنگ ساروی
امتیاز مرکز استانی برازنده شما باد و به اون بنازید که شاید به نظر خودتون لیاقت اون رو داشته و دارید ولی ای کاش کمی هم به موقعیت و مسئولیت این امتیاز که بیشتر به شما و مسئولان استانی که متاسفانه بیشتر بومی ساری هستند برمیگردد، توجهی میداشتید تا در دفاع از حفظ این موقعیت نکته برجسته ای از توجه به شهرهای دیگر استان و توزیع عادلانه امکانات و فرصت ها و موقعیت ها قابل ذکر بود و همین هم بس مینمود. ولی افسوس که حافظه تاریخی هم استانی های غیور جز این در خاطر ندارد که نگاهی جامع به آمارهای بی طرفانه از این موارد میتواند مدرک مستدل اثبات مدعا باشد.
به هر حال و تقدیر، تصمیم گیرندگان، منطقی غیر از موارد بحث شما و ما دارند و چه بسا به زودی با انشای حکمی، همه ما و شما را در مقابل تصمیمی غیرمحتمل قرار دهند. از جمله تبدیل آمل به شهر ویژه و مستقل ( به دلایل مختلفی که حتما شما هم در خلوت خود به آنها اذعان دارید مگر این که ... )
امید دارم تا با خودباوری و دگرباوری به حقیقتی برسیم که پیش از ما گذشتگان ما را گرد یک امپراطوری عظیم و مردمی متحد داشته و حال به دلیل جهل و خطا و ضعف کشورداران قدیم و جدید تنها اسمی از آن در چند سایت و کتاب به جای مانده و وامصیبتا که روزی در مقام جوابگویی به نسل های بعدی چه خواهیم گفت؟
بیدار شویم. ما برای ماندن نیامدیم و این هم از بهر امانت نزد ماست. درس بگیریم و بگذاریم و بگذریم که:
دیگران کاشتند و ما خوردیم
ما بکاریم تا دیگران بخورند
و
دست به دست هم به مهر
میهن خویش را کنیم آباد
پاینده باد ایرانی آباد و شاد و یکدست
احسان 19 آذر 1389
همه و ِنه با هم رفیق بوئیم، اَما همه مازندرونی هَسِمی، تبرستانی هَسِمی، نِنه اَتا پیشنهادِسه اَنـّه همدیگره جا پرخاش هاکِنیم. و ِنه مازندران ر ِ آباد هاکِنیم. رامسر و آمل و ساری نارمی، همه اتّا شرایط آب و هوایی دَرمی، همه اتـّا زوون جا گَپ زَمـّـی، مازندرون آباد ر ِ اَرمون دارمه. شِمه خِنا بـِدون
روزنامه نگار 19 آذر 1389
بسيار ناراحت و البته متعجبم كه چگونه در عصر ارتباطات و اطلاعات كه مك اوهانجامعه شناس كانادايي درنزديك به نيم قرن پيش با توسعه اطلاعات و ارتباطات و وسائل ارتباط جمعي دنيا را دهكده كوچكي معرفي مي كند كه در اندك لحظه اي همه مي توانند با هم در ارتباط باشند، اكنون اينگونه شهروند عزيز آملي بدون هيجگونه نطالعه وپژوهش و هم چنين عدم ببرسي جوانب گوناگون جغرافياي سياسي و اقتصادي، صرفا از روي احساس و كاملا بخاطر دغدغه هاي شخصي دست به نوشتن اين نامه مي زند.اصلا چرا ساري مركز مازندران باشد؟ هر كجاي اين مرز و بوم كه دلتان خواست را مركز مازندران كنيد.اما ديگر انتظار نداشته باشيد كه كسي به چشم افرادي اهل دانش و بينش كه به علوم روز و سيستمهاي نوين ارتباطي آگاهي و اشراف دارد بنگرد.به اعتقاد من با چنين ديدگاههايي، ذهنمان به قرون اوليه وپيكار و قشون كشي طوائف و قبايل براي تصاحب زين و امكانات باز مي گردد.
آمل شهر علم ودين و فرهنگ است.پس چطور ممكن است آيه شريف الهي در قران كريم را كه خداوند فرموده است: "ما شمارا از زن ومرد آفريديم و دردسته ها و گروههاي مختلف قرارداديم تا يكديگر را بشناسيد.همانا گرامي ترين شما نزد خدا با تقواترين شماست.
از سويي ديگر مگر فاصله زماني آمل تا ساري چندين ساعت است كه اينگونه فرياد و افغان به راه انداختيد كه حق مردم غرب مازندران پايمال مي شود؟ آمل تنها هشتاد كيلومتر با ساري فاصله دارد، اگرچنين تصوري داريم پس تهراني ها حق دارند كه ادعاي مالكيت لاريجان و پلوردر همين نزديكي شما را دارند .
حال آنكه بنده هم موافقم ساري بعنوان مركز مازندران نتوانست به حق واقعي خودش در عرصه توسعه و پيشرفت دست پيدا كند كه اين امر نيز به علت تداوم مديريت غير سارويها بر مناصب استانداري و دستگاههاي اجرايي استان در32 سال اخير پس از پيروزي انقلاب اسلامي بوده است.
به هر تقدير بياييم بجاي آنكه فكر و ذهنمان را خسته كنيم كه مركز استان كجا باشد، بهتر است به توسعه همه جانبه مازندران بينديشيم
کوروش 19 آذر 1389
سلام
من نمی گم که آمل مرکز بشه حتما....ولی اگه خدا وکیلی یه نگاه به مزیت های و موقعیت شهر آمل بشه حتما می شه خیلی بهتر تصمیم گرفت
آمل = قوی ترین شهر استان در همه زمینه ها
دروغ می گم از آقای رییس جمهور بپرسید!!!
نا شناس 20 آذر 1389
فقط اول معلو م شود آمل با حمايت چه كساني و چه وامهاي 46درصد صنعت و64درصد صادرات استان را دارد آن موقع شهرهاي مثل بابل وساري كه صنعت وكاروانسرا داشتند وبابل مركز تجارت از طريق مشهدسر بّابلسر فعلي كه يكي بخشهاي آن بود و نام بابل بارفروش ده بود بخاطر مركز تجارت و هفتمين شعبه بانك ملي كشور در سال 1308يعني همزمان باتاسيس آن در بابل احداث شد فقط اعلام شود بدهكاترين افراد به بانكها در كدام شهر قرار دارند
در ايام محرم كه امر معروف ضروري است با طرح تغيير مركز اختلاف ايجاد نكنيم به قول فردوسي
كه مازندران شهر ما ياد باد
جان كلام آنكه مازندران يك شهر است وساري مركز
سپندا 20 آذر 1389
با سلام
خدا شاكريم كه در هر حال به دور از تقواي الهي و عدالت و ادب و نزاكت سخني نرانديم . چرا عده اي فكر ميكنند با آب دهانشان خورشيد خاموش ميشود و با زياده خواهي هايشان جهان مال آنهاست،برادر عزيز ساروي مركز استان ارزاني وجود شريفتان، ولي اي كاش ذره اي ... داشتيد . عزيز من دادن يك تئوري اين چنين شما را وادار به ... كرده ، پس ببينيد در طول اين سالها مردم استان با اين تفكرات شما چه چيزهايي را تحمل كرده اند و ميكنند (زياده خواه و ... كيست ؟؟؟) .برادر اگر چشمتان را كمي بر روي حقايق باز كنيد بد نيست. ما مشكلي با اين قضيه نداريم ولي تاريخ آموزنده و آيندگان قضاوت كنندگان خوبي هستن ، ضمن آرزوي موفقيت براي شما، خودم و شما را دعوت ميكنم به تقواي الهي . در ضمن عزاداري شما قبول باشه ، ما رو هم دعا كنيد .(يا حسين)
محمدي - ساري 20 آذر 1389
كي كفته ساري مدير نداره خدابيامرزه كردان و هادي ابراهيمي پس چي هستند كوري چشم بعضيا هم شده ابراهيمي استانداره .
ح-ن 20 آذر 1389
برو خدا شکر کن تمامی شهرستان حرفی برای گفتن دارد اگر ساری مثل تمام مراکز استانهاکشور تمام بودجه در مرکز استان خرج می کرددیگر هر ادم بی سواد ی به خود چنین اجازه نمی داد تا در مورد مرکز استان احضار ونظربی ربطی داشته باشد
ح م 20 آذر 1389
برای ادمهای بیسواد برسانم برای دلخوشی املی ها .اصلا پایتخت ایران برای امل کمه امل مرکز جهان است
مازنی 20 آذر 1389
با سلام
وقتی ما داریم اینطور به هم اهانت می کنیم چه توقعی از بیگانگان داریم. دلیل مشکلات استان ما، قبول نکردن مشکل..........
و فکر می کنیم اگر فرصت را از شهری برداریم به هدف خود رسیدیم. حداقل به این فکر باشیم دیگ شهرهای مازندران به اندازه ی شهر من حق پیشرفت و استفاده از تسهیلات را دارند. و این اصلا به بسیجی بودن ربطی نداره. اولا انسان هستیم و بر همین اصل حق داریم امکانات و پیشرفت در محل زندگی ما وجود داشته باشد.
هر چه از فرهنگ و آداب و زبان داشتیم را از شمالی ها گرفتن الان دارند مثل همیشه از تفرقه ما استفاده بهینه می کنند. چه مقدار بودجه به خاطر همین تنگ نظری مان از ستان ما خارج شد.....
کمی گذشت، کمی درایت و اتکا به خودمان سرزمین مادری خودمان را آبادتر و محلی مناسب برای رشد هم استانی های خود کنیم.........
حسین 20 آذر 1389
سلام-تا الان حرف از بابل بود حالا شده آمل" آقای راعی بجای اینکه اینقدر به مغز خودت فشار بیاری و این حرف های بی اساس و بدون هیچ پشتوانه ای رو بیای بنویسی و تقدیم به رییس جمهور کنی بیایید شما آملی ها و بابلی ها به فکر توسعه و امتیازات بیشتر برای استان باشید«جنابعالی های آملی اگر برای استان یک امتیار محسوب میشد این وضع استان نبود ما با این پشتوانه و رواسایی که در کشور داریم هنوز چیزی از این همشهری شما ندیدیم تا اینکه مرکز استان شود آمل-اگر به تاریخ هم بنگریم ساری محل تجمع آریایی های و سابقه پایتخت شدن در دوره قاجار را دارد.
بنده خدا 20 آذر 1389
من به بابل .ساری.آمل.قائم شهر . رامسر. چالوس. نکاء. بهشهر. تنکابن.بابلسر. نور. گلوگاه . فریدونکنار.نوشهر.و تمامی شهرها و زوستاهای مازندران افتخار میکنم نزاریم غرب مازندران نزاریم شرق مازندران نزاریم مرکز مازندران از هم جدا شن ما مازندران رو از غرب ترین نقطه تا شرق ترین نقطه را دوست داریم ساری مرکز استان است و همچنان بماند امل شهر صنعتی استان است و همچنان بماند و... بیایید مازندران را بر فراز بام ایران قرار دهیم .شهروند بابلی ساکن تهران دلسوخته مازندران
نا شناس 20 آذر 1389
این دعوی ها فقط بخاطر دسترس نبودن غرب استان نسبت به مرکز می باشد اگرساروی ها کمک کنند غرب استان بشه دیگه هیچکی جرئت ایراد نداره چون دیگه ساری موقعیتش مناسب بنظر می رسد
نا شناس 20 آذر 1389
دوستان عزیز مازندرانی تمامی این نارضایتی ها به خاطر عدم رسیدگی درست به حقوق شهروندی می باشد بیاید به دواستان شدن زمینه رسیدگی بهتر برای مردم شریف شرق و غرب استان را فراهم نماییمممممممممم.
محمدجواد بیانی 20 آذر 1389
به نظر من هر مطلبی که عنوان می شود ارزش پرداختن و بحث را ندارد از مسئولین محترم سایت شمال نیوز انتظار می رود که به عنوان یکی از معتبرترین و مهمترین سایتهای خبری شمال کشور به چنین مطالب مهمل و فاقد هر گونه ارزشی در سایت خود نپردازند، حالا شخصی از روی ناآگاهی و جهل خود و تعصبی که به شهر یا روستای خود داشته حرفی زده،این اهمیت ندارد که شخصی که در فلان شهر زندگی می کند به مرکز استان علاقه داشته باشد یا نه، مهم این است که مسئولین آن شهر به ویژه ساری به عنوان مرکز استان مشکلات شهر را رفع نموده و آنرا توسعه دهند،این امر می تواند پاسخی مناسب به بدخواهان و افراد فرصت طلب بخیل دهد.
آرش آملی 20 آذر 1389
با درود مدیریت محترم سایت شمال نیوز
برادر عزیز لطفا از تایید کردن کامنت هایی که بوی اهانت به قومیت ها را می دهند جدا پرهز کنید . مثل این نمونه .
-------------------------------------------------------------------------
ساری از زمان پیش ورود آریایی مرکز مازندران بوده و هست.
فقط سلسله کم عمر و عرِب تبار و بیلیاقت علویون توی امل حکومت میکرد.
ساری پایتخت باوندیان،فرزندان دلاور ساسانی و آریایی الصال چرا باید زیر نظر چنتا عرب باشن؟
ساری پایتخت تپورستان(به قول شما عربا تبرستان) بوده و خواهد بود.
وسلام...
----------------------------------------------------------------------------
مدیر محترم تاید کردن این کاکنت که علویان طبرستان و سر سلسله شیعی ایران را عرب و بی لیاقت می داند یعنی تایید کردن سخنان این مخاطب از سوی شماست و به فکر عواقب این کارتان باشید .
آرش آملی 20 آذر 1389
حتما یادتان رفته که شهرستان سورک از ساری جدا شده و با این تفاصیل ساری دیگر پر جمعیت ترین و پر وسعت ترین شهرستان مازندران نیست .
نا شناس 20 آذر 1389
اي كاش من مازندراني نبودم ، مثلا با افتخار ميگفتم بچه يزدم ، اصفهاني ،جنوبي ام، گيلكم. تا اينكه اينجوري هر چند وقت يكبار هر كسي يه مقاله بده كه فلان جا بشه فلان، همينجوره ديگه هيچ پيشرفتي تو مازندران ديده نميشه ، پتانسيل خشك و خالي كه فايده نداره مثل يك دست كه صدا نداره ، ان شااله كارم درست شه برم از اينجا ،راحت ميشم
جوان 27 ساله - قائمشهري
نا شناس 20 آذر 1389
امل شهري قبيله اي هست ، همينجوري 2طايفه با هم كنار نميان چه جوري مي خوان مركز استان بشن !!!!
یک هموطن مازندرانی و آملی 20 آذر 1389
برای دوستانی که اینجا نظر دادند متاسفم
امیدوارم نظرات دوستان را هیچ غیر مازندرانی نخواند
از آقای محمدی مدیرسایت هم خواهش میکنم این قدرظرفیت فکری ما رابه رخ دیگر ایرانیها نکشید و هر چه زودتر این مطالب و کامنتها را پاک کنید
یک همکار
اقایی 21 آذر 1389
همین کوته نظری های دست اندرکار مازندران است که ان یکی به بابلی بودن می نازه و ان یکی به املی و از همه بدتر به ساروی بودن و... بدبختا ببینید چند نفر مازنی که سرش به تنش می ارزد در استان مسئولیت دارد و کار می کند از استانداری اش گرفته تا رسانه ملی که برخی عقب مانده ذهنی که با سو استفاده از صدا و سیما به مجلس رفتند با زد و بند صدا و سیما را به لجن کشاندند و مانع دادن امانت مدیریت ان به افراد با صلاحیت می شوند از طرفی همین بی عرضه ها گدوک را ازدست دادن و بزودی پلور را و...
و.....
نا شناس 22 آذر 1389
آقاي راعي من واقعا براي شما بابت اين طرز تفكر متاسفم . از شما مي خواهم مقاله آقاي دكتر رنجبر را حتما بخوانيد. انشاالله كه ساري براي هميشه مركز استان باقي خواهد ماند و نه تنها ساري بلكه تمام شهرها و روستاهاي استان به پيشرفت و آباداني خواهند رسيد.
نا شناس 22 آذر 1389
در جواب دوستي كه گفته ( واقعا پس از سالها اين حق آمل هستش كه مركز استان بشه) بايد بگم زهي خيال باطل ، مگه مملكت بي قانونه كه هرچند سال مركز استانها عوض بشه . تورو به خدا يكمي فكر كنيد بعد حرف بزنيد
ali 22 آذر 1389
اسا خوار بهیههههه
نا شناس 22 آذر 1389
کلا من از این همه بگیر وببند مازندرانی ها حال می کنم .من اصالتا مازندرانی نیستم ولی به فراخور کارم نزدیک به 25ساله تو این استان زندگی می کنم.باور کنید تو تمام استانها همه با یک وحدت رویه زندگی می کنند که نگو ونپرس(فکر کنم 25سال اجازه بده که در رابطه با فرهنگ ومسایل قومی شما صحبت کنم).درتمامی استانها حساسیت هایی بین شهر ها برقراره که اگر مبنای عددی قرار دهیم در آنجا ها اگر 2تا5 باشد در این استان 15 تا 18 از 20 است!آخر چرا باور کنید من این استان را مثل استان وشهر خودم دوست دارم وتعجب می کنم از این همه تفرقه بین شهر های این استان.جالبه این قضیه نه در گیلان هست ونه در گلستان.آقایان وخانم ها در تمامی استان ها مراکز استان از یک امکاناتی به دلیل مر کزیت برخوردارند که این قضیه در مرکز استان مازندران برعکسه .ساری بع عنوان مرکز استان ضعیف ترین مرکز استان کشوره ومرکز استان ضعیف دیگه شاید حتا 3-4پله از این شهر بالاتر باشه.از قضیه زیاد دور نشیم.چرا شما ها با یک وحدت وایجاد همدلی که در خون شما شمالی ها جاری وساریه این قوم وقبیله بازی رو کنار نمی گذارید؟تاکنون باید متوجه شده باشید چه اقدامات مهم مملکتی که می توانست در این استان انجام بشه بخاطر همین مسایل وسو استفاده مدیران غیر مازندرانی از این استان رخت بر بست وبه استان همان مدیر غیر بومی رفته؟ بعضی مواقع بعضی کارها نیاز به یک حرکت انقلابی داره وفکر کنم الآن که مملکت سریع روبه صنعتی شدنه شماها هم دست از اختلاف بردارید به امید آنروز.ارادتمند مردم باصفای مازندران،اسکندر پور
محمد 29 آذر 1389
آمل رو اگه از هر نظری نگاه کنیم می بینیم خیلی سر تر از بقیه شهرها هست،وسعت شهرٍکه از سد لار به پایین با همه روستاهای اطراف یکی از شاخصه های مهمه ،مخصوصا شهرک صنعتی که کارخانه های مهمی در اون جای گرفته مثل شرکت دیزل سنگین و... در هر صورت آمل خیلی خیلی مناسب تر از سایر شهرهای مازندران برای مرکز استان شدن هست...
علیزاده گرنا 29 آذر 1389
ساروی های عزیز حتما این کتاب را بخوانند:
تاریخ تبرستان- نوشته استاد مرحوم اردشیر برزگر بابلی
قابل خرید در شهرکتاب ساری - خ فرهنگ. نوشته:
1000سال قبل ازبوجود آمدن ساری ،آمل در دوره هخامنشیان پایتخت مازندران بود. و صدها نکته تاریخی دیگر در این مورد و اینکه ساری سرجمع در2500 سال گذشته 350سال مرکز بوده.
امیدوارم مسوولین بی طرف !!! سایت دیگه این کامنت بنده را حذف نکنند. علیزاده گرنا- آمل
پاسخ ها به این نظر
ساروي 23 مهر 1394
داداش شواهد بدست امده از حفاري هايه كياسر نشون داده قدمت ساري به ٦٠٠٠ سال ميرسه_مونده تا برسين
تیمور پهلوی 13 دي 1389
سلام. کی گفته ساری پایتخت میمونه. شهری که قدمتش. فرهنگش. وصعتش. زیبایش. همه چیزش از همه شهرا بالاتره. شهری که حتی تو بعضی از فیلمهایه هالیود نام اون اومده. چه جوری باید از مرکز شدن اون مردم بگذرن.آخه این ساری چی داره.... اون موقع آمل مرکز مازندران بود. ساری اندازه یک روستا آمل جمعیت نداشت. اونی که آمل شناسه میدونه که آمل چه عجیبیه. کل موزهایه دنیا پر از آثار تاریخی شهرستان آمله. . معلوم نیست میگن خیلی قدیما مردم آمل از شهرشون کوچ کردنو به شهرایه دیگه رفتن. به خاطر سیل بزرگی که تو آمل اومده بود.. شاید اصلو نصب همه مازندران آملی باشه... تو قایمشهر یک محله هست به اسم قامیه.. تو اونجا همه مردم از سنگ چال آمل پنجاه سال پیش کوچ کردنو . اونجا ادامه زندگی دادن.... آمل باید مرکز بشه. چون ساری جز آبروزی برایه مازندران چیز دیگه یی نیست.
آملی ریکا(علی) 13 دي 1389
سلام مازنی ها
اول باید بگم چرا به هم توهین می کنین؟؟؟!!!!
باید به آن عزیزی که ادعای بسیجی بودن میکند بگویم : برادر! ارزش بسیج بالاتر از این حرفهاست.اصلا متوجه شدید چی نوشتید؟
اون هم استانی که گفتن آمل دوره کوتاهی مرکز علویان عرب تبار.... بوده باید به او بگویم روز مازندارنی که تو از آن دم می زنی 14 آبان سالروز ورود همین علویانی که تو به آن ها توهین کردی می باشد. همین مازندران به علوی بودنش می نازد. همین مازندران به امامزادگانش مینازد....
مازندران از لحاض ساختاری شبیه به کشور هلند هست اما چرا مازندرانی که حتی شاید بهتر از این کشور باشد پیشرفتی چشمگیری نکرده؟؟
مازنی ها چرا با توهین کردن مقصودتان را برسانید ناسلامتی شما در دیار علویان زندگی می کنید!!
تا به حال فکر کردید چرا اصفهانی که تقریبا(شایدم کلا) بیابانی و نیمه بیابانی است این همه گردشگر دارد و به نصف جهان معروف است؟؟؟ درسته اصفهان پل ها و آثار تاریخی زیادی دارد اما مازندران هم آثار تاریخی دارد هم پل های تاریخی هم سرسبزی و جنگل هم دریا و رودخانه دارد چرا لااقل از لحاض گردشگر پیشرفت چشم گیری نداشتیم؟
وهزاران چرا های دیگری که جوابش واضح است....
6بهمن1360حماسه مردم آمل گرامی باد.
این حماسه باید ملی شود!!
گرامی باد یاد و خاطرات شهیدان لشگر25 کربلا و شهیدان 6بهمن1360
آملی ریکا(علی)
نا شناس 19 دي 1389
مرسی از مدیریت ساروی سایت. که حتی طاقت معرفی اسم کتاب تاریخ طبرستان نوشته استاد اردشیر برزگر بابلی را ندارد. کتابی که در شهر کتاب ساری هم موجود است. احسنت به این روحیه دموکراتیک . این سومین باریه که اسم این کتاب رو برای آشنایی ساروی های عزیز با تاریخ ساری و آمل مینویسم. علیزاده آملی
حسین علیزاده 1 بهمن 1389
(این نظر آخریه مارو کشته!!!) با عرض خسته نباشید به مسئولین محترم سایت وزین شمال نیوز، خواستم بگم بعضی نظرات متعصبانه و غرض آلود و بی پایه بعضی ها مانند این کسی که ادعا می کند که آمل یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرهای ایران یا جهان بود(جمعیت شهر ساری پایتخت سه هزار ساله تبرستان(یا طبرستان) به اندازه یک روستای آمل بوده است!!!) ... اسمش تو هالیوود آمده ... (یا شاید هم اسپیلبرگ و جیمز کامرون و ... بچه آملند!!!) و ... واقعا در شان این سایت و خوانندگان آن و مردم باسواد و با فرهنگ مازندران نیست. به هرحال در این عصر همگان به انواع وسایل اطلاع رسانی (کتاب، مجله،اینترنت،تلویزیون،...)دسترسی دارند،واقعا این اظهارات جز اینکه سطح فکر نازل و سواد بعضی افراد را نشان دهد و مایه شرمساری همشهریان یا همفکرانشان شود چه سودی دارد!؟
نا شناس 4 بهمن 1389
بابا دمتون ولرم نه اینکه خودم آملی هستم بخوام این نظرو بدم نه. اما اگه بشه چی میشه مهمتر از همه اینکه به پایتخت نزدیکتره بعدشم از ساری خیلی بهتره با اون شهره خرابشون ای ولا به آمل
کاظم نریمانی 6 بهمن 1389
آمل در برابر بابل شبیه یک دهات است در برابر شهر اگر هم ادعایی باشد بابلی ها باید داشته باشند اگر اینطور است پس جویباریها و محمودآبادیها و نوری ها و ... هم بیایند
نا شناس 12 بهمن 1389
به اطلاع اون دوست بابلی که گفته آمل ده هست برسانم که اگر اندکی تاریخ مطالعه کرده باشید که قطعا نکردید ،خواهی فهمید که بابل یا بارفوروش ده در تمام قرون واعصار دهی از دهات وقصبه ای از شهر ستان آمل بوده است .در ضمن در تاریخ اگر عالم ، دانشمند ویا ... با پسوند شهرتان سراغ دارید به ما هم بگویید.
محمد بابایی 23 بهمن 1389
بابل همیشه از آمل پیشرفته تر بوده و خواهد بود، آقایان آملی تعصب زیاد به خرج ندهند، آمل به هیچ وجه برای مرکزیت استان هم مناسب نمی باشد، به هر حال چه بخواهیم چه نخواهیم ساری شهر اول استان است و بزرگترین آن، پس بیخود نه وقت خودتان را بگیرید نه سر دیگران را درد بیاورید دوستان آملی...
مرتضی حمیدی 2 اسفند 1389
ساری بزرگترین و قدیمی ترین و مهمترین شهر مازندران بوده و هست، بنابراین با چنین حرفهای بیهوده ای نمی توانید کاری از پیش ببرید، به غیر از آن آمل چه از نظر جمعیت و چه از نظر امکانات در مازندران رتبه سوم و شاید چهارم را دارد پس نمی تواند گزینه مناسبی برای مرکزیت استان باشد، در هیچ کجای کشور هم دیده نشده مرکزیت استان به دلایلی نامعلوم (یا به دلیل تعصبات یک عده یا خوشایند آنها ) به شهری کوچکتر منتقل شود چون هیچ توجیه منطقی ندارد.
حسام 12 اسفند 1389
ما آملی ها اگر بخواهیم یک شبه آمل را مرکز استان میکنیم تازه اینکه آمل باید پایتخت سیاسی ایران بشود.
alireza 12 فروردين 1390
احیانن توی ساری بابل دیگه چی میگی که تازه 100 سال به وحود اومدی که اونم خود امل به وحودت اورد ببست خیلی جیزا در مورد آمل هست فقط جیزی نمیبینم که بخوابم فدیمیترین شهر ایران و با زسر محمو عش مقایسه کنم آفای ساری شما اسمتون توی کتیبه امده یا ما ما تاریه طبری دایم یا شما ما دماوند داریم آقای حسن زاده و جوادی آملی روحل فدا دازیم یا شما ما کاله دوکا صالح گلا و .. داریم یا شما ما لاریحانی داریم یا شما ما اولین شهری هستیم که بالگرد خصوصی داریم یا شما ما 70000 سال پیش بودیم یا شما ما جرو 4 شهر استراتزیک ایران بودیم تو سال 1385 تا بحال یا شما دیگه تا صبح میشه بگم پس بحث سر استان نیست بحت ما کشوریو جهانیه.یا علی
الی 15 فروردين 1390
سلام
باید بگم که من نه اهل بابلم نه املم نه ... ولی میخام بگم هیچ کدام از شهر های مازندران به اون بزرگی و پیشرفتگی نیست که لیاقت مرکز شدن و داشته باشه پس بهتره برین ه شهر بزرگ و پیشرفته و تمیز بسازید که لیاقت مرکز شدن و داشته باشه
مهندس ابراهیمیان 20 فروردين 1390
من قائم شهری هستم ولی با این نظر کاملآ مخالفم..باز بابلی ها ادعای مرکزیت استان دارند قابل حضم و باوره چون کاملآ پتانسیل مرکز استان رو در همه زمینه ها داره..ولی آمل تو هیچ زمینه ایی حتی در حد فکر کردن به مرکز استانی هم نیست
مرکز استان یا باید بابل(0111) باشه ، یا ساری(0151) و یا قائم شهر(0123)
حسینی 22 فروردين 1390
آقای ما کاله داریم شما ندارید ما جوادی و بالگرد و ... داریم ... ، اولا اینو بدونید اگه هر چیزی که تو هر شهره فقط مال مردم اونجاست پس ما هم صداوسیما و دانشگاه و بیمارستانهای تخصصی و راه آهن و فرودگاه و قطار و هواپیما و ... داریم در حالیکه شما ندارید ... در ضمن نظر اون دوست قائمشهری رو هم ببین تا بعد متوجه بشی نظر مازندرانیها نسبت یه شما چیه ...
vahid 22 فروردين 1390
آقایان تاریخ دان قوم آمارد قبل از آریایی بوده تو اون موقع که آمل دانشگاه داشت ساری حرفش نبود در ضمن بابل یکی از روستاهای آمل بوده که دشمنیشان از زمان چنگیز به وجود آمده به خاطر آمار دادن راه های زیر زمینی توسط بابلی ها که از قدیم آمارده بوده اند این دشمنی به وجود آمد آخه شما آب تا قائمشهرتومو از ما میخورین چه ادعایی دارین
نا شناس 14 ارديبهشت 1390
در همه نظراتی که علیه آمل داده شده و گفتند که نوشته نویسنده متعصبانه بوده به واقع میتوان تعصب را دید. ظاهراً بعضی ها محتوا و مغز کلام را دریافت نکردند. همه در آخر حرف هایشان گفتند به امید مازندران متحد، این اتحاد چگونه بدست می آید.؟ در حال حاضر آمل از نظر مساحت اولین شهرستان استان هست.
با وجود کارشکی هم استانی های عزیز و جلوگیری ورود صنایع و دانشگاه های دولتی در شهر آمل، با اینحال این شهر از راه صنعت خصوصی و با تدبیر سرمایه داران و صنعتیان آملی 46 درصد صنعت استان و 64 درصد صادرات استان را در اختیار دارد. همین مسئله نشان از مدیریت قوی آملی ها دارد. کسانی هم که مطالعه نکرده و از تاریخ چیزی نمیدانند اینقدر مقلته نکنند و نگویند ساری پایتخت بوده.
بیش از 70 درصد عالمان و دانشمندان و شاعران مازندران املی بوده اند. اگر ساری پایتخت علویان بوده پس چرا مقبره ناصر الحق و میرزا اقوام الدین مرعشی آملی در آمل قرار دارد؟ از گفتن حرف های بی پایه و اساس بپرهیزید. در اکثر کامنت هایی که علیه آمل بود توهین و جسارت را دیدم و این نشاندهنده تعصب هم استانی های عزیز است.. اینقدر ساری بین بابل و آمل تفرقه نیندازد. خواهش میکنیم.
آثار تاریخی عظیمی در امل وجود دارد ولی به آن ها توجه نمیشود چرا که ساری فرح آباد دارد.......... شما قاضی، فرح آباد قدمتش بیشتر است یا ناصرالحق و سید سه تن (میرحیدر) و میرزا اقوام الدین و شمس آل رسول؟
تعصب هم استانی ها تا به جایی رسید که علویان را مورد هجمه خود قرار دادند و این نشان از رفتار مقرضانه این افراد دارد.
در ضمن در مورد افرادی که گفتند هر بی سوادی در سایت مطلب ندهد باید بگویم که شما به سواد نویسنده چه کار دارید؟ ببینید چه گفته؟ ببینید چطور منطقی استدلال کرده.. شما چکار دارید طرف که بوده و چکاره بوده...... در همین مورد مولایمان حضرت علی (ع) امیرالمومنین می فرماید « نبینید گوینده چه کسی بوده، ببینید چه گفته» فقط فکر کنید به این کلام مولایمان و بعد نظر بدهید. در اخر خواشمندم برخی از دوستان با الفاظ زشت و زننده خود فرهنگ غنی مازندرانی را زیر سوال نبرند و بفهمند که دلیل تفرقه مازندران و ضعف مرکز استان در چیست.... بفهمند که چون ساری مشت نمونه خربار مازندران نیست مجبور است اداره کل به دیگر شهرها بدهد و اینگونه از قدرت مرکز استان کاسته شود. در بحث گردشگری لاریجان و قله دماوند و پارک های جنگلی و چشمه های آب گرم معدنی لاریجان آمل مشت نمونه خربار گردشگری مازندران است.
در بحث صنعت هم که تکلیف روشن است. (آجالب این است که همه اش خصوصی است و از رانت های دولتی استفاده نشده و همچون برخی شهرها از چاپلوسی و موقعیت سیاسی خود استفاده نکردیم وگرنه دیگر شهرها قورتمان میدادند.)
در بخش کشاورزی هم که باز معلوم است و آمل همیشه پیشتاز است.
در بخش علمی ، امل پر است از عالم و دانشمند.
و خیلی چیزهای دیگر که در مورد آمل همچون همیشه ناگفته می ماند.
رضا 23 ارديبهشت 1390
با سلام آقایی که آخرین کامنتو دادی متاسفم برات که شهر آمل که یک روز جزو 4 شهر ایران بودو با دهاتهای آملی که الان شهر شدن مقایسه میکنی ایرانو با 4 تا چیر میشناسن اینو دیگه کتمان نکنید تخت جمشید شیراز سیو سه پل اصفهان دماوند آمل کتیبه همدان میدان آرادی تهران .بد میگم نام ایرانو به انگلیش سرچ کن این 3 تا عکس میاد فقط واسه آملیا متاسفم که مقایسه می کنن آمل خصوصی مراکزش شهرهای دیگه دولتین هیچ عددی نشدن نمونش کاله آمل که یک کاله می ارزه به تهران ستری بابال ....
رضا 23 ارديبهشت 1390
درضمن اینم بگم بزرگترین دانشگاه خاورمیانه در آمل با مساحت 186 هکتار که کل دانشگاه های مازندران اندازه مساحت این دانشگاه هستند
کامبیز از ساری 6 خرداد 1390
ای کاش مردم خوب مازندران و اقای املی بی سواد کمی وفقط کمی مثل مردم اصفهان فکر کنند کار مازندران به جایی رسیده که مردم استان های دیگه به مازندرانی ها میخندند از گلوگاه تا رامسر تا زمانی که دنیا هست یک اسم دارد و یک استان ان هم مازندران وبرای این شهروند بی سواد متاسفم که مازندرانی ها را به جان هم میندازه با اون حرف های بی منطق وبی اساس
بیطرف 7 تير 1390
دوست آملی بزرگترین دانشگاه خاورمیانه رو پیش خودت خواب دیدی؟!!!! دانشگاه صنعتی اصفهان اندازه شهر قائمشهره یعنی 2400 هکتار، اونوقت شما به 186 هکتار میگی دانشگاه؟!!
بیطرف 7 تير 1390
دوست عزیری که میگی بابل از آمل به وجود اومد. خواهش میکنم یک مقدار مطالعه کنید. بابل همون شهر باستانی مه میتراست که از دوران زرتشتیان مونده و از ساری جدا شده. خود آمل هم که جزو ساری بود و بعدا از او جدا شد و شهرستان شد. چرا حرفهای بی اساس میزنی؟
Arzhang 23 شهريور 1390
مازيار بزرگ اهل امل بوده و با همراهي بابك خرمدين اولين قيام ضد اعراب رو ترتيب داده و افتخار ايران و مازندران هست واين رو هم همه ميدونن كه در زمان ساساني امل يكي از پايتخت هاشون بوده.
علی 29 شهريور 1390
آقای آملی هیج وقت آمل و با ساری مقایسه نکنوآمل نصف ساریه .ساری پرچمش همیشه بالاتره.فرهنگگگگگگگ
مریم 29 شهريور 1390
بسوزید که ساری همیشه پا برجاست
نا شناس 16 مهر 1390
با احترام به همه مردم با فرهنگ ساری ،برای دوست بیفرهنگ ساروی متاسفم که به جای استدلال و منطق از حرفهایی که نشان از بیسوادیشان دارد ، میزنند .
نا شناس 10 آبان 1390
متاسفم , همین طرز فکر باعث شده که مازندران پیشرفتی نکنه جوانهاش آواره تهران سمنان عسلویه شن یه سوال از آقایون تا حالا مازندران با استانهای دیگه از لحاظ صنعتی مقایسه کردین مازندران حتی 3/1 صنعت سمنان نداره.......
سکوت 22 بهمن 1390
به نظر من سکوت دیگه بسه
این سکوت تا جایی پیش رفته که یه بابلی که تا چندی پیش جز قسمتی از امل بود از سکوتمون سو استفاده کرده و داره از مرکزیت حرف میزنه...
اما حقه ما املی ها این نیست.
مرد اماردی 27 بهمن 1390
اقا اون علامت تعجبه (!) توی سر تیتر واسه چیه؟
مراقب خودت باش
لیلا.س 28 ارديبهشت 1391
متاسفم برای همتون
از طرف بابلي 26 مرداد 1391
از شما خواهش مي كنم كامنت من را بخوانيد به خدا هيچ شهري مثل امل بهترين نكته براي مركز استان بودن نيست از همه لحاظ من نمي خواهم ساروي ها را بد جلوه بدهم چون ما سارو ها رادوست داريم ولي ساروي ها با ما كينه دارن به هر حال بهترين نكته خدايش امل است تا با اين همه اختلافات شهرهاي مازندران هم از شرق وهم ازغرب وهم از مركز را به پايان برساندوسلام...........
سيد رضا موسوي 3 مهر 1391
من از بابل هستم از همه حرفها بگزريم امل بهترين شهر براي مكز استان بودن است چون قديمي ترين شهر مازندران وبزركترين شهر مازندران و بهترين نقطه مركز استان بودن و فرهنگ غني كه تاريخ چند هزار سال دارد و از همه مهمتر وجود قله دماوند من نمي خام بگم امل از بابل بهتر براي مركز استان بودن وشايد بابل از نظر اتي از امل سرتر باشدكه حتما همين تور است ولي امل توانايي مركز استان بودن را دارد با وجود بزرگترين رود خانه در مازندران يعني هراز و امل به قول دوست عزيز مون نقش يك چهار راه را بازي مي كند
شا 20 فروردين 1392
تقسیم استان ، رفتن یک شهر از استان به استان دیگه ربطی به ساری نداره به استاندار مربوطه
شما هم به جای این مزخرفات فکر کار دیگه ای باش که به درد مازندران وایران با این افکارت در سیایت ندارید شرمنده از دید من بعد از ساری بابل پرجمعیت هست نه آنل با این سورک از ساری جدا شد ولی باز ساری بزرگ ترین و پر جمعیت ترین شهر مازندران محسوب میشه
محسن 24 ارديبهشت 1392
تعصب رو کنار بذارین. با منطق باشین. مطالعه کنین راجع به گذشته. دنبال اطلاعات حال برید. این چه طرز حرف زدن بعضیاس انگار تو چاله میدونن. تا وقتی ما دلاورای ساری هستیم یعنی چی؟ با کمی مطالعه میفهمین بهترین شهر کدومه دیگه بحث نداره. تعصب بیجا رو کنار بذارین چرا اینقدر عقب باشیم؟
کوچک 13 ارديبهشت 1393
نظر تمام دوستان محترم و قابل توجه است اما آنچه مهم هست اینه که تا وقتی بین خودمان جنگ موش و گربه در بین است هیچ امیدی به پیشرفت و ترقی استان نمیتوانیم داشته باشیم بهتره که مازندران را با دید یک کلان شهر بدانیم مازندران ساری نیست مازندران آمل نیست مازندران تنکابن نیست مازندران نوشهر نیست مازندران ... و... نیست مازندران مازندران هست نباید اجازه بدهیم یک وجب از خاک مازندران جدا بشه نباید خیانت دوستان در جدایی گرگان و دشت;سمنان و دماوند و.. را ما تکرار کنیم به ولله مسئولیم باید به آیندگان پاسخ بدهیم بیایید از خودمان شروع کنیم اول خودمان را تغییر دهیم دیدمان را مثبت کنیم به یکپارچگی مازندران بیاندیشیم به آبادانی و فرهنگمان توجه کنیم هیچ کمتر از اصفهان خراسان کرمان آذربایجان و ... نداریم
ali 15 دي 1393
جانمممم بابل رو با آمل مقایسه نکن ما پرجمعیت ترین شهر استانیم اگه بابلسر و فریدون کنار ازمون جدا نشده بودن الان اولین کلان شهر مازندران بووودیم بعد تو میگی جزء آمل بوده برو عموجون حرف من در آوردی کن بزن استان اکه مرکز جدید انتخاب کنه اون بابله که کل استان حسودیشو میکنن بعلهههه
علی اکبر 4 بهمن 1393
سلام
بهتره که آمل از استان مازندران جدا شه و نام استانشو بذارند استان هراز
خدایی هم اسمش هراز قشنگه هم اینکه تجربه خوبی در استانداری داره
نا شناس 16 بهمن 1393
نقی نهار نخردمه
محمد جواد 5 خرداد 1394
با سلام و احترام خدمت همه هم استانیهای عزیز در شرق و غرب و مرکز و شمال و جنوب استان و کشور

به نظر نویسنده محترم نامه از زمانی که رییس جمهور وقت، از پشت تریبون در سفر استانی به آباده فارس، زمینهای اختلافی بین اقلید و آباده را به آباده ایها بخشید و پس از آن سه روز در اقلید حکومت نظامی شد و با چند کشته و چندین زخمی موضوع ختم شد ایشان به این پیشنهاد اندیشیدند. با توجه به اینکه اخیرا بارزانی برای جدایی کردستان عراق با اوباما ملاقاتهایی داشته پیشنهاد می شود جهت تسربع امور نامه ای مشابه به اوباما نوشته شود.
اما
اگر معیار در مرکزیت، مرکزیت زمینی و جغرافیایی باشد احتمالا یزد و در صورت انصراف اصفهان باید متقاضی مرکزیت به جای تهران باشند.
اگر معیار در مرکزیت، مساحت باشد احتمالا کرمان و در صورت انصراف سیستان باید متقاضی مرکزیت به جای تهران باشند.
اگر معیار در مرکزیت، سابقه و قدمت در مرکزیت باشد احتمالا همدان(هگمتانه) و در صورت انصراف، شوش و شیراز(تخت جمشید) باید متقاضی مرکزیت به جای تهران باشند.
یک روز بابل، یک روز آمل، روزی دیگر نوبت نور و بقیه شهرها تا جویبار.
پیشنهاد می شود جویبار بدلیل اینکه پایتخت کشتی ایران است در ابتدا با نیت مرکزیت استان و در صورت پیروزی مقابل رقیبان، می تواند با تهران سرشاخ شود.
لذا
بدلیل همین نگاه های صهیونیستی با وجود این همه نعمتهای خدادای، پتانسیل، استعداد و نیروهای انسانی موفق که از آنها در نقاط دیگر استفاده می شود استان مازندران نتوانسته به جایگاه مطلوب خود دست یابد.
هم استانیهای عزیز، هم استخوانی باشید.

نویسنده: اصالتا سوادکوهی. متولد مشهد. بزرگ شده ساری. ساکن تهران

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.254 seconds.