.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جزئيات دقيق هزينه استفاده از موبايل

بسياري از 53 ميليون مشترکي که در کشور از سيمکارتهاي همراه اول، ايرانسل و تاليا استفاده مي کنند اطلاعات کاملي نسبت به تعرفه مکالمه و حتي تعرفه پيام کوتاه سيمکارت خود ندارند؛ اين گزارش جزئيات کامل تعرفه هاي اپراتورهاي موبايل را بررسي مي کند.
مکالمه با سيمکارت دائمي همراه اول چقدر هزينه دارد ؟

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، هم اکنون هزينه ثبت نام سيمکارت هاي دايمي اپراتور اول 288 هزار تومان و هزينه ثبت نام سيمکارت هاي اعتباري اين اپراتور 22 هزار و 600 تومان است. طبق اعلام رسمي شرکت ارتباطات سيار هزينه ثبت نام سيمکارت هاي دايمي طرح جديد (کد 0910) همراه اول نيز 123هزار و 600 تومان اعلام شده که اين سيمکارت ها از لحاظ تعرفه مکالمات و پيام کوتاه تفاوتي با سيمکارت هاي دائمي اين اپراتور ندارد و تنها تفاوت آنها در ميزان وديعه اي است که نزد مخابرات مي ماند.
نرخ يک دقيقه مکالمه شهري سيمکارت هاي دائمي همراه اول به تلفن همراه و ثابت و بالعکس از ساعت 8 صبح تا 21 بعدازظهر 10 پالس (يک دقيقه) معادل 5/447 ريال خواهد بود.
از ساعت 21 تا 8 صبح نرخ يک دقيقه مکالمات شهري با سيمکارت هاي دائمي همراه اول معادل تعداد 8 پالس و 358 ريال است که اين تعرفه در روزهاي جمعه و تعطيل رسمي نيز به همين صورت محاسبه مي شود.
در همين حال نرخ يک دقيقه مکالمه بين شهري سيمکارت هاي دائمي همراه اول به همراه و همراه به ثابت و بالعکس از هر نقطه با ساير نقاط کشور از ساعت 8 صبح تا 21 بعدازظهر17پالس معادل 760 ريال و از ساعت 21 تا 8 صبح و روزهاي جمعه و تعطيل رسمي 12 پالس معادل 536 ريال محسوب مي شود. توجه به اين نکته نيز ضروري است که تعرفه تماس با ايرانسل براي تلفن همراه دائمي 625 ريال خواهد بود.
بر همين اساس محل ثبت نامي مشترک به عنوان مبدأ مخابراتي مشترک منظور و اگر مشترک از مبدأ خارج شده و به شهر ديگري برود پس از هر بار تماس به ازاي هر دقيقه مکالمه، مبلغي معادل دو پالس مکالمه تلفن همراه علاوه بر تعرفه هاي معمول براي وي به عنوان هزينه جابجايي محاسبه مي شود.
همچنين قيمت ارسال پيام کوتاه تلفن همراه با فونت فارسي از سيمکارت هاي دائمي همراه اول 89 ريال و با فونت لاتين 222 ريال است و دريافت sms هزينه اي براي دريافت کننده در بر ندارد.
تعرفه تماس با کليه کشورهاي جهان در تلفن هاي دائمي و اعتباري در زمان پيک 2022 ريال و در زمان غير پيک 1932 ريال است و برخي کشورها همانند ويتنام، کوبا، سورينام، گويان فرانسه، ريونيون، آنتيل فرانسه، واليس و کوتانا از اين موضوع مستثني بوده و تماس با آنها در زمان پيک 5243 ريال و در زمان غير پيک 5154 ريال محاسبه مي شود.
هزينه استفاده از سرويس gprs همراه اول در زمان اوج ترافيک يعني از ساعت 8 الي 23 به ازاء هر کيلو بايت تبادل اطلاعات 8 ريال و در زمان غير اوج ترافيک يعني از ساعت 23 الي 8 روز بعد و همچنين روزهاي تعطيل به ازاء هر کيلو بايت تبادل اطلاعات 2 ريال است. همچنين هزينه استفاده از هر بسته 50 کيلوبايتي سرويس mms معادل 50 تومان و ارسال هر بسته 100 کيلوبايتي معادل 100 تومان در نظر گرفته شده است که تا حجم هاي مذکور مي توان متن، صدا و تصوير ارسال کرد.
تماس با سيمکارتهاي اعتباري همراه اول چقدر هزينه دارد؟
هزينه مکالمه با سيمکارتهاي اعتباري همراه اول در زمان پيک ترافيک يعني از ساعت 8 صبح تا 21 شب در مکالمات شهري 670 ريال، مکالمات بين شهري 1139 ريال و تماس با ايرانسل 930 ريال خواهد بود. همچنين در ساعات غيرپيک يعني 21 شب تا 8 صبح و جمعه ها و روزهاي تعطيل اين تعرفه ها به ترتيب 536 ، 804 و 930 ريال محاسبه مي شود.
ارسال پيام کوتاه به تمام نقاط کشور از سيمکارتهاي اعتباري همراه اول داراي نرخ ثابت 106 ريال برايSMS فارسي و 264 ريال براي SMS انگليسي و به ازاي هر صفحه ارسالي است.
در سيمکارتهاي اعتباري همراه اول هزينه استفاده از سرويسGPRS در زمان اوج ترافيک به ازاء هر کيلو بايت تبادل اطلاعات 8 ريال و در زمان غير اوج ترافيک و همچنين روزهاي تعطيل به ازاء هر کيلو بايت تبادل اطلاعات دو ريال خواهد بود. همچنين هزينه استفاده از سرويسMMS که در بسته هاي 50 و 100 کيلوبايتي ارسال مي شود به ترتيب 50 تومان و 100 تومان درنظر گرفته شده است.
در بخش مکالمات بين المللي نيز تعرفه تماس با تمامي کشورهاي جهان در تلفن هاي دائمي و اعتباري در زمان پيک 2022 ريال و در زمان غير پيک 1932 ريال است و اين هزينه در برخي کشورها مانند ويتنام، کوبا، سورينام، گويان فرانسه، ريونيون، آنتيل فرانسه، واليس و کوتانا از اين قاعده مستثني بوده و تماس با آنها در زمان پيک 5243 ريال و در زمان غير پيک 5154 ريال محاسبه مي شود.
در استفاده از سرويس رومينگ همراه اول بايد توجه داشت که هزينه مکالمات رند به دقيقه مي شود به اين معني که براي تماس هاي کمتر از 60 ثانيه هزينه کامل يک دقيقه محاسبه مي شود. به نرخ وصولي مکالمات دريافتي مبلغ 1669ريال به ازاي هر دقيقه مکالمه اضافه مي شود و به نرخ وصولي مکالمات با اپراتور ثريا امارات متحده عربي مبلغ 8600 ريال به ازاي هر دقيقه اضافه خواهد شد.
هزينه مکالمه با سيمکارتهاي دائمي ايرانسل چقدر است؟
در سيمکارت هاي دائمي اپراتور ايرانسل که با عنوان طرح دائمي پايه ثانيه اي شناخته مي شود اشتراک ماهانه هر مشترک 750 تومان و سپرده رومينگ آن 200هزار تومان است.
طبق اعلام رسمي اين شرکت، تماس با سيمکارت هاي دائمي ام تي ان ايرانسل به ام تي ان ايرانسل 832 ريال و تماس از ايرانسل به ساير خطوط داخل کشور1041 ريال محاسبه مي شود.
تماس هاي خارج کشور در ساعات اوج مصرف با سيمکارت هاي ايرانسل با تمام کشورهاي جهان دقيقه اي 2022 ريال، با کشورهاي ويتنام، کوبا، سورينام، گويان فرانسوي، رييونيون، آنتيل فرانسوي، جزاير واليس و فورتونا دقيقه اي 5243 ريال و با افغانستان دقيقه اي 2477 ريال خواهد بود.
همچنين تماس از سيمکارتهاي دائمي ايرانسل با خارج کشور در ساعات کاهش مصرف با تمام کشورهاي جهان دقيقه اي 1933 ريال و با کشورهاي مذکور دقيقه اي 5154 ريال و افغانستان 2388 ريال محاسبه مي شود.
تماس با خدمات مشترکين ايرانسل شماره هاي 130 يا 140 از تلفن همراه ام تي ان ايرانسل معادل يک دقيقه تماس صرفنظر از مدت مکالمه 499 ريال است و تماس با شماره هاي پيام گير صوتي ايرانسل رايگان و هزينه انتقال فکس از پيام گير فکس به شماره ديگر براساس مقصد و زمان تماس محاسبه مي‌ شود.
نرخ پيام کوتاه داخل کشور به خطوط ايرانسل و ساير خطوط در ساعات اوج مصرف 160 ريال براي حروف لاتين و براي حروف فارسي 100 ريال است و در ساعات کاهش مصرف تعرفه پيام کوتاه لاتين ايرانسل 128ريال است و پيام کوتاه از سيمکارت هاي دائمي ايرانسل به تمام کشورهاي جهان 1500ريال و به ويتنام، کوبا، سورينام، گويان فرانسوي، رييونيون، آنتيل فرانسوي، جزاير واليس، فورتونا و افغانستان 1000 ريال محاسبه مي شود.
هر کنفرانس تلفني نيز به عنوان يک تماس مستقل برقرار مي شود و هزينه آن به صورت مجزا بر اساس مقصد و زمان تماس محاسبه مي شود.
ارسال پيام چند رسانه اي(MMS) تا سقف 300 کيلوبايت به ساير مشترکان ايرانسل يا به نشاني پست الکترونيکي 480ريال است و نرخ ارسال و دريافت ديتا از طريق GPRS در ساعات اوج مصرف 7ريال و براي ساعات کاهش مصرف 2 ريال خواهد بود.
سيمکارتهاي اعتباري ايرانسل
در طرح اعتباري سيمکارت هاي ايرانسل که به قيمت 5 هزار تومان فروخته مي شود نيز تماس از ايرانسل به ايرانسل معادل 620 ريال و تماس از ام تي ان ايرانسل به ساير خطوط داخل کشور 852 ريال خواهد بود.
تماس با تمام کشورهاي جهان در ساعات اوج مصرف دقيقه اي 3840 ريال و با کشورهاي ويتنام، کوبا، سورينام، گويان فرانسوي، رييونيون، آنتيل فرانسوي، جزاير واليس و فورتونا معادل 10080ريال و افغانستان 4740 ريال خواهد بود.
تعرفه تماس با اين کشورها در ساعات کاهش مصرف 3720 ريال، با کشورهاي ويتنام، کوبا، سورينام، گويان فرانسوي، رييونيون، آنتيل فرانسوي، جزاير واليس و فورتونا 9900 ريال و با افغانستان 4560 ريال خواهد بود.
پيام کوتاه داخل کشور به خطوط ام تي ان ايرانسل و به ساير خطوط در ساعات اوج مصرف با کاراکتر لاتين 160 ريال و با کاراکتر فارسي 100 ريال است که تعرفه پيامک لاتين در زمان غير اوج مصرف يعني از ساعت 11 شب تا 6 صبح 128 ريال خواهد بود.
بنابر اعلام رسمي شرکت ايرانسل، تماس با خدمات مشترکين اين اپراتور معادل يک دقيقه تماس صرفنظر از مدت مکالمه محاسبه مي شود. بايد توجه داشت که تعرفه تماس از سيمکارتهاي ايرانسل با ايرانسل و با ساير خطوط در همه نقاط کشور بدون جابجايي و بصورت يکسان محاسبه مي شود.
ارسال پيام چند رسانه اي (mms) تا سقف 300 کيلوبايت به ساير مشترکان ام تي ان ايرانسل يا به نشاني پست الکترونيکي 480 ريال و ارسال و دريافت ديتا از طريق gprs معادل 15 ريال و براي ساعات اوج مصرف 7ريال محاسبه خواهد شد.
ايرانسل همچنين به مشترکان خود اين امکان را داده است که از بسته هاي پيشنهادي جي پي آر اس نامحدود و با حجم هاي پيشنهادي استفاده کنند که اين بسته ها تخفيف بيش از 100 درصدي را براي مشترکان به همراه خواهد داشت.
در سيمکارت هاي پيام رسان ام تي ان ايرانسل نيز پيام کوتاه داخل کشور به خطوط ام تي ان ايرانسل و ساير خطوط 100 ريال است و ارسال پيام کوتاه از طريق اين سيمکارت ها به خارج از کشور 1500 ريال و به کشورهاي ويتنام، کوبا، سورينام، گويان فرانسوي، رييونيون، آنتيل فرانسوي، جزاير واليس و فورتونا و افغانستان 1000 ريال محاسبه مي شود.
تعرفه مکالمه با سيمکارتهاي اعتباري تاليا چقدر است؟
در سيمکارت هاي اعتباري تاليا که هم اکنون با قيمت 72 هزار و 100 ريال به فروش مي رسد هزينه مکالمه بر اساس منطقه اي که سيم کارت در آنجا ثبت شده، زمان تماس در شبانه روز، مدت زمان تماس و مقصد تماس محاسبه مي شود. براين اساس نرخ مکالمه (بر حسب ثانيه) در داخل ايران در ساعتهاي کم ترافيک کمتر از نرخ ساعتهاي اوج مصرف است.
براين اساس نرخ هر دقيقه تماس داخلي با سيمکارت هاي تاليا از شنبه تا پنجشنبه در ساعات 8صبح تا 21 بعدازظهر داخلي 670 ريال است. همچنين نرخ هر دقيقه تماس بين شهري با اين سيمکارت ها و در ساعات يادشده 1139ريال خواهد بود.
در ساعات کم مصرف و روزهاي تعطيل نرخ هر دقيقه مکالمات داخلي با سيمکارت هاي تاليا 536 ريال و مکالمات بين شهري معادل 804ريال محاسبه مي شود.
ارسال پيام کوتاه از سيمکارت هاي تاليا 160 ريال است و سرويس دريافت پيام صوتي اين اپراتور در ساعات 8 صبح تا 21 بعداز ظهر شنبه تا پنجشنبه معادل 670 ريال در هر دقيقه، در ساعات 21 تا 8 صبح و شنبه تا پنجشنبه و روزهاي تعطيل 536 ريال در هر دقيقه محاسبه مي شود.
هزينه مکالمه بين المللي سيمکارت هاي تاليا نيز با توجه به کشور تماس گيرنده به صورت دقيقه محاسبه مي شود و اين هزينه تماس بستگي به کشور مقصد دارد. براي مثال اگر مشترک قصد تماس با يکي از کشورهاي ويتنام، کوبا، سورينام، غنا، راونيون، هند خاورغرب فرانسه، واله و جزاير فورتيونا را دارد اين تماس ها مشمول تعرفه 7865 ريال براي هر دقيقه خواهد شد.
تماس با افغانستان مشمول تعرفه 3716 ريال براي هردقيقه خواهد بود و اگر مقصد يکي از کشورهايي باشد که به آن اشاره نشده است، تعرفه 3033 ريال براي هردقيقه مبناي محاسبات خواهد بود.
بر اين اساس هزينه تماس با همه کشورها از شنبه تا پنجشنبه و در ساعات اوج مصرف 3033 ريال در هردقيقه، شنبه تا پنجشنبه در ساعات غير اوج مصرف و تعطيلات معادل 2899 ريال در هر دقيقه محاسبه مي شود.
در کشورهاي ذکر شده در ساعات ترافيک 7865 ريال و در ساعات غير ترافيک در روزهاي شنبه تا پنج شنبه و ايام تعطيل هزينه تماس با سيمکارت هاي تاليا 7731 ريال در دقيقه خواهد بود.
تماس با افغانستان از طريق سيمکارت هاي تاليا در ساعات غير اوج مصرف نيز معادل 3582 ريال است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حسيني 30 شهريور 1389
خدا اين پولهاي كه به مفت از ملت ميگيرند براي بانيانش و كساني كه اين پولها رو به جيب ميزنند عذاب قبر و قيمتشون رو بيشتر كنه . آخه يكي نيست بگه اين مخابرات پولها رو چكار ميكنه و هزينه هاي مصرفي اينها چيه تو هر شهر و روستايي يك دستگاه گذاشتند نه سوخت مي خواد نه چيزي با يك نگهبان مجاني دارند مردم رو سر كيسه مي كنند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.