.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سهميه ايثارگري حق يا چماق
رضا خوشياران
سهميه ايثارگري حق يا چماق

شاید این حرف همه واقعیت نباشد اما لا اقل بخش عمده ای از ادلایل نوع نگاه جامعه به ایثار گران و زبان درازی برخی افراد مغرض

نسبت به اانقلاب وارزش های آن سیاست ها ،تبلیغات وعملکرد بنیاد شهید از ابتدا تا کنون بوده است. بیان مشروح این مساله را به فرصتی دیگر می نهیم اما در اینجا شما را به شنیدن درد دل یک فرزند شهید که خود مجروح زخم زبان های ناروایی شده است دعوتد می کنیم:

درپي فرمايش هاي اخير رهبر معظم انقلاب در ديدار جمعي از خانواده هاي شهدا مطالبي را خواندم كه نوشتن اين مطلب را برخود واجب ديدم.

حضرت آيت الله خامنه اي بيداري ملت ايران را مرهون خون شهدا دانستند و تاكيد كردند خون شهدا همانند اكسير، اين ملت را متحول كرد و در مسير رشد قرار داد. ايشان با تاكيد بر لزوم قدرشناسي از شهدا و همچنين خانواده شهدا و ايثارگران خاطرنشان كردند ايمان مستحكم، اراده پولادين و ايثار و فداكاري خانواده هاي شهدا آنچنان پايه هاي نظام اسلامي را مستحكم كرده است كه هيچ توفاني قدرت ايجاد خلل در اين بنيان رفيع را ندارد

با خواندن اين مطلب به عنوان فرزند شهيد با وجود ميل باطني نه از باب گله و شكايت بلكه درد دل و مطلع نمودن مردم شريف و شهيدپرور ايران و رهبر عظيم الشان انقلاب اسلامي مطالبي را عرض مي نمايم:

چماق سهميه ها

1- درسالي كه گذشت 1 سال از زمان فارغ التحصيلي اينجانب در رشته حقوق قضايي گذشته بود، اينجانب؛ همراه با چندين ايثارگر ديگر براي شركت در آزمون كانون وكلا مركز در تلاش براي قبولي دراين آزمون علمي براي اخذ پروانه كار آموزي وكالت رقابت نموديم طبق قانون كه در آگهي پذيرش هم درج شده بود. سي درصد سهميه موردنياز كانون وكلاي هر حوزه به ايثارگران اختصاص مي يابد. اين قانون مثل ساير قوانين در كتب قانون مدون و در دسترس عموم است غافل از اينكه شركت كنندگان آزاد سالهاست براين باورند كه اين سهميه مانع پذيرش آنها مي باشد درحالي كه كانون وكلا براي جذب ايثارگران طبق مصوبه خود پذيرش را به كسب نمره خاصي نموده است، به طور مثال ظرفيت پذيرش كانون وكلا مركز 1099 نفر بوده كه اگر قانون اعمال مي شد حداقل 330 نفر به ايثارگران تعلق مي گرفت. حال جالب است بدانيد با مصوبه اعمال شده توسط كانون وكلا فقط 40 نفر مجوز كسب كارآموزي وكالت را اخذ نمودند با پيگيري هاي اينجانب در بنياد شهيد و رايزني با بعضي از مقامات بنياد، كاري از پيش نبرد. كار به جايي رسيده كه اينجانب و امثالهم در جامعه نتوانيم ايثارگري خود را آشكارا بيان نماييم. چرا كه به خاطر اين مطلب كه بارها در طول اين بيست و چند سال زندگي بدون پدر كه حتي يك روز از عمرم را با پدرم سپري نكرده ام، تا بر زبانم فرزند شهيد بودنم جاري شده مرا به دريافت امتيازات ايثارگري و سهميه متهم نموده اند و نپرسيدند پدرت كه بود چه بود و چه شد؟ تا جايي كه باز خاطرم هست در دوران تحصيل چه ابتدايي؛ راهنمايي؛ دبيرستان مدارس شاهد و بعداز آن، دانشگاه هميشه با اين چماق سهميه براي ورود دانشگاه و مراكز ديگر درگير بوده و هستم. تعجب من از اين مورد كه در حكومت اسلامي جاي چنين سخناني بايد عقيم بماند اما هميشه درهر محفلي اگر سخن به ميان آمده بي نصيب از طعنه استفاده از سهميه نبوده ام. اين مطلب خالي از لطف نيست كه بدانيم اگر سهميه اي اعمال شده گوشه اي از قدرشناسي بوده است كه رهبر معظم انقلاب طي فرمايشات اخير خود فرمودند و حضرت امام خميني نيز بدان اشاره كرده اند. حتي به نظر اينجانب براي كساني كه جان و مال و شان و مقام و ناموس را رها كرده تا حافظ دين و اين مرز و بوم باشند اين امتيازات كه گاهي به نام هست ولي مورد استفاده قرار ندارد بايد در محاورات مورد سوء استفاده و آزار دادن بازماندگان شهدا و ايثارگران نباشد.

نبايد اين تفكر غلط در جامعه هر روز گسترش يابد كه هرچه مملكت دارد به نام ماست.

چرا فرهنگ شهادت با مولفه گرفتن سهم و امتيازات ايثارگري گره خورده و بعضا فقط به امتيازات توجه مي شود نه معنويات؟ آيا شهدا و خانواده هاي شهدا از اين وضع راضي هستند؟ چرا كوتاهي برخي از افراد تن پرور بايد به حساب شهدا و خانواده ايشان تمام شود؟ زياده خواهي باعث حسادت ها مي باشد ولي اي كاش قدرشناسي نه در كلام بلكه در عمل بود اين قسمتي از مشكلات جامعه ايثارگري و ايثارگران است. ما قشر ايثارگر نبايد فقط به خاطر تبليغات نادرست به سهم گيري و امتياز شناخته شويم بلكه حرمت به شهدا حرمت به كلام خداست كه در آيه 154 از سوره بقره مي فرمايد: هرگز به آنها كه در راه خدا كشته مي شوند و شربت شهادت مي نوشند مرده مگوييد. آنها زندگانند و شما درك نمي كنيد.

سهميه كنكور ايثارگران؟!

در رابطه با سهميه ايثارگران در كنكورهاي مختلف دانشگاه اخيرا در جرايد مطالبي درج شده بود كه جهت اطلاع مطالبي را عرض مي نمايم. از كل سهميه چهل درصد طبق گفته هاي مسئولان سازمان سنجش عملا (2) درصد آن مورد استفاده قرار مي گيرد و 38 درصد آن بلا استفاده مي باشد و اختصاص به پذيرش داوطلبان غيربومي عادي داشته است. درهمين رابطه كه قرار شد اين مابقي از سهميه درنظر گرفته شده به بسيجيان فعال اختصاص يابد. با بالا گرفتن اختلافات و اعتراض ها يكي از نمايندگان مجلس جناب آقاي اسدالله عباسي عضو كميسيون آموزش مجلس هشتم با اعلام احتمال حذف سهميه ايثارگران و بسيجيان به خبرگزاري مهر گفت: «در زمان جنگ از آنجا كه جوانان بسيجي و رزمندگان كه به جنگ مي رفتند، از نظر ارتقاي سطح علمي و دانشگاهي عقب مي ماندند لذا در آن زمان و برحسب وضعيت آن زمان، براي بسيجيان، خانواده شهدا و خانواده جانبازان سهميه قائل شدند تا آن زمان بتوانند از نظر علمي نيز خود را به سطح ديگر همسالان خود برسانند اما هم اكنون كشور به طور يكسان براي همگان فراهم شده است؛ وجود سهميه چهل درصدي شائبه هاي زيادي را درجامعه ايجاد كرده است. به عنوان فرزند شهيد از ايشان سوالي دارم. طبق قانون سهميه 5 درصد شاهد به صورت اضافه بر ظرفيت مندرج در دفترچه انتخاب رشته اعمال مي شود؛ و سازمان سنجش تصريح مي كند كه سهميه پذيرش علاوه بر رقمي است كه در دفترچه انتخاب اعلام مي شود و به داوطلبان آزاد اطمينان مي دهد كه بود و نبود سهميه تأثيري بر بخت قبولي آنها ندارد. پس چرا اين سهميه به اين مقدار كه به گفته رئيس بنياد شهيد، سازمان سنجش حدود 5 درصد از سهميه مازاد پذيرش در آزمون هاي سراسري دانشگاه ها را به فرزندان شاهد اختصاص داده است كه البته در هيچ سالي، از تمام اين سهميه استفاده نشده و تنها از حدود 3 تا 5/3 درصد از اين ميزان بهره گرفته شده است. (روزنامه آفرينش 22 شهريور يكهزار و سيصد و هشتاد و پنج) باعث ايجاد شائبه در ميان جامعه را كرده و شما نيز آن را به زبان جاري ساختيد. اگر ريزبيني شما و اين شبهات دقيق بود چرا مسئله انتشار اعطاي يكصد ميليون تومان به نمايندگان به شدت سهميه شائبه ايجاد نكرده؟ همان جا كه آقاي لاريجاني رئيس مجلس گفت: «من 30 سال در بخش هاي اجرايي كشور كار كردم، نمايندگان مجلس جزو فقيرترين دستگاه هايي هستند كه در كشور زندگي مي كنند. (خبرگزاري فارس 16 مهر يك هزار و سيصد و هشتاد و هفت) اگر وضعيت معيشتي نمايندگان مهم باشد، وضعيت فرزندان شاهد اهم از شما است و فقط با تحصيل ميسر است. درهمين زمينه معاون فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران فارس گفت: «به علت تبليغات نامناسب و عدم فرهنگسازي، ديد عمومي جامعه مبني بر اين است كه بنياد شهيد توانسته وضع معيشتي گروه هدف خود را به نحو مطلوب درآورد.»

حيدري نژاد افزود: «به دليل محدوديت منابع مالي، بنياد شهيد تاكنون نتوانسته خدمات خود را به شكل مطلوب ارائه دهد. (خبرگزاري فارس 27 اسفنديكهزار و سيصد و هشتاد و هفت) اگر اين سهميه آنقدر بزرگ جلوه مي كند كه شهدا و فرزندان آنان را كوچك جلوه مي دهد آن را بر داريد، چرا كه عزت آدمي، هميشه در مرحله اول خواست ما بوده است.

فرزندان شاهد موفق تر از دانشجويان عادي

آمارها نشان مي دهد فرزندان شهدا در عرصه دانشگاهي هميشه موفق عمل نموده اند. بطور مثال چند نمونه را از محضر خواننده گرامي مي گذرانم:

1- درسال 1378 حدود 000،12 داوطلب سهميه رزمندگان و حدود 000،10 فرزند شهيد در كنكور شركت كردند و مجموعا 4958 نفر از آنها (12 درصد از گروه اول و 33 درصد از گروه دوم) در رشته انتخابي خويش قبول شدند؛ بقيه آنها نيز مي توانستند براي رشته اي جز آنچه خواسته اند تقاضا بدهند. به اين ترتيب، شمار پذيرفته شدگان سهميه اي هنوز بسيار كمتر از 40 درصد (000،132 قبول شده كنكور) است.ارقام وزارت علوم نشان مي دهد كه در ميان پذيرفته شدگان دانشگاه در گروه تجربي، ميانگين معدل سه سال دبيرستان ده نفر اول از هريك از سه گروه قبول شدگان بدين قرار بوده است: آزاد 19/41، فرزندان شهدا 19/4 و رزمندگان 14/.36 سطح ميانگين مشابه در گروه هاي رياضي و فني در همين حدود و در گروه علوم انساني پائين تر است. بنابراين دست كم در مورد فرزندان شهدا رقابتي واقعي با ساير داوطلبان جريان دارد. همين واقعي بودن رقابت و همپايي نمرات دو گروه آزاد و فرزندان شهدا ما را به اين نتيجه مي رساند كه گروه اخير قادر است فعالانه در عرصه رقابت علمي شركت كند.

2- درسال 1387، تعداد دانشجويان شاهد و ايثارگر 105 هزار و 268 نفر بوده كه تعداد دانشجويان نمونه كشوري در سال هاي مختلف به شرح زير است: درسال تحصيلي 1388-1387، 30 درصد از دانشجويان نمونه كشوري از دانشجويان شاهد و ايثارگر بوده اند كه نسبت به سال 1384، 10 درصد رشد داشته است. اين درحالي است كه سهم دانشجويان شاهد و ايثارگر از دانشجويان كل كشور 3 درصد است.

3- رضا صحرايي مديركل آموزش عالي بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور در همايش علمي مشاوران هدايت تحصيلي بنياد شهيد و امور ايثارگران سراسر كشور برگزار شد گفت:

«در سال گذشته 270 نفر از فرزندان شاهد و ايثارگر كه در دانشگاه تهران و تعدادي ديگر در استان هاي كشور قبول شده اند تقدير به عمل آمد. همچنين از 72 دانشجوي نمونه كشوري 22 نفر فرزندان شاهد و ايثارگر بودند. (خبرگزاري فارس 4 تير 1388)»

دقت بفرماييد كه اين آمار حدوداً 30 درصدي دانشجو نمونه از تعداد 3 درصددانشجوي شاهد و ايثارگر مابقي كه 72 نفر هستند از بين 97 درصد دانشجويان آزاد بدون سهميه شاهد و ايثارگر است.

4- كرامت الله حيدري نژاد معاون فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران فارس اظهار داشت: «تعداد زيادي از فرزندان شاهد و ايثارگر از سهميه ويژه ورود به دانشگاه استفاده نمي كنند.»

وي گفت: «فرزندان شاهد از 5/1 تا 2 درصد از سهميه پنج درصدي تعيين شده دانشگاه ها، ويژه فرزندان شاهد و ايثارگر كه با حمايت مالي بنياد شهيد به ظرفيت اصلي مراكز آموزش عالي اضافه مي شود را استفاده مي كنند.»

معاون فرهنگي بنياد شهيد وامور ايثارگران فارس اضافه كرد: «مابقي سهميه ويژه فرزندان شاهد در اختيار شركت كنندگان عادي قرار مي گيرد. (خبرگزاري فارس 27 اسفند 1387)»

نكته قابل ذكر در آزمون كارشناسي ارشد در مورد سهميه اعمال شده در رابطه با رزمندگان اين است كه براساس قانون ايجاد تسهيلات براي ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسيجي به دانشگاهها و موسسات آموزش عالي مصوب 11/9/1371 مجلس شوراي اسلامي در هر يك از كد رشته محل ها 20درصد ظرفيت به متقاضيان سهميه رزمندگان واجد شرايط كه حد نصاب نمره (نكته: هشتاد درصد آخرين فرد قبول در همان كد رشته) لازم را كسب نمايد، اختصاص خواهد يافت.

با توجه به قانون فوق الذكر متوجه خواهيم شد از اين 20 درصد در نظر گرفته شده كه سهم كوچكي را نسبت به داوطلبان آزاد اشغال نموده است درصد كمي به فرزندان شاهد تعلق مي يابد.

در اينجا لازم است از سخنان امام راحل كه در ديدار با فرزندان شاهد بيان نموده اند به عنوان شاهد بر مطالب خود بياورم.

لايحه خدمات رساني ايثارگران و نظرات امام؟!

امام خميني(ره) در جمع فرزندان شاهد فرمودند: «شما گواهان صادق و يادگاران عزتها و اراده هاي استوار و آهنين نمونه ترين بندگان مخلص حقيد.»

و در جايي ديگر خطاب به فرزندان شاهد فرمودند: «علاقه مندم كه فرد فرد شما عالم و متخصص متعهد براي اسلام ناب محمدي(ع) و مبارزي سرسخت عليه اسلام آمريكايي و اسلام مرفهين و پرچمدار وفاداري براي ايثارگران و شهيدان خود باشيد و بتوانيد با چراغ علم و تقوا، ظلمت و كج فكري ها و تحجرها و مقدس مآبي ها را از دامن اسلام بزدائيد.»

در آخر ميل دارم نظر شما خواننده محترم نسبت به ناديده گرفته شدن فرزندان شاهد در لايحه خدمات رساني به ايثارگران را نيز جلب نمايم:روزنامه خراسان: «فرزندان شهدا در لايحه خدمات رساني به ايثارگران فراموش شده اند.»لايحه جامع خدمات رساني به ايثارگران بعد از تغييرات و اصلاحات متعدد هم اكنون در انتظار تصويب در صحن علني مجلس است. اما نكته قابل توجه و تأمل، تفاوتهاي مصوبات شور اول و شور دوم اين لايحه و مراحل بعد از آن در اين زمينه مي باشد. در واقع تصويب نهايي آنچه اكنون در حال بررسي است، اثبات مظلوميت فرزندان شهداست؛ چرا كه به نظر مي رسد در هر يك از مصوبات كه داراي مشكل بودجه اي و حتي غيرمالي بوده است با حذف فرزندان شاهد، در قالب توجيهات غيركارشناسي و تغيير صورت مسئله مشكل را برطرف كرده اند.

از آنجا كه حذف فرزندان شهدا در مصوبات نتيجه اي جز دلسردي و منزوي كردن اين طبقه در برنخواهد داشت، با نگاهي به جمعيت فرزندان شاهد در كل كشور كه حدود 160 هزار نفر بيشتر نيستند و مستخدمان شاغل نيز درصد بسيار كمي را از اين گروه به خود اختصاص مي دهند. حذف فرزندان شاهد در مصوبات با وجود درج در لايحه دولت و تصويب در شور اول مجلس جاي بسي تأسف است. (دوشنبه 23 ارديبهشت 1387).

در آخر فراموش نكنيم كلام امام خميني(ره) را كه فرمودند: «با اين كه اطمينان داريم كه خانواده معظم شهدا و جانبازان و اسرا و مفقودين هيچ گاه راضي نشده و نمي شوند كه در برابر ايثار عزيزانشان كه فقط به خاطر خدا و رسيدن به كمال بوده است، سخن از رفاه و ماديات به ميان آيد و همت آنان بلندتر از اين مقوله هاست، ولي بر دست اندركاران نظام است كه همه ذوق و استعداد و توان خود را در هرچه بهتر رسيدن به امور معنوي و مادي و ارزشي و فرهنگي اين يادگاران هدايت و نور به كار گيرند و از خدمت بي شائبه و بي منت به آنان دريغ نكنند كه هر چه انقلاب اسلامي ايران دارد، از بركت مجاهدت ايثارگران است. من مي دانم كه بسياري از خانواده هاي عزيز شهدا و جانبازان و اسرا و مفقودين به خاطر مناعت طبع و بزرگواري و اخلاق كريمه خود در مصائب و مشكلات زندگي، به مسئولان مراجعه نكرده اند يا مراجعه شان به حداقل بوده است و همه نيز مي دانيم كه اكثريت اين قشر و رزمندگان عزيز اسلام؛ از طبقات محروم و كم درآمد بودند و مرفهين كمتر دل براي انقلاب سوزاندند. ولي وظيفه ماست كه در حد توان و مقدورات؛ قدرشناس زحمات آنان باشيم و من ميل ندارم كه اين قدرشناسي فقط در حد تعريف و تمجيد ظاهري خلاصه شود؛ بلكه بايد در همه نوع امتيازات اجتماعي و اقتصادي و فرهنگي به آنها بها داده شود.» (امام خميني(ره) صحيفه نور ج 21 ص 37) (به نقل از روزنامه خراسان؛ همان تاريخ)نكته اي كه در سخن امام(ره) مي باشد هيچ كجا سخني از انقضا اين حقوق به ميان نيامده است.

با تشکر
رضا خوشياران /
فرزندشهید
كارشناس حقوق قضايي


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

a 23 تير 1389
من بعنوان یک جوان ایرانی که در خانواده ای با اعتقادات عمیق و ریشه ای بزرگ شده ام، با داشتن پدری که مدتهادر جبهه ها حضور فعال داشته، تصور اینکه یک روز پدرم را با سهمیه های آنچنانی معاوضه نمایم تمام بدنم را به لرزه در می آورد.این ابرمردان رفتند و امتیازاتی که نظام برایشان قائل می شود حق مسلم آنان است.خودتان را لحظه ای به جای خانواده های شهدا بگذاریدآیا می توانید ثانیه ای بدون عزیزانتان زندگی کنید؟پس چه دل بزرگی دارند این بزرگواران
يو سف محنت فر 23 تير 1389
برادر عزيزم آيا شما مي دانيد كه انقلاب اسلامي مديون خون هزاران شهيد گرانقدري است كه با جان خود از آن دفاع كردند . تو افتخار ما هستيد تو با يد بدون هيچ محدوديتي شاغل شويد و بدون هيچ محدوديتي از امكانات كشور بر اساس انچه كه قانون وضع كرده است استفاده كنيد تو افتخاري براي اين كشور.
بشكند ان دستي كه در حق ايثار گران و جانبازان و فرزندان شهدا قصور در خدمت رساني مي كند
درود خدا بر شما فرزندان شاهد عزيز اين كشور

سئوالي كه مطرح است اين است كه براي فرزندان اعضاي هيات علمي دانشگاه ها امتياز ويژه اي قائل مي باشند كه از اين قرار است
اگر فرزند هيات علمي در دانشگاهي دور افتاده مثلا سيرجان قبول شود اين فرد با توجه به آن امتياز مي تواند به دانشگاه دلخواهش منتقل و همزمان تغير رشته هم بدهد ؟!!! اين امتياز بالاتر از امتياز رزمندگان و فرزندان شهداست ولي كمتر كسي در اين كشور بدان اعتراض مي كند و يا بقول شما آن را به رخ مي كشد .
ما مفتخر به خدمت به خانواده شهدا بايد باشيم فرزندان شهدا حقيقت جاودانه اند و ما بايد به آنها خدمت كنيم ما مديون غربت شهدا هستيم ما مديون دلتنگي فرزندان شهدا ايم ما مديون ناله جانبازان شيميايي اين كشور هستيم ما مديون ناله هاي فرزندان شهدا هستيم كه هرگز پدرشان را نديدند و يا هنوز چشم براه او هستند/
فرزند شهید 24 تير 1389
وقتی که جانباز شیمیایی آمنه وهاب زاده گلدانهای خانه اش را آب می داد گفت: این گلدانها مرا یاد آن پنج شهیدی می اندازد که بعد از عملیات آنها را در سنگری منفجر شده پیدا کردم. همگی زنده بودند ولی وقتی به هریک آب تعارف می کردم می گفتند اول به دوستم بده تا اینکه وقتی نوبت به پنجمین نفر رسید همگی شهید شدند در حالی که سرهایشان روی شانه یکدیگر بود.
نا شناس 25 تير 1389
وظیفه دولت است از نظر امکانات رفاهی وایجاد شغل برای فرزندان شهیدان نهایت تلاش خود را بکند اما تعیین سهمیه در کنکور با هیچ منطقی سازگار نیست. آیا این برادر عزیز اگر سهمیه نداشت می توانست در رشته حقوق قبول شود. در کانون وکلا یک نصاب نمره برای سهمیه ایثارگران گذاشته اند که بسیار کمتر از نصاب علمی سهمیه آزاد است آیا کسی که می خواهد وکیل شود نباید از حد اقل سواد برخوردار باشد. اگر برای دیگران معدل 12 نصاب باشد برای ایثارگران 10 استآیا نباید این حد اقل نمره را بیاورند. کسی که بخواهد در رشته حقوق دانشگاه های دولتی قبول شود باید رتبه او زیر 1000 برای دوره روزانه و زیر 2000 برای دوره شبانه باشد آیا عدالت است کسی که رتبه بالای 10000 آوردهاست با استفاده از سهمیه کنار کسی که رتبه زیر 1000 آورده است درس بخواند؟ اینکه بعضی فرزندان شهدا از لحاظ علمی بسیار قوی هستند جای هیچ تردیدی نیست. اینجانب که خودم استاد رشته حقوق هستم با قاطعیت اعلام می کنم که متاسفانه درصد بالای دانشجویان مشروطی را استفاده کننده سهمیه ایثارگران تشکیل می دهند. اگر متهم به ضدیت با شهیدان نشوم حاضرم با ارائه آمار دقیق در رشته حقوق این امر را به اثبات برسانم. این فرزند شهید قبول کند که باید حداقل هایی از نطرعلمی مطرح باشد. چنانکه در مقطع دکتری اینچنین است استفاده کننده از سهمیه ایثارگران باید حد اقل 80 درصد نمره آخرین فرد قبولی را کسب کند. لذا اگر کسی نتوانست این حد اقل را کسب کند آن ظرفیت خالی می ماند و این امر کاملا منطقی است. وانتقاد به این رویه منطقی کار پسندیده ای نیست. نکته دیگز که باید گفت این است که در دوره جنگ برخی دانشجویان مجروح می شدند وچه بسا نمی توانستند برای آزمون پایان ترم آماده شوند از این رو این حق به آنها داده شد که تا پایان ترم بعد امتحان دهند این قانون بسیار منطقی بود.متاسفانه الآن آن را برای فرزندان شاهد و ایثارگر تسری دادند ومتاسفانه وسیله ای برای سوء استفاده شده است در امتحان درس استاد سخت گیر شرکت نمی کنند وبعدا به صورت انفرائی به استاد مراجعه کرده و نمره قبولی کسب می شود. این گونه مقررات بر خلاف منقیاست که شهیدان جان خود را داده اند این کارها اسباب بدبینی را فراهم می کند. امتیاز علمی دادن کاری غلط ولی امکانات رفاهی و شغل ایجاد کردن یک وظیفه است. امیدوارم سایت محترم شما نیوز این کامنت را سانسورنکرده وپخش کند تا نظرات منتقدین نیز انعکاس یابد
خوشیاران 26 تير 1389
بسم الله الرحمن الرحیم

انّ رسول الله یشهد انّ هولاء شهداء عند الله یوم القیام فاتوهم زوروهم وسلمو علیهم فوالذی نفسی بیده ، لا یسلم علیهم احد الی یوم القیامه ، الاّ ردّوا علیه ، یرزقون من ثار الجن ووتح .
(كشف الاسرار،ج1 ، ص417 )
یعنی رسول خدا گواهی می دهد كه شهدا شاهدان من نزد خدا در روز قیامت هستند. بیایید و ایشان را زیارت كنید ، بر اینان سلام كنید ، كه سوگند به آن كه جانم در دست اوست ، هیچ كس نباشد كه بر آنها سلام كند الا اینكه جوابش را می دهند . وآنها از میوه های بهشتی وهدایای آن روزی داده می شوند

استاد دانشگاه ،انسان فرهیخته ای که با ایثار صدها شهید این عنوان را یدک می کشید
.
با سلام به شما و خوانندگان

انشاالله که رشته حقوق را درست درک نموده اید، زیرا منظور نویسنده را خوب درک نکردید.اشاره کردیم که اگر این حقوق باعث لطمه خوردن به شان و مقام ما است باید حذف شود شما ندانسته صحبت می کنید ،مقاله را خوب مطالعه نکردید،حق نیست ذیل مقاله ای که اصلا ربطی به مطالب شما نداشت اظهار نظر بفرمایید،در این قسمت توضیحاتی را بر اساس یک تجربه ارائه می نمایم و سپس کلامم را تکمیل می نمایم
در رابطه با حد نصاب که فرمودید برای قبولی در کانون وکلا وجود دارد، آیا صحیح در قانون به سی درصد سهمیه ایثارگران بدون توجه به حد نصاب اشاره شده و باعث وهن و هتک حرمت ایثارگران شده و هر کدام از دوستان ما در موقع امتحان بگویند این سهمیه باعث قبولی ما نشد ؟!!!کانون وکلا به نظر می رسد به عمد این موضوع را پنهان می کند.خود من به این موضوع در کانون اشاره کردم و جملۀ زشتی را از یکی از مسئولین کانون شنیدم!!من نگفتم که چرا حد نصاب داریم گفتم چرا با توجه به نص صریح قانون کانون وکلا این را محدود کرده و اگر کرده چرا در جامعه باید به اسم ما این سهمیه تبلیغ شود؟!من هم با بی سوادی مخالفم ولی قانون باعث شبهه میان داوطلبان عادی است.
در رابطه با سهمیه کنکور و امکاناتی که دول خارجی برای بازماندگان جنگ ارائه میکنند، عین حق است که ایثارگران طبق قانون بر خلاف کسانی که در آن دوران منفعت طلب بودن و در جبهه ها حضور پیدا نکردند و همکنون با امکانات دولتی به ثروت های میلیاردی رسیده اند ،این سهم کمترین چیزی بوده است که سهم ما شد و 2 درصد هر دانشگاه برای فرزند شهید در نظر گرفته شد به طور مثال 100 صندلی در دانشگاه بهشتی به حقوق اختصاص داشت به 102 صندلی افزایش یافت تا فرزندان شاهد شاید قطره ای از نبود پدر را احساس نکنند،فهم این موضوع سخت است؟!
در رابطه با تسری حذف درس ،نیک می دانید اساتیدی همچون شما مخالف سهمیه هستند شاید یکی از دلایل تسری این قانون ضدیت با این مسئله باشد،که دانشجو در اینجا درگیر مسائل حاشیه ای نشود و بتواند با تمام مشکلات، درسی را پاس نماید واگر استادی از این مساله آگاه شد دانشجو راه را بدون مشکل طی نماید،حالا استاد هرچقدر هم که مخالف باشد. و اینکه مشکلات خانوادگی و صدها مشکل دیگری که تنها با از بین رفتن یک پدر خانواده حاصل میشود. اخباری مبنی بر اینکه نظر شهروندان امریکا در رابطه با سربازان خود این است که با فوت یک سرباز آن خانواده متلاشی می شود ،آنها متوجه اندولی شما چون با مسائل ایثارگران درگیر نیستید فاقد حق برای اظهار نظر در این رابطه هستید..
من خودم 2سال پشت کنکور ارشد حقوق خصوصی ماندم به طور جدی و از ترم 5 شروع کردم به کنکور دادن تا بعد از 3 کنکور سراسری و 4 کنکور آزاد وارد دوره ارشد شدم خودم تلاش کردم،2سال از عمرم را در داخل کتابخانه گذراندم ،یعنی سهمیه برای من کاری نکرد،تا تیری باشم بر چشم دشمنان که اسم ایثارگر می آید ....می شوند،وروردی های اینجانب بیش از چندین نفر در دانشگاه از واحد دبی با هزینه های ترمی بالای سه میلیون هستند و اینکه بسیاری در موسسه معروف...ثبت نام و هزینه بسیار کرده اند تا برای شرکت در کانون وکلا و دوره ارشد پذیرفته شوند،در دانشکده ما که وضع به این منوال است،و با رابطه هر دو گروه نمره می گیرند و اسم ما در رفته است، بله استاد سهمیه خوب نیست،و وقتی پدرم بود اصلا وارد علوم انسانی نمی شدم و با کمک پدرم که برادران و خواهران خود را ،ریاضیدان نمود من هم به دنبال راه او می بودم.،و یکی از رشته های مهندسی را ادامه می دادم،تا جای شما در رشته حقوق تنگ نشود،و دیگر احتیاجی به جبران چیزی همانند سهمیه نبود.شما چه فکری می کنید پیش خودتان؟!!!!ورق به حال ما برگشت،حالا انقلاب و نظام پشتیبانی می کند منتی نیست منت را من و امثال من می گذارند که جان ،مال،ثروت،ناموس را پدرانشان به جان ،مال،ناموس و ثروت شما ترجیح ندادند و در راه خدا جنگیدند تا بنده ایی به دست بعثی ها و 80 کشور پشتیبان نیفتد شما به جز حقوق تاریخ نیز بخوانید،از رشادت ها بخوانید،روحتان را صیقل دهید،آفرین بر شما تنها شما انتقاد کرده و این مسائل را می دانستید.سخت در اشتباهید. پدر اینجانب امیر سرتیپ مهندس پرواز نیروی هوائی بود اگر بود طبق قانون استخدام کشوری همتای یک معاون وزیر حقوق می گرفت .تا قبل از سال 63 به خاطر درجه سر همافری 3 برابر حقوق یک افسر را می گرفت، و اگر حضور داشت مانند دیگران هزاران رابطه را برای پیشرفت فرزندان خود و برای آرامش ما فراهم می کرد،چیزی که در جامعه به شدت در چشم من است،نیک میدانید چه می گویم.حالا من مثل ورودی های خودمان پول های آنچنانی برای پرداخت ندارم و شامل سهمیه و تخفیف هستم.شما اول فکر بعد سخن بگویید.شما و پدرتان دوران جنگ کجا بودید وقتی پدر من با هواپیما پی 3 اف بر آسمان خلیج فارس پرواز می کرد.خودستانی نمی کنم ولی برای امثال شما لازم است.آن موقعی که پدرم با داشتن همسری 26 ساله و 3 فرزند رفت آنجایی که خدایش می خواست،و مادر عزیز تر از جانم وظیفه تامین از هر لحاظ از سال 63 تا کنون را بر عهده گرفت ،شما و امثال شما پدران و مادرانتان چه کار می کردند؟!!!.گویا نمی دانید این آرامش را از 2 میلیون ایثارگر دارید؟!حرف هایی که راجع به کار و سهمیه ما در ادارات است حرف است که انشاالله در برنامه هفتم،هشتم توسعه به وقوع می پیوندند،پدران ما و ما 3% از کل ایران هستیم.ما 3% تیری هستیم بر چشم دشمنان ،تحلیل شما باعث تاسف و یآس اینجانب شد.حقوقی که شامل حال ماست طلب موجل است که هنوز حال نشده بروید و بچه های مردم را مثل خود نکنید،ما فرزندان شاهد وارث به حق شهدای 8 سال دفاع مقدس و به فرموده امام راحل حضرت ایتالله العظمی امام خمینی دامظله العالی «شما گواهان صادق و يادگاران عزتها و اراده هاي استوار و آهنين نمونه ترين بندگان مخلص حقيد.»، و یادم نرود که صدام حسین ملعون که لعنت خدا بر او باد، بچه های افسران بعثی در جنگ را در زمان خود به اروپا می فرستاد تا تحصیل کنند و در جنگ آمریکا در خاورمیانه هر سرباز فقط شامل 400000 هزار دلار غرامت می شود که در آنجا کسی نمی گوید برای چه دادید ،حتی به کم بودن آن اشاره می کنند!!!و حرف های شما چیز دیگری و در نوع خود بدون توجه به شرایط خانواده هر ایثارگر جالب و تاسف آور است.مطالعه قوانین خارجی ،اخبار در رابطه بازماندگان جنگ از کشورهای بیگانه را به شما پیشنهاد می کنم
.
کارشناس ارشد حقوق خصوصی
کارآموز وکالت
رضا خوشیاران
.

رضا خوشیاران 26 تير 1389
استاد شما که مستدل حرفی را نزدید!!
نا شناس 27 تير 1389
خداوند همه فرزندان شهدا را حفظ کند
ای کاش سهمیه ای نبود......ده درصد نخبگان کشور فرزندان شهدا هستند (پایگاه تحلیلی قلم پرس)
خداوند به همه فرزندان شدا صبر دهد......امکاناتی را که دیگر کشورها به بازماندگان جنگ خود میدهند را کمی بررسی کنید ....حالا ما ادعای اعتقاد و تدین هم داریم
من هم فرزند شهیدم و کارمند.........خیلی از امکانات و مزایا که قانون برای ما مصوب کرده است را به ما نمی دهند حالا چه برسد به برخی از مردم عادی که از طعنه و کنایه شان ....
یا هو 27 تير 1389
من حاضرم یک معامله با منتقدان سهمیه و ارائه امکانات به فرزندان شاهد بکنم
تمامی این امکانات را از من بگیرید پدرم را برای یک روز به من بدهید تا مزه پدر داشتن را حس کنم.
چون من کمتر از یک سال داشتم که پدرم شهید شد . نمی دونم پدر داشتن چه حسی داره
پاسخ ها به این نظر
مجتبی 12 مرداد 1393
میتونن بهترین معلمارو برا شما بزارن تا رتبه 1 کنکور بشید و بهترین امکانات رو برای درس خوندن شما فراهم کنن اما اینکه اینجوری سهمیه بدن درست نیست.خودتون هم می دونید حرف حساب جواب نداره! ضمنا جای شهدا و جانبازان روی چشمان ماست ولی قرار نیست احساسی تصمیم بگیریم.
امیرمحمد 14 مرداد 1393
ما نمیتوانیم آرزوی شما رو برآورده کنیم...پس باید همه ی امکانات اموشی و استخدامی کشور رو برای شما بگذاریم تا جای خالی پدر پر شود...بعله این است عدالت علی...
مهدی 25 تير 1394
ای برادر جان من پدر دارم جانباز جنگ است همه توسرمون میزنن که شما سهمیه دارین ولی تا حالا شده که پدرتون بارها به خاطر پاغی مصنوعی جلوتون بخوره زمین در ضمن کشورهای دیگه به حدی به بازمانده های جنگاشون میدن که نپرس حالا ما چی واقعا عدالت علی کو
نا شناس 27 تير 1389
در رابطه با صحبت های من جناب خوشیارن با سوء برداشت قضاوت ناحق نموده است. اولا اینکه درکشورهای دیگر برای بازماندگان کشته شده های جنگ امکانات ویژه قائلند جای هیچ تردیدی نیست آنها سعی می کنند امکانات رفاهی مطوبی فراهم کنند اما هرگز دیده نشده است در مسایل علمی این چنین کنند. بنده همک عرض کردم وظیفه دولت فراهم کردن رفاه برای فرزندان شهدا و ایثارگران است. این منت برآنها نیست بلکه وظیفه است.در مسایل علمی به نظر من وظیفه دولت است که امکانات لازم را برای آنها فراهم کند. ایجاد کلاس های کنکور با استفاده از اساتید مجرب تا یادگاران دفاع مقدس بتوانند با آمادگی لازم در کنکور شرکت نموده و بدون دارابودن سهمیه خاص با احراز بهترین رتبه در کنکور موفق شوند. در مورد کانون وکلا نیز تا حدودی که من مطلع هستم آنها نصابی را قائلند که از حد نصاب سهمیه آزاد کمتر است برخی افراد دوست دارند بدون آوردن ان نصاب جزو قبولی ها محسوب شوند که این با عدالت سازگار نیست. ضمنا بابت اطلاع این عزیز باید به عرض برسانم خودم از رزمندگان دفاع مقدس هستم که همیشه نیز بدان افتخار می کنم در عملیات های مختلف شاهد به شهادت رسیدن بهترین فرزندان ملت بوده ام. بنده نیز با داشتن زن و فرزند به عنوان نیروی داوطلب بسیجی افتخار حضور در جبهه را داشتم. پس اینچنین نیست که اگر کسی از روی دلسوزی حرفی زد از ثروت اندوزان و فراریان از جنگ باشد. درود خدا بر تمام شهیدان و شهیدانی که خودم شاهد به خون غلطیدن آنها بودم و بر پدر بزرگوار شما.انشاءالله در دفاع از نظرات خود توان توهین به دیگران را نداشته باشیم وحد اقل این احتمال را بدهیم که دیگران نیز دلسوز کشور و حساس در تداوم راه شهیدان هستند.در پایان از سایت شمال نیوز که به انعکاس نظرات مختلف می پردازد متشکرم
رضا خوشیاران 28 تير 1389
به نام خدا
با سلام به روح پاک شهدای 8 سال دفاع مقدس
در پاسخ این عزیز دانشگاهی،استاد دانشگاه
نکاتی ضروری است تا همچنان بر خطای خود پافشاری ننمایند، با مطالعه اندک متوجه خواهیم شد بر خلاف اظهارات این استاد گرامی کشور های منطقه به دادن سهمیه به ایثارگران خود نیز همانند میهن ما برخورد می کنند در کشورهای توسعه یافته به دلیل داشتن بودجه های بالا در زمینه تامین بازماندگان حرکت های خوبی صورت می گیرد ولی در اینجا به خاطر منابع محدود دست به ایجاد سهمیه به خاطر برخی ملاحظات زده اند ،وارد بحث های تخصصی نمی شوم ولی با نگاهی به حقوق ایثارگران در مسائل آموزشی متوجه اشتباه فاحش این استاد دانشگاه می شویم؛من اشاره کرده بودم که مطالعه بفرمائید ولی باز بدون استدلال این حقوقدان مطالبی را بیان فرمودند که از ایشان بعید است ابزار کار ما حقوقدانان استدلال بر اساس منابع مدون است نه اینکه فقط به دنبال توجیح کردن مسائل باشیم ،حال به استناد مطالب ذیل بخشی از سخنان استاد را پاسخ گو خواهم بود:
خدمات آموزشي:
کشور لیبی
1 - پذيرش فرزندان شهدا در موسسات علمي و دانشگاهي در اولويت قرار دارد.
2‌ طبق قوانين موجود، خزانه‌داري كل، تمامي مبالغ و هزينه‌هاي تحصيلي فرزندان را متقبل مي‌شود
کشور ارمنستان
فرزندان نظامیان کشته شده در موسسات آموزش عالی دولتی بدون کنکور پذیرفته می شوند
کشور عراق:
فرزندان فرد کشته شده ،بدون کنکور در دانشگاه ها و دانشکده ها ی فنی پذیرفته میشوند و هزینه اسکان و غذای آنها نیز بر عهده دولت می باشد.
کشور کرواسی:
1.بورسیه شدن توسط دولت
2.پرداخت هزینه کتب
3.بهره مندی مستقیم از دانشگاه ها (بررسی چگونگی تکریم ایثارگران چاپ اول 1380)
در این کشورها شاهد ورود عزیزان ایثارگر بدون کنکور در مراکز دولتی هستیم،کجای ایران به این شکل عمل می شود لا اقل 80% آخرین نفر در دوره های ارشد و دکتری نیاز می باشد،از جمع 450 نفر ارشد در دانشگاه آزاد ،واحدی که من مشغول به تحصیل هستم در تمام شاخه ها، حدودا 15 نفر از عزیزان شاهد و ایثارگر حضور دارند که به نظر جای کسی را محدود نکرده اند،و با پایه قوی علمی وارد این دوره شده اند
در بخش دیگری از سخنان ایشان راجع به دادن امکانات برای تحصیل قبل از کنکور،بخشی از هزینه ها را بنیاد تامین می نماید ،پرداخت بخش دیگر با خداست،که همین بخش مهم است.!! و اگر اشتباه نکنم حدود 40% ایثارگران موفق به ادامه تحصیل در دوران دانشگاهی می شوند که اشاره کردم این آمار دقیق نیست،هیچ ایثارگری مخصوصا فرزندان شاهد که متکی به علم خویش هستند دوست ندارند بی سواد و در کانون وکلا باشند ،به دنبال کانون نمی روند،اگر خدا رحم کند و شانس بیاورند شاید جذب ارگان یا مراکز خصوصی بشوند،چون با اخلاق و روحیات آنها سازگاری ندارد.
در ضمن شما اگر سابقه 6 ماه رزمندگی را دارید شامل حال سهمیه ایثارگران و کنکور هستید و چه بسا با همین امکانات در دانشگاهی مشغول به تدریس هستید،اگر دلتان برای همان فرزندان شهدا و ایثارگران می سوخت که به دنبال ارائه آمار برای ریختن آبروی آنها به خاطر مشروطی در سایت بیان کردید بودید،وقت می گذاشتید و پیگیر مسائل می شدید به جای حل مسئله به دنبال پاک کردن صورت مسئله هستید،این نیک به اسلام نزدیک تر و به حال مسلمین و مسلمات بهتر بود.
در ضمن فرزندان شما نیز دارای سهمیه های بهتر از ما هستند ،انتقال از شهری به شهر دیگر و.....که لزومی به تکرار نیست ،لیکن من متاسفم،وقتی سازمان بازرسی کل کشور این سهمیه را مغایر وآن را لغو کرد ، دولت به چند روز نکشید که آن را قانونی نمود،اگر برای خود حق قائلید صد البته که من نیز از حقوق ایثارگران دفاع می کنم.
به شما نیز توصیه می کنم: اگر رزمنده هستید دلسوز نظام و کشور هستید،اظهارات را در جمع صمیمی خودتان که فهم و درک مسائل ایثارگران را دارند به طور خصوصی عنوان نمائید نه اینکه همانند دیگران در یک سایت عمومی،بدون یک خط استدلال و منبع،و در جواب مقاله فوق،به اظهار نظر پرداخته و تیشه بر ریشه ایثارگران،مخصوصا فرزندان شاهد بزنید،تا ابزار کار دشمنان و بدخواهان شود،انشا الله که از شیطان دوری کنیم.
رضا خوشیاران




نا شناس 29 تير 1389
به نام خدا
با سلام به روح پاک شهدای 8 سال دفاع مقدس
در پاسخ این عزیز دانشگاهی،استاد دانشگاه
نکاتی ضروری است تا همچنان بر خطای خود پافشاری ننمایند، با مطالعه اندک متوجه خواهیم شد بر خلاف اظهارات این استاد گرامی کشور های منطقه به دادن سهمیه به ایثارگران خود نیز همانند میهن ما برخورد می کنند در کشورهای توسعه یافته به دلیل داشتن بودجه های بالا در زمینه تامین بازماندگان حرکت های خوبی صورت می گیرد ولی در اینجا به خاطر منابع محدود دست به ایجاد سهمیه به خاطر برخی ملاحظات زده اند ،وارد بحث های تخصصی نمی شوم ولی با نگاهی به حقوق ایثارگران در مسائل آموزشی متوجه اشتباه فاحش این استاد دانشگاه می شویم؛من اشاره کرده بودم که مطالعه بفرمائید ولی باز بدون استدلال این حقوقدان مطالبی را بیان فرمودند که از ایشان بعید است ابزار کار ما حقوقدانان استدلال بر اساس منابع مدون است نه اینکه فقط به دنبال توجیح کردن مسائل باشیم ،حال به استناد مطالب ذیل بخشی از سخنان استاد را پاسخ گو خواهم بود:
خدمات آموزشي:
کشور لیبی
1 - پذيرش فرزندان شهدا در موسسات علمي و دانشگاهي در اولويت قرار دارد.
2 طبق قوانين موجود، خزانه‌داري كل، تمامي مبالغ و هزينه‌هاي تحصيلي فرزندان را متقبل مي‌شود
کشور ارمنستان
فرزندان نظامیان کشته شده در موسسات آموزش عالی دولتی بدون کنکور پذیرفته می شوند
کشور عراق:
فرزندان فرد کشته شده ،بدون کنکور در دانشگاه ها و دانشکده ها ی فنی پذیرفته میشوند و هزینه اسکان و غذای آنها نیز بر عهده دولت می باشد.
کشور کرواسی:
1.بورسیه شدن توسط دولت
2.پرداخت هزینه کتب
3.بهره مندی مستقیم از دانشگاه ها (بررسی چگونگی تکریم ایثارگران چاپ اول 1380)
در این کشورها شاهد ورود عزیزان ایثارگر بدون کنکور در مراکز دولتی هستیم،کجای ایران به این شکل عمل می شود لا اقل 80% آخرین نفر در دوره های ارشد و دکتری نیاز می باشد،از جمع 450 نفر ارشد در دانشگاه آزاد ،واحدی که من مشغول به تحصیل هستم در تمام شاخه ها، حدودا 15 نفر از عزیزان شاهد و ایثارگر حضور دارند که به نظر جای کسی را محدود نکرده اند،و با پایه قوی علمی وارد این دوره شده اند
در بخش دیگری از سخنان ایشان راجع به دادن امکانات برای تحصیل قبل از کنکور،بخشی از هزینه ها را بنیاد تامین می نماید ،پرداخت بخش دیگر با خداست،که همین بخش مهم است.!! و اگر اشتباه نکنم حدود 40% ایثارگران موفق به ادامه تحصیل در دوران دانشگاهی می شوند که اشاره کردم این آمار دقیق نیست،هیچ ایثارگری مخصوصا فرزندان شاهد که متکی به علم خویش هستند دوست ندارند بی سواد و در کانون وکلا باشند ،به دنبال کانون نمی روند،اگر خدا رحم کند و شانس بیاورند شاید جذب ارگان یا مراکز خصوصی بشوند،چون با اخلاق و روحیات آنها سازگاری ندارد.
در ضمن شما اگر سابقه 6 ماه رزمندگی را دارید شامل حال سهمیه ایثارگران و کنکور هستید و چه بسا با همین امکانات در دانشگاهی مشغول به تدریس هستید،اگر دلتان برای همان فرزندان شهدا و ایثارگران می سوخت که به دنبال ارائه آمار برای ریختن آبروی آنها به خاطر مشروطی در سایت بیان کردید بودید،وقت می گذاشتید و پیگیر مسائل می شدید به جای حل مسئله به دنبال پاک کردن صورت مسئله هستید،این نیک به اسلام نزدیک تر و به حال مسلمین و مسلمات بهتر بود.
در ضمن فرزندان شما نیز دارای سهمیه های بهتر از ما هستند ،انتقال از شهری به شهر دیگر و.....که لزومی به تکرار نیست ،لیکن من متاسفم،وقتی سازمان بازرسی کل کشور این سهمیه را مغایر وآن را لغو کرد ، دولت به چند روز نکشید که آن را قانونی نمود،اگر برای خود حق قائلید صد البته که من نیز از حقوق ایثارگران دفاع می کنم.
به شما نیز توصیه می کنم: اگر رزمنده هستید دلسوز نظام و کشور هستید،اظهارات را در جمع صمیمی خودتان که فهم و درک مسائل ایثارگران را دارند به طور خصوصی عنوان نمائید نه اینکه همانند دیگران در یک سایت عمومی،بدون یک خط استدلال و منبع،و در جواب مقاله فوق،به اظهار نظر پرداخته و تیشه بر ریشه ایثارگران،مخصوصا فرزندان شاهد بزنید،تا ابزار کار دشمنان و بدخواهان شود،انشا الله که از شیطان دوری کنیم.
رضا خوشیاران



رضا خوشیاران 30 تير 1389
با سلام و عرض ادب از اینکه همکاری لازم را جهت انعکاس مطالب کشیده اید از شما سپاس گذارم خواهشمند است طی یک مقاله یا گزارش نظرات اینجانب همراه با نظرات این استاد گرامی را طی یک گزارش در سایت انعکاس دهید،به نظر کامل و جالب می باشد،د اینجا به نظر نمی رسد خواننده زیادی داشته باشد ،قبلا از زحمات شما متشکرم.
خانواده ايثارگر 5 مرداد 1389
من معتقدم با توجه به حقي كه خانواده هاي عزيز شهدا و ايثارگران بر گردن اين مملكت دارند ازنظر مادي براي دريافت هر گونه كمكي استحقاق داشته و وظيفه نظام مي دانم كه از نظر مادي يك پوشش 100 درصدي و كاملا مرفه بايد براي اين عزيزان قائل شد امابا عزيزان خانواده ايثارگر سخني دارم :
اي عزيزان عزيزتر از جان آيا دوست داريد كاري انجام دهيد بدون داشتن مهارت در آن كار ؟
آيا دوست داريد مسئوليتي را عهده دار شويد كه هيچ تخصصي در آن نداريد ؟
آيا دوست داريد كاري به شما واگذار شود و به علت بر نيامدن از عهده آن كار خللي در مناسبات روزمره يا شخصيت اجتماعي شما ايجاد شود؟
آيا دوست داريد كسي به علت عدم استحقاق در توانايي شما به عزيز ايثارگر تان توهين كند ؟
آيا دوست داريد به علت بي لياقتي يا كم كاري ناشي از بي تخصصي لقمه حرامي سر سفره هاتان برود؟
آيا دوست داريد در رشته اي كه تحصيل كرده ايد به علت ندانستن جان انساني را به خطر بياندازيد يا در امري از امور مسلمين خلل ايجاد كنيد؟
آيا دوست داريد در دانشگاه يا محل كار به جاي كسي بنشينيد كه شايد قرار بود جواني از خانواده اي تهيدست يا از روستايي دور افتاده با كمترين امكانات بدان تكيه زند؟
و...
پيشنهاد مي كنم به جاي استفاده از سهميه در جهت بالا بردن توانايي خود دولت را ملزم به پرداخت هزينه در راستاي ارتقا خود كنيد . يعني با استفاده از كلاسها با بهترين اساتيد و بهترين امكانات مادي انچنان توانايي خود را بالا برده و لياقت را به نام خود ثبت كنيد كه در طول تاريخ هيچ حرف و حديثي پشت سرتان نباشد و جامعه بگويد ايشان طبق اين نمره و اين شايستگي لياقت اين جايگاه را دارد.
يعني با اينكار هم جواب سوالات مردم را مي دهيد هم از امكانات مادي دولتي استفاده مي كنيد و انشاالله با شايستگي به جايگاه رفيع خواهيد رسيد
نا شناس 6 مرداد 1389
با سلام
در پاسخ به سوالات این دوست عزیز نکاتی قابل تامل وجود دارد که با اندکی مداقه در نوشته ی این عزیز متوجه کینه های عمیق و حل نشدنی در نگرش این برادر به چشم می خورد، باید پاسخ به ابهامات را در همین جا ذکر نمایم:
س.اي عزيزان عزيزتر از جان آيا دوست داريد كاري انجام دهيد بدون داشتن مهارت در آن كار ؟
ج.بله مگر شما یا غیر از خانواده این عزیزان از ابتدا تخصص داشته اید؟!،مگر از ابتدا همه مهارت ها به انسان نازل و یا وحی میشود؟! نه، با اندکی گذشت زمان تجربه با تخصص در هم آمیخته به مهارت تبدیل می شود.
س.آيا دوست داريد مسئوليتي را عهده دار شويد كه هيچ تخصصي در آن نداريد ؟
ج.در ایران با توجه به وضع موجود تخصصی که قابل توجه باشد وجود ندارد و اکثرا اگر حرفه ای باشند در داخل ایران سکنی ندارند،برادر فقط به دنبال توجیح نباش،گویا این جمله را نشنیده اید که هیچ کس جای خودش کار نمی کند،مثلا در اجرای احکام دادگاه کسی را دیدم که الکترونیک خوانده بود،ولی چه بهتر که حقوق می خواند یا خبرگزاری مهر تحصیلات روسا و نخست وزیران کشورهای دیگر را منتشر می کند که اکثرا حقوق خوانده اند، پس چرا در ایران اینطور نیست؟! یا روسای جمهور فرانسه 17دوره از آن حقوقدان بوده اند!
این پرسش شما ناشی از کینه و چشم بستن بر حقایق است ربطی به ایثارگر و غیر آن ندارد.
س.آيا دوست داريد كاري به شما واگذار شود و به علت بر نيامدن از عهده آن كار خللي در مناسبات روزمره يا شخصيت اجتماعي شما ايجاد شود؟
ج.مگر در افراد عادی مملکت این وقایع پیش نمی آید؟!انسان جایز الخطا است،در آحاد ملت ممکن است این اختلال به وقوع بپیوندد!!شما هر سوالی در رابطه با مملکت داشتید از این عزیزان ایثارگر مطرح نمودید؟!!!!
آيا دوست داريد كسي به علت عدم استحقاق در توانايي شما به عزيز ايثارگر تان توهين كند ؟
ج.خیر،هیچ کس از هیچ قشری نمی خواهد ،اما مگر در مملکت ما این اتفاق انگشت شمار است که حالا فقط به عزیزان ایثارگر بند کردید؟!!!!!! مردم ایران درمواقعی که به کسی محتاج هستند ،همه کار می کنند تا تمام می شود شروع به بد و بیراه گفتن می نمایند،این اختصاص به ایثارگران ندارد،در همه جا همین روش اعمال می شود.
س.آيا دوست داريد به علت بي لياقتي يا كم كاري ناشي از بي تخصصي لقمه حرامي سر سفره هاتان برود؟
ج.گویا شما در ایران یا حضور ندارید و یا در ژنو سکنی دارید،چقدر رویائی!!!!سوال های شما از خرد نیست و فقط هر چرا که دوست می داشتید در مملکت و در ذهن داشتید اینجا بازگو کردید،شما روحانی نیستید که به فکر معاش ایثارگران باشد،تعجب می کنم.؟!!!! در تمام ایران ممکن است برای هر کسی این اتفاق رخ دهد.
س.آيا دوست داريد در رشته اي كه تحصيل كرده ايد به علت ندانستن جان انساني را به خطر بياندازيد يا در امري از امور مسلمين خلل ايجاد كنيد؟
ج.تعیین دانستن یا نداستن بر عهده شما نیست،چقدر با اطمینان سخن می گویید،گویا از اعضاء بنیاد..تشریف دارید که انقدر راجع به ایثارگران با اطمینان سخن می گویید،شما با این همه افاضات چرا از طرف خداوند با این همه الهام که فقط به شما شده پیامبر نشده اید؟!!!اموری که گفتید به خداوند مرتبط است نه بنده ی خدا!!!
س.يا دوست داريد در دانشگاه يا محل كار به جاي كسي بنشينيد كه شايد قرار بود جواني از خانواده اي تهيدست يا از روستايي دور افتاده با كمترين امكانات بدان تكيه زند؟
ج. آیا صحیح است کسانی که یکروز برای انقلاب و حفظ نظام و اسلام کوششی نکرده اند با این منابع محدودی که برای اشتغال و تحصیل در ایران وجود درد بر جای ما بدون زحمت تکیه بزنند؟!!!!که باز هم این نکات در مقاله موجود است که سهمی که به فرزندان شاهد می رسد اصلا داخل سهمیه دیگران نیست و خللی در امور تحصیلی دیگر عزیزان به وجود نمی آید.(رئيس بنياد شهيد: سازمان سنجش حدود 5 درصد از سهميه مازاد پذيرش در آزمون هاي سراسري دانشگاه ها را به فرزندان شاهد اختصاص داده است كه البته در هيچ سالي، از تمام اين سهميه استفاده نشده و تنها از حدود 3 تا 5/3 درصد از اين ميزان بهره گرفته شده است. (روزنامه آفرينش 22 شهريور يكهزار و سيصد و هشتاد و پنج)}

در ضمن پوشش 100% که وجود ندارد تا خانواده ایثارگران را تحت پوشش قرار دهد و این حرف به دلیل شناخت ناقص و مطالعه کم می باشد ،قانون خدمات رسانی به ایثارگران بیش از 10 سال است که به خاطر بار مالی به تصویب نرسیده پس نقد بهتر از نسیه می باشد.نسخه پیچیده شده کلام آخر این عزیز به دلیل نداشت بودجه تا برنامه 9 یا 10 توسعه یعنی تا 25،30 سال دیگر هم قابلیت اجرایی ندارد،مطالعه اخبار،اخبار،اخبار ...توصیه می شود.

سوالات ،سوال نبود(اتهاماتی بود در پوشش سوال) ،کینه ی عمیق از پاسخ به ابهامات بود.. ما فهمیدیم که چه گفتید اما مثل همیشه این اتهامات وجود دارد و کاری که شایسته است صورت نمی گیرد پس شما که انقدر فهمیده هستید یک یا علی(ع) بگویید و آرزوهایتان را عملی نمایید ،جای دوری نمی رود،یک پست سیاسی قدمی است که شمارا به آرزوهای دست نیافتنیتان می رساند،البته بعید می دانم چون امکانات پاسخ گوی نیاز فکری شما نخواهد بود.
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

نا شناس 6 مرداد 1389
یادگار شهدا اگر می دانستند به این شکل سخن می گویید ،انقدر نجیب نبودند.
نا شناس 7 مرداد 1389
چرا پاسخ به سوالات را منتشر نکردید؟!
نا شناس 7 مرداد 1389
با سلام من در پاسخ به هر کامت ساعت هاوقت صرف می کنم ولی شما اخرین پاسخ را منتشر نکردید؟!!!
نا شناس 7 مرداد 1389
با سلام
در پاسخ به سوالات این دوست عزیز نکاتی قابل تامل وجود دارد که با اندکی مداقه در نوشته ی این عزیز متوجه کینه های عمیق و حل نشدنی در نگرش این برادر به چشم می خورد، باید پاسخ به ابهامات را در همین جا ذکر نمایم:
س.اي عزيزان عزيزتر از جان آيا دوست داريد كاري انجام دهيد بدون داشتن مهارت در آن كار ؟
ج.بله مگر شما یا غیر از خانواده این عزیزان از ابتدا تخصص داشته اید؟!،مگر از ابتدا همه مهارت ها به انسان نازل و یا وحی میشود؟! نه، با اندکی گذشت زمان تجربه با تخصص در هم آمیخته به مهارت تبدیل می شود.
س.آيا دوست داريد مسئوليتي را عهده دار شويد كه هيچ تخصصي در آن نداريد ؟
ج.در ایران با توجه به وضع موجود تخصصی که قابل توجه باشد وجود ندارد و اکثرا اگر حرفه ای باشند در داخل ایران سکنی ندارند،برادر فقط به دنبال توجیح نباش،گویا این جمله را نشنیده اید که هیچ کس جای خودش کار نمی کند،مثلا در اجرای احکام دادگاه کسی را دیدم که الکترونیک خوانده بود،ولی چه بهتر که حقوق می خواند یا خبرگزاری مهر تحصیلات روسا و نخست وزیران کشورهای دیگر را منتشر می کند که اکثرا حقوق خوانده اند، پس چرا در ایران اینطور نیست؟! یا روسای جمهور فرانسه 17دوره از آن حقوقدان بوده اند!
این پرسش شما ناشی از کینه و چشم بستن بر حقایق است ربطی به ایثارگر و غیر آن ندارد.
س.آيا دوست داريد كاري به شما واگذار شود و به علت بر نيامدن از عهده آن كار خللي در مناسبات روزمره يا شخصيت اجتماعي شما ايجاد شود؟
ج.مگر در افراد عادی مملکت این وقایع پیش نمی آید؟!انسان جایز الخطا است،در آحاد ملت ممکن است این اختلال به وقوع بپیوندد!!شما هر سوالی در رابطه با مملکت داشتید از این عزیزان ایثارگر مطرح نمودید؟!!!!
آيا دوست داريد كسي به علت عدم استحقاق در توانايي شما به عزيز ايثارگر تان توهين كند ؟
ج.خیر،هیچ کس از هیچ قشری نمی خواهد ،اما مگر در مملکت ما این اتفاق انگشت شمار است که حالا فقط به عزیزان ایثارگر بند کردید؟!!!!!! مردم ایران درمواقعی که به کسی محتاج هستند ،همه کار می کنند تا تمام می شود شروع به بد و بیراه گفتن می نمایند،این اختصاص به ایثارگران ندارد،در همه جا همین روش اعمال می شود.
س.آيا دوست داريد به علت بي لياقتي يا كم كاري ناشي از بي تخصصي لقمه حرامي سر سفره هاتان برود؟
ج.گویا شما در ایران یا حضور ندارید و یا در ژنو سکنی دارید،چقدر رویائی!!!!سوال های شما از خرد نیست و فقط هر چرا که دوست می داشتید در مملکت و در ذهن داشتید اینجا بازگو کردید،شما روحانی نیستید که به فکر معاش ایثارگران باشد،تعجب می کنم.؟!!!! در تمام ایران ممکن است برای هر کسی این اتفاق رخ دهد.
س.آيا دوست داريد در رشته اي كه تحصيل كرده ايد به علت ندانستن جان انساني را به خطر بياندازيد يا در امري از امور مسلمين خلل ايجاد كنيد؟
ج.تعیین دانستن یا نداستن بر عهده شما نیست،چقدر با اطمینان سخن می گویید،گویا از اعضاء بنیاد..تشریف دارید که انقدر راجع به ایثارگران با اطمینان سخن می گویید،شما با این همه افاضات چرا از طرف خداوند با این همه الهام که فقط به شما شده پیامبر نشده اید؟!!!اموری که گفتید به خداوند مرتبط است نه بنده ی خدا!!!
س.يا دوست داريد در دانشگاه يا محل كار به جاي كسي بنشينيد كه شايد قرار بود جواني از خانواده اي تهيدست يا از روستايي دور افتاده با كمترين امكانات بدان تكيه زند؟
ج. آیا صحیح است کسانی که یکروز برای انقلاب و حفظ نظام و اسلام کوششی نکرده اند با این منابع محدودی که برای اشتغال و تحصیل در ایران وجود درد بر جای ما بدون زحمت تکیه بزنند؟!!!!که باز هم این نکات در مقاله موجود است که سهمی که به فرزندان شاهد می رسد اصلا داخل سهمیه دیگران نیست و خللی در امور تحصیلی دیگر عزیزان به وجود نمی آید.(رئيس بنياد شهيد: سازمان سنجش حدود 5 درصد از سهميه مازاد پذيرش در آزمون هاي سراسري دانشگاه ها را به فرزندان شاهد اختصاص داده است كه البته در هيچ سالي، از تمام اين سهميه استفاده نشده و تنها از حدود 3 تا 5/3 درصد از اين ميزان بهره گرفته شده است. (روزنامه آفرينش 22 شهريور يكهزار و سيصد و هشتاد و پنج)}

در ضمن پوشش 100% که وجود ندارد تا خانواده ایثارگران را تحت پوشش قرار دهد و این حرف به دلیل شناخت ناقص و مطالعه کم می باشد ،قانون خدمات رسانی به ایثارگران بیش از 10 سال است که به خاطر بار مالی به تصویب نرسیده پس نقد بهتر از نسیه می باشد.نسخه پیچیده شده کلام آخر این عزیز به دلیل نداشت بودجه تا برنامه 9 یا 10 توسعه یعنی تا 25،30 سال دیگر هم قابلیت اجرایی ندارد،مطالعه اخبار،اخبار،اخبار ...توصیه می شود.

سوالات ،سوال نبود(اتهاماتی بود در پوشش سوال) ،کینه ی عمیق از پاسخ به ابهامات بود.. ما فهمیدیم که چه گفتید اما مثل همیشه این اتهامات وجود دارد و کاری که شایسته است صورت نمی گیرد پس شما که انقدر فهمیده هستید یک یا علی(ع) بگویید و آرزوهایتان را عملی نمایید ،جای دوری نمی رود،یک پست سیاسی قدمی است که شمارا به آرزوهای دست نیافتنیتان می رساند،البته بعید می دانم چون امکانات پاسخ گوی نیاز فکری شما نخواهد بود.
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

محمدرضا 15 مرداد 1389
استاد فراموش کرده اند در دانشگاه ها فقط ورود کافی نیست و ادامه در
دانشگاه نیز مهم هست.(در دانشگاه ها با فرزندان شاهد مثل دیگران برخورد می کنند ).
فاطمه 18 شهريور 1389
سلام من فرزند جانباز60 %هستم امسال کنکور قبول شدم بارتبه280ولی بعضی ها تا میفهمن سهمیه دارم میگن خوب سهمیه داری دیگه بایدم قبول میشدی ولی من میگم که 1سال شب وروز درس خوندم سهمیه به جای خودش ولی اون سهمیه حق منه وقتی بابای من تو بیمارستانه تویی که راحت تو خونت درس میخونی بفهم که سهمیه حق منه
نا شناس 22 مهر 1389
سلام . پدر من 10 سال اسیر بوده بماند مادرم در آن زمان فقط 20 سال داشته با بچه ای که هنوز بدنیا نیامده وبعد از 5 روز از اسارت شوهرش به دنیا آمده .حالا مادر شمایی که بلبلی میگین چه!تاحالا تو سرما کپسو گازی رو گرفته روشانش گرفته وتو گل وبرف ببره ! یا بماند کارههایی که یک شوهر باید براش انجام میداده خودش تک وتنها انجام داده ! حالا دیگه چیزی براش میمونه به جز یه عالمه درد! شکنجه ی پدرم بمانه . حالا من بچه ی بعد از اسارتم متولد70 ! الان دیگه پدر ومادرم مثل پیر مرد ومادر مثل یه پیرزن شده که هنوز 50 سالش نشده . کی بابد الان که نمی تونن کار کنن مراقبشون باشه لطفا قبل از حرف زدن یه کم فکر کنید شما که اینجوری میگین فکر میکنین جنگ تمام شده !
باسپان 27 دي 1389
از قوه قضائیه وشخص محترم ریس قوه قضائیه حضرت ایت الله لاریجانی استدعا دارم به وضع فرزندان شهید در کانون های وکلای دادگستری رسیدگی نمایند،چرا که علی الرغم تصریح قانون به پذیرش 30 درصد عملا متوجه خواهید شد کانون ها کمتر از 10درصد پذیرش نموده اند با زبان ساده سی دصد 165 نفر چند نفر را در بر می گیرد ؟آیا30درصد 165 نفر 16نفر میباشد یا 49 نفر؟پس کانون وکلای اصفهان چرا کمتر از 10 درصد را به ایثارگران اختصاص داده است؟متاسفانه همین ده درصد نیز جهت اخذ پروانه پایه یک وکالت با مشکلات زیادی روبرو می شوند وچنان با ایشان بدرفتاری واعمال غرض می شود که درمانده شده اند .با وجود تصریح قانون به کسب 80 درصد نمره آخرین فرد قبولی فرزند شهیدی که در مرحله اختبار این 80 درصد را نیز کسب نموده باشند باز قبول نمی شوند کسی هم نیست که به تخلفات غیر قانونی اعضاء هیات مدیره وکمیسیون کارآموزی رسیدگی نماید واین استقلال کانون وکلا وعدم نظارت بر عملگرد آنها از طرف دستگاه محترم قضائی باعث خودسر عمل گردن کانون ها شده است لذا از ریاست محترم قوه قضائیه ومجلس شورای اسلامی استدعا دارم به وضع فرزندان شهید در کانون های وکلا رسیدگی فرمائید وجلوی افراد مغرض وبدخواه این نظام ومملکت را که به هیچ طریقی قدرت مقابله با نظام را نداشته وحال سعی می نمایندعقدهای خود را بر سر فرزند شهید اعمال می نمایند گرفته شود .
یونس داور بلا بگلو 22 اسفند 1389
بنده جانباز بیست وپنچ درصد حالت اشتغال واز کار افتاده کلی می باشم با توجه اجاره نشین متاهل داری دو فرزند ویکی در دانشگاه آزاد دانشجو بوده ودخترم چهار سال است نامزد کرده بعلت نداشتن توان مالی نتونستم به خانه بخت بفرستم ویک برادر معلول جسمی وذهنی که نان آور خانواده من میباشم اگر منهم مثل سایر جانبازان به حق وحقوق ام رسیده بوده ام بنده هم در پیش زن وبچه هایم سر بلند زندگی می کردم الان نزدیک عید است همه خوشحال ولی بعلت اینکه قرضی که دارم راضی هستم بمیرم چون هم شرایط ومشابه بنده به مزایا عیدی حق وحقوق بر خوردار هستند ولی به خاطر تعبیض و نداشتن آشنا در زندگی روزی هزار بار می میرم ودوباره زنده می شوم لذا خواشمند است بنده به عنوان یک ایثارگر استدعا دارم مسئولین به پرونده اینجانب را مطاله کنند تا منهم مثل مشابه بنده به حقشان رسیده بنده عین همشرایطم به مزایایم برسم متشکر بنده یونس داور بالابگلو از تبریز به شماره موبایل 09148605013

نا شناس 22 اسفند 1389
بنده جانباز بیست وپنچ درصد حالت اشتغال واز کار افتاده کلی می باشم با توجه اجاره نشین متاهل داری دو فرزند ویکی در دانشگاه آزاد دانشجو بوده ودخترم چهار سال است نامزد کرده بعلت نداشتن توان مالی نتونستم به خانه بخت بفرستم ویک برادر معلول جسمی وذهنی که نان آور خانواده من میباشم اگر منهم مثل سایر جانبازان به حق وحقوق ام رسیده بوده ام بنده هم در پیش زن وبچه هایم سر بلند زندگی می کردم الان نزدیک عید است همه خوشحال ولی بعلت اینکه قرضی که دارم راضی هستم بمیرم چون هم شرایط ومشابه بنده به مزایا عیدی حق وحقوق بر خوردار هستند ولی به خاطر تعبیض و نداشتن آشنا در زندگی روزی هزار بار می میرم ودوباره زنده می شوم لذا خواشمند است بنده به عنوان یک ایثارگر استدعا دارم مسئولین به پرونده اینجانب را مطاله کنند تا منهم مثل مشابه بنده به حقشان رسیده بنده عین همشرایطم به مزایایم برسم متشکر بنده یونس داور بالابگلو از تبریز به شماره موبایل 09148605013

یونس داور بلا بگلو 28 اسفند 1389
باسلام بنده یونس داور هستم از تبریز با توجه سالهاست در خدمت بنیاد شهید بودم ده سال پیش از کار افتاده کلی شده ام ولی متا سفا نه از آن تاریخ از حق وحقوقم محروم هستم همکاران شاغل در بنیاد که همشرایط من بوده اند دهسال است ازحق وحقوق برخوردار هشتند آیا این تبعیض نیست هم طراز وهم شرایط من سا لهاست از حقوقشان گرفته باشد ودر خانواده ام مشکل ایجاد کرده می گویند چرا یکی از همسایه که هم شرایط ماست ماهیانه وعیدی می گریند ما محروم باشیم که این عوامل دست هم داده وما در کشور خود غریبه می دانیم بخدا دیگر مشکل مالی خفه ام کرده از طرف دیگر اجاره نشین هستم ودو فرزند دارم ویک برادر معلول جسمی وذهنی ویکاز فرزندانم در دانشگه آ زاد واز همه بدتر دخترم چهار سال است نامزد کرده توان مالی اجازه نمی دهد جهیزیه تهیه کنم ضمنا به تمام مسئولین استانی ومر کز تا کنون هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته متشکر م
یونس داور بلا بگلو 28 اسفند 1389
باسلام بنده یونس داور هستم از تبریز با توجه سالهاست در خدمت بنیاد شهید بودم ده سال پیش از کار افتاده کلی شده ام ولی متا سفا نه از آن تاریخ از حق وحقوقم محروم هستم همکاران شاغل در بنیاد که همشرایط من بوده اند دهسال است ازحق وحقوق برخوردار هشتند آیا این تبعیض نیست هم طراز وهم شرایط من سا لهاست از حقوقشان گرفته باشد ودر خانواده ام مشکل ایجاد کرده می گویند چرا یکی از همسایه که هم شرایط ماست ماهیانه وعیدی می گریند ما محروم باشیم که این عوامل دست هم داده وما در کشور خود غریبه می دانیم بخدا دیگر مشکل مالی خفه ام کرده از طرف دیگر اجاره نشین هستم ودو فرزند دارم ویک برادر معلول جسمی وذهنی ویکاز فرزندانم در دانشگه آ زاد واز همه بدتر دخترم چهار سال است نامزد کرده توان مالی اجازه نمی دهد جهیزیه تهیه کنم ضمنا به تمام مسئولین استانی ومر کز تا کنون هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته متشکر م
یونس داور بلا بگلو 2 فروردين 1390
• باسلام خسته نباشید اینجانب یونس داوربالابگلوجانباز25% حالت اشتغال درسال1380 کار افتاده شده ام هم زمان با اینجانب سایر همکاران جانباز شاغل در بنیاد شهید مشمول ازکارافتادهگی شده اند وحق حقوق جانبازی دریافت میکنند درصورتی که بنده حقیرعلیرغم مراجعات مکرربه مسئولین استانی ومرکز تا کنون مشکلاتم حل نشده است متاهل واجاره نشین هستم دارای دو فرزند یکی دانشجو آزاد ودیگری دخترم چهار سال نامزد کرده و منتظر جهازیست که از بنده حقیر به علت مشکلات مالی از عهده ان سرباز زده وهمچنان بلاتکلیف میباشد ونیز برادر معلول جسمی وذهنی دارم که سرپرستی ان بهعده من میباشد از مسئولین محترم و زحمت کش تقاضا دارم تبعیضی در بین ایثارگران وجانبازان که صادقانه ودر راه وطن به مقابله با دشمن تحمیلی ایستادگی کردن قرار ندهند و من نیز به حق وحقوق خود مثل سایر همرزمانم و همشرایطم برسم وتنها امیدم بعد از خدا شما مسئولین صدیق ایران زمین میباشد
• باتشکر یونس داور بالابگلو جانباز 25%کار افتاده کلی از تبریز
یونس داور 18 فروردين 1390
بنام خدا با سلام اینجانب یونس داور جانباز بیست وپنچ درصد جنگ تحمیلی واعصاب وروان وشیمیای ترکش وتیر مستقیم مجروح شدم ودرسال هزارو شصد ونه به استدام بنیاد جانبازان در آمدم ودر سال هزارو سیصدو هشتاد همراه با دیگر جانبازان استان آذربایجانشرقی در کمسییون پزشکی مرکز حالت اشتغال شدیم هم زمان با اینجانب سایر جانبازان شاغل در بنیاد نیز مشمول از کار افتادگی شدند ومزایای حق حقوق جانبازی در یافت می نمایند ولی متاسفانه از آن تاریخ به اینجانب مزایای حق وحقوق جانبازی مرحوم هستم علیرغم مراجعات مکرر مسئولین استانی وتهران تا گنون مشکلاتم حل نشده است دیگر زنده ماندن روحیه ندارم مشکلاتم خفه ام کرده دیدن چهره های خانواده مبرایم غیر قابل تحمل است چون اجاه نشین هستم ویک براد معلول ذنی وجسمی دوتا فرزند دارم که یک در دانشگاه آزاد واز همه بدتر دخترم چها سال است نامزد شده توان مالی اجازه نمی دهد جهزیه تهیه کنم این کجای عدالت است اگر من هم مثل سایر همترازانم وهم شرایطم به حق حقوقم رسیده بودم به این بدبختی دچارنمی شدم بطوریک افسرده شدید وگرفتم دیگر در کشور عزیزمان خودم را غریبه می دانم چون ده سال است منتظر حق وحقوقمهستم تا به نوعی آب سردی بر اعصاب آتش گرفته خود بریزم متشکرم
ناسناس جانبازچهل درصد 27 فروردين 1390
باسلام آقایان مسئولین مرکز به فریاد جانبازان آذربیجانشرقی از دست کارمندان هیچ کاری انجام نمدهند آقای حاجی عباس پور حسن دلسوز ترین کارمند دنیاست که تازه رئیس ادری مالی کرده اند ولی لیاقت مدیر کلرا همدارد ولی هر نامه وپیشنهاد به سایر کارمندان دیگر نشان می دهیم می گویند باید بروید تهران در آنجا تصمیمات لازم انجام میشود ولی کارمندان قبلی خیلی خوب بودند خدا نگهدارد باشد
یونس داوربالابگلو 30 فروردين 1390
بنام خدا باسلام بنده یونس داور بلابگلو جانباز حالت اشتغال وکارافتاده کلی هستم باتوجه ده سال است حالت اشتغالم وبدون حقوحقوق جانبازی همشرایطمنوهمتراز من سالهاست از مزایا وحق وحقوق برخوردار هستند چونمسئولین حق وحقوق را سلیقه ای کر ده اند در صورتیکه اجاره نشین هستم ودارا دوفرزند ویک از فرزندانم در دانشگاه آزاد مشغولند ودخترم چار سال است نامزد شده توان ملی ندارم به خانه بخت بفرستم ویک برادر معلول جسمی وذهنی دارم که سر پرستی آن به عهده بنده می باشد حق و حقوق خانواده ام پایمال شده و از وعده وعید های تو خالی من را از بین می برد می فرمایند شما یادگاران دفاع مقدس هستید دیگر به آخر خط رسیدم اگر منهم مثل سایر جانبازان هم شرایطم وهمترازم به حق وحقوم مرسیدم همسرم از من جدا نمی شد رفتم به مسئولن بنیاد استان گریه کردم التماس کردم بخاطر مشکل مالی زندگیم از هم می پاشیدبا این همه التماس مشکلاتم حل نشد از خداوند شاهد ما همان های هستیم یک سانتیمتر از سر زمین بدست دشمن بیفته نگذاشتیم واویلا حق الناس شب اول قبر واویلا وعده دیدار به قیامت متشکرم
یونس داور با لابگلو از تبریز 1 خرداد 1390
باسلام من بعنوان یک جانباز جنگ 18 ماه بسیجی حضوردرجنگ داشتم که خانواده ای با اعتقادات عمیق و ریشه ای بزرگ شدم با داشتن پدری که مدتها در جبهه های حضورفعال داشته خدا همه مردگان را بیاموزد انتظارم بیشتر از اینها بود جانباز کارافتاده همشرایط بنده ده سال است از مزایای حق وحقوق بر خوردار هستند مگر صداهای مارا دولتمردان ویامجاسیها ومسئولین نظام نمی داند بنده خودم سراغ یکی از مسئولین رفتم گریه کردم زانو زدم بخطر خانواده ام نپاشد ولی متاسفم اگر شیمیای و موج انفجاروترکش ویکی از دستانم کار افتاده نبود چرا ما فراموش شدیم حرفم شماست مجلسیها جانباز کار افتاده کلی یعنی چه مگر همه جانبازان کارافتاده سالهاست به مزایای حقوقشان رسیده بلی رسیده چرا بنده نزدیک ششسال است کسی جوابگو نیست مگر من ایرانی نیستم من عاشق رهبم م عاشق ولایت فقیه هستم بنده از مجلسیها انتظار دارم نگذارند حق یکی از جانبازان پایمال شود اگر توانم را از دست نداده بودم شاید زندگیم را از دست نمداده ام جوابگو حداقل زندگی بودم اجاره نشینم سه ماه است کرایه منزلم را ندادم ویک برادرم معلول جسمی وذهنی بوده سرپرستی آن مندارم و یکی از فرزندانم در دانشگاآزاد مشغولند به فریاد ما برسید وتنهایمان نگذارید انتظارم از دولتمردان ومجلسیهاست حق را به حق دار برسانید
یونس داور بالابگلو از تبریز 31 مرداد 1390
با سلام ودرود به رهبر فرزانه ..بنده جانباز 25%جنگ تحمیلی در سال 1369 به استخدام کلینک فجرجانبازان در آمدم ودر سال 1380 حالت اشتغال وکارافتاده کلی شدم همزمان با اینجانب سایر همکاران جانباز شاغل در بنیادنیزمشمول حالت اشتغال شدند وسالهاست از مزایای حق وحقوق جانبازی دریافت می کنند متاسفانه بنده هم سالهاست از مزایای حق وحقوق جانبازی محروم هستم و آشکارا حق وحقوق بنده را نادیده گرفتند بنده به عنوان ایثار گر از مسئولین بنیاد انتظار دارم به این گونه تعبیضاتی که در بین جانبازان حالت اشتغال کارکنان بنیادقرار گرفته از ایجاد شائبه و تعبیض جلوگیری فرمایندآیا شایسته است جانبازان شاغل حالت اشتغال در بنیاد که مشابه وهمشرایط و همتراز بنده بودند الان نزدیک به 10 سال است از مزایای حق وحقوق جانبازی برخوردارهستند ومتاسفانه از حق وحقوقم تا به حال هیچ اقدامی صورت نگرفته و مکاتباتی که در این مورد شده بدون اثر بوده است
فرزند یک شهید 26 مهر 1390
تمام دانشگاه را سپری کردم و همیشه جزء نفرات برتر بودم اما از ترس چماق خانواده شهید بوده و نمره گرفته هیچ وقت بروز ندادم که فرزند کسی هستم که در خون خود جان داد تا امروزی باشد و دانشگاهی و کاری و مملکتی .

ای کاش پدرم هم نمیرفت و مثل خیلیهای دیگر که ماندند و جیب پر کردند و دست نوازش بر سر کودکانشان کشیدند میماند . میماند مقام خود را میپسبید و ایثار نمیکرد .

میماند و من یک عمر با حسرت او بزرگ نمیشدم
میماند و من درد نداشتن پشتوانه را حس نمیکردم .
میماند و من نگاه تحقیر جامعه را هر لحظه به جان نمیخریدم
میماند و مادرم یک عمر دوندگی نمیکرد تا 3 کودک خردسال را به تنهایی بزرگ کند
ای کاش نمیرفتی پدر
یونس داور بالابگلو از تبریز 11 آذر 1390
با سلام بنده جانباز25% شیمیای وموج انفجار وترکش وتیر مستقیم مجروح شدم ودر سال1369 به استخدامکلینک فجر جانبازان درآمدم ودر سال 1380 کار افتاده کلی وحالت اشتغال شدم تمام همکاران همشرایط سالهاست از مزایای حق وحقوق جانبازی برخوردار هستند تنها بنده از مزایای حق وحقوقم محروم هستم از نظر مالی به صفر رسیدم اجاره نشین بوده ودو تا فرزندانم در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل میباشد همسرم از من جدا زندگی میکنند این کجای عدالت عدل علی است چرا فقط بنده محروم از حقوقم باشم ایراد من کجاست ایراد من طبقه پائین هستم این کاملابی انصافی است چرا باید از همترازانم جدا باشم وقتی که همکاران همترازم ماهانه حقوق و پاداش وسالانه عیدی دریافت میکنند ده سال است با نگاه پریشان و افسرده فقط تماشا کردم حال منتظر این روز ها بودم دیگر به آخر خط رسیدمامیدزندگی ندارم قرض دارم چندین ماه است نتوانستم اجاره منزلم را پرداخت کنم دیگر نمی توانم فرزندانم را به درسشان ادامه تحصیل کنند چون از نظر مالی در حد زیر صفر هستم در ضمن وطنم ورهبرم را دوست دارم وشما را به خدای بزرگ میسپارم .. متشگرم
نقل قول
یونس داور بالابگلو از تبریز 27 آذر 1390
باسلام بنده جانباز وکارمند حالت اشتغال بنیاد شهید استان آذربایجانشرقی هستم از معاون مدیر کل از حاجی عباس پورعباس خیلی تشکر را دارم ایشان لیاقت مدیر کل بنیاد شهید را دارد ما جمعی از جانبازان آذربایجان شرقی از ایشان تشکر میکنیم متشکرم
سیامک 20 ارديبهشت 1391
درست راهنمای کنید اطفا
حانیه 7 خرداد 1391
آقای رضا خوشیاران...خییییلی از حرفهای شماا منطقی بود....اما لحنتون اصلا برام جالب نبود.....شاید دلیلش برخوردهای نادرستی که از فرهنگ ناصحیح جامعه است ناشی می شه...اگر لحن کلامتون با خونسردیه بیشتری باشه,به نظرم حرفهاتون دلنشین تر خواهد بود...من خودم دختر شهیدم و احساستون رو کاملا می فهمم و با خیلی حرفاتون موافقم..اما با بعضی حرفهای استاد هم موافقم...
مشکل جامعه ما ضعف فرهنگیه متاسفانه...تو همه زمینه ها ..
...و فکر می کنم اگر ایجاز رودر کلامتون بیشتررعایت کنید,تاثیرش بیشتر خواهد بود
با تشکر از مطالبتون
هادی 2 آذر 1391
همه ی سهمیه ها وتسهیلاتو ومزایا ماله بچههای شهداست مگه ما بچه های جانباز ادم نیستم که همه جا اینا تو اولویتن ؟
عباس 28 دي 1391
نظرات نامبرده اما کو گوش شنوا
محمدعلی فلاح زاده 6 بهمن 1391
با سلام:وقتی بنیاد شهیدبه بعضی افراد که حتی تیراندازی رابلد نیستند ویا خط مقدم جبهه راندیدندولی پارتی دارند 24 سال است حقوق ومزایا می دهد وبنده که پنج ماه درخاک عراق بودم وشیمیایی شدم یک ریال هم نمی دهد و پسرم دو سال است لیسانس بیکار است ومدیرعامل آب وفاضلاب یزد هم در برابرقانون ایستاده ومیگوید پسرت به جای خودت استخدام نمیکنیم شما چه توقعی از دانشگاه دارید به رئیس جمهور هم نامه نوشتم همه جا پارتی بازی است به رهبری هم هرچه نامه بنویسی جوابی نمی اید مشکلی هم حل نمی شود به خدا هم هرروز میگویم هنوز خبری نشده.
ساحل 22 ارديبهشت 1392
سلام به نظرم این سهمیه ها حق این افراده . اگر شهید نمیشدند من و تو هم اینجا نبودیم
یاسمن 25 ارديبهشت 1392
استاد
روزهایی که ما بی پدری را تحمل میکردیم وروزهایی که بچه های کوچه را در اغوش پدرانشان میدیدیم شما کجا بودید که الان حرف از ناحق بودن سهمیه میزنید.حالا که پدران ما از شدت سرفه هایی که علت ان موشک شیمیایی است شبها تا صبح بیدارند شما کجا هستید؟انگاه که تاولها از بدنشان سر برمیاورند انگاه که به یاد همرزمان شهیدشان میگریند انگاه که از درد خاطرات ناگوار اسارت از خواب میپرند شما کجایید؟پس بهتر است دیگر ندانسته قضاوت نکنید
يونس داور بالابگلو 7 تير 1392

با سلام جانباز 25% در سال 1369 به استخدام بنياد جانبازان و در سال 1380 كار افتاده كلي و حالت اشتغال شدم تمام همشرايط من چندين سال است از حق و حقوق جانبازي بر خوردار هستند متاسفانه بنده حتي يك تومان هم نگرفتم چندين سال است به هر جا سر زدم هيچ جوابي از طرف مسئولين دريافت نكردم اين كجاي عدالت است تمام همشرايط من در يك مجتمع آپارتماني زندگي ميكنم تمام دوستانم كه هم نوع و هم طراز من هستند از حقوق جانبازي بهره مند هستند ولي خانواده من با چشم گريان فقط نگاه ميكنند آيا اين عدالت است من به كجا شكايت كنم شما بگوئيد در پايان ديگر به آخر خط رسيدم ديگر رمقي ندارم از مسئولين در خواست خاموش كردن آتش بنده را دارم به همين علت همسرم از من طلاق گرفتبه قرآن مجيد قسم ميخورم ايندوگانگي و يك بام و دوهوازندگي چند سالمو از هم پاشيد از مسئولين بنياد و از يك دولت مردان تقاضاي كمك دارم
مثل آدم فضایی 17 تير 1392
به نطر من فرزندی که به جای اینکه همان مزایای امام عادل علی (ع) که به فرزندان شهد فقط کمک مالی میکرد و تا جایی که از دستشون بر میومد برای فرزندان و خانواده شهدا انجام میداد طوری که اگه پدران شهید زنده بودند همین کارها از دستشون بر میومد برای بچه هاش بکنه این عادلانه است اما نه فرزندان شهدا را از خدمت جهاد معاف میکردند نه در مسابقات ورزشی (کنکور امروزی) به آنها مزایایی نمیدادند و همه عادلانه رقابت میکردند در جامعه امروزی پدر افراد میتواند کتاب بخرد آزمون ببرد و مسافرت ببرد و پولی را به فرزندش بدهد نه پدر میتواند در رتبه کنکور بچه اش دست ببرد نه معافش کند نه تضمینی استخدامش کند اما کارهای ذکر شده را میتواند انجام ئهد بعضی از فرزندان شهید متاسفانه میگن پدر ما و بدید سهمیه رو پس ببرید مثل معامله یعنی پدر شهید ارزشش به اندازه استغفرا... مگه بقیه مردم در کنکور به دلایل مختلف پدرشان یا حتی مادر و دیگر اعضای خانواده را از دست ندادن مثلا در تصادف مگه بعضی از خانواده ها طلاق نگرفتند بچه کنکوری چطوری درس بخونه د ر این شرایط پس باید سهمیه یتیمان سهمیه آوارگان سهمیه فقیران و بچه های طلاق و ... را بدهند تا عدالت رعایت شود
مگه کشور فقط به شهدا و جانبازان مدیون است چند درصد افراد در جبهه شهید شدند آیا اگه بقیه جبهه نمیرفتند کشور الان این طوری بود فرض کنیم خود جانباز و ایثارگر در کنکور و... حق دارد چون جنگیدند پس فرزندان آنها هم جنگیدند؟ گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل اگه واقعا عده ای رفتند جنگ تا بعدش به خودشون و بچه هاشون سروسامان بشن پس نه شهید داریم نه جانباز و ... در واقعیت مثلا چرا دولت به فکر معلولان نیست مگه کمتر از جانباز هستند یا مقام این افراد در نزد خدا پایین تر است پس اگه شما این وبلاگو بعضی مطالبشو پاک کردی عدالتو فهمیدی و گرنه شیرینی سهمیه و مزایا تو رو کر و کور گنگ کرده امیدواریم دیگر تکرار نشه اللهم عجل لویک الفرج
پاسخ ها به این نظر
پسر مشهدی 8 خرداد 1393
متاسفانه سطح کلامت خیلی پایینه جناب آدم فضایی!
تو اونقدر درکت کمه که شهید و با تصادفی داری مقایسه می کنی و میگی خیلی ها شهید شدند خیلی ها هم تو تصادف مردند! داری میگی یه معلول با یه جانباز مساوی اند!!
راستی سوادت چقدره تو؟
دخترآزاده 21 خرداد 1393
سلام. ببخشید آقای آدم فضایی تواون دنیایی که شماداری سیرمیکنی اطلاعات اشتباه به گوشتون رسوندن اول خوب متوجه قضیه بشین بعدنظربدین.مزایای کنکورما لطمه ای به شماوبقیه نخبه ها که مثل شمافکرمیکنن نمیزنه . اولا شما در حدی نیستی که بخوای چنین تعیین تکلیفی بکنی دوما بذارین براتون توضیح بدم چطوره که خیلتون راحت بشه انقد غصه نخورین. وقتی 1دانشگاه 30 نفرپذیرش داره اون 30 نفررومیپذیره حالا + اون 30 نفر مثلا 2یا3 نفر دیگه روهم پذیرش میکنه که اون شامل ماهست.نه جای کسی مارومیفرستن نه حق کسی رومیخوریم.ما بچه های همون غیرتمندایی هستیم که رفتن تاجونشونوفداکنن.
ali 7 تير 1393
آدم فضایی مطالعه تو بیشتر کن....من فرزند جانبازم اما هیچ وقت از هیچ سهمیه ای استفاده نکردم..نه اینکه نخوام بهم ندادن....یا حق
مهدی 25 تير 1394
واقعا که چرا پدر خودت زمانجنگ فرارو بر قرار برتر دونست مث ترسوها رفت توی پتو خونشو کیفاشو کرد حالا اومدی اینجا هرچی از دهنت در میاد می گی
نا شناس 27 خرداد 1393
من برای همه ایثارگران ارزش و احترام قائلم. می دونم که نبود پدر خیلی سخته این که مادرشان با سختی بچه های کوچیکشو بزرگ کرده خیلی عذاب آوره. ولی یه چیزی می خوام بگم امیدوارم به هیچکی برنخوره. من توی اداره ای کار می کنم که تعداد فرزندان شهیدی که کارمندند زیاده. من با همه شون دوست هستم. اما یکی از این فرزندان شهید هست که داره دکتری می خونه. اینقدر به همه فخر می فروشه و دم از نخبه بودنش می زنه، این قدر دیگران رو حقیر می دونه و مثلا اگه کسی یه رشته ای قبول شده، می گه اگه من بودم رتبه یک یا دو رو می گرفتم. خودش رو از همه بالاتر می دونه و این رفتارهاش باعث شده که همکارای دیگه که تاب مقابله با زبان تند و تیزش رو ندارن جلوی بقیه فرزندان شاهد از سهمیه و این چیزها حرف بزنن و این طوری رفتار این عزیز رو جبران کنن. به نظرم این جور فرزندان شاهد عوض این که ارزش های جنگ رو بالا ببرن، سعی در بالاتر و نخبه نشان دادن خودشون هستند و این باعث لطمه زدن به بقیه خانواده شهدا می شه، بچه های دیگه همه شاکی هستند که همکاران درباره سهمیه مدام صحبت می کنن و باعث حس حقارت در ما می شوند، اما غافل از این هستند که این عزیز باعث شده که بقیه این گونه جبهه بگیرند و صحبت کنند. خدا همه را به راه راست هدایت کند.
خود بزرگ بینی بلایی است که این دوست و همکار عزیزمون گرفتارش شده و به آتش آن دیگران هم می سوزند و خود متوجه نیست.
فرزند جانباز 7 تير 1393
اقای ادم فضایی..اصلا تو میدونی معنی شهید چیه؟؟پس بیجا و بیخود حرف نزن اول برو تحقیق کن
سعید 9 مرداد 1393
من خودم باسهمیه پروتز قبول شدم..ولی معدل ترم1م17شد و شاگرد5کلاس شدم...خ هم از غیر سهمیه ها بهتر بودم
سحر 14 مرداد 1393
با نظر امیر علی موافقم .تو کنکور نباید حق کشی باشه کنکورجاییه که ادما از لحاظ علمی مقایسه میشن نه چیز دیگه ...حق ما خرده میشه من میگم تو اینچیزا نباید سهمیه بدن یه عالمه کار دیگ میتونن انجام بدن که حمایت خودشونو نشون بدن .
پاسخ ها به این نظر
مهدی 25 تير 1394
هیچ حقی از کسی خورده نمیشه در ازای هر 30-40نفری یه صندلی جدا گونه برا بچه های ستاد شاهد می زارن
ازاده 5 مهر 1393
سلام
منی که سهمیه ندارم تعداد فرزندان زیاد وباگرونی که هست وبا بدر بیری گه دارم چگونه میتواند شهریه دانشگاه ازاد کارشناسی و کارشناسی ارشد من برداخت کن درصورتی که دوستان من با بدرانی سالم اما جانباز نباید شهریه برداخت کنن ایا این حق الناس نیست ودر ازمون استخدامی با بهترین امتحان که داده ام اما باید خانواده سهمیه داری جای من را بگیرد ایا این حق است
اعظم 5 آبان 1393
اين بنده خدا آدم فضايي راست ميگه . گيرم پدر تو شهيد ، اصلا جانباز احترام اونها واجبه اما چه ربطي به قبوليه شماها در آزمون هاي مختلف داره اين كجاش عدالته ؟؟؟؟
ن براي همه شهيدان و جانبازان احترام قايلم و حق فرزندان اونهاست كه امكانات رفاهي داشته باشن اما اينها ربطي به تبعيض در استخدام، قبولي در آزمون هاي مختلف نداره اين حق و عدالت نيست اين نهايت حق كشي ديگرانه
یونس داور بالابگلو از تبریز 8 آبان 1393
با سلام جانباز ۲۵ درصد حالت اشتغال بنیاد شهید هستم در سال ۱۳۸۰ همراه با همکاران جانباز در بنیاد شهید در کمسیون حالت اشتغال کارافتاده و حالت اشتغال شدیم تمام همکاران همشرایط سالهاست از مزایای حق و حقوق جانبازی برخوردار هستند متاسفانه ۱۴ سال است از تمام مزایای حق و حقوق جانبازی محروم هستم بنده از مسئولین و دولتمردان این سئوال دارم چرا در خود بنیاد شهید قانون حالت اشتغال به همه جانبازان همشرایط یکسان نیست بنده از بنیاد شهید تعجب میکنم بجای اینکه منافع ما و حامی ما جانبازان باشدچرا نباید حق حقوق مسلم ماست پرداخت نشود ۱۴ سال است چشم انتظار این هستم که ما هم مثل همکاران جانباز همشرایط به حق و حقوقم برسم که بنده هم بتوانم کمی از مشگلات مالی نجات پیدا کنم اجاره نشین هستم دوتا فرزند و یک برادر معلول ذهنی دارم الان دستمو به کی دراز کنم چرا کسی نیست به یک جانباز بخاطر حق و حقوقش کمک کنند بخاطر رضای پروردگار به خاطر عدالت حق علی که حق عدالت حق مسلم من است کمکم کنید تا به حقم
امیر 22 آبان 1393
اهای کسی هست حاضر باشه پدرش یک عمر تحمل سختی رو بکشه واسه این سهمیه های که با منت سر بچه هاشون میزارن ..... اهای دختر خانوم یا اقا پسر که میگی بی عدالتی هست
بیا جامون رو عوض کنیم
نا شناس 24 آبان 1393
میخواستم بدونم آیا این حقیقت داره که فرزندان شهدا و جانبازان یک صفر از رتبه شون از بین میره مثلا آگه فرد رتبه اش 1400 باشه میشه 140؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها به این نظر
مهدی 25 تير 1394
نه عزیزم بچه های ایثارگران باخودشون سنجیده میشن نه با کس دیگه
بانو فاطمه زهرا 12 دي 1393
من عمیقا عاشق شهدا هستم واسایش امروزمو مدیونشونم،من نیز همانند شما زمانی که مادرم مرا باردار بودند پدرم وفات نمودند ومزه پدر داشتنو درحقیقت از نعمت پدر محروم ماندم.بنده با حمایت مالی این قشر عزیز ورنجدیده موافقم تاحدودی.ولی باسهمیه در میادین علمی هرگز.عادلانه نیست.حق نیست!حق ضایع کردنه!!!مخالفم مخالف
یونس داور از تبریز 8 اسفند 1393
با سلام دولت مردان نمایندگان مجلس چرا بین جانبازان تعبیض قائل هستید جانبازانیکه شما می فرمائید مطالبات دارد آنها شاغل هستند ماهیانه چهار برابر بنده حقوق دریافت میکنند بنده که حالت اشتغال خونه نشین شدم ماهیانه هشتصد هزارتومان دریافت میکنم آنهم کفاف اجاره منزلم نمیکنندبنده کارمند حالت اشتغال بنیاد شهید هستم تمام همکاران جانباز همشرایط من سالهاست از دو حقوق بر خوردارهستند آنهم با 4 چهار برابر من حقوق دریافت میکنند و هم از هر لحاظ مزایای جانبازی استفاده میکنند متاسفانه تا بحال نشده برای بنده یک هزارتومان بعنوان حق جانبازی ندیدم روز جانباز شد تا بحال چیزی بنام جانبازی ندیدم چرا باید اینجوری باشد مگر من جانباز 25% حالت اشتغال نیستم بنده 12 ماه بسیجی و 18 ماه پاسدار وظیفه جبهه جنگ رفتم آنهم چند عملیات چرا باید مسئولان بنیاد شهید در مورد حق من این چنین بسوزم بخدا دارم دیوانه می شوم چرا باید بین جانبازان همشرایطم تنها بنده محروم از مزایای حق و حقوق جانبازی بخدا من هم کارمند بنیاد شهید هستم الان نزدیک عید نوروز است دیگر نمی توانم تحمل کنم تقریبا یک سال پیش نماینده بنیاد تشریف آوردند منزل برای ما بنده مستمری نوشتند گفتند بنیاد شهید برای شما حقوق مستمری میدهد نزدیک به 15 ماه شده خبری نیست چکار کنم
نا شناس 13 شهريور 1394
به دولت بگید غرایم جنگی رو کامل به ما خانواده های شاهد بپردازه و در عوض سهمیه ها رو حذف کنه .
نا شناس 1 دي 1395
درود خدابرشهدا درود خدابرایثارگران درودخدا برحضرت خامنه ای ایثارگر کشورعزیز مون

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.213 seconds.