.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آمل مرکز فوق تخصصی پژوهشکده انستیتوپاستور شمال

رئیس انستیتوپاستور ایران گفت: با تکمیل بخش تخصصی هاری و بخش های افزایشی پژوهشکده، انستیتوپاستور آمل به عنوان مرکز فوق تخصصی پژوهشکده انستیتوپاستور شمال کشور تبدیل خواهد شد.

دکتر محمدحسین مدرسی صبح جمعه در بازدید از مراحل ساخت بخش های جدید آزمایشگاهی پژوهشکده انستیتوپاستور شمال کشور در آمل گفت: هم اکنون این مرکز در بخش های آزمایشگاهی بیماری هاری، سیاه سرفه و دیفتری (حصبه)، انگل شناسی که در جهت شناسایی بیماریهای مشترک بین انسان و دام در شمال کشور فعالیت می کند، با موافقت و کمک استانداری مازندران و فرمانداری آمل توسعه داده خواهد شد.
وی افزود: برای خرید تجهیزات با مشکل اعتباری مواجه هستیم که مسئولان استانی و شهرستانی با حمایت از این مرز علمی و تحقیقاتی مهم در تسریع تکمیل بخش های توسعه ای این مرکز کمک کنند.

رئیس پژوهشکده انستیتوپاستور شمال کشور شعبه آمل هم در این مراسم گفت: پژوهشکده انستیتوپاستور شمال کشور مرکز آمل به عنوان تنها مرکز شعبه انستیتوپاستور ایران با هدف شناسایی و کنترل بیماریهای عفونی و مشترک بین انسان و دام در سال 73 تاسیس شد.

دکتر بهزاد اسفندیاری افزود: این مرکز در ابتدا با تاسیس آزمایشگاه های هاری وانگل شناسی فعالیت خود را آغاز و در سالهای اخیر نیز با راه اندازی بخش های قارچ شناسی، ژنتیک، میکروب شناسی وبیوشیمی روند تحقیقاتی خود را گسترش داده است.
وی تصریح کرد: آزمایشگاه های رفرانس آنفولانزا، آب و غذا، سیاه سرفه و دیفتری (حصبه) و نیز سل که مراحل ساختمانی آن در طبقه فوقانی این پژوهشکده در مراحل پایانی است و با تجهیز آن امسال راه اندازی خواهد شد.

اسفندیاری، راه اندازی آزمایشگاه های جدید در پژوهشکده انستیتوپاستورآمل را با توجه به بیماریها مشترک بین انسان و دام در منطقه شمال کشور وشیوع برخی از این بیماریها در برخی از فصل های سال بسیار حیاتی و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: در چهارسال گذشته 10مقاله محققان این مرکز به زبان انگلیسی در مجلات معتبر جهانی وبیش از 40 مقاله انگلیسی و فارسی محققان این مرکز در کنگره های علمی بین المللی وداخلی به صورت سخنرانی وپوستر ارائه شد./مهر


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.199 seconds.