.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ساپینتو: اخراج شدم و آن داور کوتاه قامت به من می‌خندید
ریکاردو ساپینتو می گوید چون آنها با پرسپولیس دیدار داشته اند، او از کنار زمین اخراج شده است. کارت قرمزی که هنوز دلیلش را نمی داند.
ساپینتو: اخراج شدم و آن داور کوتاه قامت به من می‌خندید

شمال نیوز : ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی تیم فوتبال استقلال درحالی ایران را ترک کرد که درصورت عدم بازگشت وی به ایران، خاطرات تلخ و شیرینی از وی در ذهن هواداران استقلال به‌جای مانده است. استقلال نیز با او دوران پرفراز و نشیبی را سپری کرد. این تیم درحالی قهرمانی لیگ و جام حذفی را از دست داد که همراه با این سرمربی برای اولین‌بار قهرمانی سوپرجام را در تاریخ خود به‌دست آورد.

 

ساپینتو نه‌ تنها در یک سال گذشته در استقلال، بلکه در بسیاری از تیم‌هایی که او در گذشته فعالیت کرده با رفتارهایش خود و تیمش را از عرش به فرش رسانده است. عصبانیت‌ها و رفتار‌های هیجانی، خشم‌های کنترل نشده و دعوا و جروبحث‌های بی‌مورد و تمام‌نشدنی از اتفاقاتی بوده که استقلالی‌ها به دفعات آن را از سرمربی پرتغالی به چشمان خودشان دیده‌اند. شاید اگر پرونده او در این زمینه تا حدی سیاه نبود، می‌شد در جار و جنجال دربی آخر حق را به او داد، اما هرچقدر که حق با این سرمربی باشد و هرچقدر هم بتوان دفاعیه ساپینتو را مستدل و مستند دانست، سابقه رفتار‌های قبلی وی باعث می‌شود برخی تردید‌ها همچنان درخصوص رفتار‌های او در دربی و کنش‌هایش بعد از این نیز وجود داشته باشد؛ بنابراین اگر قرار بر ماندن باشد، این سرمربی باید در رفتارهایش تجدیدنظر و عصبانیتش را بیشتر کنترل کند. او به‌مراتب بار‌ها به‌خاطر رفتارهایش سکونشین شده تا در روز‌هایی که استقلال درکنار خط به وی نیاز داشت، از وجود سرمربی برای یک کوچ درست محروم شود. هیجانی‌ترین مربی خارجی سال‌های اخیر فوتبال ایران باید درک کند که این رفتار مثل تیغ دولبه است و درصورتی‌که نتواند روی حریفان ترتیب اثر داشته باشد، ممکن است بیشترین آسیب را به خودش و تیمش بزند.


شاید ساپینتو از ایران رفت که برای همیشه رفته باشد. سرمربی استقلالی‌ها در بازگشت به پرتغال حدود ۴۰ کیلو اضافه‌بار داشت و در شرایطی که پولی برای پرداخت آن‌ها نداشت با هزار مکافات این مبلغ را جور کرد تا برای بار دوم از پرواز جا نماند. درنهایت هم این سرمربی چهارماه از سوی کمیته انضباطی محروم شده است. در این فرصت وی در گفتگو با «فرهیختگان» به شرح آن دقایق و دفاع از خودش می‌پردازد.

 

صحبت را از دربی پایتخت و دیدار با پرسـپولیس آغاز کنیم. در دقایق پایانی چه اتفاقی رخ داد که منجر به اخراج شما شد؟


بازی دربی در حالی برگزار شد که من در جریان بازی احساس می‌کردم داور کوتاه قامتی که در کنار زمین است، در تمام مدت بازی به من فشار می‌آورد. البته، چون اسم این داور را نمی‌دانم وی را کوتاه قامت خطاب قرار می‌دهم و اصلا قصد بی احترامی و توهین به او را ندارم. این داور در تمام جریان بازی تا لحظه‌ای که اخراج شوم، بیش از حد روی من زوم کرده بود و انگار تلاش می‌کرد تا من را عصبی کند. با کوچکترین حرکتی به سمتم می‌دوید تا من را کنترل کند. نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاده بود و او فقط حرکات من را زیر نظر داشت. اتفاقا در جریان بازی خیلی اتفاقات عجیب و غریبی نداشتیم و من هم کنار خط کار خاصی نکردم. نه اعتراضی صورت گرفت و نه کاری کردم. اتفاقا به خاطر همین حساسیت‌ها سعی می‌کردم بیشتر از همیشه مراقب باشم.

 

همه این اتفاقات و حواشی بعد از گل تساوی استقلال رخ داد. برخی معتقدند اگر با آرامش بیشتری کار را دنبال می‌کردید، کار به کارت قرمز کشیده نمی‌شد.

 

بعد از اینکه ما گل زدیم با توجه به اینکه گل استقلال در دروازه مقابل به ثمر رسـید، به سمت بازیکنانم رفتم تا در جشن شادی با آن‌ها شرکت کنم. من فقط رفتم تا آن‌ها را به آغوش بگیرم و با آن‌ها شـادی کنم. من هیچ کار اشتباهی نکردم که مستحق کارت قرمز و جریمه باشد.

 

کارت زرد اول را برای چه موردی دریافت کردید؟ 


جالـب اسـت کـه دلیـل کارت زرد اولـم را هـم نمی‌دانـم. اما در ادامـه داور بـازی بـه یکباره کارت قرمز به من نشـان داد و من را اخـراج کـرد، بـدون آن کـه کارت زردی بـه من نشـان بدهد. واقعـا نمیدانـم چـرا کارت قرمز گرفتم. بسـیاری از مربیان در سراسر دنیا و در لیگ‌های مختلف وقتی تیمشان گل میزند وارد زمین میشوند و با بازیکنان خود شادی میکنند. حالا در نظـر بگیریـد ایـن گل در ثانیـه پایانـی در فینـال و مقابـل حریف سـنتی به ثمر برسـد. حسـاب کنید هیجان و شـادی آن چنـد برابـر میشـود. ایـن اتفاقات که دیگر اخـراج ندارد.

 

بعـــد از دریافت کارت قرمز کارتـــان به جر و بحث با داور هم کشیده شد.

 
بعد از اینکه استقلال گل زد و در ادامه وقتی داور بازی به من کارت قرمز نشان داد، به او گفتم چرا من را اخراج کردی؟ که او گفت شما وارد زمین شدید. حالا سوال من این است که ورود به زمین مسابقه کجا می‌تواند با اخراج مستقیم همراه باشد؟ در فوتبال هیچ کشـوری، با کسی که وارد زمین شده چنین برخوردی نکرده و او را جریمه نمی‌کنند.

 

در ادامه هم با کمک داور ذخیره درگیر شدید. 


وقتی داشتم به داور بازی اعتراض می‌کردم، احساس کردم آن مرد کوتاه قامت دارد به من می‌خندد و انگار خیلی خوشحال بود که باعث اخراج من شده است. به همین خاطر به سمت او رفتم و به وی گفتم تو با گزارش اشتباهی که به داور دادی، باعث شدی تا اخراج شوم.

 

چه صحبت‌هایی بین شما رد و بدل شد؟

 

در آن لحظه و زمانی که داشـتم با او جر و بحث می‌کردم (در این زمان از کادرفنـــی و بازیکنان ذخیره تا عوامل برگزاری و امنیتی بازی در کنار من بودند) این آدم دست خود را جلوی دهانش گرفته و شـروع کرد به زبان فارسی حرف زدن. من از لحـن وی فهمیدم که دارد به من توهین می‌کند. من دوباره سعی کردم خودم را کنترل کنم و نخواستم با وی درگیر شوم، چون اصلا بحثی با وی نداشتم و فقط از این عصبی بودم که چرا دارند حق من و تیمم را می‌خورند و در آن لحظات به خاطر جرم و خطای نکرده اخراجم می‌کنند. در آن لحظات تیم به من نیاز داشت، اما من را از همراهی استقلال برای وقت‌های اضافی محروم کردند.

 

در این لحظات که با پرسپولیسی‌ها درگیر نشدید؟

 

من اصلا نه سمت نیمکت رقیب رفتم و نه با آن‌ها صحبت کردم، نه حتی به حریمشان وارد شدم و نه علامتی به آن‌ها دادم؛ نه برخورد فیزیکی با کسی داشتم و فقط رفتم تا در جشن شادی با بازیکنان استقلال شرکت کرده و آن‌ها را بغل کنم و در ادامه هم با آرامش به سمت نیمکت و محوطه فنی تیمم بازگشتم. این کار در هیچ جای دنیا و در هیچ لیگی اخراج ندارد. می‌توانید فوتبال در همه جای دنیا را ببینید. مربیان در لحظات حساسی که تیمشان گل می‌زند برای جشن شادی به زمین می‌آیند و من هم همین کار را کردم و نمیدانم چرا من باید اخراج می‌شدم؟ چون بازی با پرسپولیس بود؟!

 

درنهایت هم به خاطر اتفاقات بعد از اخراجتان شما را ۴ ماه محروم کردند. 

 

در ادامه و بعد از اینکه اخراج شدم، شاهد بودید که بطری‌هایی به ســـمت من پرتاب شد و پس از آن هم بر سر این موضوع حاشیه‌های زیادی را برایم به وجود آوردند و دیدید که چه جوسازی‌هایی شد و برخی چه چیز‌هایی که نگفتند و ننوشتند. برخی فقط نوشتند که ساپینتو بطری پرت کرده و به واسطه آن هم ۴ ماه من را محروم کردند این در شـرایطی است که ابتدا من را با بطری زدند و به سمتم حمله کردند و افراد مقابل توهین را شـروع کردند. دو نفر که پشت سر من در جایگاه ویژه ایستاده بودند، در ابتدا به سمتم بطری پرت کردند. بعد از اخراجم باید به سمت تونل ورزشگاه می‌رفتم. این در حالی است که جایگاه ویژه در اختیار هواداران حریف بود و آن‌ها در این لحظات و بعد از کارت قرمز داور، فحاشی و پرتاب بطری را آغاز کردند. من دیدم که آن‌ها در حال فحاشی و تمسخر هستند و در آن لحظات که عصبی بودم با رفتار خود من را عصبی‌تر کردند.

 

پس کارت قرمز داور و حکم کمیته انضباطی علیه خودتان را قبول ندارید؟ 

 

اصلا! من به کسی کاری نداشتم و فقط به من حمله کردند و من هم جواب حمله آن‌ها را دادم. حالا در چنین وضعیتی نمی‌دانم چرا باید ۴ ماه محروم شوم. از این موضوع واقعا شگفت زده ام. احسـاس می‌کنم هم کارت قرمزم بی دلیل بود و هم این رای که صادر شده است. شاید هم این رای را دادند تا کارت قرمزی که دادند را توجیه کنند. مگر من چه کاری کردم که استحقاق این محرومیت را داشـــته باشد؟ این رای کاملا غیرمستدل و غیرمنطقی است و اصلا قابل درک و پذیرش نیست. چرا باید ۴ ماه محروم شوم؟ چون به سمتم بطری پرت کردند و به من توهین و حمله کردند؟! مـــن فقط از خودم دفاع کردم. این اصلا منطقی نیست و نمیدانم چطور چنین حکمی علیه من صادر شده است.

یکی از رسانه‌ها از شکسته شدن شیشه‌های هتل در شـب‌های آخر اقامتتان در ایران توسط شما خبر داده بود. این خبر چقدر صحت دارد؟

 

شکستن شیشـه‌های هتل؟! این حرف‌ها خنده دار و زشت است. نمی‌دانم چرا حالا که در ایران نیستم به چنین مسائلی پرداخته می‌شود. چرا تا روزی که در ایران بودم این حرف‌ها را نمی‌زدند و این اخبار را منتشـر نمی‌کردند؟ شاید هم برخی افراد نمی‌خواهند من در استقلال بمانم و به کارم ادامه بدهم. البته من به خوبی این افراد را می‌شناسـم و قبلا هم شاهد شـیطنت‌ها و توطئه‌های آن‌ها در طول فصل گذشته بودم. آن‌ها هر کاری کردند تا من از استقلال بروم تا شاید به برخی از اهدافشان برسند. این‌ها همه شایعاتی هستند که برخی اذهان بیمار درست می‌کنند و اصلا قصد ندارم بیشتر از این درباره اش صحبت کنم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.15 seconds.