.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آخرین تغییرات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: یکی از تغییرات اساسی صورت گرفته در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، افزایش فرصت دستگاه های نظارتی به خصوص شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت نامزدها بوده که کمک می کند تا حقی از فردی ضایع نشود.
آخرین تغییرات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس

 حمیدرضا کاظمی درباره آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس ، بیان کرد: مجلس تمام تلاش خود را به کار گرفت تا این طرح به انتخابات سال جاری برسد، اکنون این طرح در مجلس نهایی شده و به شورای نگهبان رفته است تا جایی که بنده مطلع شدم ایرادات شورای نگهبان به این طرح عمیق و اساسی نیست بلکه بیشتر ایرادات شکلی است و احتمالا شورای نگهبان نیز تا اوایل هفته آینده نظرات خود را پیرامون این طرح به مجلس اعلام خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: اگر ظرف مدت کوتاهی بتوانیم نظر شورای نگهبان را تامین کنیم، این طرح به انتخابات سال جاری مجلس خواهد رسید و انتخابات بر اساس قانون جدید برگزار خواهد شد.

 

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یکی از تغییرات اساسی صورت گرفته در این طرح، افزایش فرصت دستگاه های نظارتی به خصوص شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت نامزدها است، اینکه شورای نگهبان مرحله به مرحله با فرصت کافی بتواند صلاحیت نامزدها را بررسی کند، مولفه مهمی است، ما با این دید به این موضوع نگاه کردیم تا حقی از کسی ضایع نشود.

 

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از تغییرات صورت گرفته در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، بحث ترکیب هیات های اجرایی است که در این طرح جامع‌تر دیده شده تا در ابعاد مختلف نقش آفرینی کنند. از آنجا که در قانون اساسی بر مردمی سازی انتخابات و نظارت بر آن تاکید شده است، سعی ما بر این بوده تا این موضوع در قانون پررنگ تر شود.

 

وی افزود: در بحث برگزاری انتخابات به صورت تناسبی در تهران، از نظر بنده تا زمانی که احزاب در کشور نهادینه نشوند، انتخابات تناسبی خیلی نمی تواند حلال مشکلات باشد اما اگر احزاب در سطح کشور نهادینه شده و برای انتخابات کاندیدا و لیست معرفی کرده و مسئولیت آن را نیز بر عهده بگیرند وضعت جور دیگری خواهد شد.

 

کاظمی گفت: امروز اکثر کارهای حزبی در کشور نوظهور و صرفا در بازه زمانی انتخابات است، احزابی در بازه زمانی انتخابات فعال شده و یک لیستی ارائه می دهند اما بعد نیز اصلا پاسخگو نیستند. نهادینه شدن احزاب بدین معناست که احزاب اساسنامه خود را به صورت جدی به مردم معرفی و مردم نیز با شناخت احزاب خود را انتخاب کنند، احزاب نیز مسئولیت معرفی افراد به مردم را بعد از انتخابات به عهده بگیرند. یعنی احزاب پاسخگوی عملکرد لیست خود باشند، اگر احزاب اینگونه فعالیت کنند، انتخابات تناسبی خوب است اما اگر احزاب نهادینه نشده و ما به یک سری لیست ها سهمی از کرسی های پارلمان دهیم که پاسخگو نیستند، از نظر بنده انتخابات تناسبی گزینه مناسبی نیست.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.175 seconds.