.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دست‌کم ۷۰ کشته و صد‌ها زخمی بر اثر خروج قطار از ریل در هند
منابع خبری از دست‌کم ۴۰۰ مجروح بر اثر خروج ۲ قطار مسافربری از ریل و تصادف با یک قطار باری دیگر در این کشور خبر دادند.
دست‌کم ۷۰ کشته و صد‌ها زخمی بر اثر خروج قطار از ریل در هند

شمال نیوز  : پس از خروج ۲ قطار مسافربری از ریل در شرق هند که منجر به برخورد روبه‌رو با قطار باری شد، صد‌ها نفر در واگن‌های قطار به دام افتاده‌اند، به گفته مقامات بیم آن می‌رود که بسیاری از آن‌ها کشته شوند.

 

به گزارش الجزیره، «سودانشو سارنگی» مدیرکل خدمات آتش‌نشانی «ایالت اودیشا» حداقل ۴۰۰ نفر در تصادف دیروز در منطقه «بالاسوره» این ایالت زخمی شدند او گفت که گزارش‌هایی از کشته شدن ۳۰ نفر وجود دارد، اما دقیق نیست.

 

سارنگی همچنین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی NDTV افزود که امیدواریم عملیات نجات را طی ۲ تا ۳ ساعت آینده تکمیل کنند.

 

«پرادیپ ینا» کارمند ارشد دولتی اودیشا، به خبرنگاران گفت: «تلفات جانی نیز وجود داشته است، اما از آنجایی که همه مشغول نجات هستند، ما هنوز تعداد را شمارش نکرده‌ایم، بنابراین نمی‌توانم به طور رسمی تعداد دقیق را تأیید کنم.»

 

این کارمند دولتی افزود: «حادثه غم‌انگیز تصادف ۳ قطار که شامل ۲ قطار مسافربری و یک قطار باری می‌شود، ما نمی‌توانیم تلفات را رد کنیم. ما فقط از خدا می‌خواهیم که کم باشد و در طول شب کار می‌کنیم.

 

گزارش‌های محلی می‌گویند که قطار «کوروماندل اکسپرس» که از کلکته در شرق تا چنای در جنوب هند حرکت می‌کند، در مسیر مخالف تصادف کرد.

 

به گزارش NDTV، صد‌ها پرسنل امدادی به دنبال ۲۰۰ مسافر بودند که بیم آن می‌رود به دام افتاده باشند، و در حال بریدن موانع و عبور از میان آوار‌ها هستند تا به آن‌ها برسند. فیلم ده‌ها نفر را بالای واگن‌های واژگون شده نشان می‌دهد.

 

«آمیتاب شارما» سخنگوی راه آهن هند گفت که علت این حادثه در دست بررسی است. جزئیات این حادثه و همچنین توالی وقایع مشخص نشده است.

 

نزدیک به ۵۰ آمبولانس به محل حادثه روانه شده‌اند، اما تعداد مجروحان بسیار زیاد است. «پرادیپ ینا» پیش‌تر در توییتر نوشت: «تعداد زیادی اتوبوس برای انتقال مجروحان به بیمارستان بسیج می‌شوند.»

 

نارندا مودی ،  نخست‌وزیر هند گفت که عملیات نجات در حال انجام است و «تمام کمک‌های ممکن» به افراد آسیب دیده ارائه شده است. براثر این حادثه تاکنون ۷۰ کشته و ۴۰۰ زخمی گزارش شده است.

 

«آشوینی وایشناو» وزیر راه آهن، که با عجله به محل حادثه شتافته بود، در توییتی نوشت: «تمام دست‌های لازم برای عملیات نجات را در دست می‌گیریم.»

 

هر ساله صد‌ها تصادف در راه آهن هند روی می‌دهد که بیشتر آن‌ها به خطای انسانی یا تجهیزات سیگنال دهی قدیمی نسبت داده می‌شوند.

 

بیش از ۱۲ میلیون نفر هر روز با ۱۴ هزار قطار در سراسر هند جابه‌جا می‌شوند و در ۶۴ هزار کیلومتر (۴۰ هزار مایل) مسیر حرکت می‌کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.11 seconds.