.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرنوشت عجیبب داوری دربی جام حذفی ؛
سورپرایز ناگهانی برای داور دربی / داور ساروی تصمیم فدراسیون را نپذیرفت
افشاریان و اعضای کمیته داوران یازده شب جلسه آنلاین خود را برگزار کردند و در نهایت با واکاوی تمام جنبه‌های کار به این نتیجه رسیدند که اشکان خورشیدی را انتخاب کنند، با این ذهنیت که این دربی بازی خداحافظی داور ۴۴ ساله لیگ باشد.
سورپرایز ناگهانی برای داور دربی / داور ساروی تصمیم فدراسیون را نپذیرفت

به گزارش شمال نیوز، حوالی ظهر دیروز سرانجام نام داور دربی مشخص شد، اما پیش‌بینی‌ها در خصوص انتخاب داور دربی ۱۰۱ غلط از آب در آمد و کمیته داوران قضاوت این بازی را به داوری سپرد که در بین داوران لیگ برتر کمترین قضاوت را داشت و خیلی دیر هم به لیگ برتر اضافه شد.

 
اشکان خورشیدی داور ۴۴ ساله اهل ساری که به روزهای بازنشستگی خود در داوری نزدیک می‌شود قرار است فردا حساس‌ترین بازی جام حذفی را سوت بزند، بازی که دو رقیب دیرینه برای شکست هم و رسیدن به سکوی قهرمانی هر چه در چنته دارند رو می‌کنند تا برنده باشند. همین نکته قطعاً کار داور بازی را سخت می‌کند به همین دلیل هم خیلی‌ها فکر می‌کردند انتخاب اول و آخر کمیته داوران دکتر حیدری باشد که در جامعه فوتبال چهره مقبولی دارد. از طرفی هم کاریزمای او در داوری کمک می‌کند تا تیم‌ها در شرایط حساس به او حمله‌ور نشوند، اما افراد تصمیم‌گیرنده وقتی نام دکتر حیدری را در یک کفه ترازو و نام اشکان خورشیدی را در کفه دیگر گذاشتند به این نتیجه رسیدند که خورشیدی را انتخاب کنند البته در پس این انتخاب یک دلیل مهم برای آنها وجود داشت که بعید است اجرایی شود.


در اینجا برای اینکه لحظه به لحظه بهتر با چرایی انتخاب اشکان خورشیدی برای قضاوت دربی ۱۰۱ آشنا شوید، رویدادهای شب قبل از معرفی این داور را برایتان مطرح می‌کنیم. تا یکشنبه شب همه می‌دانستند دو گزینه کاندیدای قضاوت دربی هستند (اشکان خورشیدی از ساری و بیژن حیدری از همدان). وقتی نام این دو داور روی کاغذ می‌آمد به‌دلیل حضور کم خورشیدی در لیگ و بین‌المللی نبودنش همه شانس زیادی برای حیدری قائل می‌شدند که هم بین‌المللی بود و هم بازی‌های زیادی را در لیگ قضاوت کرده بود، تا اینجای کار مختص ذهن مخاطب فوتبال بود و هیچ ربطی به انتخاب تصمیم‌گیرنده‌های اصلی کمیته داوران نداشت، اما برای دو داوری که شب پرالتهابی را پشت سرگذاشتند همه چیز بر می‌گشت به جلسه آنلاین مسئولان کمیته داوران.

افشاریان و اعضای کمیته داوران یازده شب جلسه آنلاین خود را برگزار کردند و در نهایت با واکاوی تمام جنبه‌های کار به این نتیجه رسیدند که اشکان خورشیدی را انتخاب کنند، با این ذهنیت که این دربی بازی خداحافظی داور ۴۴ ساله لیگ باشد و اشکان از دنیای داوری در این بازی خداحافظی کند، البته با وجود اینکه این تصمیم یازده شب یکشنبه گرفته شد حتی همان شب به خورشیدی هیچ حرفی نزدند و پیامی ندادند تا شب پرالتهاب همچنان برای دو داور کاندیدای قضاوت به صبح برسد. نکته اینجا بود که وقتی سایت‌ها به نقل از سایت فدراسیون نام خورشیدی را به‌عنوان داور دربی اعلام کردند این داور توسط دوستان خود متوجه این موضوع شد! تا کمتر از چهل و هشت ساعت برای ریکاوری جسمی و روحی خود وقت داشته باشد.

 اینکه کمیته داوران با ادله خداحافظی خورشیدی این داور را برای دربی انتخاب کردند خودش جای بحث دارد، اما این داور که هنوز یک سال فرصت قضاوت دارد، قصد خداحافظی نداشته و همچنان برای سال آخر داوری خودش را آماده کرده و در لیگ بعدی نیز قصد دارد حضور داشته باشد. به این ترتیب پازل فکری مسئولان کمیته داوران را قطعاً به هم می‌ریزد، همان‌طور که سیدعلی فصل گذشته با وجود قضاوت دربی حاضر نشد با داوری خداحافظی کند پس کمیته داوران در آنچه برایش تلاش می‌کرد ناکام مانده است و باید امیدوار باشد خورشیدی روز پرفروغی را پشت سر بگذارد.

 

نکته بعدی که برای اهالی فوتبال حائز اهمیت است حضور کولینا رئیس کمیته داوران فیفا است که در دربی ۱۰۱ میهمان فوتبال ما خواهد بود و قطعاً قضاوت خورشیدی را واکاوی می‌کند. حضور کولینا می‌تواند باعث استرس هر داوری شده چون دوست دارد مقابل چهره برتر داوری دنیا بهترین قضاوت را داشته باشد، اما خیلی‌ها معتقد بودند در چنین شرایطی اگر داور بین‌المللی بازی دربی را سوت می‌زد به نفع داوری کشور بود و توسط چهره‌ای مثل کولینا به دنیای داوری بهتر معرفی می‌شد، اما اشکان خورشیدی نه در حال حاضر بین‌المللی است و نه اینکه جوان است که آینده داوری محسوب شود. با وجود همه نقدهایی که به انتخاب کمیته داوران می‌شود، مسئولان این کمیته یکشنبه شب در جلسه آنلاین خود تصمیم گرفتند قضاوت دربی ۱۰۱ را به خورشیدی بسپارند و قطعاً تمام تبعات این بازی را نیز به جان خریده‌اند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.241 seconds.