.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گزینه دولت برای وزارت صنایع و معادن معرفی شد/ عباس علي آبادي کیست؟
معاون پارلمانی رئیس جمهور در صحن علنی مجلس از معرفی عباس علی آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس خبرداد.
گزینه دولت برای وزارت صنایع و معادن معرفی شد/ عباس علي آبادي کیست؟

به گزارش شمال نیوز، سیدمحمدحسینی در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: امروز علی آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی شد.

 

حسینی در ارزیابی خود از جلسه امروز رای اعتماد مجلس به رضامراد صحرایی و سپردن سکان هدایت وزارت آموزش و پرورش به وی بیان کرد: جلسه بسیار خوبی بود و از نمایندگان تشکر می‌کنیم که تعبیر و بیانات رهبر انقلاب اسلامی در خصوص رای اعتماد به وزرا را اجرایی کردند و به صحرایی رای اعتماد دادند.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه امروز شاهد سخت گیری از سوی نمایندگان نبودیم، گفت: نمایندگان با شنیدن برنامه‌های فوری و اولویت‌های صحرایی به وی رای دادند و او به پشتوانه رای نمایندگان، تحولی که مدنظر دولت است را آغاز می کند.

 

حسینی ادامه داد: اجرای نظام رتبه‌بندی ، ارتقای کیفیت تحصیل، بحث آموزش و پرورش در برنامه‌ریزی وزیر آموزش و پرورش قرار دارد.

 

معاون رییس جمهور تاکید کرد: دولت وی را یاری خواهد کرد تا بتواند به وعده‌های داده شده عمل کند.

 

یادآور می شود نمایندگان مجلس ۱۰ اردیبهشت ماه رضا فاطمی امین وزیر سابق صمت را استیضاح کردند و از آن زمان نیازی سرپرستی این وزارتخانه را برعهده داشت.

 

 بیوگرافی عباس علی آبادی

 

عباس علی‌آبادی، (زاده ۱۳۴۰، اراک) استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است. او سابقهٔ ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را دارد و اکنون مدیرعامل گروه مپنا است.

 

عباس علی‌آبادی فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل بوده و مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای درون‌سوز (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است.

 

از جمله سوابق کاری و مدیریتی علی‌آبادی می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳، مدیریت‌عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره کرد.

 

از جمله برنامه‌های او حین تصدی معاونت امور برق وزارت نیرو، بکارگیری نیروگاه‌های تجدیدپذیر، واقعی کردن قیمت برق و تکمیل نیروگاه‌های نیمه تمام بود. او در مقام معاونت، اعلام کرده بود به دلیل مشارکت نداشتن بخش خصوص در ساخت نیروگاه، دولت در امر ساخت نیروگاه فعال خواهد شد.

 

سوابق کاری

 

● فعالیت در جهاد سازندگی

 

● مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳

 

● مدیریت‌عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی

 

● ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر

 

● استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی

 

● مدیرعامل گروه مپنا

 

● مدیر عامل ایران خودرو

 

واقعی کردن قیمت برق و بکارگیری نیروگاه‌های تجدیدپذیر و تکمیل نیروگاه‌های نیمه تمام از جمله برنامه‌های او حین داشتن معاونت امور برق وزارت نیرو بود. زمانی که معاونت را بر عهده داشت اعلام کرده بود دولت در امر ساخت نیروگاه، به دلیل عدم مشارکت بخش خصوصی ایران در ساخت نیروگاه فعال خواهد شد.

 

عباس علی آبادی از سال ۱۳۸۸ سمت مدیر عامل اجرایی گروه مپنا را عهده‌دار شد. در تاریخ ۲۸ مرداد سال ۹۸ نیز به عنوان مدیر عامل ایران خودرو منصوب شد. این تغییر مدیریت باید با رأی اعضای هیأت مدیره ایران خودرو صورت می‌گرفت در حالی که از سوی سخنگوی دولت مطرح شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.325 seconds.