.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راه اندازی خط راه‌آهن عراق و ایران
طرح راه آهن ارتباطی میان عراق و ایران برای انتقال مسافران میان دو کشور فعالیت خود را آغاز کرد.
راه اندازی خط راه‌آهن عراق و ایران

همزمان با افزایش مسافرت‌ها به عراق از کشور‌های همجوار و توسعه گذرگاه‌های مرزی، طرح راه آهن ارتباطی میان عراق و ایران برای انتقال مسافران میان دو کشور در چارچوب بودجه امسال فعالیت خود را آغاز کرد.

براساس گزارش الاخباریه، طول این خط آهن از بصره تا شلمچه ۳۲ و نیم کیلومتر است و عراق را به ایران ارتباط می‌دهد و در توسعه و تقویت گردشگری مذهبی و مبادلات تجاری میان دو کشور نقش عمده‌ای خواهد داشت.

شمال نیوز : یونس خالد، مدیر راه آهن عراق بعد از دستور محود الشیاع السودانی، نخست وزیر (عراق) هیات‌هایی برای نهایی کردن راه اندازی خطوط راه آهن با ایران به عنوان یکی از کشور‌های همسایه کار را بررسی و دنبال کردند. این موضوع (احداث این خط آهن) با هدف انتقال مسافران و هیات‌های مذهبی میان دو کشور و کمک به توسعه شهر بصره است.

 

جواد عبدالجلیل ، مدیر راه آهن منطقه جنوب عراق در این خصوص گفت:  طول این خط آهن تقریبا ۳۲ و نیم کیلومتر است و حاوی سه ایستگاه است. ایستگاه نخست نزدیک پل الکزیزه، ایستگاه میانی و ایستگاه پایانی که در منطقه شلمچه در مرز ایران است.

 

بعد از تکمیل این طرح از جانب طرف ایرانی، شرکت عمومی راه آهن عراق به تهیه اراضی و خرید و تملک آن‌ها و در نهایت پاکسازی آن‌ها از مین اقدام کرد تا در مرحله دوم شروع به احداث مسیر خط آهن کند.

 

صلاح مهدی، مدیر اجرای طرح در عراق در پایان اعلام کرد هنوز برخی از مشکلات مربوط به خرید خرید اراضی واقع در نقشه راه آهن به قوت خود باقی مانده است و ان شاء الله طی روز‌های آینده جلساتی با استاندار و طرف‌های ذیربط و مسئولان دولتی و وزارت دارایی برگزار خواهیم کرد و به امید خدا مجوز‌های لازم را خواهیم گرفت و از مشکلات عبور خواهیم کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.039 seconds.