.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس؛
وعده‌های بدون پشتوانه کاندیداهای انتخابات، جرم محسوب می‌شود
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی ضمن تبیین جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، گفت: وعده‌هایی که کاندیدا‌ها می‌دهند، اما در حوزه اختیارات آن‌ها نیست، جرم محسوب می‌شود، زیرا امکان عملیاتی شدن آن وجود ندارد.
وعده‌های بدون پشتوانه کاندیداهای انتخابات، جرم محسوب می‌شود

به گزارش شمال نیوز، محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری آنا، درباره آخرین وضعیت اصلاح قانون انتخابات مجلس گفت: کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات تصویب شده است و هم اکنون در دستور کار مجلس است تا مواد دیگر آن مورد بررسی قرار بگیرد. 

 

وی افزود: مجلس تاکنون در طرح اصلاح قانون انتخابات تغییراتی را اعمال نکرده است و ۷۷ ماده آن در حال بررسی است. 

 

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات بخش‌های مهمی دارد. تعیین شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان شرکت در انتخابات به صورت موجز و شفاف تر، بررسی صلاحیت داوطلبان در یک فرصت زمانی بیشتر، پاسخگو بودن مراجع ذیربط به کسانی که رد صلاحیت می‌شوند، زیرا بر اساس این قانون باید به افراد رد صلاحیت شده پاسخ داده شود که چرا صلاحیت آن‌ها تایید نشده است.

 

جوکار افزود: مولفه‌های دیگر این قانون در رابطه با جرایم انتخاباتی است که موارد زیادی را شامل می‌شود، یکی از این موارد اعم از بی طرفی عوامل ناظر و اجرایی در انتخابات و جرم انگاری برخی از اقداماتی است که احتمالاً از سوی کاندیدا‌ها انجام می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: حتی قول‌هایی که کاندیدا‌ها می‌دهند، اما در حوزه اختیارات آن‌ها نیست، جرم محسوب می‌شود، زیرا امکان عملیاتی شدن آن وجود ندارد. 

 

نماینده مردم یزد در مجلس اعلام کرد: در بحث تبلیغات هم چارچوب‌های مشخص شده و یک هیئت بررسی تبلیغات در نظر گرفته شده که در سطح هر استان این مسائل را رصد می‌کند. در فضای مجازی سازوکار‌های جدیدی در حوزه تبلیغات تعیین شده تا عدالت انتخاباتی رعایت شود، بحث رسیدگی به جرایم در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم پیش‌بینی شده که ۹ ماه قبل از شروع انتخابات یک شورا تشکیل می‌شود و شعب ویژه در حوزه‌های قضایی به مسائل جرایم انتخاباتی رسیدگی می‌کند. 

 

جوکار در ادامه در پاسخ به این سوال که برای جلوگیری از ثبت نام افرادی که به هیچ وجه دارای شرایط شرکت در انتخابات نیستند، چه تصمیمی گرفته شده است؟ افزود: برای جلوگیری از ثبت نام افرادی که دارای شرایط لازم نیستند، یک مرحله پیش ثبت نام در نظر گرفته شده است که افراد مدارکشان را به صورت الکترونیکی در سامانه موردنظر بارگذاری می‌کنند و در این مرحله بررسی لازم بر روی این مدارک انجام می‌شود، در این مرحله اگر برخی از کاندیدا‌ها مدارکشان کامل نباشد به آن‌ها فرصت داده می‌شود تا این مدارک را تکمیل کنند و در زمان ثبت نام اصلی مدارک کاملی داشته باشد.

 

وی با باین اینکه نکته دیگری که در نظر گرفته شده، بحث داشتن سوابق مدیریتی است،گفت: داوطلبان انتخابات باید پنج سال سابقه مدیریتی در حوزه‌های علمی، آموزشی، اجرایی، سیاسی، پژوهشی داشته باشند تا بتوانند در انتخابات شرکت کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.648 seconds.