.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تعطیلات مدارس را تعطیل کنید
شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان کشور با صدور بیانیه‌ای از تمامی دست اندرکاران و تصمیم گیران خواست تا تعطیلات مدارس را تعطیل کنند.
تعطیلات مدارس را تعطیل کنید

به گزارش شمال نیوز ، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

 

مدرسه قلب تپنده جامعه است و نباید با دلایل و بهانه‌های متعدد آن را از حرکت بازداشت. بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی از این نقطه آغاز می‌شود و غیر قابل جبران خواهد بود. هنوز خسارت سنگین و چند ساله تعطیلی مدارس به بهانه شیوع بیماری کرونا جبران نشده و هیچ یک از بانیان آن تعطیلی‌های بی رویه استدلالات متقنی را ارئه نکرده اند.

 

متاسفانه در سال جاری نیز به دلایل ناکافی آسان‌ترین راه برای حل معضل سرما یا آلودگی هوا تعطیلی مدارس پیشنهاد می‌ شود. آیا راه حل دیگری وجود ندارد؟

 

تعطیلی مدارس با شاخص آلودگی کمتر از ۲۰۰ در دنیا رایج نیست. در بسیاری از کشور‌ها هنگامی که کیفیت هوا در شرایط ناسالم یا بسیار ناسالم قرار می‌گیرد مدارس تعطیل نمی‌شوند و فعالیت آموزشی برقرار است، اما برای فعالیت‌های فیزیکی دانش آموزان محدودیت‌هایی در نظر گرفته می‌شود. برای مثال همین روز‌ها شاخص آلودگی کشور‌های هند، پاکستان و چین حتی بالاتر از ۲۰۰ بوده، ولی هیچ یک دچار تعطیلی گسترده مدارس در حد کشوری نشده اند.

 

عدد دقیقی برای شاخص کیفیت هوا به منظور تعطیلی مدارس در دنیا رایج نیست، ولی در سنگاپور شاخص ۳۱۴، در هند شاخص بیش از ۵۰۰، در مالزی شاخص ۲۶۷، در پاکستان شاخص ۴۵۰ و در چین شاخص ۵۰۰ منجر به تعطیلی مدارس شده اند به همین دلیل با پیشنهاد بررسی دقیق، بازنگری و اصلاح شاخص‌های تعطیلی آئین نامه اجرایی قانون هوای پاک مصوب سال ۱۳۹۷ را ضروری می‌دانیم.

 

بسیاری از جامعه شناسان و روانشناسان معتقدند ایجاد بی نظمی در تشکیل کلاس‌های درس ضربه مهلکی به باور‌های دانش آموزان در اهمیت علم و علم آموزی وارد می‌آورد و اساس تعلیم و تربیت را خدشه دار می‌کند و از طرفی به تاثیرگذاری تربیتی مدرسه لطمه جدی وارد می‌سازد.

 

در این راستا اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان ضمن تقدیر و تشکر و حمایت از مواضع وزیر انقلابی آموزش و پرورش در مخالفت با تعطیلی مدارس به تمامی دست اندرکاران و تصمیم گیران اعلام می‌دارند «تعطیلات مدارس را تعطیل کنید» و راه‌های دیگری را برای کاهش آلودگی هوا جست و جو کنید. حفظ سلامت و جان دانش آموزان حتما دارای اولویت است، اما دانش آموزان و معلمان اگر در مدرسه حاضر شوند از همان هوای ناپاک در کوچه و محله خود استنشاق می‌نمایند ، هیچ تغییری در بهبود شرایط آنان ایجاد نمی‌شود و صرفا چرخ پیشرفت علمی کشور دچار آسیب جدی می‌ شود.

 

امید است با تدابیر دولت انقلابی و مردمی شاهد رونق بیش از پیش مدارس و کاهش تعطیلی‌های مکرر و بی فایده باشیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.497 seconds.