.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دستگیری کلاهبرداران فراری سامانه ثنا در مازندران
کلاهبرداران فراری سامانه ثنا که اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب ۵۷ نفر از هموطنان کرده بودند، در مازندران دستگیر شدند.

 

   

 

به گزارش شمال نیوز ، سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا مازندران گفت: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان مبنی بر اینکه پیامکی با عنوان سامانه ثنا و ابلاغ قضایی دریافت کرده‌اند و به درگاه جعلی پرداخت هدایت شده‌اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: در این ترفند با عنوان سامانه «ثنا»، عده‌ای از مجرمان سایبری با طراحی و ارسال پیامک حاوی یک لینک آلوده به بدافزار فیشینگ، کاربران را ترغیب به ورود به سامانه جعلی و مشاهده‌ی ابلاغیه خود در ازای واریز وجوه اندک می‌کنند که در نهایت به کلاهبرداری از شهروندان منجر می‌شود.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: کارآگاهان طی بررسی‌های انجام شده متوجه شدند که شهروندان دیگری نیز به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.

سرهنگ خورشاد افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی انجام گرفته، مشخص شد متهمان ساکن استان البرز بودند که در این خصوص با تحقیقات انجام شده مشخص گردید متهمان دارای سوء سابقه بوده و متواری می‌باشند، طی عملیاتی پیچیده با هماهنگی مقام قضایی در شهرستان عباس‌آباد مازندران شناسایی و دستگیر شدند.

او افزود: متهمان پس ازسرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خرید و فروش ارز‌های دیجیتال بصورت گسترده می‌کردند.

سرهنگ خورشاد گفت: این مجرمان سایبری ۵۷ نفر از افرادی که وجه از حساب بانکی آن‌ها برداشت شده تاکنون شناسایی گردیده و با توجه به ارز‌های فروخته شده توسط متهم تا این لحظه مبلغ ۱۳.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال بر آورد شده است.

او با اشاره به اینکه ارسال هر گونه پیامک با نام سامانه ثنا با شماره تلفن‌های شخصی و اپراتور‌های مختلف تلفن همراه صرفا شگردی در جهت کلاهبرداری افراد سود جو است، از شهروندان خواست که به این گونه پیامک‌ها و پیام‌های ارسالی مشابه توجه نکنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.209 seconds.