.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روزنامه اسرائیلی، لیدر صهیونیست اغتشاشات ایران را معرفی کرد
یک روزنامه عبری، اعتراف کرد که «الهام یعقوبیان» صهیونیست که یهودی الاصل و ساکن آمریکاست، یکی از مسئولان هماهنگی اغتشاشات اخیر در ایران بوده است.

   

    

شمال نیوز: شبکه المیادین لبنان (پنجشنبه، ۲۹ سپتامبر) به نقل از یک روزنامه عبری،  خبر داد که «الهام یعقوبیان» که یک یهودی ایرانی با تابعیت آمریکاست و سالها برای ایفای نقش به عنوان مهره اصلی رابطه موساد و سیا با هسته‌های مزدور داخلی در ایران، آموزش دیده، مسئول هماهنگی اغتشاشات اخیر در ایران بوده است.

 

بر اساس این گزارش، روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت: «الهام یعقوبیان، یک یهودی الاصل است که از ایالات متحده آمریکا، هماهنگی‌های قیام زنان در ایران را برعهده دارد».

 

چند روز پیش نیز در شبکه‌های اجتماعی، تصاویری از او در تجمع اعتراضی ایرانیان در لس‌آنجلس منتشر شد.

 

یعقوبیان، چند روز پیش به بهانه سال نوی عبری، بانادیده گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی در این روز در مسجدالاقصی و هتک حرمت به قبله نخست مسلمانان و درگیری وحشیانه با نمازگزاران فلسطینی و بازداشت شماری از جوانان در صفحه فیسبوک خود، به جای تمرکز بر توسل به زور صهیونیست‌ها برای اجرای مناسک سال نو و پارادوکس موجود در مراسم دمیدن شیپوری ساخته شده از شاخ قوچ به نماد ندامت از نادرستی‌ها و بازگشت به عدالت و راستی و هتک حرمت به مسلمانان در این روز در مسجدالاقصی، بار دیگر به اغتشاشات در ایران گریز زد و به زعم خود زبان به نصیحت گشود.

 

وی نوشت:  «امروز سال نو یهودیان است. در این روز در شوفار، شیپوری که از شاخ قوچ درست شده، می‌دمند به نشانه دعوت به ابراز پشیمانی از نادرستی‌ها، بازگشت به عدالت و راستی. کاش می‌توانستم شوفار را به عنوان ندای بیداری، برای کسانی که در ایران، هنوز در سمت نادرست تاریخ ایستاده‌اند به صدا در بیاورم. شاید پیش از آنکه دیرتر شود، راه درست را پیدا و در کنار مردم بایستند.به امید آنکه مردم میهنم، همچنانکه یهودیان امشب، سیب را در عسل می‌زنند، به زودی طعم شیرین آزادی، صلح و شادمانی را بچشند».

 

 

 الهام یعقوبیان که همانند برخی از همکیشانش قوم یهود را میراث‌دار اصلی فرهنگ ایران می‌داند از سال ۲۰۱۰ میلادی به همراه جمعی از یهودیان ایرانی اقدام به راه‌اندازی مرکز پژوهش و مطالعات یهودیان ایران در لس‌آنجلس کرده و به طور مستمر اقدام به ثبت تاریخ شفاهی اقلیت یهودی با رویکردی جانبدارانه به نفع این قوم می‌نماید.

 

 

رسانه‌های رژیم صهیونیستی که طی چند روز اخیر بر روی اغتشاشات در ایران متمرکز بودند و اذعان داشتند «از نزدیک تحولات ایران را دنبال می‌کنند» از روز گذشته به صراحت از ناامیدی و بدبینی نهاد امنیتی  این رژیم از احتمال «موفقیت این اعتراض‌ها در ایجاد تغییر در نظام» جمهوری اسلامی ایران خبر می‌دهند.

 

«اور هیلر» تحلیلگر نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز گذشته در پاسخ به این سوال که آیا نهاد امنیتی اسرائیل تحولات ایران را دنبال می‌کند، گفت: «بله، با توجه به تصاویری که از ایران می آید، این آرزو و رویای همیشگی که ایران از درون در حال فروپاشی است، جلوه می‌کند. این رویا از زمان انقلاب به رهبری [امام] خمینی در سال ۱۹۷۹ وجود داشته و دارد».

 

وی افزود: «اما پس از آن‌که [سه‌شنبه] شب با همه مقامات نهاد امنیتی اسرائیل صحبت کردیم، می‌توانیم بگوییم: آن‌ها در نهاد امنیتی،  نسبت به فرصت‌های موفقیت این اعتراضات در ایجاد تغییر در [نظام ایران] بدبین هستند».

 

رسانه‌های رژیم صهیونیستی دیگر به صراحت اعتراف می‌کنند که ایران موفق شد اغتشاشات را مهار کند و بر آن فائق آید و از میزان اعتراضات به صورت چشمگیری کاسته شده است و تلاش‌های آمریکا فایده‌ای نداشته است.

 

وی که به سه زبان فارسی، انگلیسی و عبری مسلط است در سال ۲۰۰۶ میلادی ماموریتی جدید در حوزه خاورمیانه با محوریت ایران یافت و به عنوان رایزن و هماهنگ‌کننده روابط با جوامع خاورمیانه در گارد ملی آمریکا وابسته به نیروی دریایی این کشور مشغول به کار شد و در این راستا برای تکمیل آموزش‌هایش در مقطع کارشناسی ارشد، در رشته علوم سیاسی دانشگاه ایالتی کالیفرنیا واقع در لس آنجلس بورسیه شد.

 

 

الهام یعقوبیان یک یهودی‌زاده‌ صهیونیست است که در فروردین سال ۱۳۵۱ در تهران متولد شد و دوران تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در مدرسه یهودیان ایرانی موسوم به اتفاق گذراند و در سال ۱۳۷۳ موفق به دریافت مدرک کارشناسی در رشته مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد واحد تهران شد.

 

وی از سال ۲۰۰۰ به عنوان یک نویسنده و فعال حقوق بشر به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرده، در ابتدا در لس آنجلس در سازمان فدراسیون یهودیان آمریکا (یکی از سازمان‌های خیریه) به عنوان مشاور و راهنمای مهاجرین مشغول به کار شد. 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.164 seconds.