.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سلبریتی‌ها کجایید دقیقا کجایید؟
چرا سلبریتی‌هایی که در حوادث اخیر با فضاسازی رسانه‌ای تلاش کردند خشونت به خیابان‌ها کشیده شود خودشان یا خانواده هایشان به خیابان‌ها نیامدند؟

 

   

 

به گزارش شمال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، برخی سلبریتی‌ها در اغتشاشات اخیر تلاش کردند تا نقش فرماندهی اغتشاش‌گران را از طریق فضای مجازی بازی کنند، آن‌ها با تحریک مردم و کشاندن آن‌ها به خیابان‌ها با توجه به حضور سازماندهی شده اغتشاش‌گران مسلح به سلاح سرد و گرم آشوبی در کشور ایجاد کردند، اما نکته عجیب این است که هیچ کدام از این سلبریتی‌ها یا فرزندان و خانواده‌های آنان جرات آمدن به خیابان و قرار گرفتن در کنار معترضین را نداشتند، آن‌ها در خانه‌های امن خود در داخل یا خارج از کشور سوار بر جریان‌سازی شبکه‌های ضد ایرانی فقط مردم را تحریک به خشونت و هنجارشکنی اجتماعی کردند.

سینا قربانی تحلیلگر مسائل فرهنگ و رسانه گفت: اروینگ گافمن بر اساس استعاره نمایش، رفتار هر فرد را به دو مقوله گسترده «منطقه پشت» یا رفتار پشت‌صحنه و «منطقه جلو» یا رفتار روی صحنه تقسیم می‌کند.

او افزود: بر اساس این تئوری، سلبریتی‌ها در منطقه جلو یا روی صحنه، برای اجرای یک نقش خاص، پیش چشم مخاطبانشان قرار می‌گیرند و تلاش می‌کنند تصویری نسبتاً ایده آل از یک نقش اجتماعی بازی کنند.

اجراکنندگان در منطقه جلو رفتاری عمدتاً مؤدبانه و ظاهری تأثیرگذار دارند، اما همین افراد وقتی پشت‌صحنه نمایش قرار می‌گیرند رفتاری غیرعادی دارند.

این تحلیلگر رسانه ادامه داد: برخی سلبریتی‌ها در حوادث اخیر تاکتیک میدان میانی را پیش گرفتند تا بتوانند همراه با حامیان خارجی خود یک صحنه اجتماعیِ جدید را توصیف کنند، صحنه‌ای که با حضور مخاطب ناآگاه به این مسائل جان می‌گیرد و نمایش به بیشترین حد ممکن رخ می‌دهد.

سینا قربانی گفت: رسانه‌های اجتماعی به صورت جدی مرز‌های میان امور همگانی و خصوصی را دگرگون کرده و گزینه‌های بسیاری برای سلبریتی‌ها فراهم می‌کنند تا «عموماً خصوصی» شوند، یعنی به سلبریتی‌ها کمک می‌کنند تا «رفتار روی صحنه» خود را به صورت مستقیم برای هواداران و دنبال‌کنندگانشان ارائه کنند.

این تحلیلگر مسائل رسانه افزود: مشکلات اقتصادی که غالب طبقات مردم با آن روبرو هستند امری غیر قابل انکار است، اما مخاطبان به این نکته باید توجه داشته باشند که چرا سلبریتی‌هایی که غنی از هرگونه امکانات هستند تشویق کننده طبقات پایین دست برای اعتراض شده اند؟

مردم بهتر است از خودشان بپرسند چطور می‌شود فردی که میلیارد‌ها تومان سرمایه دارد و خود را نیز در بستر فضای مجازی مخفی کرده است، تحریک کننده مردم به خشونت می‌شود؟

قربانی ادامه داد: سلبریتی‌ها از ظرفیت جمهوری اسلامی استفاده کردند و از محل بیت‌المال میلیارد‌ها تومان دستمزد گرفتند و این دستمزد‌ها را تبدیل به املاک و مستعقلات کردند، اما در نهایت با پول مردم و حق مردم مروج حس یاس و نامیدی در بین طبقات پایین جامعه شدند.

کارشناس حوزه فرهنگ و رسانه گفت: قطعا اگر مخاطبان با زاویه انتقادی به عملکرد این سلبریتی‌ها دقت کنند متوجه خواهند شد که این افراد به دنبال اجرای سیاست‌هایی خاص با هدف ایجاد صحنه اجتماعیِ جدید برای براندازی یا کسب سود بیشتر از هر غائله‌ای هستند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.13 seconds.