.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
براندازان چگونه از «کروبی» به «کریمی» رسیدند؟
عجیب نیست که براندازان و طراحان سناریو‌های اخیر، به جای امثال مهدی کروبی، روی امثال علی کریمی سرمایه گذاری کنند. زیرا چنانکه گفته شد، اثرگذاری روی آن‌ها ساده‌تر است.

 

   

 

به گزارش شمال نیوز به نقل از صراط، اعتراضات و گلایه‌ها نسبت به فوت مهسا امینی بار دیگر خیلی زود به آشوب کشیده شد؛ حالا بسیاری، رویداد‌های اخیر را با فتنه ۸۸ مقایسه می‌کنند و این دو را یکسان می‌دانند. اما بین این دو رویداد، یک تفاوت بزرگ وجود دارد و آن این است که رهبران ۸۸ سیاسیونی مانند میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی بودند، ولی اکنون سلبریتی‌هایی مانند علی کریمی در رأس قرار گرفته‌اند.

یافتن دلیل این اتفاق، کار چندان دشواری نیست.

اولین و مهمترین دلیل این اتفاق آن است که مرجعیت و اعتبار اصلاح طلبان و به خصوص رهبران فتنه ۸۸ نزد مردم به تدریج کاهش یافته و اکنون به درجه‌ای رسیده که جایگاه چندانی در افکار عمومی ندارند.

برای اثبات این موضوع کافی است به اتفاقاتی که در ۱۳ سال اخیر - پس از سال ۸۸ - توجه کنیم. اتفاقاتی نظیر آنچه در دی ماه ۹۶ و آبان ۹۸ رخ داد. در آن رویداد‌ها نه تنها هیچ خبری از مرجعیت افرادی نظیر موسوی، خاتمی و کروبی نبود، بلکه بسیاری از معترضان و براندازان، آن‌ها را از جمله مقصران وضعیت موجود تلقی می‌کردند.

اکنون کار به جایی رسیده که هیچ یک از این افراد جایگاهی در میان افکار عمومی - چه معترضان، چه اغتشاشگران و چه حتی مردم عادی - ندارند.

دلیل دوم را باید در نگرش سطحی سلبریتی‌ها دانست. این افراد از آنجا که غالباً دانش عمیقی از مسائل مختلف به ویژه مسائل سیاسی ندارند، به راحتی تحت تأثیر موج‌های ایجادشده در فضای مجازی قرار می‌گیرند.

همین سطحی نگری باعث می‌شود که اثرگذاری روی آن‌ها کار ساده‌تری باشد. از همین رو عجیب نیست که براندازان و طراحان سناریو‌های اخیر، به جای امثال مهدی کروبی، روی امثال علی کریمی سرمایه‌گذاری کنند. زیرا چنانکه گفته شد، اثرگذاری روی آن‌ها ساده‌تر است.

در این شرایط، می‌توان یک سلبریتی را با موج همراه کرد و خواسته‌های خود را از زبان او بیان نمود؛ یعنی آن سلبریتی عملاً به سخنگوی عده‌ای ناشناس تبدیل می‌شود آن هم بدون آنکه خود وی - سلبریتی - از این موضوع آگاه باشد.

دلیل سوم باز هم به ناامیدی از اصلاح طلبان و امثال موسوی، کروبی و خاتمی بازمی‌گردد. ناامیدی افکار عمومی به ویژه براندازان از چنین افرادی و عبور از آنها، نیاز به یک مرجع جدید را ایجاد می‌کند. طبعاً سلبریتی‌ها به عنوان کسانی که به هر دلیلی بین افکار عمومی محبوبیت دارند، می‌توانند ناخودآگاه جایگزین رهبران پیشین شوند.

یعنی سلبریتی‌ها با خواست براندازان و آشوبگران، جانشین رهبران سیاسی شده‌اند؛ اتفاقی که شاید به نوعی حس انتقام گیری آشوبگران از رهبران سیاسی سابق خود را هم ارضا کند.

حالا در این میان علی کریمی از خارج از کشور به پوشش ویژه اتفاقات کف خیابان می‌پردازد، دستور ساخت کوکتل مولوتوف می‌دهد و معترضین را به آشوب تشویق می‌کند. هیچگاه تصور نمی‌شد اسطوره فوتبال ایران که با دریبل‌هایش همگان را خیره می‌کرد، اینبار به خودش یک تو سر توپ بزند.

کاش کریمی وجهه خود را خرج براندازان ایران نمی‌کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.142 seconds.