.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نامه‌ای سرگشاده مجمع گفتمانی دیده‌بان شفافیت مازندران به عملکرد مدیریتی استان
مجمع گفتمانی دیده‌بان شفافیت مازندران در سیزده بند به نقد عملکرد مدیریتی در استان پرداخت و عنوان کرد؛ مجمع گفتمانی دیده‌بان شفافیت تلاش خواهد کرد تا در راستای دسترسی به مازندرانی آباد، پیشرفته ...
نامه‌ای سرگشاده مجمع گفتمانی دیده‌بان شفافیت مازندران به عملکرد مدیریتی استان

به گزارش شمال نیوز، مجمع گفتمانی دیده بان شفافیت مازندران طی نامه‌ای سرگشاده در سیزده بند  خطاب به استاندار مازندران خواستار توجه وی به شرایط استان برای رسیدن به رونق، پیشرفت و عدالت شد و مواردی را  به وی گوشزد کرد، متن این نامه به این شرح است؛

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

برادر محترم جناب آقای حسینی پور، استاندار مازندران*

موضوع : بیانیه سیاستی دیده بان شفافیت در باره اداره استان* 

اللهم صل علی محمد وآل محمد ؛*

سلام علیکم ؛* 

 

*مقدمه بحث* : استان مازندران، جغرافیایی بسیار تعیین کننده در تامین نیازمندی های کشور بخصوص در حوزه کشاورزی، صنعت ، معدن و گردشگری است.مازندران با این  موقعیت و اقلیم منحصربه فرد، علاوه بر این  مستظهر به فرهنگ غنی باستانی، هجری و شمسی نیز است این مشخصه ها و سرمایه نخبگانی مجرب  و توانمند و برخورداری از مردمانی سخت کوش، اقلیم مازندران را واجد سهم مهمی در رونق اقتصادی و نشاط اجتماعی ملی کرده  اما مع الاسف  مازندران با این میزان از اثر وضعی، اینک خوداستانی فقیر به شمار می‌آید؛ 

 

بدون تردید سکانداری امور در استانی با چنین مختصاتی، امانت بسیار گرانبهایی است که جز با کار دلسوزانه و برنامه‌های عالمانه،  هوشمندانه  و هدفمند، به سرانجام نمی‌رسد.

 

مجمع گفتمانی دیده بان شفافیت مدتی است که برای شفاف نبودن و نیز عدم انتشار محورهای  برنامه جنابعالی در اداره استان از سوی صنوف و طبقات گوناگون، کنش‌گران اجتماعی و سیاسی به خصوص مجموعه عظیمی از جوانان انقلابی دوستدار دولت مردمی و انقلابی حضرت آیت‌الله رئیسی با پرسش‌هایی  مواجه و به خاطر عدم اعتراض متهم به محافظه کاری است؛ اما با توجه به تعطیلی اداره استان در ۸ سال گذشته به دلیل غلبه نگاه به غرب  جنابعالی مدیریت استان را که  همراه با کارهای بی‌شمار بر زمین مانده تحویل گرفته، نیازمند به مهلت کافی در اعلام برنامه برای عبور از وضعیت نامطلوب گذشته باشید؛  اینک که زمان به قدر کافی از مدیریت شما برادر محترم  در اداره  استان سپری شده بر آن شدیم تا در راستای حفظ سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی و نیز در پاسداری از گفتمان دولت انقلابی و کمک به جنابعالی برای اداره استان  به چند نکته مهم  در گام نخست به عنوان اطلاعیه سیاستی  شماره یک  اشاره کنیم؛ 

 

 

*پیش نیاز و شرط بحث: با  توجه به جمع  بررسی‌های میدانی در تحلیل چندین ماهه از عملکرد جنابعالی و تیم محدود و معدود مدیریتی مع‌الاسف  بارقه‌های پررنگی از امید و تحول به چشم نمی‌خورد اما مجمع گفتمانی نه تنها بر آن نیست که این پرسش‌ها به تضعیف  جنابعالی منجر شود بلکه بحث حاضر  با توکل به  خدای قادر متعال خالی از غوغاهای نفسانی و ژورنالیستی و مبرا از سهم‌خواهی‌های رایج  اما اعتراض توآم با نشان دادن راه در چشم انداز جهاد تبیین است از این رو متن حاضر مشروط و  مقید به فرهنگ و  ادبِ پیشرفت است بنابراین چنانکه جنابعالی بتوانید با تصحیح گذشته،گفت‌وگویی عالمانه و عملیاتی و زمانبندی شده‌ای را  برای فائق آمدن بر امور  و تمهید همه امکانات  در سطوح محلی، استانی و ملی برای مازندرانی آباد و پیشرفته فراهم نمایید به مقصود حاصل خواهد شد. در این صورت  مجمع گفتمانی نیز که مرکب از برخی استادان و نخبگان حامی دولت انقلابی و دوستدار جنابعالی به عنوان نماینده عالی دولت انقلابی هستند به چنین عزم اصلاحی  ابراز تواضع خواهند داشت؛

 

*یکم: برنامه محوری؛ گمشده کنونی

 

از الزامات مدیریت تحول‌گرایانه در اداره اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و اعتلای  استان، برخورداری از برنامه‌ای مدون به ویژه با اجماع  نظر نخبگان و فعالان اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی متضمن مزیت‌های این اقلیم  است.بی‌شک  حفظ حرمت و کرامت جناب عالی به عنوان  استاندار برای نخبگان استان مهم است اما بالاتر و والاتر از این، پاسداشت سرمایه‌های معنوی نظام و  گفتمان دولت انقلابی و تحولگرا از اهمیت بیشتری برخورداراست؛ واقع‌گرایانه باید اذعان کرد اثری از ارائه یک برنامه مشخص برای مازندران آباد و پیشرفته و همچنین ترسیم چشم اندازی  از مازندران فردا، در هیچ یک از بسته های خدمتی شما تاکنون دیده نشده است گو اینکه همان تعداد برنامه بدون مطالعه و گسسته  اعلامی  هم که توسط شما در برخی سخنرانی‌ها از سوی جنابعالی  به آن  اشاره می‌شود، فاقد نقشه و مهندسی  زمان و اجرا بوده یا گزارشی از چگونگی  اجرای آن در اختیار افکار عمومی و اذهان نخبگانی  استان قرار نگرفته است.

 

*دوم: دوری از اجماع نخبگانی و فقدان گفت‌وگو

 

به گواه آگاهان توسعه‌ای،از نواقص مشهود در تیم مدیریتی استان، عدم گفت‌وگو و نیز فقدان به کارگیری نخبگان است. نبودِ گفت‌وگوهایی مستقیم و یا از طریق کارگروه‌های علمی ـ تحقیقاتی متضمن مشارکت مستمر و هدفمند نخبگان، در برنامه‌های شما برادر محترم از واضحات است.  بی‌شک، تداوم این خصیصه،  یعنی فاصله‌های علمی، نخبگانی،صنفی و تخصصی برای همه فرایندهای جاری در مدیریت استان، خسارت بار است گو اینکه سوالات زیادی در اذهان وجود دارد که تاکنون  بی‌پاسخ مانده است کما اینکه  پاسخ ندادن، سبب فراموشی مطالبات نخواهد شد بلکه هر روز بر عمق و فراوانی این پرسش‌های عالمانه و حق‌طلبانه، افزوده می‌شود.

 

 *سوم:  فقدان نشانه‌گذاری و اولویت‌های توسعه‌ای

 

  در حال حاضر، در محافل علمی، توسعه‌ای و سیاسی در این باره توقع جدی از شما و همکاران وجود دارد که به شکلی  واضح و با توجه به زیسته استان، تصریح فرمایند که مازندران واجد کدامین صفات توسعه‌ای بوده و از حیث قُطبیت، بر کدام مزیت نسبیِ این  اقلیم متمرکز هستید؟ صمیمی، مکتبی اما علمی و برخاسته از روش‌شناسی علم مدیریت  بفرمایید؛  نخبگان  و فعالان اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مازندران با چه متر و معیاری باید با  شما برادر محترم که اینک کیان مدیریت و سیاستگذاری یک استان راهبردی را در اختیار دارید طرح بحث کنند که هم عدالت‌جویانه باشد، هم عالمانه و هم مطالبه جویانه و به خصوص قابل محاسبه،  تا گفتمانی سازنده  در سپهر عمومی استان تکوین یابد ؟ 

 

*چهارم: سخن معیار و قابل محاسبه را با افکار عمومی در میان بگذارید

 

 اگر دوستداران دولت مردمی و به تبع آن علاقمندان به موفقیت جنابعالی بخواهند  مدیریت عالی استان را دقیقا به صورت علمی و منصفانه و عادلانه  تحلیل کنند، بر کدامین مولفه‌های توسعه‌ای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت متمرکز شوند؟ حداقل مولفه‌هایی که  شما و منظومه مدیریتی استان اعلام کرده‌اید کدامند؟ متعاقبا عملکرد و اسناد قابل ارجاع حول مدیریت جنابعالی کدامند؟ 

 

 از دریا، و ساحل  در چه سطحی جهت تعالی اقتصاد استان، بهره بُرده یا قصدی برای آن تدارک نموده‌اید؟ چرا  در باره ابعاد گوناگون دریا  تا این اندازه تقلیل مطالبات توسعه‌ای در ستاد استانداری  وجود دارد؟ آیا در باره  اقتصاد دریا و اقتصاد سواحل استان برنامه‌ای  راهبردی و با بازه‌های زمانی وجود دارد که هنوز فرصت گزارش آن  به فعالان و نخبگان فراهم نشده است؟

 

حکمرانی آب از مسائل مهم در مازندرانِ امروز و مازندران  فرداست مع‌الاسف اینک فقط ده درصد از آب‌های روان در این استان مهار می‌شود و از این زاویه جزو استان‌های انتهایی جدول مهار آب در کشور  به شمار می‌آییم؛  برنامه قابل  اندازه‌گیری شما برای عبور از بی‌برنامگی‌های دولت گذشته در این حوزه حساس چیست؟

 

* پنجم: نبودِ برنامه راهبردی برای سرمایه انسانی و اولویت کادرسازی

 

  با توجه به عهدی که با مردم  و جوانان مازندران بستید لطفا با تکیه بر آمار بفرمایید که چند نخبه این اقلیم پر استعداد  اصطلاحا بدون پارتی - لابی در مناصب مورد انتظار، به کار گرفته شدند که ضمنا صاحب صلاحیت علمی، تجربی و نیز منطبق با معیارهای دولت انقلابی بوده‌اند؟ به نظر می‌رسد  مشاوران خسته و پا به سن گذاشته، ناکارآمد و محافظه‌کار و نیز دور از تحولات سال‌های اخیر جامعه،خود به بزرگترین موانع کشف و بسط سرمایه انسانی در میانه انبوهی از استعدادهای جوان  تبدیل شده‌اند ( در این باره در فرصتی مقتضی  نکته‌هایی شفاف و  مهم با آن برادر محترم و افکار عمومی در میان گذاشته خواهد شد ) اجمالا اما باید گفت راضی نگه داشتن برخی از چهره های استانی ـ ملی  و گماردن منسوبین آنها که نسبتی با تفکر انقلابی و عدالت خواهانه نداشته اند، گفتمان دولت انقلابی را تا حد شرکت شهامی تقلیل خواهد داد این درحالی است که سرمایه انسانی و کادر سازی در صدر اولویت‌هاست و هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد.

 

*ششم: چرا مسؤولان وضع موجود و وابسته به ائتلاف دولت قبل هنوز بر مصدر کارند؟

 

 چرا بخشی از مدیران فعلی استان که با برنامه‌های رئیس جمهور انقلابی و تحولگرا همراه نیستند و یا نسبتی با شاخص‌های گفتمان انقلابی و جهادی ندارند کماکان بر مصادر امور در سازمان‌های تخصصی و خود استانداری بر سر کارند؟ همچنین چرا با وجود نیروهای انقلابی، برخی مدیران ناهمسو به خاطر وجود لابی‌های موجود از سوی برخی معاونان یا مدیران ارشد دولت قبل و رسوب یافته در ستادهای برخی وزارتخانه‌ها در کمال بُهت و ناباوری نیروهای انقلابی به مسؤولیت‌های جدید  در دولت انقلابی راه یافته اند؟ تجربه بازرسی  آیت الله رئیسی در باره  نوع انتصابات در استان کرمانشاه نشانگر آن است که ریاست محترم جمهوری بر پاسداری از مفصل‌های گفتمانی دولت انقلابی و ضرورت انطباق منصوبین در جایگاه‌های مدیریتی  و مصداقی، بسیار حساس هستند از این رو پرسش جدی آن است که  چرا حساسیت‌های لازم همانند آیت‌الله رئیسی در  ستاد استانداری برای انطباق  منصوبین با تفکر جهادی و انقلابی  وجود ندارد ؟

 

 

*هفتم: آیا همانند استانداری گذشته منتظر نتایج برجام هستید یا طرحی برای توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مجاور دارید؟

 

 همدلانه، دلسوزانه  و در حمایت از شما اما با درک تاریخی از  مسؤولیت اجتماعی، مجمع  گفتمانی  می پُرسد  که در حال حاضر  در مازندران در حال کدامین اقدام هستید؟ کدامین صنعت و کارخانه ورشکسته برجامی  را در پناه ابتکار و خلاقیت انقلابی  بلند کرده‌اید و کدامین  شرکت دانش بنیان و تکنولوژی‌های نوین متلائم با زیست بوم استان  را به یاری گرفته  یا در تدارک تأسیس آن هستید؟ لطفا بفرمایید که  وجهه همت جنابعالی برای بهره‌مندی از مزیت منطقه‌ای اقلیم مازندران در همکاری با کشورهای همسایه و مجاور به عکس استانداری غربگرا و چشم دوخته به برجام  چیست؟  نخبگان، در آینده با  کدامین شاخص و تراز، مدیریت جنابعالی را در نسبت با گذشته  در این حوزه مورد پایش و اندازه‌گیری قرار دهند؟

 

*هشتم: نسبت استانداری با کشاورزان، باغداران  و آبزی‌پروران  چیست؟

 

اگر پای صحبت با  کشاورزان و فعالان علمی و میدانی این حوزه راهبردی در مازندران نشسته‌اید درباره اصلاح و ارتقای کدامین شاخص‌ها سخن به میان آوردید؟ چه بسا راهبردها و سیاست‌های اقدام  در این حوزه داشته و ورارتخانه‌های اقتصادی از جمله کشاورزی را به اصلاح سیاست‌های غلط گذشته واداشته‌اید که شاید نخبگان از آن بی‌اطلاع‌اند؟ لطفا در باره  این شاخص‌ها و عملکردها سخن بگویید؟ برای افزایش بهره‌وری از اراضی زراعی و نیز راه‌اندازی زنجیره صنایع تکمیلی از طریق حفظ و نگهداشت زمین، کشت‌کاران و باغداران  و آبزی‌پروران و تجاری شدن محصولات متنوع در این حوزه  کدام یک از  روش شناسی‌های علمی را در دستور کار قرار دادید؟

 

* نهم: افکار عمومی منتظر دستاورد نهایی از نزاع فنی ـ زیست محیطی میانکاله است

 

با توجه به مطالعات دانشگاهیان  به خصوص نهضت‌های استادی و دانشجویی بسیج درباره نسبت  جانمایی صنعت و صنایع خاص با ویژگی‌های زیست محیطی مازندران و نیز نسبت‌اش با میزان بهروه‌وری و تولید ارزش افزوده که سوابقش موجود بوده و باید به آن توجه جدی داشت از سویی دیگر اما  به‌طور مشخص سیاست‌های توسعه‌ای استان در این باره بر کدامین اصول علمی، قانونی و اخلاقی و نیز  الهیات زیست محیطی استوار است؟ چرا در باره این سیاست در سپهر عمومی گفت‌وگو نمی‌شود تا به تولید گفتمانی واحد و قدرت منسجم  پُشت گفتمانی  در استان منجر شود؟ صرفنطر از این اما نخبگان و فعالان کسب و کار می‌دانند بیش از ۱۷ هزار هکتار اراضی درجه ۳ در شرق استان وجود دارد چرا بعد از آن رویارویی غیرفنی با دستگاه‌های زیست محیطی، از استقرار پتروشیمی در دیگر زمین‌های کم بازده و شوره زار حمایت جدی و عملیانی نشده است ؛ موضوع مهمی که قاطبه مردم استان از آن ناراضی‌اند و مع الاسف کار بدانجایی کشیده شد که معاون رئیس جمهور در امر محیط زیست به خود اجازه داد که ضمن اعلام مخالفت، حتی نسبت به جایگزینی سمنان برای استقرار صنایع مذکور به طور رسمی مکاتبه و اقدام کند در حالیکه پیشنهاد جایگزینی سمنان  باید با مواجهه  شدید قانونی شما  نزد افکار عمومی مواجه می‌شد ضمن اینکه اکنون نیز همگان منتظرند تا با وجود قطبیت مازندران در شمال کشور از طریق بندر امیر آباد و نیز وجود امکانات حمل و نقل ریلی و ترکیبی، در اولین فرصت زمینه استقرار صنایع  در اراضی کم‌بازده شرق استان فراهم و مدیریت شود گو اینکه در ده سال گذشته به رغم رشد استان‌های همجوار برای جلب و جذب سرمایه‌گذار و احداث صنایع، مع‌الاسف مازندران با رشد منفی در این حوزه مواجه بوده است؛ مازندران سرایدار میهمانان هفتگی به شمال نیست؛ این استان در حوزه‌های صنعت، به خصوص صنایع تبدیلی کشاورزی، باغی،  آبزیان  و.... نیازمند اعلام فوری برنامه‌های استانداری در مشارکت اهالی علم و زبدگان  برای فراهم آوری زیرساخت‌ها و استقرار صنعت  ذیربط جهت اعتلا، شکوفایی و رونق از طریق اشتغال، رونق کسب و کار،  ایجاد امید و نشان دادن مراحل زمانبندی آن به جوانان و کنشگران و فعالان و سرمایه‌گذاران است.

 

*دهم: چرا برنامه جامع اقدامات  زیرساختی در جاده‌های مواصلاتی، کمربندی‌ها و کناره‌ها اعلام نمی‌شود؟

 

همانطور که مردم و کارگزاران استانی شاهد بودند؛ روزهای گذشته، اقلیم ایران، حامل توده‌های موسمی جوی خاصی بود که با خسارت‌های سنگین انسانی و مادی گسترده‌ای همراه شد، آیا جنابعالی و مدیران تخصصی ذیربط بنا ندارند در گفت‌وگو با نخبگان و افکار عمومی معلوم کنید که تا کدامین مقطع زمانی بناست با اعتبارات ملی و با  ورود دولت انقلابی و حاکمیت، مازندران  از گروگان جاده‌های مواصلاتی ناایمن چالوس، هراز و...خارج شود ؛ با نگاهی ساده و گذرا و تطبیقی پیرامون اعتبارات جاده‌های زیرساختی  با برخی استان‌هایی به مراتب کوچکتر از مازندران می‌توان دریافت که پروژه‌های ناتمام کمربندی‌ها، شهرهای کناره و ساحلی، گرفتاری‌های روزانه در محور ساری ـ تاکام ـ کیاسر، بزرگراه گردشگری تجن ـ فرح‌آباد،  مضایق مردمان شریف  آمل و توابع در یک‌طرفه شدن‌های پیاپی جاده‌های دسترسی محلی  و به سرانجام نرسیدن بزرگراه تهران ـ شمال و....، به غیر از توقف در دولت غربگرای گذشته و استانداری ذیربط آن، اینک نیز بعضا  مشمول کم  همتی در عدم اعلام زمانبندی‌های عملیاتی جهت عبور از وضع گذشته از ناحیه جنابعالی به عنوان نماینده دولت خدمتگزار و مردمی کنونی است؛  علاوه بر این دلیل تسامح و تعلل در استقرار شبکه دریافت عوارض از میهمانان هفتگی به این استان توریستی با چنین زیرساخت‌هایی ضعیف به عنوان یکی از تمهیدات اولیه  چیست؟

 

* یازدهم: سفرهای استانی اقدامی سازنده و الگویی مکتبی در استانداری مردم‌گراست

 

سفرهای شهرستانی از اقدامات خوب و سازنده جنابعالی است؛ ورود استاندار و همراهان مسؤول و مکتبی از  دولت مردمی به  یک شهرستان و بخش‌های تابعه و از میان برداشتن حصارهای بروکراتیک، نویدبخش رفع شکاف‌های حاصله از  رفتارهای شبه مدرن و وارداتی مابین دولت و مردم است؛ مجمع گفتمانی، آغاز چنین  برنامه‌ای از سوی جنابعالی و ستاد استانداری را مورد ستایش قرار می‌دهد؛  انجام مطالعات پیشینی، جلب و جذب و گفت‌وگو با گروه‌های مساله محورمردمی، زبدگی و دانشگاهی در شهرستان‌ها و بخش‌ها، رهنمون شدن به مصوبات عالمانه، عملیاتی و برخوردار از منابع واعتبارات واقع گرایانه و نیز تبلور ظرفیت های بین بخشی و تسهیل زمینه های ورود سرمایه گذاران و کنترل رفتارهای زیاده خواهانه بانک ها  برای اعتلای مناطق یاد شده و عنصر راهبردی تولید  از مقومات سفرهای شهرستانی است که ان شاء الله با تدابیرستاد استانداری محقق شود.

 

*دوازدهم: دو ضلعی راهبردی پایداری سیستم‌ها و تیلور ظرفیت ـ راه حل‌ها

 

نیک می‌دانید و  می‌دانیم که همه دلسوزان نظام و کشور به خصوص دولت مردمگرای آیت‌الله رئیسی، مجلس و قوه قضاییه  عزم خویش را جزم ساخته تا به مشکلات مردم رسیدگی و آنها را رفع کنند اما شرط اول، افزایش پایداری و مراقبت از  سیستم‌های موجود، شناسایی مشکلات، معضله‌ها، بحران‌ها،از سویی و  نیز  نیازسنجی‌های و ظرفیت‌سازی‌های جدید،مزیت‌شناسی‌ها  و نیز هدف‌گذاری برای اقدام و پایش است؛ همه خواستار آن هستند که شما در این باره با مردم سخن بگویید، نادیده گرفتن هر یک از اضلاع  گفته شده سبب بروز آثار وضعی غیرقابل جبرانی برای اکنون و فردای استان در پی خواهد داشت.بااین وصف امید است  در اولین فرصت، برنامه‌ها و روش‌شناسی اجرای آنها برای مردم و نخبگان  منتشر شود تا نقطه آغازی جهت همبستگی جنابعالی و مردم برای  حرکت و بلکه جهش در مسیر تحول و اعتلای استانی فراهم شود.

 

*سیزدهم: مجمع نمایندگان استان در پیشرفت و یا عقب ماندگی استان مسؤولیت مستقیم دارند

 

مجمع گفتمانی دیده‌بان شفافیت در مسیر این پرسش‌ها و طرق اعتلای استان، تمامی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را برای هر گفت و نگفتی مسؤول دانسته و محافظه کاری احتمالی برخی نمایندگان استان در باره پیشرفت و اعتلای مازندران را در وقت مناسب دیگری با افکار عمومی در میان خواهد گذاشت؛ آنچه که اینک نخبگان استان شاهد آن هستند این است که تعامل دوسویه  نمایندگان و ستاد تخصصی استانداری در پایین‌ترین سطح خود در سال‌های اخیر قرار دارد اینک زمان آن است که مدیریت عالی و خدمتگزار  استان، نمایندگان  دلسوز  مازندران در مجلس شورای اسلامی و همه فعالان مستظهر به رهنمودهای حضرت آیت‌الله لائینی نماینده گرامی مقام معظم رهبری که جملگی از علاقمندان به مجد و اعتلای ایران و مازندران هستند گردهم آییم و با کمک به استاندار محترم از وضع بغرنج کنونی خارج شویم؛ نمایندگان محترم استان که قریب به اتفاق شان از دلسوزان هستند باید با توجه به منظومه ضروری پایداری سیستم‌ها از یک سو  و توجه به  پیشرفتِ مزیت ـ راه حل از سویی دیگر به سود کلیت استان از محلی‌گرایی غلیظ فاصله گیرند زیرا  این رویکرد  شرقی ـ غربی‌سازی  یا تمرکز گرایی بر مرکزیت استان رویکردی ارتجاعی و به گذشته‌های قبیله‌گرایانه  تعلق داشته و دارد و با عقل سلیم و مطالبات خردمندان و آرمان  جبهه انقلاب اسلامی و همچنین با روح انقلابی حاکم بر مجلس کنونی شورای اسلامی هیچ نسبتی ندارد. عدم همبستگی و وحدت سیاستی  در ستاد استانداری و مجمع نمایندگان موجب شده است که مازندران با موقعیت خاص ژئو توریستیِ ملی ـ بین‌المللی به جای کددار شدن پروژه‌هایش  در ردیف‌های منابع  ملی، کماکان با اعتبارات صرفا  استانی اداره شود، منابع پُر مزیت جنگلی به خصوص از ارزش افزوده توریستی ناشی از  لکه‌های نایاب جنگل هیرکانی در جهان که از امکان های خدادادی زیست محیطی است و یا ظرفیت‌های مجاورت زراعت و گردشگری ( زنجیره زیستی ، زراعی و غذایی اکو توریسم ) واجد ردیف‌های  برنامه‌ای و بودجه‌ای ملی  نشود؛  تجاری شدن و صادرات  محصولات کشاورزی، باغی و آبزیان  کم‌فروغ باشد،  شهرک‌های صنعتی‌مان با سرعت کمتری نسبت به  دیگر استان‌ها برخوردار،  در مسیر احیاء قرار گرفته و بحران زباله‌ها نیز  در این اقلیم مهم، واجد اولویت‌ها در تعامل عملیاتی نمایندگان و استانداری  قرار نگیرد؛  موضوع راهبردی دست درازی به سرشاخه‌های آبی شهرستان‌های مان  به دلیل غلبه رویکرد محلی‌گرایی،جزو دستور کارهای اولویت‌دار ستاد استانداری و مجمع نمایندگان به شمار نیاید همچنین  رصد و پایش اشتغال بنا به خواست رهبر حکیم مان ـ معظم له انتظار داشته و دارند تا  برای تولید و رصد  اشتغال، کارگزاران با ویژگی‌ها و روحیاتی همانند  فرماندهان اتاق‌های جنگ در دفاع مقدس اقدام اقدام کنند ـ از  برنامه‌ریزی و  تجزیه و تحلیل روزانه برخوردار نباشد؛  نتیجه این که ستاد استانداری و مجمع نمایندگان در پیشرفت و توقف استان توآمان مسؤول هستند کما اینکه در مقطع کنونی و با توجه به همدلی‌های قوای مجریه و مقننه، در صورت وجود اراده،  همه چیز برای اعتلای استانی فراهم است.

 

مجمع گفتمانی دیده‌بان شفافیت تلاش خواهد کرد تا در راستای دسترسی به مازندرانی آباد، پیشرفته و متعالی و ایجاد وحدت رویه در نیل به آن و رسیدن به گفتمانی واحد، محورهای گفته شده کنونی را مجددا در  آذر ۱۴۰۱ از ارکان استان مورد مطالبه قرار دهد.

توفیقات جنابعالی را از خدای بزرگ خواستاریم.

 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 

مجمع گفتمانی دیده بان شفافیت مازندران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

همشهری 21 مرداد 1401
دیده بان شفافیت شامل چه کسانی هستند؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.