.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در هفته‌ای که گذشت؛
سایه تردید بر سر بورس باقی است
شاخص کل بورس در این هفته با افزایش ۰.۷۷ درصدی به یک میلیون و ۴۴۸ هزار واحد رسید.

به گزارش شمال نیوز، در این هفته شاخص کل هم وزن با افزایش ۱.۴۴ درصدی به ۳۸۹ هزار و ۶۰۳ واحد رسید و شاخص کل فرابورس نیز با افزایش ۱.۵۳ درصدی در ارتفاع ۱۹ هزار ۱۵۱ واحدی ایستاد. البته در هفته‌ای که گذشت بورس سه روز کاری را سپری کرد.

 



۷ هزار و ۳۲ میلیارد تومان ارزش معاملات خرد در هفته کاری که گذشت/صنایع سایر معادن در این هفته با رشد ۱۳.۹۱ درصدی بیشترین رشد را بین صنایع داشت

آقای کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش معاملات خرد به ترتیب در روز شنبه دو هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان، سه‌شنبه دو هزار و ۴۳۴ میلیارد تومان و چهارشنبه هزار و ۹۹۵ میلیارد تومان ثبت شد. در کل ارزش معاملات خرد در این هفته کاری برابر با ۷ هزار و ۳۲ میلیارد تومان بوده است.

ارزش معاملات خرد در هفته قبل نیز در مجموع ۱۰ هزار و ۵۷۹ میلیارد تومان بوده است.
خروج پول حقیقی ادامه پیدا کرد

او می‌گوید: در این هفته کاری به جز شنبه که ورود پول افراد حقیقی به بازار به میزان ۱۸۰ میلیارد تومان اتفاق افتاد، روز سه‌شنبه و چهارشنبه بازار شاهد خروج پول افراد حقیقی بود که به ترتیب ۲۴۵ میلیارد و ۲۰۱ میلیارد تومان از بازار خارج شد. عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت نیز به این شکل بود که یک روز ورود پول و دو روز شاهد خروج پول بوده اند و در مجموع ۲۰۴ میلیارد تومان ورود پول برای این صندوق‌ها ثبت شد.

در هفته قبل نیز ۳۶۵ میلیارد تومان آمار ورود پول به صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت بود.
سرانه خرید و فروش افراد حقیقی افزایشی شد

او گفت: میانگین سرانه خرید افراد حقیقی در این هفته کاری ۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است. میانگین سرانه فروش افراد حقیقی نیز برابر با ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.

در هفته کاری قبلی میانگین سرانه خرید هر شخص حقیقی برابر با ۱۸ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و همچنین میانگین فروش هر شخص حقیقی برابر با ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است.

آسایش می‌گوید: در این هفته گروه سایر معادن با رشد ۱۳.۹۱ درصدی بیشترین رشد را بین صنایع داشت و بعد از آن نیز صنعت خودرو با رشد ۹.۷۸ درصد در جایگاه بعدی قرار گرفت. اما بیشترین بازده منفی از آن شاخص فرآورده نفتی بود که منفی ۲ درصد کاهش داشت.

آقای امید پورمحمود تحلیلگر بازار سرمایه گفت: نرخ بهره بین بانکی یکی از بزرگترین ریسک های بازار در چند وقت اخیر بود که در نتیجه کاهش نرخ بهره بین بانکی و قرار گرفتن  آن در محدوده زیر ۲۱ درصد بر روند این هفته بازار اثر داشت. علاوه بر این وضعیت تحولات عرصه سیاست خارجین یز بر روند بازار اثر داشت و منجر به نوسانی شدن آن شد.

او می‌گوید: تعطیلات دو روزه که در این هفته وجود داشت، بازگشایی برخی از نماد‌ها پس از برگزاری مجامع، شرایط نرخ دلار، قیمت‌های جهانی و کامودیتی‌ها نیز از جمله عوامل اثر گذار بر روند بازار در این هفته کاری بودند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.