.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیامدهای ناگوار «مدیریت سه هوایی» برای مازندران
پیامدهای ناگوار  «مدیریت سه هوایی» برای مازندران

شمال نیوز / محسن گرجی : همیشه ، همه چیز از یک « گته گته » ساده برای ما مازندرانی ها شروع می شود . همان پچ پچه ها و شایعاتی که در بسیاری از مواقع به واقعیت تبدیل شد . حداقل برای مازندران که اینطور بوده است . خصوصا در بخش بی ثباتی مدیرتی که بیشترین آسیب ها را هم به این استان وارد کرد .

 

 برای این ادعا می توان مثال های زیادی آورد اما ملموس ترین آن عزیمت مهندس محمد اسلامی به وزارت راه و شهرسازی بود . حتما یادتان می آید ؟ هنوز عمر مدیریتی اش به یکسال نرسیده بود که زمزمه وزارتش به گوش رسید و شد وزیر !

 

حالا هم همان داستان در حال تکرار شدن است . طرح شایعاتی دررابطه با معرفی سید محمود حسینی پور به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به مجلس شورای اسلامی که حتی اگر هم به واقعیت نرسد اما طرح این موضوع نیز چندان برای ثبات مدیریتی در استان خوشایند نیست .

 

در مواجه با این موضوع چند فرضیه وجود دارد : اول اینکه واقعا رئیس جمهور قصد دارد استاندار مازندران را به عنوان وزیر به مجلس معرفی کند . فرضیه دوم اینکه : استاندار مازندران خود تمایل دارد زودتر به جایگاههای بالاتری همچون وزارت برسد و استانداری مازندران پله ای برای این صعود مدیریتی بود . و فرضیه سوم هم اینکه : جامعه و نخبگان استان همواره این ذهنیت را دارند که ممکن است یک استانداردرمازندران ( نظیر آنچه در گذشته اتفاق افتاد ) حتی با وجود اینکه تنها 8 ماه بر سر کار آمده به عنوان وزیر معرفی شود .

 

 

در هر سه صورت بالا باید برای مازندران نگران بود . استانی که جایگاه مدیریتی آن تا این میزان بی ثبات باشد که فراتر از دو فرضیه اول و دوم ، جامعه و نخبگان آن  ذهنیت ( و نه حتی در واقع ) تغییر و یا ارتقا مدیر ارشد استان را در این بازه زمانی داشته باشند ، هیچگاه نمی تواند رنگ توسعه همه جانبه و با ثبات را ببیند . 

 

فارغ از ارزیابی عملکرد حسینی پور که قطعا پس از یکسال به آن خواهیم پرداخت و در این فرصت 8 ماهه نمی توان نظری کارشناسی داد اما بدون تردید تغییراین استاندار حتی با این توجیه که یک مازندرانی برمسند وزارت بنشیند هم اصلا قابل قبول و توجیه پذیر نیست .

 

آنچه مسلم است  اینکه علی رغم انتقاد بسیاری از صاحب نظران و نخبگان از عملکرد 8 ماهه استاندار مازندران از شعارعمل نشده « استاندار جوانان بدون پارتی هستم » تا وعده هایی مانند « تاکسی هوایی » و .... ، هیچکدام از آنها تغییر زودهنگام در مدیریت ارشد استان را نمی پذیرند و ثبات مدیریت در استان را مقدم بر ضعف در برخی اقدامات صورت گرفته و اجرای شعارهای بیان شده می دانند و اعتقاد بر این است که به مرور شخص استاندار با ریل گذاری اولویت ها و ارزیابی عملکرد خود و تیم مدیریتی استان شرایط شتاب توسعه استان را فراهم خواهد کرد .

 

حسینی پور در هفته های اخیر با آغاز سفرهای شهرستانی خود که با همراهی همه مدیران استانی صورت می گیرد نشان داد که احصا میدانی مشکلات و موانع را شروع کرده است و این نوید بخش گام موثربرون رفت از موانع توسعه متوازن شهرهای استان است ، البته باید منتظر بود و خروجی این سفرها را نیزنظاره کرد تا ارزیابی نهایی در این خصوص صورت پذیرد .

 

حال تصور کنید که با تغییراحتمالی استاندار مازندران چه تبعات مدیریتی برای استان رخ خواهد داد :

 

با معرفی استاندار جدید ، دور جدید انتصابات با نظر و دیدگاه جدید شکل خواهد گرفت و قطعا برخی از مدیران فعلی تغییر خواهند کرد و مدیران جدید جایگزین آنان خواهند شد . از سویی برخی مدیران دولت گذشته نیزهنوز بر سر کارند و با این حساب استان شاهد « مدیریت سه هوایی » متشکل از « مدیران فعلی + مدیران جدید + مدیران دولت گذشته » شده که آسیب های جدی را به مازندران وارد و این برزخ مدیریتی پیامد های ناگواری برای مازندران به همراه دارد  . 

 

متاسفانه بی ثباتی مدیریت ها در گذشته صدمه و لطمه زیادی به بخش های مختلف این استان وارد کرده است که نمونه های مختلفی از این دست را می توان برشمرد اما نمونه نزدیک ، بارز و شبیه سازی شده آن انتصاب محمد اسلامی استاندار اسبق مازندران کمتر از یکسال به عنوان وزیر راه و شهرسازی است که باوجود نگاه ویژه در وزارت راه به مازندران اما هیچگاه نتوانست خلا لازم از بی تباتی در مدیریت ارشد استان را پر کند و ماهها طول کشید تا دوباره استان از تلاطم انتصابات خارج شود .

 

هر چند به نظر نمی رسد هنوز تصمیم جدی درخصوص معرفی حسینی پور به عنوان وزیر به مجلس شورای اسلامی از سوی رئیس جمهور گرفته شده باشد اما لازم بود تا در این نوشتار زوایای این تصمیم احتمالی یادآوری شود و همه دلسوزان استان از شخصیت ها و چهره های تاثیرگذار تا نخبگان و رسانه ها نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهند .

 

بدون تردید استاندار که خود فرزند مازندران است و بارها دلسوزانه دغدغه های خود را نسیت به مازندران ابراز داشته نیز به اهمیت ثبات مدیرتی در استان واقف است و در صورت هر پیشنهاد جدید مدیریتی ، تصمیم شایسته ای را در این خصوص خواهد گرفت تا آسیبی به ثبات مدیریتی در مازندران وارد نشود 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سید 1 مرداد 1401
تا بود همین بود . دیواری کوتاه تر از مازندران پیدا کردند . من با موفق بودن یا نبودن استاندار کاری ندارم اما همانطور که اشاره کردید استان از ثبات خارج میشه . اصلا نباید به این موضوع فکر هم کرد . هرچند بعیده رئیس جمهور دوباره درباره این وزارت خانه ریسک کنه و حسینی پور را معرف کنه
نا شناس 1 مرداد 1401
با سلام با تمام احترامی که برای تمام مدیران قبلی و فعلی باید گفت که اگه استاندار خود را فرزند همین استان میدونه اگر هم قرار باشه خدمتی در جهت رشد شکوفایی و پیشرفت کشور صورت بگیره میتونه همین مسند رو داشته باشه و به عنوان یک همشهری مشکلات مردم رو ببینه و به فکر حل اونها باشه نیاز نیست دوباره کوچ کشی کنه بره
هیتی 1 مرداد 1401
با سلام
واقعا جای تاسف داره کو گوش شنوا
استانداری که هنوز نمیتونه یه مدیرکل,برای دستگاهی اجرایی مهمی مثل ict رو مشخص کنه و هنوز نیروی های,دولت روحانی خودشون رو بعنوان نیروی دولت ریسی جا زدن و سرپرست اداره کل هستند واقعا قحط الرجاله .برادر حسینی پور بیخیال وزارت شو . مازندران رو فعلا سر وسامان بده .
نا شناس 2 مرداد 1401
خدا عاقبت همه ما بخصوص مازندارنی ها رو بخیر کند...
[,hn 12 مرداد 1401
نخبه ها به رییسی رای دادند نوچه های احمدی نزاد پست گرفتنند واویلا

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.149 seconds.