.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برنج وارد شود اما معقول و به تدریج
دبیر انجمن برنج مازندران گفت: انجمن برنج اصراری بر قطع واردات فصلی برنج ندارد.

به گزارش شمال نیوز، اسفندیار قاسم زاده گفت: انجمن برنج اصراری بر قطع واردات فصلی برنج ندارد بلکه نکته‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد میزان واردات برنج به کشور و مدیریت کردن واردات است.

به گفته قاسم زاده واردات بیش از اندازه برنج می‌تواند به اقتصاد کشاورزی آسیب بزند اما واردات تدریجی و به میزانی که مورد نیاز جامعه است نه تنها مضر نیست بلکه حتی کشاورزان نیز راضی به تامین برنج در سبد غذایی مردم هستند.

بر اساس آمار‌هایی که از سال‌های گذشته وجود دارد و مورد اختلاف وزارت جهاد کشاورزی با وارد کنندگان برنج نیز است بیش از ۳ میلیون تن برنج سالانه در کشور مصرف می‌شود که ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن آن در کشور تولید و ۷۰۰ هزار تن نیز باید وارد شد.

گزارش نهایی تجات خارجی ایران نشان می‌دهد پارسال ۱.۵ میلیون تن برنج با ارز نیمایی و به ارزش حدود ۱.۳ میلیارد دلار وارد کشور شده بود که نسبت به سال قبل از آن، ۴۸ درصد در وزن و ۴۲ درصد در ارزش افزایش داشته است.

در سال ۱۳۹۹ نیز حدود یک میلیون تن برنج به ارزش بیش از ۹۰۴ میلیون دلار وارد کشور شده بود.

دبیر انجمن برنج مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کسری برنج باید سالانه، بتدریج، با آرامش و بدون جو روانی وارد و در بازار عرضه شود.

او افزود: اینکه برنج به میزان نیاز جامعه و به تدریج وارد شود هیچ اتفاقی بدی در بازار نمی‌افتد اما وقتی با صدای بلند اعلام کنند که برنج دارد وارد می‌شود یا واردات برنج می‌خواهد ممنوع شود افزایش یا کاهش نامعقول قیمت برنج را بدنبال خواهد داشت.

افزایش قیمت برنج به خصوص برنج‌های ایرانی در نیمه دوم پارسال و سه ماهه امسال چشمگیر بود به طوری که بر اساس آمار‌های رسمی برنج ایرانی بیش از ۱۱۳ درصد گران شد و تا ۱۱۰ هزار تومان در هر کیلوگرم به فروش رفته است

برنج خارجی نیز افزایش بیش از ۴۰ درصدی قیمت را تجربه کرد و هر کیلوگرم از آن بیش از ۳۵ تا ۵۰ هزار تومان به فروش رفته بود.

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.114 seconds.