.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صورت مسئله را پاک نکنید !
محسن گرجی
صورت مسئله را پاک نکنید !

شمال نیوز : اظهارات اخیر وزیر جهادکشاورزی در خصوص واردات برنج ، درست همان روزهایی که کشاورزان شالی کار شمالی در زمین هایشان عرق می ریزند و با هزاران مشقت امورات خود را می گذرانند ، آب سردی بود بر پیکره نحیف و رنجور برنج کاران شمالی که متاسفانه با موقعیت نشناسی متولی کشاورزی کشور که باید حامی اصلی آنان باشد ، انجام شد .

 

در حالی که در سال های گذشته واردات برنج در ایام فصل برداشت و آن هم بصورت بخشنامه ای و نه علنی اعلام میشد اما امسال در کمال تعجب « ساداتی نژاد ، وزیر جهاد کشاورزی » در اظهاراتی شکننده و در مقابل دیدگان میلیون ها ایرانی ، از واردات نامحدود برنج سخن می گوید و به این هم بسنده نمی کند .

 

وزیر جهاد کشاورزی کم لطفی به شالی کاران شمال را از این هم فراتر برد و گفت : محدودیتی در واردات برنج ، حتی متنوعش نداریم!

 

البته اگر این اظهارات از سوی وزیر صمت گفته میشد ، قابل تحمل تر بود اما وقتی وزیر جهاد کشاورزی به عنوان مدافع کشاورزان با افتخار از واردات متنوع و بدون محدودیت برنج سخن می گوید ، رنج بزرگ دیگری بر درد و رنج های کشاورزان که با انواع و اقسام مشکلات دست و پنجه نرم می کنند افزوده می شود .

 

کمترین انتظار از وزیر کشاورزی این بود که اجازه می داد کشاورزان بیچاره به فصل برداشت برسند و در پاییزماه ، کسری برنج را با واردات اعلام و عملیاتی می نمودند .

 

وزیر جهاد کشاورزی از کاهش تولید سخن گفت اما نگفت چرا وی و مجموعه عریض و طویلش شرایط را برای تولید بیشتر برنج و ترغیب کشاورزان به کشت این محصول استراتژیک فراهم نکردند ؟

 

در سال های گذشته معمولا میزان واردات ، بصورت بخشنامه  محرمانه اعلام می شد تا با واکنش نمایندگان شمال کشور روبرو نشود اما متاسفانه امسال جناب وزیر بااعلام پیش از موعد واردات بدون محدودیت و متنوع برنج ، رسما ناتوانی خویش و مجموعه تحت مدیریتش در حمایت از کشاورزان و عدم کنترل قیمت برنج  را رسانه ای و  دست خود را در مقابل دلال ها به نشانه تسلیم بلند می کند .

 

به نظر می رسد « ساداتی نژاد » به جای حل مسئله دلال بازی ها و مشکلات کشاورزان شالی کار ، عدم خدمات دهی بیشترو بهتر به کشاورزان که در کنار آیتم های دیگر موجب صعودی شدن قیمت برنج می شود ، با رسانه ای کردن زودهنگام واردات بدون محدودیت و متنوع ، صورت مسئله را پاک  و شالی کاران را نگران و خیال خودش را راحت کرده است !

 

از سویی ، چند روزی است که این اظهارات نسنجیده بیان شده اما هیچ کدام از نمایندگان پرتعداد شمالی در قالب اهرم های نظارتی خود اعم از تذکر شفاهی ، کتبی ، نطق و .... اعتراض خود را اعلام نداشته اند که این خود جای تامل و تعجب بسیار دارد .

 

نمایندگان مجلس ، دولتمردان و همه تصمیم سازان اقتصادی کشور باید چاره ای فوری و جایگزین واردات  برای کنترل قیمت برنج بیندیشند، چرا که حمایت از شالیکاران و کشاورزان موجب چرخه صحیح تولیدات داخلی که این روزها متاسفانه با عدم مدیریت صحیح بدرستی نمی چرخد ، می شود .

 

بدون تردید با حمایت از کشاورزان شالی کار و نظارت بر شبکه توزیع و برخورد با دلال بازی ها به جای نگاه واردات محور ، می توان هم منافع کشاورزان به عنوان تولید کننده و هم مردم به عنوان مصرف کننده را تامین کرد .

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمدی 28 خرداد 1401
درورد بر شما دکتر گرجی عزیز که حرف دل کشاورزان را زدید . البته بنده یک متر زمین کشاورزی ندارم اما با رنج آن ها آشنا هستم . اقتصاد استان ما هم با کشاورزی عجین شده است که باید توجه بیشتری به این زحمتکشان بشود .
- 29 خرداد 1401
اين اقايان نمايندگان ووزير كشاورزي نه كشاورز هستند ونه كشاورز زاده لذا بعلت نا اگاهي از وضعيت كشاورزي فكرميكنند با واردات برنج ميتوانند به مردم كمك كنند اما نميدانند كه توليد بخصوص توليد كشاورزي اگرموردحمايت قرار گيرد ميتواند به رشد وتوسعه كمك كتد
شمالی 30 خرداد 1401
احسنت
انتقاد بجای بود
چرا استانداران شمالی و نمایندگان سکوت پیشه کردند . ؟؟!!!!
احتمالا همانطوریکه باغداران شمال را با سیاست های غلط خود به خاک سیاه نشاندند اینبار نوبت برنجکاران شمالی میباشد .
ظاهرا آقایان با این سیاست ها و سکوت ها ، به صورت چراغ خاموش دنبال فروش زمین های شمال به ویلا نشینان هستن .
ابراهیم 3 تير 1401
درود بر حاج محسن گرجی عزیز

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.836 seconds.