.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیت الله لائینی:ورزش های بومی و زورخانه ای در مازندران توسعه یابد
نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار توسعه ورزش های بومی و زورخانه ای در استان شد و گفت: هر شهر باید یک سالن ورزش های باستانی داشته باشد.

 به گزارش شمال نیوز، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی صبح یکشنبه در نشست با هیئت ورزش‌های زورخانه ای استان با بیان اینکه مازندران در بین رشته‌های مختلف ورزشی در حوزه ورزش پهلوانی و زورخانه ای سرآمد است، گفت: به رغم آنکه امکانات در تراز مناسب نداریم ولی توانستیم بهره وری حداکثری داشته باشیم.

وی ادامه داد: هرجا که پای استعمار وارد شد ارزش‌های بومی را از بین برده است از این رو ورزش زورخانه ای آمیزه ای از ابعاد جسمی و فرهنگ اصیل ملی و ارزش‌های دینی و انقلابی است و باید توسعه و ترویج یابد.

آیت الله محمدی لائینی گفت: طرفدار آن هستیم که ورزش‌های بومی و زورخانه ای در استان رشد یابد و هر شهر باید یک سالن ورزشی و زورخانه ای داشته باشد.

حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز با بیان اینکه حضرت علی (ع) اولین پهلوان عالم است، افزود: اوج اخلاص و معنویت و تجلی را رقم می‌زند و در گود زورخانه، ورد زبان ورزشکاران ذکر مولا است.

وی ادامه داد: ورزش پهلوانی و زورخانه ای با ورود اسلام و تشیع رشد می‌کند و بر تقویت جسمانی و ابعاد روحانی تاکید دارد و توسعه این رشته این می‌تواند چالش‌های ورزش کشور را از نظر اخلاقی برطرف کند.

رنگرز یکی از کارکردهای جدی ورزش را توسعه اخلاقیات و معنویات ذکر کرد و گفت: برخی از رشته‌های ورزشی به دلیل وارداتی بودن، فاقد این ویژگی هستند ولی ورزش زورخانه ای متأثر فرهنگ شیعی است و در تعالی اخلاقیات نسل جوان بسیار مؤثر است.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با اظهار اینکه پهلوان جابر صادق زاده به عنوان پهلوان باشی کشور نام گرفته‌اند و هئیت ورزشی استان نیز در کشور برتر است، گفت: مازندران دیار علوی است و شهیدان پهلوانان واقعی هستند و پلاک آنان مدالشان شده است.

وی ادامه داد: ۲۰ ورزشکار استان در مسابقات جهانی رژیم غاصب صهیونیستی را به رسمیت نشناختند و از مسابقه پرهیز کردند و امسال نیز در برنامه‌ای آئین رسم جوانمردی با آرای مردمی برگزار می‌شود.

در این مراسم از پهلوان علی اصغر بذری نایب قهرمان جهان و ابوالفضل رحیمی قهرمان وعضو تیم ملی تقدیر شد./مهر

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.053 seconds.